Skocz do zawartości


Zdjęcie

Garmin Iq Connect - Aplikacje, Pola, Widżety...


130 odpowiedzi w tym temacie

#81 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 17 sierpień 2022 - 12:43

Po dzisiejszej jeździe...

 

Wracając do SPHGRAWH - [...]

Na przykład, jeśli chcesz mieć kolorowe wykresy słupkowe i większą czcionkę dla czasu, który upłynął, musisz ustawić wartości drugiej i piątej pozycji na „1” -> „0100-1000-0000-0000-0000”

 

 

Kolorowe wykresy słupkowe polecam każdemu - zmiana strefy mocy/tętna jest jednoznacznie komunikowana odpowiednim kolorem paska mocy/tętna. Większa czcionka dla stopera już niekoniecznie, chyba, że komuś jest to faktycznie potrzebne. Wolę mniejszą (czyli piąta pozycja na "0").

 

 

 

[...]

Jeśli chcemy zmniejszyć widok (przeskalować pole) po pokazaniu się paska radaru, to należy ustawić 9 (od lewej) pole:

0 = funkcja jest wyłączona

1 = Zmniejsz widok, gdy radar wykryje zagrożenie
2 = Dodatkowo pokaż względną prędkość pierwszego celu w prawym polu pod górnym wskaźnikiem
3 = Dodatkowo pokaż bezwzględną prędkość pierwszego celu w prawym polu pod górnym wskaźnikiem

 

Ciekawe są opcje 2 i 3 - pokazują prędkość pierwszego (za nami) zbliżającego się pojazdu odpowiednio prędkość względną (czyli z uwzględnieniem naszej prędkości) lub bezwzględną (czyli prędkość wobec nieporuszającego się punktu pomiarowego). [...]

 

 

 

Samo przeskalowanie pola po pojawieniu się paska radaru trwa chwilę ok. 1s. i jeśli pasek jest po prawej stronie, to żeby zawartość ekranu pod paskiem radaru była czytelna, to pole powinno być przeskalowane. Czyli jeśli pasek jest po prawej stronie, informacja o prędkości pojazdu jadącego za nami bez przeskalowania pola może nie być czytelna, bo ta pokazuje się w polu po prawej stronie. Gdy pasek radaru jest po lewej stronie i niezbyt przeszkadza zasłaniając pola danych, to można sobie odpuścić przeskalowanie pola. Tak samo, jeśli nie interesują nas informacje, jak szybko jedzie (lub zbliża się) pojazd za nami. Ale ta informacja jest dość ciekawa i potencjalnie może się przydać (oczywiście nie każdemu).

 

O ile ktoś chciałby dokładnie sprawdzić jak duży jest ruch i z jakimi prędkościami jeżdżą pojazdy na konkretnych trasach np. w celu wyselekcjonowania najbezpieczniejszych dróg do jazdy rowerem, czy omijania najbardziej niebezpiecznych, to warto zainteresować się polem: My Bike Radar Traffic,  pole rejestruje w pliku fit gdzie (i z jaką prędkością) pojazd był zarejestrowany. Można później przeglądnąć plik i statystyki rozszerzone w mybiketraffic.com, aczkolwiek podstawowe informacje są dostępne z poziomu pola (i prawdopodobnie z podsumowania). 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#82 Dziaku

Dziaku
  • Użytkownik
  • 73 postów

Napisano 17 sierpień 2022 - 12:44

Również korzystam z MapDashboard na Edge 530 i nie widzę problemu z rozmiarem czcionki.



#83 pangumas

pangumas
  • Użytkownik
  • 1528 postów
  • SkądSK

Napisano 12 wrzesień 2022 - 09:05

Czy Smart Bike Light będzie działało pod Varie RCT715?

Wysłane z mojego SM-A528B przy użyciu Tapatalka

#84 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 12 wrzesień 2022 - 10:28

Tak, konfigurator obsługuje również V715 - w sumie nic dziwnego, w porównaniu do poprzedniego modelu dodano kamerę...

a5b0822c81ddb6d5d316efe7df98e35d.jpg


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#85 pangumas

pangumas
  • Użytkownik
  • 1528 postów
  • SkądSK

Napisano 12 wrzesień 2022 - 13:09

#4587520,196641#4,4!Tunel:1:5:0:0G[3!Noc:1:5:0:0Es-600,r0!Dzien:1:63:0:0C]2.22222!:1:0:0:0D=1#0,73404416#9,6!BezGPS:1:4:0:0G[3!Hamuje:2:4:0:0C]1.94444A[-10!DRadar:1:7:0:0I]-1]0!Noc:2:4:0:0B[5Es-600,r600!NRadar:2:6:0:0Es-600,r600I]-1]0!:1:0:0:0D=1#7,6:Ion 200 RT!2,:-1,Wył.:0!1,Mocne:1!1,Średnie:2!1,Słabe:5!1,Migające Dz.:63!1,Migające Noc:62#5,4:Varia 510!2,:-1,Wył.:0!1,Stałe:4!1,Migające:7!1,Migające Nocne:6#0::#1:1#123!:123!#B3122#2#2#0#0
Jeszcze pytanie odnoście konfiguracji. Jak podmienie Varia 510 na 715 to będzie ok?

