Cannondale Supersix Evo 105 Vs. Giant Tcr Advanced 2
#21
Posted 17 December 2018 - 20:28
#22 Gosc_Bullet_*
Posted 17 December 2018 - 21:09
Ciachoorsky użył może niewłaściwego słowa, ale ma rację, że obu marek nie ma co porównywać. Cannondale wiele lat temu wyznaczał trendy, eksperymentował z materiałami, w kolarstwie górskim wprowadził swój patent z amorem na jednym ramieniu widelca. Giant to zawsze była tajwańska masówka i do tego robili triki w rodzaju napisu na ramie stal cro-mo. Kupiłem, a potem okazało się, że w tej ramie to cro-mo była tylko jedna rurka podsiodłowa, a reszta to była czołgowa stal hi-ten. Sto razy wolałbym bardziej alu CAAD niż karbon Gianta, zwłaszcza z tymi ich sztycami o dziwacznym przekroju.
#23
Posted 17 December 2018 - 22:42
Cannondale to prawdopodobnie moja ulubiona marka, ale z tajwańską masówką to przegiąłeś.
http://www.retrobike...e.php?id=162360
https://p.vitalmtb.c...tekill_5381.jpg
https://i.ebayimg.co...da-yRQ/$_86.JPG
W szosie jako pierwsi wprowadzili geo slopingowe.
Nie da się też pominąć faktu, że obecnie produkują ramy dla sporej części innych "prestiżowych" marek.
#24 Gosc_Bullet_*
Posted 17 December 2018 - 22:55
Pamiętam te ramy XTC, określano je jako ,,kultowe'' w mtb, ale jak się przyjrzeć tej ramie, to nawet jak na standardy początku tego wieku, to była wykonana brzydko - nasmarkane spawy, przekroje rur toporne i pamiętam, że Giant zaniżał wagę tych ram. Co do slopingu - czy to takie odkrycie? Poza tym te ich pierwsze ramy slopingowe były paskudne.
Pamiętam, że odpuściłem sobie zakup tej marki także ze względu na oszczędzanie na komponentach: zwłaszcza koła kiedyś składali na jakichś wynalazkach typu piasty jalko, obręcze no name i pękających szprychach. To pewnie już się zmieniło, ale u mnie zniechęcenie do tej marki pozostało.
#25
Posted 17 December 2018 - 22:57
Pamiętam, że odpuściłem sobie zakup tej marki także ze względu na oszczędzanie na komponentach: zwłaszcza koła kiedyś składali na jakichś wynalazkach typu piasty jalko, obręcze no name i pękających szprychach. To pewnie już się zmieniło, ale u mnie zniechęcenie do tej marki pozostało.
No to radzę popatrzeć na jakich komponentach "kultowy" Cannon składa rowery, można powiedzieć że oni dopiero osiągają ten "poziom" Gianta sprzed kilkunastu lat
Generalnie Giant jest mi obojętny, aczkolwiek patrząc na pierwsze NRS-y, XTC, Cadex-y łezka w oku potrafi się zakręcić. Nie zapominajmy rownież że Giant karbonowe ramy seryjnie produkował kilkanaście lat przed C-dale...
#26 Gosc_tobo_*
Posted 28 December 2018 - 22:50
W TCR jest aluminiowa rura sterowa. Rozwiązanie bez sensu. Jak chcesz Gianta to szukaj wersji PRO, tam rura sterowa jest karbonowa.
Dlaczego bez sensu? Karbonowa sterówka nic realnie nie wnosi. A trzeba mieć na uwadze by sensownie skręcać mostek.
#28
Posted 29 December 2018 - 13:59
#29
Posted 02 February 2019 - 01:59
Cześć wszystkim,
serdecznie dziękuję za wszystkie opinie. Zdecydowałem się na Cannondale, ale nie ze względu na prestiż, przynajmniej nie tak rozumiany jak powyżej. Jeśli już to raczej tzw. "zawsze to coś innego" Ale najważniejsze: podobał mi się
Nie mogę doczekać się już sezonu
- admsk likes this
#30
Posted 02 February 2019 - 01:59
Cześć wszystkim,
serdecznie dziękuję za wszystkie opinie. Zdecydowałem się na Cannondale, ale nie ze względu na prestiż, przynajmniej nie tak rozumiany jak powyżej. Jeśli już to raczej tzw. "zawsze to coś innego" Ale najważniejsze: podobał mi się
Nie mogę doczekać się już sezonu