Jump to content


Photo

Smar do Łańcucha


2121 replies to this topic

#721 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2,263 posts
  • SkądSheffield

Posted 17 September 2015 - 15:01

Petri nie pisze od dobrych kilku miesięcy. Chyba nie odpowie.

Ktoś tutaj wcześniej polecał olej przekładniowy K2 85W-140.
Potwierdzam genialność tego oleju!


A tego będę musiał spróbować przez zimę.

 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#722 Gosc_wojtek10611_*

Gosc_wojtek10611_*
  • Gość

Posted 17 September 2015 - 18:16

a ja zakupiłem PTFE od Shimano i dołączam do wszystkich pozytywnych opinii bo super się na nim jeździ ;) 


  • impa likes this

#723 Gosc_grzesiek32_*

Gosc_grzesiek32_*
  • Gość

Posted 10 November 2015 - 19:06

Czy używa ktoś tego oleju? 

https://www.decathlo...id_8299115.html

Niby teflon i niby na każde warunki co już z opisu bywa troszkę sprzeczne ale byłem w deca sprawdzić to on jest taki dość gęstawy jak na teflon 

 



#724 Durden

Durden
  • Użytkownik
  • 135 posts

Posted 31 March 2016 - 16:20

A czy ktoś używa tee FinishLine Cross Country.

Wcześniej jezdziłem na Expand Dry, ale łancuch strasznie się lepi i przyciąga brud.

Jak się mają oleje Finish Line do kwestii przyczepiania się kurzy i innych zabrudzeń?

 

Dodam, że jezdze w suchych warunkach.



#725 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 31 March 2016 - 16:27

A no tak, że moim zdaniem mają za małą lepkość i po posmarowaniu nawet małą ilością, wypływają bardzo na wierzch łańcucha.
Osobiście z firmowych mogę polecić jednak zielonego FL.

#726 Durden

Durden
  • Użytkownik
  • 135 posts

Posted 31 March 2016 - 16:39

Ten FL Cross Country wydaje mi się, ze jest taki bardziej uniwersalny? Ciekawe jak się inne spisują.



#727 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 31 March 2016 - 16:41

Chyba nie ma na świecie oleju bardziej przereklamowanego niż zielony FL :P

 

Na mokre Rohloff.

 

Na suche u mnie dobrze spisywał się Zefal Dry Lube. Nie jest hipertrwały (jak większość suchych olejów), ale w kategorii cena/jakość wypada bezkonkurencyjnie.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#728 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 31 March 2016 - 16:48

Co osoba to opinia :D
Ja akurat nie jestem zadowolony z Rohloffa i wolałem zielonego FL. Właśnie wytarłem chyba całość R., którą wczoraj nałożyłem, jak woda wypływa.

Generalnie jednak uważam, że każdy olej rowerowy jest przereklamowany i używam sobie z powodzeniem nierowerowego.

#729 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 31 March 2016 - 16:56

Bo Rohloff brudzi jak diabli i to jest fakt, na czysty łańcuch nie ma co liczyć. Ale wewnątrz rolek trzyma się wzorowo - nawet w przełaju daje radę.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#730 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 31 March 2016 - 18:12

Akurat FinishLine Cross Country (zielony) i Rohloff tak samo wyłażą z łańcucha przez kilka jazd po aplikacji, ale wystarczy wytrzeć.

 

Ale moim zdaniem Rohloff dłużej trzyma - jest bardziej gęsty.

 

No i przypominam - smar to nie brud.  ;)


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#731 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 31 March 2016 - 19:16

Ale jak ten wypływający olej oblepi ci łańcuch, zębatki, przerzutki to brud będzie miał do czego się przykleić. Sęk w tym, by nie wypływał więc potrzebna jest duża lepkość i takie oleje są na rynku, ale nie w rowerowym sklepie.

#732 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 31 March 2016 - 19:39

Nie znam oleju, który by się lepiej trzymał łańcucha jak Rohloff. Ja po aplikacji nigdy nie wycieram (ale daję dość oszczędnie, po jednej kropelce na rolkę, a może nawet mniej, gdy się w odpowiedniej chwili oderwie aplikator od rolki) i tego oleju wprawdzie trochę wyjdzie potem na zewnątrz, ale i tak nie brudzi on tak koła jak np. olej silnikowy czy zielony FL. Dużą zaletą Rohloffa jest jego wydajność, gdyż praktycznie nie zawiera on rozpuszczalnika, w przeciwieństwie do wielu środków na suche warunki, które po odparowaniu rozpuszczalnika tworzą bardzo cienką, szybko znikającą warstwę smarną. Czerwony FL to dla mnie była całkowita porażka, napęd hałasował strasznie.  