Wysłane z mojego SM-A528B przy użyciu Tapatalka

#86 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 12 wrzesień 2022 - 13:29

Tak, kody trybów są identyczne, wystarczy zamienić w konfiguratorze 510 na 715. Plus zmiana Short light name z 510 na 715 żeby w polu właściwa nazwa się wyświetlała. Prawdopodobnie nawet bez zmian konfiguracji będzie działać poprawnie -  510 -> 515 -> 715 wyglądają na kompatybilne, identyczne kody trybów oświetlenia, oczywiście pominąwszy tryb "peleton" nieobecny w 510, a dostępny w 515/715 który możesz wykorzystać modyfikując jedną z opcji świecenia, trzeba dodać w Light panel -> light mode, oczywiście jeśli będziesz go wykorzystywał w zdefiniowanych trybach, lub chociażby na polu z wyborem trybów oświetlenia. Nie jest to niezbędne do działania kodu, ale bez tego nie będzie pola "Peleton" (czy jak to sobie nazwiesz).


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#87 pangumas

pangumas
  • Użytkownik
  • 1528 postów
  • SkądSK

Napisano 12 wrzesień 2022 - 17:33

Tryb jazdy w grupie nie jest mi potrzebny (sam jeżdzę), ale na wszelki wypadek sobie go dodam.

Wysłane z mojego SM-A528B przy użyciu Tapatalka

#88 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 22 wrzesień 2022 - 07:02

Smart Bike Light od wersji 0.24 wspiera możliwość wyboru kolorów pól/ikon/separatorów.

 

Konfiguracja koloru każdego pola/ikony/separatora oddzielnie. W przypadku braku definicji koloru, SBL używa globalnie zdefiniowanego koloru. Zmiana głównie estetyczna, ale warto wiedzieć i może zastosować ;).

 

Dodatkowo pojawiły się operatory "większy lub równy" oraz "mniejszy lub równy". To też nie jest przełomową zmianą, bo np. przy włączeniu radaru gdy pojazd jest 100m od radaru, nie ma znaczenia czy włączy się od 99m, czy 100m (i tak włączy się raczej nieco później), ale być może są pewne sytuacje, gdzie >= lub <= ma znaczenie.

 

Dla użytkowników urządzeń przyciskowych (głównie E530) informacja o zmianie trybu świecenia przez zmianę w polu:

The only way for manually changing the light mode on Edge 530 is to use the on-device settings:
1. On the data screen where you have the data field press the Menu button to open the menu
2. Navigate to Data Fields -> Connect IQ data fields -> Smart Bike Lights -> Light modes and change to the desired mode
 
Oczywiście można też poprzez wejście do konfiguracji samego światła przeklikując się przez ustawienia światła. Urządzeń z ekranem dotykowym to oczywiście nie dotyczy, tam wystarczy dotknąć pola (ikony, choć to mniej wygodne).

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#89 maad11

maad11
  • Użytkownik
  • 233 postów
  • SkądLublin

Napisano 18 październik 2022 - 20:27

Cześć,

 

Próbowałem dodać konfigurację do widgetu Bike Lights Control i za każdym razem "Error 4", czyli konfiguracja niewłaściwa. Ten sam komunikat przy próbie załadowania jej do konfiguratora w przeglądarce na telefonie.

Tymczasem po dodaniu do pola danych Bike Lights Control - działa...  :rolleyes: 

Wiecie może w czym problem?

Poniżej konfiguracja:

 

#4587520,196641::1#1,1!:1:0:0:0D=1#0,73535488::16711680#5,4!BRAKE:1:4:0:0A[-10!NIGHT:1:6:0:0Es0,r600!DAY:2:7:2:0Er0,s0I[90]0!:1:0:0:0D=1#7,6:Ion Pro RT:0:16777215!2,:-1,Off:0!1,High:1!1,Medium:2!1,Low:5!1,Day Flash:63!1,Night Flash:62#6,5:Varia 515:0:16777215!2,:-1,Off:0!1,Solid:4!1,Peloton:5!1,Day Flash:7!1,Night Flash:6#0::#0:0#123!:123!#0#B3843#1#3#0#0

 

I tak BTW - widgety z Connect IQ w Edge 1040 to jakaś pomyłka, pokazują się menu Connect IQ, mocno niewygodne do uruchomienia w czasie jazdy :-(

 

Edit: no tak, wystarczyło doczytać  :P . Widget tylko do kontroli manualnej świateł, do automatycznej jest pole.

