Skocz do zawartości


Zdjęcie

jakie macie przelozenia?


1782 odpowiedzi w tym temacie

#541 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 29 czerwiec 2009 - 13:49

Deadhorse, tak bywało w zaleceniach: np. oś 115, 1lbo 118 mm dla 3-rzędowej, a 108/110 mm dla 2-rzędowej (w mojej 105 na kwadrat tak miałem). A jak jest u Ciebie, to sam wiesz...

#542 Gosc_Stas_*

Gosc_Stas_*
  • Gość

Napisano 29 czerwiec 2009 - 15:15

NIe kombinuj, nie przerabiaj korb trzyrzędowych. Kup korbę z dwiema tarczami - 53/39 lub 52/39 i ... spokój na lata.

Stas

#543 Marco665

Marco665
  • Użytkownik
  • 178 postów
  • SkądWarszawa / Koszalin

Napisano 30 czerwiec 2009 - 12:39

a że tak się zapytam - czy dostępne są jeszcze kasety 6rzędowe?

#544 Gosc_Stas_*

Gosc_Stas_*
  • Gość

Napisano 30 czerwiec 2009 - 13:08

a że tak się zapytam - czy dostępne są jeszcze kasety 6rzędowe?


... o kasety bedzie trudno, ale są wielotryby nakręcane na 6. Z kasety 7 też można zrobic 6.

Stas

#545 eye_lip

eye_lip
  • Użytkownik
  • 84 postów
  • Skąd\\//\\//|P|R|

Napisano 06 lipiec 2009 - 17:25

Wracając do tematu.

Z przodu 53-39
Z tyłu 13-21

Większość czasu jeżdżę na 53-15 - to moje ulubione przełożenie. Dodam, że nie ma w mojej okolicy żadnych podjazdów niestety.

W ostrym mam 53-19 i wydaje mi się trochę za słabe, ale to rower treningowy, więc nie zamierzam na nim bić rekordów.

BTW - jest jakiś w necie licznik kadencji, gdzie można sobie obliczyć podając długość korb przełożenie i koła?

#546 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 06 lipiec 2009 - 20:09

A po co Ci długość korb do kadencji?? Ja sobie zrobiłem w excelu przelicznik przełożeń i kadencji.


#547 eye_lip

eye_lip
  • Użytkownik
  • 84 postów
  • Skąd\\//\\//|P|R|

Napisano 06 lipiec 2009 - 21:13

W sumie racja.. możesz mi to ewentualnie podesłać na mejla?

#548 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 06 lipiec 2009 - 22:23

http://fixedgeargall.../steve-cadence/

#549 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 07 lipiec 2009 - 06:55

Pozwólcie, że się przyłączę.

Szosówka - klasyka:
- przód: 53/39
- tył: 12-23 (9s)

Drugi rower - typu fitnes (rama Author Zenith, sztywny carbonowy widelec Whistle pod V-brake, koła 28", wąskie opony na asfalt, osprzęt MTB: prosta kiera, rogi, V-brake, pedały plarformowe)

- przód: 48/36/26 - NIETYPOWO !
- tył: 12-23 (9s) - taka sama jak w szosówce

Wykorzystuję cały zakres, ale mamy tu podjazdy, że z przełożeniem 39:23 i pedałując na stojąco mam 9 km/h na liczniku.

#550 Gosc_Castor Troy_*

Gosc_Castor Troy_*
  • Gość

Napisano 21 lipiec 2009 - 20:03

Hi,

Koledzy, jak pisałem już w innym wątku wracam do kolarstwa po 6 latach kompletnej przerwy. Aż wstyd się przyznać ale odstawiłem rower kompletnie do szafy, a nawet później się go pozbyłem... (głupi byłem czy co?)

Aktualnie jestem na etapie zakupu nowej maszyny i rozruchu formy, bo jak narazie jej braku się najbardziej obawiam przed pierwszymi jazdami i tu mam bardzo duży orzech do zgryzienia i chciałbym zdać się na Waszą radę.

Jakie dobrać blaty i jakie kasety?

Standardowo montują w szosach 53/39 blaty i 11/23 kaseta... ALE... czy ja dam radę tym kręcić?

Z braku jakiej kolwiek formy zastanawiam się czy czasem nie kazać zamontować sobie zestawu Compakt czyli blaty 50/34 i kasety 12/25. Mimo długiego okresu bez jazdy "nie zapuściłem sie" wagowo i przy wzroście 176cm waże 76kg więc chyba idealnie, ale forma jest "0".

W salonie "Pan sprzedawca" powiedział, że jak Compakt z przodu czyli 50/34 to z tyłu musi być 11/23 żeby mieć czym pocisnąć na prostej bo przy większej kasecie może być już poprostu młynek. A najlepiej potrenować i zostawić 53/39.

Koledzy co radzicie? Zostać przy 52/39 i 11/23 czy 50/34 i 12/25 czy może 50/34 i kaseta 11/23?

Pomocy... :cry:

#551 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 21 lipiec 2009 - 20:10

Ja nie wiem, to tak naprawde indywidualna sprawa. Mi pasuje takie zestrojenie - 50/34 i kaseta 13-25. Mam raczej smukla budowe ciala plus dlugie nogi o niezbyt duzej masie miesniowej, wole wyzsze kadencje.

Musisz odpowiedziec sobie, jak ty lubiles jezdzic. Dla mnie 53/39 i kaseta 11-23 to hardkor. Forma to nie dziewictwo, wraca jak sie trenuje.

