Rower odebrany, zmierzyli mi przekrok - 83cm przy 178cm wzrostu - podobno mało
Trzeba było zmienić sztyce z rozmiaru 54 bo z 56 mialem za bardzo na styk regulacje wysokości.
Sam rower przerósł moje oczekiwania, jest mega sztywny i każde mocniejsze depnięcie korbą odpycha rower, jakby żaden W się nie tracił.
Zmiana alu na karbon też była zaskoczeniem, szczególnie czuje się to z przodu, na nierównym asfalcie wszelkie wibracje są mocno tłumione.
Geometria również na plus. W sklepie odradzili mi, żeby nie obracać mostka na +, dopóki się nie przejadę i mieli rację. Najważniejsze jest jednak to, że pochylona pozycja zarówno w górnym jak i dolnym chwycie jest dla mnie wygodniejsza. Już po pierwszych parku km widziałem, że to jest to. Mimo wszystko dałoby się tym rowerem jechać typowo endurance, jest dość uniwersalny.
Spróbuje podwyższyć jeszcze siodełko o 1-2 cm i zdejmę jedną podkładkę pod mostkiem.
Wyposażenie:
Tutaj można mieć pewne zastrzeżenia, moim zdaniem jakieś 2000zł z tej ceny to podatek od nowości, szczególnie od nowej ramy, która jest pomiędzy rowerami eaero a typowo górskimi, przeznaczonymi na podjazdy. Na minus zasługuje sztyca, jest aluminiowa, ma wąski zakres regulacji i trochę nie rozumiem, dlaczego nie mogła by być wciskana w ramę, jak w każdym rowerze. Jest nakładana na przedłużenie rury podsiodłowej, wygląda to też średnio.
Siodełko jest miękkie i dość wygodne ale przełożę Prologo z mojego starego roweru.
Kierownica jest szersza o 2 cm niż w moim poprzednim rowerze i podczas jazdy jest równo z linią ramion, lepiej też mi się oddycha. Owijka jest dość gruba i mięsista, na razie jej nie będę zmieniał.
Hamulce: Tutaj spodziewałem się urwania dupy, a różnica w porównianiu z moimi mechanicznymi tarczami jest na razie marginalna, może klocki muszą się dotrzeć. Sprawdzę je dokładnie jak pojadę w góry: do Istebnej i na Salmopol. W hydraulicznej 105, dźwignia hamulca dość mocno nurkuje i przez pierwsze 3-4 cm nic się nie dzieje, modulacja jest taka sobie.
Koła są sztywne i wyczuwalnie lżejsze od moich poprzednich: 2300g - 1750 g Bontrager Affinity disc.
Zmienię je na jakieś karbonowe stożki 40-50mm Przy zmianie kół kupię chyba tarcze z Ultegry, lepiej wyglądają te zabudowene.
Opony są z Bontragera, modelu nie pamiętam ale chyba jakieś najtańsze-drutowane. Zmienie je 28c ( 30 podobno też wejdą) i zmontuje tubeles.
Na razie tyle Zastanawiam się jeszcze nad bikefittigiem, mam dość mocną dyskopatię kręgosłupa lędźwiowego a niechałbym jej pogłębić. W weekend planuję zrobić trasę 50-60 km.
Co do sklepu Treka w Bielsku, to jestem pozytywnie zaskoczony. Obsługa super, rower ustawili tak jak chciałem i dorzucili swoje sugestie. Dostałem 10% rabatu bez większego proszenia, więc jednak da się coś wyrwać na tym modelu. Mieli też kilka rowerów testowych SL6, więc można się przejechać i sprawdzić jaki rozmiar nam pasuje.
Ogólnie jestem zadowolony, mimo tych kilku drobnych wad, rower przerósł moje oczekiwania, choć wiem, że za 10 tys można spokojnie kupić lekką szosę nawet na ultegrze.
#1
Posted 23 July 2020 - 06:01
#3
Posted 23 July 2020 - 06:36
Ładny rower, gratulacje 🙂💪 Podoba mi się to malowanie, a na żywo wygląda pewnie jeszcze lepiej. Siodło mi wygląda na lekko zadarte do góry, ale to może tylko zdjęcie😉 Szerokości i bezawaryjności🙂.
