Jump to content


Photo

Zwift

zwift

577 replies to this topic

#81 laminat

laminat
  • Użytkownik
  • 118 posts

Posted 21 November 2017 - 14:59

A jaki jest cel oszukiwania ? COś dają za wygranie wyścigu ?



#82 hoffi

hoffi
  • Użytkownik
  • 284 posts
  • SkądPoznań

Posted 21 November 2017 - 15:02

a kit wie co :) z mojego doświadczenia jeżdżąc rok na zwifcie, ludzie zaniżają wagę, aby W/kg był większy w stosunku do swojego FTP. Startują nie ze swoich kategorii, aby być wyżej a widać po HR, że się nie jadą na 100%. Ogólnie mam to gdzieś, zapewne na amatorskich zawodach to samo się dzieje, ale w innej formie, najważniejsze że trenuję i ścigam się dla własnej satysfakcji :)


  • joesatch likes this

#83 Gosc_DivisionBell_*

Gosc_DivisionBell_*
  • Gość

Posted 21 November 2017 - 15:09

Cel jest taki sam jak w szprycowaniu się żeby wygrać wyścig o puchar wójta Pcimia Dolnego, czyli pokazaniu innym, że jest się wymiataczem :)



#84 laminat

laminat
  • Użytkownik
  • 118 posts

Posted 21 November 2017 - 15:09

To nie rozumiem tego. Przecież to oszukiwanie samego siebie. Może po podwyżce wezmą się za to. 



#85 Arked

Arked
  • Użytkownik
  • 910 posts

Posted 21 November 2017 - 15:38

jezeli maja mocno pojsc w gore z trasami itp to moze.... I tak w zwifcie smigam sam, tyle, ze widze ludzi jezdzacych, więc może warto wypróbować coś innego. Te wyscigi to jest gruby zart, kazdy kogo mijam leci 2W+ przy 140W, mam wrazenie, ze ciezszych kolesi niz 65kg to tam w ogole nie ma :D
 
Największy plus to ślad gps, bkool też to oferuje?


Większość zawodników w Zwifcie waży powyżej 75kg. W niższych kategoriach rządzą zawodnicy +80kg. Więc moim zdaniem masz trochę mylne wrażenia. Poza tym doping zmienianiem wagi nie ma wielkiego sesnu w sytuacji kiedy większość wyścigów ma trasy pod zawodników szybkich na płaskim (duża moc absolutna) i mających dobre przyspieszenie i moc 2-5 minutową (wysokie VO2max i pojemność beztlenowa). Górskich wyścigów właściwie nie ma. Zmniejszenie wagi zazwyczaj kończy się dyskwalifikacją, a nie zwycięstwem(przekroczenie limitu kategorii w W/kg). Kolejna rzecz to fakt, że waga zawodników jest monitorowana więc wszelkie dziwne zmiany wagi są wychwytywane.

#86 PiKa

PiKa
  • Użytkownik
  • 388 posts

Posted 21 November 2017 - 16:52

Problemem to będzie/byłoby, gdyby nie dało się jeździć z innymi, bo brakowałoby mocy (bo oni oszukują).

Z drugiej strony, jak ktoś jest dodany a chce pojeździć z lepszymi (nie mówię o wyścigach) to jest to sposób na wyrównanie możliwości. No ale najlepiej jakby to było oficjalnie wspierane i widoczne dla innych.

#87 Gosc_DivisionBell_*

Gosc_DivisionBell_*
  • Gość

Posted 21 November 2017 - 17:05

Nie wiem jak tam jest z kontrolowaniem tego wszystkiego przez Zwift ale mam wątpliwości, bo zbyt wielu gości tam widuję którzy trzymają cały czas 4w/kg i więcej.



#88 Arked

Arked
  • Użytkownik
  • 910 posts

Posted 21 November 2017 - 18:30

No ja nie widuję zbyt wielu takich gośći, a na Zwifcie jestem prawie codziennie ;) Jak jeździ kilka tysięcy osób w trybie dowolnym to wiadomo, że trafi się spory odsetek nieogarniętych ze zwyczajnie źle skalibrowanym trenażerem i innymi problemami sprzętowymi. Jakie to jednak ma znaczenie co robią ludzie w trybie dowolnej jazdy?