 

Pozdrawiam

 



#90 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 18 październik 2022 - 22:03

No i konfiguracja widżetu i pola ma inny kod i inny edytor. Nie możesz użyć tej samej konfiguracji do pola i widżetu.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#91 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 28 listopad 2022 - 11:24

Tym razem propozycja oprogramowania IQ od InigoTE.

Trochę tego ma, ale warto zwrócić uwagę na AlphaHRV 

 

(przed)Ostatnia aktualizacja AlhpaHRV wprowadziła:

- Added an estimated value for Respiration Rate calculated from the heart rate modulation. Respiration Rate is shown by default in some screen configurations. It can be also set in the auxiliary field.
 
- Revamped graphic, especially for non full screen layouts, that show several metrics now in addition to alpha-1.
 
Z czego ta pierwsza może być bardzo użyteczna. Czyli częstotliwość oddechu kalkulowany z modulacji częstotliwości pracy serca. Tak wiem, że większość nowych modeli urządzeń garminowskich posiada oszacowanie częstotliwości oddechu, jednak nieco starszy Edge 1030 tego nie ma. Dane oszacowane przez AlphaHRV są praktycznie taka same jak Movesense Medical, testy wykonał Bruce Rogers i algorytm był dostosowywany aż do osiągnięcia tych pomiarów.
Należałoby porównać (może ktoś to zrobił...) z częstotliwością oddechu oszacowywaną przez algorytm Firstbeat. Jak dla mnie ten używany przez Garmina algorytm może sprawdza się w nocy, ale w czasie intensywnego wysiłku raczej niedoszacowuje, bo sprawdzając wysiłki w których częstotliwość oddechu wyraźnie powinna wzrosnąć (intensywne interwały), jakoś nie widzę takiego wzrostu częstotliwości oddechu, jaki być powinien.
 
Zarejestrowane dane częstotliwości oddechu pojawiają się w Connect:
9687167980b6db2dfad5fff507e8ca76e1d7c2e6
 
jak również w intervals.icu:
f08347f0b551f2b257db4f4565b7651db87c7d60
 
 
Dlaczego dodano częstotliwość oddechów? Istnieje podobieństwo między częstością oddechów mleczanowych i zatokowych, więc obserwując zmiany trendów, można oszacować pierwszy próg. Osobiście wraz z Iñigo przeprowadzaliśmy testy z mleczanem i prawda jest taka, że ​​wszystko, co obserwujemy, jest bardzo zachęcające. W załączeniu są testy, które zrobiliśmy wczoraj, zwykle tweetuję wszystkie wyniki. Tabela pokazuje w następującej kolejności:
Mleczan-Tętno-DFA-SMO2 (humon hex)-Częstość oddychania-Moc.
c548f5443d2c3fff2815029a3e95eba0bc953ca5
Oszacowanie częstości oddechów 147 ppm
716dee49ec46f8fec7e5409940f10942d9cdd0d1
 
Następnego dnia powtórzyliśmy test ponownie (bez mleczanu) tylko z częstością oddechów i wynik był praktycznie taki sam. Zastosowano ten sam protokół, 15 minut bardzo delikatnie (40% FTP) w celu „oczyszczenia” mleczanu, a następnie 6-minutowe narastające wzrosty o 10% w stosunku do 15-minutowych pomiarów mleczanu wykonano w ostatnich 30 sekundach każdego nachylenia.
 
350dd6b64d3b5c1032b2b2cc98a55df9c09c15bc
 
Polecana procedura testowa:
To jest test mleczanowy i to jest ten sam, którego używamy do FR, jeśli nie chcesz osiągnąć 120%, wystarczy do 90%.
 
-15m 40% mocy=3s
-6m 50% mocy=3s
-6m 60% mocy=3s
-6m 70% mocy=3s
-6m 80% mocy=3s
-6m 90% mocy=3s
-6m 100% mocy=3s
-6m 110% mocy=3s
-6m 120% mocy=3s
 
Po zakończeniu testu zatrzymaj go i zapisz, nie nagrywaj ochłodzenia.
 
Powyższe wykresy z oprogramowania alphaHRV desktop będącego w opracowaniu i aktualnie publicznie niedostępnego. Jednak z rzutów udostępnionych przez autorów wygląda dość ciekawie:
6c1fda0b75823f037344e134c61af8ee3e1f76c7
 
4a1204f0c3a01ab3810dd8854a068b4b99428332
 
Wykres z intervals.icu z testu:
5820eaa31a42bf942973d46d13bc009ba1b2ae85
 
Po szczegóły odsyłam do wątku forum intervals.icu: https://forum.interv...version/20966/5

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#92 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8618 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 28 listopad 2022 - 11:38

Z ciekawości: czy tylko u mnie AlphaHRV pokazuje tak dziwne wartości?