  • piotrkol likes this

#733 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 31 March 2016 - 19:55

No właśnie, przecież to proste. W przypadku Rohloffa jest tak: aplikujesz - jedziesz - wycierasz; jedziesz - wycierasz już znacznie mniej; jedziesz - ewentualnie wycierasz. A dalej to już cieszysz się jeszcze wiele razy jazdą w ciszy, bo po prostu łańcuch nie hałasuje. Już bez wycierania, nic się nie lepi, bo łańcuch z wierzchu jest suchy. A że z czasem coś tam jeszcze wyjdzie ? - smar to nie brud.


  • 1415chris likes this

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#734 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 31 March 2016 - 21:35

Takie wycieranie wiecznie to moim zdaniem nic normalnego, byłby bardziej lepki to by tak nie wypływał. Więcej w szmatę idzie w konsekwencji niż w smarowanie. To nie po mojemu :D

 

Dużą zaletą Rohloffa jest jego wydajność, gdyż praktycznie nie zawiera on rozpuszczalnika, w przeciwieństwie do wielu środków na suche warunki, które po odparowaniu rozpuszczalnika tworzą bardzo cienką, szybko znikającą warstwę smarną. Czerwony FL to dla mnie była całkowita porażka, napęd hałasował strasznie.  

Rozpuszczalnika w Rohloffie? No co ty, nawet kropli nie może być.

A te wszystkie "na suche" to tak, ale to już bardziej mieszaniny niż oleje. Składnik smarujący (wosk czy tam inny teflon) rozpuszczony w jakimś nośniku, który albo odparuje, albo wytrze się w szmatę. Któryś nawet zawierał wodę, czytałem w składzie :D



#735 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 31 March 2016 - 21:38

Uwierz mi, że nawet po odliczeniu oleju startego szmatką oraz ceny Rohloff pozostaje bardziej wydajny od zielonego FL.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#736 Durden

Durden
  • Użytkownik
  • 135 posts

Posted 31 March 2016 - 21:39

Stosowałem  EXPAND Chain Bloody Oil Dry, ale po kilkuset km strasznie się lepi i napęd zabrudzony chodzi mi o kurz który sie przyczepia. Jak  to wygląda w Finish Line Cross Country?



#737 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 31 March 2016 - 21:48

Uwierz mi, że nawet po odliczeniu oleju startego szmatką oraz ceny Rohloff pozostaje bardziej wydajny od zielonego FL.

A mogę nie uwierzyć? :)

Przerobiłem ze 4 zielone FL i ćwierć buteleczki Rohloffa, bo więcej z nim nie wyrabiam. Teraz leję go na jakieś zapadki w piastach czy na linki, do tego się nadaje. Wczoraj wyjątkowo się przemogłem, ale to był błąd, bo wszystko nim upaćkałem, a jak lałem to dosłownie tylko musnąłem o rolki łańcucha. Na łańcuch mam inny, bardziej lepki olej, który wystarczy raz przetrzeć szmatką po pierwszym treningu i spokój na kolejne 300/400km.



#738 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2,020 posts
  • SkądBrzesko

Posted 31 March 2016 - 21:53

Rohloff + szmatka wygrywa u mnie. Rolka kupiłem 200ml 2 lata temu i do dziś służy i jeszcze jest jakieś 40-50ml (4 różne rowery). Szmatka po każdej jeździe i łańcuch błyszczy :) 

Czerwony FL porażka straszna. 50km po nałożeniu łańcuch piszczał i był suchy, na końcu lałem ile wlezie i i tak nic to nie dawało. Rohloffa wystarczy mała kropla na ogniwo i trzyma dobre 400-500km.



53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#739 biker1974

biker1974
  • Użytkownik
  • 456 posts
  • SkądMirków/Wroclaw

Posted 31 March 2016 - 21:56

Arni,mozesz zdradzic nazwe tego oleju?

#740 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 31 March 2016 - 22:16

Tak to wygląda u mnie po Rohloffie bez wycierania (64 km po aplikacji, trochę po mokrej jezdni). Fakt, jest trochę fleja, ale mi to nie przeszkadza. Choć może faktycznie zacznę trochę przecierać szmatką po nałożeniu.

DSCF1837J_sspqaah.jpg

DSCF1838J_sspqaaq.jpg





Reply to this topic