Chyba, że piszesz o wyścigu to tu sprawa wygląda trochę inaczej. Tam idzie się full gas. Dla większości ludzi np. w kategorii A 4W/kg to jest 3 strefa mocy albo sweet spot więc raczej nic specjalnego tyle jechać.

#89 Gosc_DivisionBell_*

Gosc_DivisionBell_*
  • Gość

Posted 21 November 2017 - 19:10

Piszę o wyścigach bo je jeżdżę zdecydowanie najczęściej. Standardem jest, tak ja już ktoś wcześniej pisał, że ludzie specjalnie wybierają np. kategorię D, choć powinni C.



#90 Jurek_1989

Jurek_1989
  • Użytkownik
  • 133 posts

Posted 21 November 2017 - 19:14

Jechałem dwa dni temu z polskim teamem CoffeRide o 19:45, umawiamy się wszyscy, że jedziemy 2-2,5w/kg. I oczywiście kilku "wymiataczy" z drugiej setki na mini bikemaratonu cisną po 4w/kg od początku...a reszta ekipy z nimi.



#91 Arked

Arked
  • Użytkownik
  • 910 posts

Posted 21 November 2017 - 19:45

Ci co odjeżdżają to zazwyczaj obcokrajowcy i ludzie, którzy kompletnie nie ogarniają co się wokół nich dzieje. W każdym razie oni cię nie obchodzą. Jedziesz sobie w peletonie z liderem jazdy i tyle. Jeżdżę tą jazdę często i jadąc z liderem jest dokładnie 2-2.5W/kg i pełen relaks.

#92 Knopfler

Knopfler
  • Użytkownik
  • 111 posts
  • SkądMorąg

Posted 26 November 2017 - 13:05

Większość zawodników w Zwifcie waży powyżej 75kg. W niższych kategoriach rządzą zawodnicy +80kg. Więc moim zdaniem masz trochę mylne wrażenia. Poza tym doping zmienianiem wagi nie ma wielkiego sesnu w sytuacji kiedy większość wyścigów ma trasy pod zawodników szybkich na płaskim (duża moc absolutna) i mających dobre przyspieszenie i moc 2-5 minutową (wysokie VO2max i pojemność beztlenowa). Górskich wyścigów właściwie nie ma. Zmniejszenie wagi zazwyczaj kończy się dyskwalifikacją, a nie zwycięstwem(przekroczenie limitu kategorii w W/kg). Kolejna rzecz to fakt, że waga zawodników jest monitorowana więc wszelkie dziwne zmiany wagi są wychwytywane.

 

Nie ma tak słodko. Dziś na wyścigu (dystans 40 km) przegrałem z kolegą (także Polakiem) o jakieś 31 sekund. Miałem o 44W wyższą średnią moc. Różnica w wadze między nami to jaqkieś 30 kg. Co by było, gdybym wpisał sobie w profilu o 5 kg mniej ? Pewnie przyjechalibyśmy razem, albo byłbym przed nim. Wyścig płaski jak stół - Greater London flat.

 

Tylko jaki sens jest oszukiwać ? Przecież jeździmy dla własnej przyjemności. 



#93 pajak

pajak
  • Użytkownik
  • 383 posts
  • SkądGdynia

Posted 26 November 2017 - 14:02

Ci w wyższych kategoriach naprawdę potrafią "wydziergać" z siebie takie moce.. Przez cały czas wyścigu.. żeby na finiszu walnąć 12W/kg :)
Ci którzy startują w wyścigu z "obniżoną" wagą często z automatu dostają kary za start w nieprawidłowej kategorii (jest naprawdę masa "sugestii" o przejściu z C do B ). Szczególnie bolesne jest to dla tych na krawędzi kategorii.. gdzie chwilowe ataki mogą dać praktycznie dyskwalifikację. Tacy często po prostu podwyższają sobie wagę o 5kg i dalej jadą w słabszej kategorii. Na płaskim to nie daje dużej straty, a "wyjdzie" dopiero w wyścigu górskim.
"Elektroniczne operacje plastyczne"/"elektroniczny doping" są niestety zmorą wszystkich środowisk sportowych (nie tylko rowerów). Wirtualne waty mogą być łakomym kąskiem dla spragnionych zwycięstwa.

 

Tylko jaki sens jest oszukiwać ? Przecież jeździmy dla własnej przyjemności.