 

Regularnie mam np. odcinki, kiedy od kwadransa jestem stabilnie w drugiej strefie, a na wyświetlaczu nagle pojawia się DFA poniżej 0,5. Oczywiście wiem, że HR i DFA to nie to samo, ale jeżeli biegnę na pełnym luzie (i czuję, że obciążenie odpowiada 2. strefie), to jednak  wydawałoby się, że DFA powinno być znacznie wyższe.

 

Strefy mam ustawione poprawnie i aktualne, próg mleczanowy wyliczany przez Garmina również odpowiada subiektywnemu odczuciu (a także np. tempom wyliczonym wg tabel VDOT). HRV w nocy mam stosunkowo wysokie jak dla swojego punktu odniesienia, więc skumulowane zmęczenie również jest mało prawdopodobne.

 

Pomiar tętna z pulsometru Polar H9, więc nie spodziewam się dużych wahań z powodu pomiaru.

 

W drugą stronę (DFA podejrzanie wysokie przy wysokim tętnie) nie mam praktycznie nigdy.

 

 

Inna sprawa, że częstotliwość oddychania w ogóle się u mnie nie sprawdza podczas treningu. Ani wg FirstBeat, ani wg AlphaHRV.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#93 JHartman

JHartman
  • Użytkownik
  • 406 postów
  • SkądWarszaw

Napisano 11 styczeń 2023 - 17:10

Widget dla ćwiczących na TrainerRoad:

https://apps.garmin....01-21439f0c7472

3dbb205791b5cede9ad603c5745fc0f6.png


13713be1adab8b7ba6b633f1861a88d4.png

Pozdrawiam!

#94 tomekrosiak

tomekrosiak
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 26 marzec 2023 - 20:56

A gdyby tak jakiś programista zrobił apkę/ widget/ pole z funkcją dzwonka na Garmin Edge … ogarnęłaby to obowiązek posiadania sygnału dźwiękowego … co sądzicie ?

#95 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8618 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 26 marzec 2023 - 23:26

A nie można... no wiesz, może wydziwiam, ale zainstalować dzwonka na rowerze?


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#96 tomekrosiak

tomekrosiak
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 27 marzec 2023 - 09:11

pewnie, że można... ale...

Nie jeżdżę po mieście, ścieżkami rowerowymi tylko drogami poza miastem rowerem szosowym lub czasówką i NAPRAWDĘ dzwonka nie potrzebuję.  A sygnał dźwiękowy jest obowiązkowym wyposażeniem roweru... Założenie dzwonka na płaską kierownicę jest nieco kłopotliwe (choć możliwe) i tak sobie pomyślałem, że apka byłaby idealnym rozwiązaniem...

 



#97 tomekrosiak

tomekrosiak
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 27 marzec 2023 - 09:11

pewnie, że można... ale...

Nie jeżdżę po mieście, ścieżkami rowerowymi tylko drogami poza miastem rowerem szosowym lub czasówką i NAPRAWDĘ dzwonka nie potrzebuję.  A sygnał dźwiękowy jest obowiązkowym wyposażeniem roweru... Założenie dzwonka na płaską kierownicę jest nieco kłopotliwe (choć możliwe) i tak sobie pomyślałem, że apka byłaby idealnym rozwiązaniem...

 



#98 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 27 marzec 2023 - 10:53

A gdyby tak jakiś programista zrobił apkę/ widget/ pole z funkcją dzwonka na Garmin Edge … ogarnęłaby to obowiązek posiadania sygnału dźwiękowego … co sądzicie ?

 

Niemożliwe chociażby z uwagi na brak możliwości sprzętowych. Dzwonek głośności pikawki Edge? Toż ten głośniczek wystarczy tylko do komunikacji z użytkownikiem, a nie do ostrzegania innych. Nie ma głośnego źródła dźwięku, stąd wymóg "w dzwonek lub inny sygnał ostrzegawczy o nieprzeraźliwym dźwięku" raczej nie byłby spełniony - aczkolwiek sygnał niby jest i to na dodatek nieprzeraźliwy... 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#99 tomekrosiak

tomekrosiak
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 27 marzec 2023 - 11:43

dzięki, myślałem że alarm w Edge ma wystarczający głośnik, ale on chyba głównie komórkę powiadamia ...



#100 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2241 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 27 marzec 2023 - 13:45

Pomysł ciekawy, jako sposób na spełnienie/obejście przepisów - bo w sytuacjach naprawdę awaryjnych nic nie zastąpi głośnego „uwagaaaaaaaa”.

Ale do przeganiania spacerowiczów z dróg dla rowerów to jednak normalny dzwonek jest niezastąpiony. Bo krzycząc to można spokojnie w maskę dostać - i słusznie :)



Dodaj odpowiedź