Ps. Co Ty tam wozisz w tej podsiodłówce? Cztery dętki?😀
#4
Posted 23 July 2020 - 07:02
Dzięki, przełożyłem ją z poprzedniego roweru. Jest tam telefon, zestaw naprawczy i nabój CO2 - będę szukał czegoś mniejszego
Siodło jest ustawione równolegle.
#5
Posted 23 July 2020 - 07:37
Gratulacje!
SL5 ma dobry potencjał do dłubania . Pomijając oczywiście koła można pomyśleć o zmianie kierownicy Bontrager Comp VR-C ważącej 310g na coś karbonowego lub aero lub łączącego jedno i drugie. Z droższych opcji to choćby ta z wersji SLR, czyli już zintegrowana z mostkiem Bontrager Aeolus RSL VR-C ważąca 280g.
#6
Posted 23 July 2020 - 07:52
Zastanawia mnie ta geometria, to już drugi trek na forum który ma bardzo nisko siodło mimo sloppingu ramy. Teoretycznie patrząc na zdjęcia to bym powiedział, że lepszy byłby mniejszy rozmiar ramy, dłuższy mostek i ew. ustawiony na plus jak kokpit będzie za nisko.
Z drugiej strony ja przy 177cm mam nogę 87cm - czyli siodło miałbym wyżej o 4cm i pewnie już bym się aż tak nie dziwił
#7
Posted 23 July 2020 - 07:55
Dzięki
Zacznę od kół, na oku mam Bontrager Aeolus Pro 5 TLR, super lekkie nie są, ale widziałem je na żywo i wyglądają fajnie.
Zmienię też sztycę na karbonową. Po głowie jeszcze chodzi mi wymiana osprzętu na Ultegre Di2.
Nie mam jakoś przekonania do zintegrowanych kierownic, ale karbanową chętnie bym przytulił.
#8
Posted 23 July 2020 - 07:57
Gratulacje, ładny kolor
Zastanawia mnie ta geometria, to już drugi trek na forum który ma bardzo nisko siodło mimo sloppingu ramy. Teoretycznie patrząc na zdjęcia to bym powiedział, że lepszy byłby mniejszy rozmiar ramy, dłuższy mostek i ew. ustawiony na plus jak kokpit będzie za nisko.
Z drugiej strony ja przy 177cm mam nogę 87cm - czyli siodło miałbym wyżej o 4cm i pewnie już bym się aż tak nie dziwił
Siodło jest 1-2cm za nisko. Z pomiaru wyszło mi 73 od środka korby ale mam za bardzo ugiętę kolano w dolnym położeniu korby. 54 był za mały, jak tylko usiadłem to czułem się jak precel. Wrażenie za niskiego siodełka może robić też ta nakładana sztyca, ale rzeczywiście porównując linie siodełka i kiery wygląda trochę jak enduracne
#9
Posted 23 July 2020 - 07:59
Mnie geo oczarowało podczas kilku kółek wkoło sklepu. Mając 183cm i będąc przyzwyczajonym do geo: alu H2 rozmiaru 56 tutaj na 56-tce czułem się jak ryba w wodzie (acz fakt wersja sklepowa miała więcej podkładek niż mój alu ).
Kolor jest fantastyczny, trochę szkoda, że SL6 to "zwykły" metallic bez tego lakieru perłowego jak SL5 i SL7.
Ultegra Di2 może być świetną opcją, pytanie czy zależy Ci szybko na zmianie. De facto jest szansa i chodzą ploty o przyszłych zmianach wzorowanych na eTAP-ie, czyli kaseta 12stka i bezprzewodowe (lub częściowo bezprzewodowe) Di2 .. .
Aaa no i zapomniałeś napisać - jest głośna piasta .
#10
Posted 23 July 2020 - 08:11
Obok szykowali SL6 dla klienta z mostkiem bez żadnej podkładki i była przynajmniej 3 cm niżej kierownica. Ja jestem na granicy 54-56, a że chciałem wyglądać bardziej race to wybrałem 56
Piasta wali ostro, wczoraj jechałem kawałek ścieżką rowerową, to wystarczy, że przestałem kręcić korbą i 10 metrów wcześniej już ludzie zjeżdżali, lepsza niż dzwonek
Na zmianie na Di2 w tym roku mi nie zależy. 105 naprawdę jest dla mnie ok, po prostu lubię dłubać i modyfikować rowery i motocykle - takie zboczenie
#11
Posted 23 July 2020 - 08:22
To jeżeli nie keirownica zintegrowana z mostkiem to może jakaś aero niezintegrowana, czy alu czy karbon .