Nie wszyscy oszukują celowo, sporo ludzi po prostu brakuje wiedzy i umiejętności ustawienia sprzętu. Najczęściej dotyczy to nowych.

Jak widzisz kogoś na level 3 "dymiącego" na zpower po 500W.. to nawet nie chce się czytać jego nicka.. żeby go zgłosić :D

 

Jedynie asfalt pokazuje kto nie oszukuje (znaczy się.. oczywiście pomijam prawdziwy doping, który niestety też zaczyna gościć w amatorskim świecie)



#94 Arked

Arked
  • Użytkownik
  • 910 posts

Posted 26 November 2017 - 15:29

Pamiętajcie też o tym, że wiele osób zwyczajnie "nie umie" jeździć na trenażerze. Ich organizm i psychika nie dają sobie rady, a mięśnie nie pracują efektywnie. Często taki kozak z prawdziwej szosy siada na trenażer, jest objeżdżany przez wszystkich i w ten sposób powstają historie o tym, że wszyscy na około oszukują. Tymczasem prawda leży zupełnie gdzie indziej. Problem ze słabą efektywnością na trenażerze jest dość często spotykany. I nie mówię tu o różnicach kilku watów, a o spadku mocy np. o 20%.

#95 PiKa

PiKa
  • Użytkownik
  • 388 posts

Posted 26 November 2017 - 17:12

A czym się różni jazda na tym od jazdy normalnej?

#96 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,616 posts
  • SkądSulęcin

Posted 26 November 2017 - 19:31

Tym czym jazda na byku od jazdy na symulatorze byka. Spaść można z obu, to fakt...


  • Arked and sempik like this

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#97 Arked

Arked
  • Użytkownik
  • 910 posts

Posted 26 November 2017 - 22:13

A czym się różni jazda na tym od jazdy normalnej?


Na pierwszy rzut oka niby niewiele. Ale jak przyjrzysz się szczegółom np. na dystrybucji martwych punktów w fazach pedałowania i rekrutacji różnych grup mięśni to dla niektórych różnica może być się zasadnicza. Na przykład osoby polegające przy pedałowaniu głównie na sile mięśni czworogłowych i innych grup mięśni odpowiadających za pozytywną fazę ruchu (pchanie pedałów w dół/prostowanie ud) mogą potencjalnie mieć problemy na trenażerze. Zawodnikóww tego typu można np. poznać po tym, że w warunkach jazdy przy niskiej inercji (np. stromy podjazd) zawsze preferują jazdę na stojąco na niskiej kadencji.

#98 Gosc_DivisionBell_*

Gosc_DivisionBell_*
  • Gość

Posted 27 November 2017 - 11:32

Dla mnie różnice są zasadnicze. Mam w tej chwili dobry trenażer a mimo wszystko nigdy nie odczuwam żeby ta jazda wyglądała tak jak na zewnątrz.



#99 Hargin

Hargin
  • Użytkownik
  • 277 posts

Posted 27 November 2017 - 12:09

No i wykasowali fajne posty.

 

Co do Zwift nieźle sobie tą podwyżkę wymyślił. Nowi nie mają przebicia :) mało ich. Obecni nie krzyczą bo niby ich nie dotyczy przez rok. Za rok już przekrzyczą ich ci nowi, co płacili przez rok 15$. ( za rok o co ten płacz my płacimy od roku 15$ ).

No kurcze strategia pomyślana że hoho.

 

Działanie przemyślane jeśli chcą pozyskać inwestora. Mają pewnie szacunki ilu użytkowników odejdzie, ilu się przyzwyczai do zmiany ceny i o ile wzrośnie wartość abonamentów w dłuższej perspektywie. Podnosząc ceny po rozpoczęciu sezonu "indoorowego" nie zakładali zapewne większych przychodów na najbliższy czas, a raczej stabilizację istniejących. 



#100 laminat

laminat
  • Użytkownik
  • 118 posts

Posted 27 November 2017 - 13:13

  Dążenie do redukcji zbyt dużej ilości użytkowników zachowijąc ten sam poziom dochodów. Jednocześnie podniesię się jakość połączenia usługi, bo będzie miej użytkowników. proste.  Do tego konkurencja została w tyle. 

 

 





Reply to this topic