Smar do Łańcucha
#804
Posted 15 June 2016 - 22:02
@Xelius, mógłbyś wrzucić fotkę jak wygląda napęd, czyli łańcuch i kaseta przykładowo po 500km na tym smarze? Może i bym się zdecydował bo do rohloffa to nie mam już sił, nie dość że łańcuch zasyfiony to jeszcze cena poraża. Ostatnio z braku smaru na mokre (rolek na szczęście się już skończył) zastosowałem oliwę przekładniową 75w 90, ładnie się to trzyma bo po 2,5h na deszczu łańcucha nie słychać, ale nadmiar spłynął wraz z wodą i resztką sh PTFE, który był na łańcuchu i miałem tylne widły ramy w tym oleju, nawet woda na myjce tego nie ruszyła, na szczęście zmyłem to w domu płynem do naczyń, mam jeszcze teraz jako skutek uboczny "anodyzowaną" kasetę. Do rolka raczej nie wrócę, w ostateczności kupie K2 85w 140, no chyba że się przekonam do tego Morgan Blue Race Oil 400ml.
#806
Posted 16 June 2016 - 11:16
@Xelius, mógłbyś wrzucić fotkę jak wygląda napęd, czyli łańcuch i kaseta przykładowo po 500km na tym smarze?
Marky, nie bardzo rozumiem co możesz stwierdzić na podstawie zdjęć? Zębatki i łańcuch podlegają naturalnemu zużyciu mechanicznemu i chodź dobry smar może ten proces spowolnić o 5-10% to tylko przy regularnej konserwacji napędy. W moim przypadku zabieg mycia napędu (preparatem MORGAN BLUE CHAIN CLEANER) oraz smarowania przeprowadzam co 300-350km. Pozwala to utrzymać łańcuch i kasetę czystą, wolną od kurzu i drobin piasku. Wydatek na olej nie jest duży i myślę, że stać Cie na taki test.
#807
Posted 16 June 2016 - 11:36
Wydatek na olej nie jest duży i myślę, że stać Cie na taki test.
Yyy, to w jakiej cenie Ty go kupujesz?
#809
Posted 16 June 2016 - 11:50
Po większym zmoczeniu w 20-30 km często już szeleści, po takiej jeździe wtedy szejkuję i smaruję w domu przed kolejna jazdą. Chyba, że totalnie na to brakuje czasu...
Co do smaru to nadal Hipol. Miałem próbować inne, ale jakoś zostałem przy tym.
#810
Posted 16 June 2016 - 12:22
MORGAN BLUE RACE OIL 400ML - 45,50
MORGAN BLUE RACE OIL 125ML - 34,00
Mam 400ml już 3 rok, wiec 15 zł za rok to chyba OK?!
Hmm, czy ja wiem? Ja mam za 15zł z 10 lat użytkowania.
Ale w każdym razie zakładając, że 15zł/rok jest ok, to Ty proponujesz zakup tego oleju do przetestowania.
#813
Posted 16 June 2016 - 21:14
@Xelius, chciałem zobaczyć jak bardzo jest zabrudzony napęd po tym morgan blue. Tygodniowo zdarza mi się przejechać ponad 300km. Głównie mi chodzi o syf który mam na ogniwach po rohloffie i mam nadzieję że może ten morgan blue tak nie syfi i dlatego prosiłem o fotki.
@Arni, ten hipol to niezły śmierdziel i ja go pod uwagę nie biorę.
#814
Posted 17 June 2016 - 08:06
@Arni, ten hipol to niezły śmierdziel i ja go pod uwagę nie biorę.
A jakie to ma znaczenie dla smarowania napędu? Do samochodu też nie wsiadasz, bo masz tym śmierdzielem zalaną skrzynię? Bez przesady, ładne zapaszki zostawmy dziewczyną, tu ma się liczyć efekt końcowy.
Głównie mi chodzi o syf który mam na ogniwach po rohloffie
Za dużo lejesz, a dwa jest za mało lepki, dla tego tak się dzieje. Tak wygląda łańcuch po kilku setkach na oleju typu Hipol:
https://lh3.googleus...0504_214347.jpg
- Jastrzi likes this
#817
Posted 17 June 2016 - 10:49
Proponujesz pozbyć się baby której przeszkadza zapach smarów w mieszkaniu?Panowie, wy nie macie w życiu większych problemów?! Rozmowa na poziomie przedszkolaka, temu śmierdzi, temu się brudzi. Proponuję nasmarować łańcuch wazelina kosmetyczna i nie używać. Będzie zawsze czysty i pachnący.
Nie każdy z nas ma wille i garaż.
#818
Posted 17 June 2016 - 14:44
Poza tym zmysł węchu po coś mimo wszystko mamy. Jeżeli coś śmierdzi, to:
1. Na pewno jest lotne
2. Z wielkim prawdopodobieństwem jest szkodliwe.
3. Śmierdzi, więc skoro można tego uniknąć, to chyba warto?
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?