Po dzisiejszej jeździe...
Wracając do SPHGRAWH - [...]
Na przykład, jeśli chcesz mieć kolorowe wykresy słupkowe i większą czcionkę dla czasu, który upłynął, musisz ustawić wartości drugiej i piątej pozycji na „1” -> „0100-1000-0000-0000-0000”
Kolorowe wykresy słupkowe polecam każdemu - zmiana strefy mocy/tętna jest jednoznacznie komunikowana odpowiednim kolorem paska mocy/tętna. Większa czcionka dla stopera już niekoniecznie, chyba, że komuś jest to faktycznie potrzebne. Wolę mniejszą (czyli piąta pozycja na "0").
[...]
Jeśli chcemy zmniejszyć widok (przeskalować pole) po pokazaniu się paska radaru, to należy ustawić 9 (od lewej) pole:
0 = funkcja jest wyłączona
1 = Zmniejsz widok, gdy radar wykryje zagrożenie2 = Dodatkowo pokaż względną prędkość pierwszego celu w prawym polu pod górnym wskaźnikiem3 = Dodatkowo pokaż bezwzględną prędkość pierwszego celu w prawym polu pod górnym wskaźnikiem
Ciekawe są opcje 2 i 3 - pokazują prędkość pierwszego (za nami) zbliżającego się pojazdu odpowiednio prędkość względną (czyli z uwzględnieniem naszej prędkości) lub bezwzględną (czyli prędkość wobec nieporuszającego się punktu pomiarowego). [...]
Samo przeskalowanie pola po pojawieniu się paska radaru trwa chwilę ok. 1s. i jeśli pasek jest po prawej stronie, to żeby zawartość ekranu pod paskiem radaru była czytelna, to pole powinno być przeskalowane. Czyli jeśli pasek jest po prawej stronie, informacja o prędkości pojazdu jadącego za nami bez przeskalowania pola może nie być czytelna, bo ta pokazuje się w polu po prawej stronie. Gdy pasek radaru jest po lewej stronie i niezbyt przeszkadza zasłaniając pola danych, to można sobie odpuścić przeskalowanie pola. Tak samo, jeśli nie interesują nas informacje, jak szybko jedzie (lub zbliża się) pojazd za nami. Ale ta informacja jest dość ciekawa i potencjalnie może się przydać (oczywiście nie każdemu).
O ile ktoś chciałby dokładnie sprawdzić jak duży jest ruch i z jakimi prędkościami jeżdżą pojazdy na konkretnych trasach np. w celu wyselekcjonowania najbezpieczniejszych dróg do jazdy rowerem, czy omijania najbardziej niebezpiecznych, to warto zainteresować się polem: My Bike Radar Traffic, pole rejestruje w pliku fit gdzie (i z jaką prędkością) pojazd był zarejestrowany. Można później przeglądnąć plik i statystyki rozszerzone w mybiketraffic.com, aczkolwiek podstawowe informacje są dostępne z poziomu pola (i prawdopodobnie z podsumowania).