Skocz do zawartości


Zdjęcie

Mój Dzisiejszy Trening - ARCHIWUM 5/01/2011 - 29/06/2011


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
1491 odpowiedzi w tym temacie

#261 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 06 luty 2011 - 17:26

Na drogach dziura na dziurze, te wypełnione wodą są szczególnie niebezpieczne. Nie mam pojęcia jak to jest z tym polskim asfaltem.

To nie asfalt, to smoła z kamieniami.
Dzisiaj zrobiłem około 40 km, z tym 20 km razem z kolegą. Wiatr dalej dość mocny, ale wreszcie wyszło słońce, i także ci wytrwalsi na MTB. Stukaliśmy głównie podjazdy, choć każdy w jedną stronę dzisiaj miał konkretny wiatr, czyli dodatkowy trening. ;-)
Co do nawierzchni - to pomyślałem przez chwilę po wyjechaniu, ze niedługo można wyciągnąć szosę bo sucho, jednak na bocznej drodze w Wejherowie zmieniłem zdanie. :roll:

#262 Piotr92

Piotr92
  • Użytkownik
  • 765 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 06 luty 2011 - 17:34

Na drogach dziura na dziurze, te wypełnione wodą są szczególnie niebezpieczne. Nie mam pojęcia jak to jest z tym polskim asfaltem.

To prawda że są same dziury, u nas na Podbeskidziu jest tak samo. Te polskie asfalty wylewane kilka lat temu kładzione nie były przygotowane na taką wodę jaka była w ostatnim czasie, woda działa niszcząco na asfalt. Te drogi które zrobiono w zeszłym roku lub dwa lata temu są bez dziur, wszystko zależy od asfaltu i jego składu.

#263 kolen

kolen
  • Użytkownik
  • 59 postów
  • SkądŻORY

Napisano 06 luty 2011 - 18:43

TSS140 P230W t.132 3:00h

#264 xubix

xubix
  • Użytkownik
  • 1552 postów
  • SkądKrotoszyn

Napisano 06 luty 2011 - 20:25

I czujesz się lepszy ?

#265 goro

goro
  • Użytkownik
  • 42 postów
  • SkądWWA

Napisano 06 luty 2011 - 21:08

I czujesz się lepszy ?


TSS140 P230W t.132 3:00h


to są przynajmniej konkretne wskaźniki, które daje się porównywać, w przeciwieństwie do w gruncie rzeczy niewiele mówiących hr śr, hr max, v śr, v max itp. itd

#266 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 06 luty 2011 - 21:23

To prawda - one przynajmniej coś mówią.

Niestety dla znaczącej większości forowiczów trening polega na zajeżdżaniu się w konia... to nie ma sensu... średnia prędkość w określonym czasie - to tylko na wyścigu... 20 lat temu... teraz inaczej się wyścigi wygrywa... inaczej trenuje..

za kilka miesięcy zamierzam się także zaopatrzyć w SRM'a i właśnie móc lepiej obserwować organizm podczas treningów by trening miał być taki jaki być powinien, a wyniki być takie jakie oczekuję...

Jak ktoś chce przyszpanować średnią to poproszę z IMAGISU - tam to one są imponujące i mówią o zdolnościach :)

#267 mariusz k

mariusz k
  • Użytkownik
  • 836 postów
  • Skądrybnik

Napisano 06 luty 2011 - 21:58

Panowie zamiast wymiany poglądów na temat treningu z pomiarem mocy itp. może co niektórzy zabraliby się za porządny trening. Bo z całym szacunkiem to w gronie amatorów takie rzucanie liczbami nie ma za bardzo sensu. Pochwalcie się jak już wygracie jakiś wyścig. Trochę kilometrów w życiu przejechałem i powiem wam że większe efekty niż analizowanie cyferek robi solidny trening. Sam pomału wracam do "korzeni" i licznika czy pulsometru używam bardziej w celach statystycznych.

#268 sewi

sewi
  • Użytkownik
  • 236 postów
  • SkądOpole

Napisano 06 luty 2011 - 22:48

Jaki sprzęt (SRM?) jest potrzebny, by uzyskiwać takie wskaźniki?

#269 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądPuławy

Napisano 06 luty 2011 - 23:53

Mocne nogi i dobre płuca - taki sprzęt jest najważniejszy by osiągać lepsze wskaźniki :-D

Żeby nie było off topu to dzisiejszy trening polegał na braku treningu. Jak będzie wiosna się zbliżała, to wskoczę na rower i trochę pojeżdzę :-o

#270 MiSzA

MiSzA
  • Użytkownik
  • 805 postów
  • SkądKonstancin

Napisano 07 luty 2011 - 00:18

Dorabianie ideologii na siłę, zawsze prowadzi na manowce.
To nie jest żaden spór o cyferki, to nie żadne gadanie że bez TSS ale za to z HR da się coś wygrać. Trzeba mieć nogę, płuca ale przede wszystkim serce - żeby wyjechać na "trening" (bo nawet amator trenuje... a jak ktoś liznął ścigania na 'poważniej' to tym bardziej nie powinien deprecjonować 'amatorszczyzny') jak pada, jak się nie chce, jak można nie wyjechać - itp, itd. Te same gadki szmatki były jak się pojawiły przerzutki (po co, dla mięczaków, wygrywano bez nich), jak się pojawiły pulsometry (cyferki, po co, dawni mistrzowie nie mieli i byli wielcy) - teraz moc. To jest jedynie narzędzie - a co się z nim zrobi - to już zależy od użytkownika. Basta. Nie da większego kopa (no, chyba że motywację), nie doda prędkości, nie podniesie VO2. Ale za to pomoże w podnoszeniu VO2, pomoże w zrozumieniu co się robiło, jaki to przyniosło (i o ile) skutek, co było dobrze, co można poprawić. To wszystko.