#552 Adson_:D

Adson_:D
  • Użytkownik
  • 241 postów
  • SkądTłuszcz

Napisano 21 lipiec 2009 - 20:23

Ja się prawdę mówiąc nad tym nawet nie zastanawiałem jak szosę kupowałem ale jak trochę pojeździsz to się przyzwyczaisz... forma na pewno szybko wróci skoro jak to ładnie nazwałeś "nie zapuściłeś się wagowo" tym bardziej że już wcześniej jeździłeś... moim zdaniem lepiej mieć od razu normalny zestaw niż później wymieniać bo i tak po kilkuset kilometrach zaczniesz wydajniej kręcić... wiadomo, że każdy ma inny organizm, i dlatego nie mówię że tak będzie akurat dla Ciebie najlepiej, ale takie jest moje zdanie...

#553 prescot

prescot
  • Użytkownik
  • 255 postów
  • SkądToruń

Napisano 21 lipiec 2009 - 20:30

ja wróciłem po 19 latach do kręcenia i miałem podobny problem jakie przełożenia

a tu nie chodzi o to czy twardo czy miękko, ścigam się trochę i wziąłem kasetę 11-23 ale 11 nawet w największym ukropie nie użyłem, ale za to brakuje mi 18 w zestawie gdy np. podjeżdżam górki

wobec czego na przyszły sezon kupuję 12-23 bo ma rozstaw 12-13-14-15-16-17-18-19-21-23 i styka

co do przodu to mam 53/39 i na początku narzekałem że 53 za twardo i myślałem o kompakcie ale jak się wkręciłem to już styka kręcę z dużej aż miło, a mała z kompaktu 34 to zdecydowanie za mało

#554 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 21 lipiec 2009 - 21:31

Trochę kombinacji i o wiele taniej. Ściągaj 11 i dołóż 18. Jako ostatnia może być 12 bez kołnierza, tylko nakrętkę musisz dac tą większą. Między 12 a 13 zwykła przekładka. Już to stosowałem i zadnych problemów. pozdr

#555 KRYSTIAN

KRYSTIAN
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • SkądPabianice

Napisano 21 lipiec 2009 - 23:07

No dobra, ale czy można zamienić zębatkę 53T w zestawie "Standart" na 50 z zestwu "Compact"? Przecież 39T może spokojnie zostać i pracować w układzie np. 11-21. Oczywiście na zamianie zębatek, a nie całych korb zyskujemy finansowo, a efekt sportowy -porównywalny.

Co o tym sądzicie?

pzdr.K

#556 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 22 lipiec 2009 - 06:14

Można 53 zmienić na 50 (jak i na każdą inną), ale nie z kompakta, bo rozstaw śrub nie pasuje. Tyle, że za przyzwoity blat trzeba dać min. 100 zł, co wyraźnie zwiększa koszty korby.
Nieco taniej będzie zmienić młynek w kompakcie z 34 na większy.

#557 fan911

fan911
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądŁódź / Łowicz

Napisano 22 lipiec 2009 - 07:44

ja jeżdzę żadko i nie mam kondycji. Pracuję codziennie po 8-10 godzin przed komputerem. Średnie prędkości 25-29 km/h. Mało. I przyznam, że korba kompaktowa jest dla mnie optymalna. Jeżdzę często na 34, bo jest mi wygodnie. Jeszcze nigdy nie miałem sytuacji, żeby zabrakło mi twardych przełożeń, a nie jeden podjazd pokonywałem na "najmniejszym" przełożeniu, jak jechałem z ciężkim plecakiem.

52/39 czy 53/39 to klasyka i zapewne optymalny wybór dla kogoś, kto umie jeździć i ma kondycję. Ale nie skreślałbym kompaktowej korby w przypadku osoby takiej jak ja - przejeżdzającej 1.000 km w sezonie.

#558 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 22 lipiec 2009 - 09:12

Zostaw 53 ( 52 )/39 i kasete 12-25 lub 12-26 i zacznij od łatwiejszych tras, napierw wkręcenie się w jazde, potem jakieś dystanse i podjazdy, z czasem samo przyjdzie, podjazdy na biegu niżej , itd.
Kwestia głównie ukształtowania terenu - dobór przełożeń.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#559 Gosc_Stas_*

Gosc_Stas_*
  • Gość

Napisano 22 lipiec 2009 - 10:57

... Standardowo montują w szosach 53/39 blaty i 11/23 kaseta... ALE... czy ja dam radę tym kręcić? ...

Jeśli jezdziles juz na rowerze szosowym, nawet 6 lat temu, to nic nie kombinuj tylko zamontuj 53/39 11/23. Nie wierzę, że nie dasz rady: jezdziles juz kiedys i masz sporo mniej lat niż Lans Armstrong :-), a on jeździ wlasnie na takim napedzie i to w TdF :-)

Stas

#560 jarek996

jarek996
  • Użytkownik
  • 645 postów
  • SkądMALM�

Napisano 22 lipiec 2009 - 14:23

Niedawno nie bylo kompaktow i wszystko bylo OK. A teraz mlodziez jakas "mietka" jest i tylko strach w oczach sie czai... Dam rade na 39-25 , czy zamontowac 29 ???
Oto pytania wiekszosci. Brac sie za treningi ,to wystarczy 39-25 i to wystarczy NA WSZYSTKO w Polsce...
A "pan sprzedawca" nie jest zapewne fachowcem, jak daje Ci propozycje 34-23 , bo 39-25 za twardo. Te przelozenia sa prawie jednakowe !!!



Dodaj odpowiedź