Skocz do zawartości


Zdjęcie

Nowości Rowerowe


2382 odpowiedzi w tym temacie

#2181 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8614 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 03 maj 2023 - 07:58

Boost jest potrzebny przy oponach 2,4 i szerszych (i to tak naprawdę tylko z tyłu, gdzie szeroka opona kolidowałaby z linią korba-łańcuch). Ta rama i widelec nawet nie pomieszczą takich opon, więc argument jest całkowicie chybiony.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#2182 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3185 postów

Napisano 22 maj 2023 - 15:47

Chyba nowy żwirowiec od Canyona: https://www.mtb-news...4#post-18766867



#2183 Radko

Radko
  • Użytkownik
  • 53 postów

Napisano 23 maj 2023 - 04:57

Boost jest potrzebny przy oponach 2,4 i szerszych (i to tak naprawdę tylko z tyłu, gdzie szeroka opona kolidowałaby z linią korba-łańcuch). Ta rama i widelec nawet nie pomieszczą takich opon, więc argument jest całkowicie chybiony.

Rzeczywiście producent podał nawet tyre clearance 32mm. Standard boost to nie tylko szersze opony ale również mocniejsze koła. Tak naprawdę 135 mm odchodzi do lamusa 148 mm to nowy powszechny standard dla ram popularnych i nie jest to złośliwość producenta a raczej postęp techniczny.



#2184 Radko

Radko
  • Użytkownik
  • 53 postów

Napisano 23 maj 2023 - 04:57

Boost jest potrzebny przy oponach 2,4 i szerszych (i to tak naprawdę tylko z tyłu, gdzie szeroka opona kolidowałaby z linią korba-łańcuch). Ta rama i widelec nawet nie pomieszczą takich opon, więc argument jest całkowicie chybiony.

Rzeczywiście producent podał nawet tyre clearance 32mm. Standard boost to nie tylko szersze opony ale również mocniejsze koła. Tak naprawdę 135 mm odchodzi do lamusa 148 mm to nowy powszechny standard dla ram popularnych i nie jest to złośliwość producenta a raczej postęp techniczny.



#2185 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8614 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 23 maj 2023 - 07:21

Boost jest standardem, ale w MTB. W gravelach to wciąż fanaberia producentów.

 

Absolutnie dominujący w gravelach jest osprzęt szosowy, a ten jest przystosowany pod linię łańcucha standardową, nie boost.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#2186 Radko

Radko
  • Użytkownik
  • 53 postów

Napisano 23 maj 2023 - 08:48

Tak "absolutnie dominujący" że do wyścigu Paris-Roubaix kolarze szosowi zażądali sprzęgła.
Standardy w wyniku postępu technologicznego też się zmieniają. 
Dla użytkownika roweru ujednolicenie standardów to tylko same korzyści. Problem to brak standardu lub ich stagnacja.



#2187 Radko

Radko
  • Użytkownik
  • 53 postów

Napisano 23 maj 2023 - 08:48

Tak "absolutnie dominujący" że do wyścigu Paris-Roubaix kolarze szosowi zażądali sprzęgła.
Standardy w wyniku postępu technologicznego też się zmieniają. 
Dla użytkownika roweru ujednolicenie standardów to tylko same korzyści. Problem to brak standardu lub ich stagnacja.



#2188 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 postów
  • SkądKatowice

Napisano 23 maj 2023 - 09:22

Sprzęgło, to powinno być od 10 lat standardowym wyposażeniem tylnej przerzutki. Teraz to podwójnie, bo wózki przerzutek mają długość ostrza glebogryzarki. Ale goliłydy będą zawsze marudzić "że pinć gramóf wiency" więc nie jest,


  • slaweko lubi to

#2189 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8614 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 23 maj 2023 - 09:34

Czekaj, czy Ty naprawdę wierzysz, że tzw. standardy służą ujednolicaniu czegokolwiek? Szczególnie, kiedy zmieniają się co roku i są całkowicie niekompatybilne z ramami sprzed 3 lat? :D
 

Tak "absolutnie dominujący" że do wyścigu Paris-Roubaix kolarze szosowi zażądali sprzęgła.

