Skocz do zawartości


Zdjęcie

Urządzenia Treningowe Garmin (Edge/fenix/fr) + Akcesoria


11849 odpowiedzi w tym temacie

#11841 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8629 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 17 luty 2025 - 13:07

Tak, EKG dostępne w Polsce/EU. Od 13.02.2025 dostępna jest wersja 20.16 (Stable Release) i tu oczywiście również działa poprawnie. Przydatność... No cóż - można od czasu do czasu sprawdzić, czy występuje migotanie przedsionków, jednak należy pamiętać o tym, że zapis rytmu zatokowego zależy od prawidłowego sposobu pomiaru, czyli położenia kciuka i wskazującego palca na metalowym pierścieniu, a nie na przyciskach zegarka...

 

Jeśli zamiast wykresu o mniej więcej takim kształcie: 

Zrzut-ekranu-2025-02-17-123814.png

Tak informacyjnie:

 

Zrzut-ekranu-2025-02-17-125704.png

 

A jeśli zamiast wykresu jak wyżej otrzymamy takie coś:

Zrzut-ekranu-2025-02-17-124204.png

to na ogół będzie efekt nie problemów z serduchem, a złego sposobu pomiaru. Na ogół w takim przypadku uzyskamy komunikat o wyniku niejednoznacznym. Nie panikować, uspokoić się, poprawić sposób pomiaru. 

 

Ale jeśli aplikacja będzie informować o nieprawidłowościach np.

440577238-447784691113622-13604576496374

 

i pomimo wszelkich starań o prawidłowy sposób pomiaru nadal występują problemy, to należy zgłosić się do lekarza, gdzie pomiar EKG zostanie wykonany na certyfikowanych urządzeniach medycznych. 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#11842 SNJ

SNJ
  • Użytkownik
  • 51 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 17 luty 2025 - 21:41

Mimo, że jestem człowiekiem nerwowym to staram się nie epatować tym na około. Miarka jednak się przebrała i muszę tu wylać swoje żale. Jestem użytkownikiem Garmina Fenix 7 Pro 47 mm od 16 grudnia 2024 roku. I mam go szczerzę dość! Przez pierwsze parę dni użytkowania, urządzenie samoczynnie resetowało się (zawszę po zakończeniu aktywności i kliknięciu 'zapisz') więcej razy niż poprzednie urządzenie Garmina które uzywałem przez równo 12 miesięcy (Forerunner 245)! Tak, doświadczyłem więcej resetów zegarka przez kilka dni niż w poprzednim przez cały rok. Gdyby tego było mało, zachciało mu się zatrzymywać aktywność - on tak, bo uznał, że będzie fajnie. Jaki było moje zdziwienie, gdy po kilkuset metrach zorientowałem się, że zegarek sam nacisną pauzę (auto pauza jest wyłączona). Wystarczy? O nie - teraz zaczął resetować się już PODCZAS aktywności. Pal licho, że po ponownym uruchomieniu urządzenia zegarek dalej kontynuuje zapisywanie aktywności - szkoda, że przez czas restartowania ślad GPS nie jest rejestrowany. 

To nie koniec. Wykres Body Battery, wykres liczby kroków oraz każden inny (stres, piętra) mimo, że na zegarku są poprawne to w aplikacji zdarzają się kilku godzinne przerwy. Zegarek jest cały czas na ręku. Wykres przez 6 godzin jest pusty, jakby wycięty ręcznie. Rozumiem, nie ruszam się, nie robię kroków krzywa nie rośnie, jest na jednym poziomie przez kilka godzin, ok. Ale nie, zupełny brak danych. 



#11843 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8629 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 18 luty 2025 - 00:45

No patrz, a u mnie takich problemów jak nie było, tak nie ma. Jedyne resety były tylko podczas testowania wczesnych wersji oprogramowania, ale to ryzyko użytkownika bety.

 

Osobiście prawie nigdy nie potrzebowałem włączania blokady ekranu i przycisków, jednak w tych wyjątkowych przypadkach dodałem do "Sterowanie" -> "Zablokuj urządzenie". W tym trybie ekran dotykowy jest wyłączony, a odblokowanie wymagać będzie dłuższego przytrzymania przycisku. Zabezpiecza to przed przypadkowym naciśnięciem przycisku np. lap czy zatrzymania. Można ustawić systemowo autoblokadę: zawsze, podczas aktywności, do użytku ogólnego (odblokowanie: dłuższe przyciśnięcie przycisku).

 

O ile nie zainstalowałeś jakiegoś pola/apki/widżetu CIQ, który namieszał w systemie (zdarza się), to proponuję przywrócić ustawienia do fabrycznych i przetestować bez instalacji czegokolwiek, a później sprawdzać co mogło namieszać w systemie. Bo reset po zakończeniu aktywności to nie jest normalne i serio raczej jest wyjątkiem, niż regułą.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#11844 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8639 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 18 luty 2025 - 06:22

Reklamuj. Ja również takich cyrków nie miałem, więc to wskazuje, że problem dotyczy Twojego egzemplarza.

 

Jeżeli mogę podpowiedzieć: działaj w trybie rękojmi, nie gwarancji. Masz wtedy dużo większe uprawnienia.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#11845 Freezyear

Freezyear
  • Użytkownik
  • 89 postów

Napisano 18 luty 2025 - 07:20

Mam to samo z resetami podczas rejestracji aktywności w FR965. Kopie się z serwisem od 2 miesięcy (mój błąd bo zgłosiłem gwarancyjnie a nie na rękojmie). Dzisiaj poszedł już grubszy mail z żądaniem wymiany urządzenia, w innym razie będę zgłaszał do UOKiK...