Padły wcześniej pytania o CTL, ATL - to LINK do wykresu który toto obrazuje - jeden - na 28 dniach, drugi - w sezonie (ten drugi rozpoczyna się na pierwszej jeździe w "sezonie" i widać na nim wyraźnie dwie poważne wpadki chorobowe - i wychodzenie z nich :)

#271 kuba259

kuba259
  • Użytkownik
  • 495 postów
  • Skądelbląg

Napisano 07 luty 2011 - 19:04

Mój dzisiejszy trening to dzień wolny :D

Jak radzicie sobie z szybkim zachodem słońca? Jeździcie po zmroku z lampkami?

#272 Piotr92

Piotr92
  • Użytkownik
  • 765 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 07 luty 2011 - 19:10

Ja często jeżdżę po zmroku i korzystam z lampek.
Dzisiejszy trening:
DST:54km
TM:2:22
AVG:22,81km/h
MAX:55,47km/h
PODJAZDY:880m

#273 kolen

kolen
  • Użytkownik
  • 59 postów
  • SkądŻORY

Napisano 07 luty 2011 - 19:54

TSS120 m.in. sprawdzian 1x20 min. 358W

#274 tomacias

tomacias
  • Użytkownik
  • 208 postów
  • Skądopolskie

Napisano 07 luty 2011 - 20:00

sprawdzian 1x20 min. 358W


no szacun....
rozumiem że wyszło lepiej niż 4,5 W/kg?

#275 MiSzA

MiSzA
  • Użytkownik
  • 805 postów
  • SkądKonstancin

Napisano 07 luty 2011 - 20:03

A dzisiaj poszła stówka z kawałkiem - niestety część tego kawałka to plątanie się po centrum :) Swoją drogą jak się zapuściłem do miasteczka dość ciekawie położonego na samych pagórkach - to po 15 minutach kręcenia 'w ścisłej zabudowie' miałem dość :) - szerokość uliczek to tak na oko metr z kawałkiem (no, na jeden - mały - samochód), cały czas pod górę - i potem w dół. Średnie nachylenie uliczek - 12 stopni. Wiało jak diabli - ale było pięknie :)
A, TSS: 273, IF: 1.06 - mówiłem że wiało :) 02:39 min

#276 tresor

tresor
  • Użytkownik
  • 131 postów
  • Skądkrk

Napisano 07 luty 2011 - 23:00

W końcu na szosie!
dziś nocą ca 25 km, jaka prędkość nie wiem bo mi licznik strzelił focha ;/

#277 Piotr92

Piotr92
  • Użytkownik
  • 765 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 08 luty 2011 - 19:03

Dzisiejszy trening:
DST:46km
TM:1:46
AVG:26,03km/h
MAX:63,34km/h

#278 kevino

kevino
  • Użytkownik
  • 93 postów
  • SkądTarnów

Napisano 08 luty 2011 - 20:45

mam pytanie czy stosujecie już interwały czy jeszcze nie ?

#279 ex_lemon

ex_lemon
  • Użytkownik
  • 206 postów
  • SkądKnurów

Napisano 08 luty 2011 - 20:53

a ja dalej chomikuję.. Trochę katar przeszkadzał, ale już jest lepiej.
Sobota
Trip dist 37,05km
Trip time 1:10:17h
AVG speed 31,61km/h
MAX speed 66,85km/h
kcal 754
HR max 155
HR avg 138
Poniedziałek
Trip dist 67,0km
Trip time 2:11:37h
AVG speed 30,54km/h
MAX speed 47,43km/h
kcal 1481
HR max 160
HR avg 142

#280 MiSzA

MiSzA
  • Użytkownik
  • 805 postów
  • SkądKonstancin

Napisano 08 luty 2011 - 20:54

Dłużej, wolniej i trochę dalej :) Czyli 3 x tak.
96k jazdy zasadniczej i 20k rozjazdu.

Pogoda nie rozpieszczała, ale na sam koniec wyszło słońce - a jak wyszło - to średnia temp na koniec wyniosła 15 stopni. Udało mi się pojechać trochę rozsądniej niż wczoraj - i mam nadzieję ten trend utrzymać :)

02:57 min, 96k (potem jeszcze 20 kręcenia po 'bulwarze' w ramach rozjazdu), 234 TSS, NP: 280 (Pav - 245, HRav - 133), IF: 0.9, no i średnia temp: 15! :) Ale wiało jak s.......n...

Jutro się dobiję jakąś trasą na 150k co pewnie będzie skutkować kwadratowym chodzeniem po schodach - bo dzisiejsze CTL to -40 :) Ale w czwartek przerwa, więc co tam, dam radę. Chyba.