No właśnie, głośną piastę jedni kochają inni nienawidzą. U mnie obecnie piasta cicha ale nie sądzę aby mi przeszkadzało.
Zmiany w grupach prawdopodobnie i tak pierwsze wejdą do Dura-Ace a po roku do Ultegry. Pytanie czy jeszcze w tym roku Shimano coś w tym kierunku zaprezentuje, czy 2020 stawia jedynie na gravele i MTB;.. 2020 generalnie trochę zwariowany, sporo premier poprzesuwane przynajmniej w świecie elektroniki.
#12
Posted 23 July 2020 - 08:51
aaa no i zainteresuj się systemem Blendr, bo w tym przypadku poukrywanych drutów to aż się prosi... .
https://www.trekbike..._blendr_how_to/
#13
Posted 23 July 2020 - 08:56
Gratulacje, ładny kolor
Zastanawia mnie ta geometria, to już drugi trek na forum który ma bardzo nisko siodło mimo sloppingu ramy. Teoretycznie patrząc na zdjęcia to bym powiedział, że lepszy byłby mniejszy rozmiar ramy, dłuższy mostek i ew. ustawiony na plus jak kokpit będzie za nisko.
Z drugiej strony ja przy 177cm mam nogę 87cm - czyli siodło miałbym wyżej o 4cm i pewnie już bym się aż tak nie dziwił
Kolega ma rzeczywiście mały przekrok 83 cm przy 178 cm, to się musi odbić na ustawieniu siodełka.
#14
Posted 23 July 2020 - 09:08
ładny rower gratuluję zakupu!
na fotce masz bardziej enduransową pozycję niz ja na swoim Roubaix
1-2cm na wysokości siodełka to już są kompletnie inne rewiry. Mi pół cm robi już różnicę.
nie śmiejcie się z torby, to jest zajebista 1L torba Cube, idealna na MTB - mieści dętkę, pompkę, multitoola, łatki, spory scyzoryk, taśmę izolacyjną, łyżki i jakiś mały batonik też tam wejdzie sam taką mam (ale do szosy bym jej nie zakładał )
- lukaszzsch likes this
#15
Posted 23 July 2020 - 10:16
Dzięki, spróbuje najpierw podnieść siodełko, a potem obniżę kierownicę o jedną podkładkę
#16
Posted 23 July 2020 - 10:49
Ja mam 81,5 cm przekrok przy 178/179 cm.
A wy się dziwicie, że Madone tak wygląda
#17
Posted 23 July 2020 - 10:57
Osobiście mam przekrok 89/90 przy 191 cm.
Rower elegancki. Mógłbym zaakceptować zamiast czarnego.
- EmPe likes this
#18
Posted 23 July 2020 - 11:06
Aż tak "race" nie wchodziło w grę
Spróbuje zrobić zdjęcie jak siedzę na rowerze.
#19
Posted 27 July 2020 - 06:02
Mam pytanie odnośnie wózka tylnej przerzutki. Aktualnie mam założoną kasetę 11-30, ale chciałem w weekend pojechać w Góry (Salmopol i Kubalonka). Da radę założyć do tego roweru 11-32 ? Czy szkoda zachodu i różnica będzie niewielka ?
#20
Posted 27 July 2020 - 06:36
Różnica będzie niewielka.
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
Also tagged with one or more of these keywords: emonda, sl5
Rowery oraz części →
Rowery oraz ramy →
Jaki rower za 3500zł i więcej? →
Trek Domane Czy Emonda Jako Pierwsza SzosaStarted by empet , 03 Jan 2019 szosa, trek, domane, emonda |
|
||
Rowery oraz części →
Rowery oraz ramy →
Jaki rower za 3500zł i więcej? →
Rowery RoseStarted by Gac89 , 26 Apr 2018 rose, trek, emonda, sl6 |
|
||
Rowery oraz części →
Rowery oraz ramy →
Trek Emonda Sl5 Vs. Domane S5Started by WojtekPL , 23 Mar 2017 trek, emonda, domane |
|