#11846 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8639 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 18 luty 2025 - 09:41

tu_byl_cytat


Jeżeli reklamacja w trybie gwarancyjnym nie przynosi rezultatu, zawsze możesz zażądać zwrotu urządzenia i zgłosić nowe roszczenie.
 
UOKiK jeszcze nie na tym etapie, po drodze masz jeszcze powiatowego (najczęściej) rzecznika praw konsumenta.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#11847 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2915 postów

Napisano 18 luty 2025 - 11:25

mikroos, chyba nie ten cytat.



#11848 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8639 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 18 luty 2025 - 11:42

Faktycznie, dziwne. Żeby było śmieszniej, podczas pisania nie miałem żadnego postu zacytowanego!


  • artho lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#11849 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8629 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 18 luty 2025 - 12:10

I w ogóle nie to rozwiązanie. Być może przyczyna awarii jest opisana między innymi tu: https://www.dcrainma...-start-gps.html

 

Co prawda najczęściej objawiało to się albo pętlą rozruchową, albo resetem tuż po przejściu do menu aplikacji korzystających z gps, albo wybraniu aplikacji i próbie korzystania z gps, albo próby korzystania z nawigacji (wyznaczenia trasy itp.). Ale być może również może to nastąpić w czasie pracy gps lub tuż po zakończeniu rejestracji, a przed zapisem.

 

Powtarza się to co było przyczyną podobnego błędu cztery lata temu. Mianowicie problem z uszkodzonym plikiem pre-cache satelity (nazywany również plikiem CPE lub EPO). 

 

Są 4 sposoby naprawy (przy pętli rozruchowej część niedostępna):

  1. Synchronizacja Connect/Express w celu aktualizacji CPE (może nie działać...).
  2. Miękki reset. Przytrzymaj lewy górny przycisk przez około 20-30 sekund, aż zostanie wyłączony. Następnie włącz ponownie i zsynchronizuj. Tu będzie nieco dłuższa synchronizacja, ale może wymieni plik CPE. Choć niekoniecznie.
  3. Ręczne usuwanie pliku powodującego problem. 
    Na PC z Windows: po wyłączeniu komputera i przytrzymaj lewy górny przycisk (przycisk światła) podczas podłączania go do komputera. Na niektórych urządzeniach oznacza to zamiast tego przytrzymanie przycisku start/stop. Na niektórych komputerach dostęp jest możliwy bez wciskania przycisków. Następnie powinno to wyliczyć na komputerze, gdzie możesz przejść do folderu /Garmin/RemoteSW i usunąć z niego plik o nazwie GPE.bin. Ten plik jest plikiem podrzędnym powodującym problem. Sprawdź trzykrotnie, czy plik GPE.bin faktycznie zniknął po odłączeniu/odłączeniu. Czasami potrzeba dwóch prób usunięcia. Po kolejnym podłączeniu nie może być śladu po pliku GPE.bin.
    Podobnie na MAC, ale wymaga to  narzędzia takiego jak Android File Transfer, OpenMTP lub MacDroid. Tu też trzeba upewnić się, czy Garmin Express jest zamknięty, bo może nie podmontować systemu plików. 
  4. Metoda ostateczna: przywrócenie ustawień fabrycznych. To może być jedyna opcja w przypadku zapętlenia się zegarka w pętli rozruchowej. Reset bez kasowania danych użytkownika: przycisk power (do 30 sekund), po zniknięciu uruchomić ponownie. Jeśli działa i przestał się zapętlać, to wypróbować sposoby 1 - 3. Jeśli nie, to wykonać reset z przywróceniem ustawień fabrycznych. Naciśnij i przytrzymaj BACK. Włącz zegarek, cały czas przytrzymując przycisk BACK. Zwolnij przycisk BACK , gdy pojawi się komunikat Przywrócić ustawienia domyślne? Wybierz Tak.
    Jeśli była zrobiona kopia danych (tu: https://connect.garm...s/manageBackupsmożna sprawdzić kiedy była robiona kopia zapasowa) to można przywrócić ustawienia z kopii zapasowej z Connect lub bezpośrednio z zegarka. 
    Uwaga: warto sprawdzić w "System" -> Utwórz kopię zapas. i przywróć -> Zawartość kopii zapasowej, co jest wrzucane do pliku kopii. Domyślnie są to tylko "Ustawienia", jednak opcjonalnie można włączyć kopiowanie: Treningi, Kursy, Zapisane lokalizacje. Te 2 ostatnie dostępne są z poziomu Garmin Explore, z drugiej strony wszystkie te pozycje można ponownie przesłać z connect (choć raczej bez lokalizacji).

Uwaga: warto poczytać komentarze z linku podanego w pierwszym akapicie, zwłaszcza jeśli są jakieś problemy z próbą usunięcia uszkodzonego pliku. Aha, tą przypadłością mogą być również "zarażone" inne urządzenia np. Edge. Sposób rozwiązania problemu jak wyżej. 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#11850 Freezyear

Freezyear
  • Użytkownik
  • 89 postów

Napisano 18 luty 2025 - 13:46

@mikroos fakt, najpierw rzecznik praw konsumenta (najczęściej skuteczny).
@Prozor dzięki za info ale i tak będę ich dalej cisnął. Nie po to kupuje urządzenie za prawie 3k PLN żeby czekać 2 miesiące na jakąkolwiek odpowiedź i w sumie być trochę olewanym przez suport, takie rozwiązania powinni podsyłać oni a nie Ty czy DCRainmaker.



Dodaj odpowiedź