Jak się jest Shimano i jak zawsze zaspało się o 3 lata na imprezę, to tak to jest. U SRAM-a tego problemu nie ma.


  • slaweko lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#2190 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8614 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 23 maj 2023 - 09:42

Ale goliłydy będą zawsze marudzić "że pinć gramóf wiency" więc nie jest,

I jeszcze aero, pamiętaj o aero!


  • uzurpator lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#2191 Radko

Radko
  • Użytkownik
  • 53 postów

Napisano 23 maj 2023 - 13:00

Pamiętam czasy standardów PRL. Dzisiejsze standardy które oczywiście służą
szybszemu zarabianiu kasy są o tyle lepsze dla nas wszystkich że przeboleje
manipulacje wielkich w organizacjach standaryzujących. 
Wierzę w siłę końcowego klienta który ma wybór a widząc po sobie mam już 4 rowery i standardy to na pewno duża pomoc.
 

 



#2192 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3185 postów

Napisano 23 maj 2023 - 13:04

Przecież standard w rowerach szosowych i żwirowych jest: 100x12/142×12. To Focus "cuduje" w Atlasie...
  • mikroos lubi to

#2193 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8614 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 23 maj 2023 - 15:10

W PRL-u budowano z tego, co akurat było dostępne - to zasadnicza różnica. Nie było w tym żadnej celowości.

 

mam już 4 rowery i standardy to na pewno duża pomoc.

Szczególnie kiedy nie możesz włożyć kół z jednego roweru do drugiego :D


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#2194 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1384 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 23 maj 2023 - 15:23

Ja też mam kilka rowerów. Kupiłem MTB Scotta Scale 970 z kołem na QR boost 141 i piastą Shimano, która się posypała. Nie mogłem kupić fabrycznych kół więc trzeba było kombinować z DT Swiss 148 i końcówkami. Na przód znowu amor był na QR więc sztywna ośka 100*15 plus adapter pod QR. Kupując nowy amor bo stary był dość słaby i posypała się blokada miałem wybór. Albo szukać 100*15 oś albo boost i nowe przednie koło. A że kupiłem od polskich zaplataczy porządne koła za sporo kasy to musiałem kupić amor ze starym standardem. Spodobało mi się MTB i dostałem za pół darmo karbonową ramę na 142*12. Wszystko dało się przełożyć z Scotta poza korbą i tylnym kołem więc trzeba było składać nowe. Standardy są super. Mam dwa MTB z których mało co do siebie pasuje. Szosę aż się boje przejść na tarcze skoro mam wszystko na sh11 a tu zaraz zaczną się znowu schodki.
Już nie wspominając o standardach Shimano w kompletowaniu podzespołów nowych grup gdzie korbę 53 to już minimum Ultegra ... a kasety pogrupowane w grupy osprzętu a nie zakresy i koronki.

Wysłane z mojego motorola edge 20 przy użyciu Tapatalka

#2195 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3185 postów

Napisano 01 czerwiec 2023 - 19:26

Żwirowiec od Schmolke: https://granfondo-cy...al-2023-review/



#2196 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3185 postów

Napisano 18 lipiec 2023 - 20:31

Nowy żwirowiec od BH: 



#2197 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2879 postów

Napisano 20 lipiec 2023 - 21:27

No nie wiem...

 

 

EW8zXGc.png

 

6pKwUXS.png



#2198 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 885 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 20 lipiec 2023 - 21:57

Nawet mi nie szkoda ze mnie nie stać. Wygląda jak SL7 na kwasie albo jakiś ruskich sterydach xD


  • blackrain, JHartman i artho lubią to

#2199 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1981 postów
  • SkądWrocław

Napisano 21 lipiec 2023 - 08:24

fotki latają na weightweenies już od dobrych 2 tygodni. Ale pewnie wiele osób nie śledzi, więc wrzucam dodatkowe materiały
 

20230721001713.png

20230721001719.png
362229023-10160203304438113-674966043293


#2200 Robert555

Robert555
  • Użytkownik
  • 239 postów

Napisano 21 lipiec 2023 - 15:26

Jeszcze gorszy niż poprzedni :). Ja czekam co topowe marki pokażą, Giant, Merida i BMC.





Dodaj odpowiedź