Jump to content


Photo

jakie macie przelozenia?


1782 replies to this topic

#841 woody

woody
  • Użytkownik
  • 1,415 posts
  • Skądłódź

Posted 28 May 2011 - 17:05

Jak mam zamiar zrzucic na małą tarczę to pier wrzucam ciezej dwa przelozenia z tylu i nastepnie zrzucam

u2250y2014v3.gif


#842 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,609 posts
  • SkądSulęcin

Posted 29 May 2011 - 17:34

Miałem kompakt 50/34 i faktycznie przy zrzucie na małą koronkę zaczyna się młynkowanie. Na płasko - pomarszczone tereny wielkopolski w przyszłym rowerze zarzuciłbym korbę 53/42 i kasetę 12-26.

.

Korba 50/34, kaseta 11/23. Jadę na 50/19 (stosunek: 2,63), żeby nie wrzucać na 21 (przekos się zaczyna robić) i uzyskać podobny stosunek przełożeń musiałbym mieć przełożenie 34/13 (stosunek 2,62). Czyli 5 (słownie - pięć!) zębatek niżej. Oczywiście bez sensu jest zrzucanie na to samo przełożenie, po to dajemy na mniejszą zębatkę korby, żeby było lżej. Czyli należałoby zrzucić te 4 (34/14 = 2,43), ewentualnie 3 zębatki (34/15 = 2,27). Optymalnym jest raczej 3 kliknięcia w dół. Przynajmniej dla mnie. 2 zębatki w dół to już za duży młynek.
Zresztą w górę jest podobnie - prawa dźwignia na maksa w lewo, jednocześnie z lewą dźwignią w prawo. Wskakuje blat i 3 zębatki na kasecie wyżej.

Osobiście to chyba wolałbym zamiast zębatki 34 w korbie zębatkę 36 - niestety, u mnie jest "only 50/34" - do tego blatu co mam nie da się założyć innej niż 34. No może da się, ale wątpliwe, żeby to dobrze pracowało (przynajmniej zdaniem konstruktorów srama...)

IMHO kaseta o takim stopniowaniu 12-26 jest bez sensu. Mam chyba nawet większe fałdowanie terenu niż Ty w Wielkopolsce i mając kasetę 23/11 ostatnio stwierdzam, że nawet wolałbym jeszcze ciaśniejsze zestopniowanie - 21/11. Przy docelowej kadencji rzędu ok. 90 obr/min wykorzystywanie zębatek niższych niż 17 - 18 (najwięcej używam właśnie tych dwóch - średnie prędkości na płaskim to 33 - 36 km/h) jest raczej incydentalne. Przy korbie 53/39 praktycznie (z wyliczeń) wychodzi używanie jednej zębatki w górę (czyli zamiast 17 to 18, a zamiast 18, to 19. Znaczy przekos albo użycie zębatki 39/14 (90 RPM - prędkość ok. 33,6km/h) lub 39/13 (V=36,2 km/h). Mało optymalne, prawda? Można kręcić w okolicy 80 obr/min dzięki czemu będzie się używać z blatem zębatek 17 i 16, ale dla mnie ok. 90 obr/min to optymalne kręcenie "po okręgu", niżej pcham, równomierne angażowanie wszystkich mięśni (również dwugłowych i pośladkowych) występuje przy od ok. 90 obr/min. Sprawdzone dzisiaj - dzięki podkręceniu do ok. 95 obr/min i "zsynchronizowaniu" tych mięśni co trzeba ;-), utrzymanie prędkości ok 35 km/h na w miarę płaskim odcinku ok. 20 km (z dzisiejszej trasy 98 km) nie stanowiło najmniejszych problemów.

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#843 Gosc_emt81_*

Gosc_emt81_*
  • Gość

Posted 02 June 2011 - 14:51

Chciałem prosić o radę... Bo siedzę 2 dni w sieci i nie mogę znaleźć informacji na temat tego, czy można samemu skonfigurować sobie kasetę. Obecnie jeżdżę na korbie 52/39 a kasetę mam 8s (13-14-15-16-17-19-21-23). Najlepiej by mi się jeździło na przełożeniu 52/17 ale wydaje mi się, że na mojej kasecie to już za duży przekos bo napęd zaczyna już głośniej chodzić. Myślę, że idealna była by dla mnie kaseta 13-15-16-17-18-19-21-23, ale nie moge takiej znaleźć (hg50) :-? . Jest jeszcze opcja zmiana blatu z 52 na 50... :-| . Ale nie łapię jeszcze się w tym za dobrze, więc stwierdziłem, że poszukam rady u bardziej doświadczonych.
Pozdrawiam

#844 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 03 June 2011 - 07:55

52-17 to żaden przekos. Spokojnie nawet do 19ki możesz dojechać.
Jaką masz korbę? Piszesz o dużym przekosie przy 52-17, jeśli faktycznie jest duży to możliwe iż ośka jest zbyt długa.
Głośna praca napędu może być też spowodowana zbyt mocno zużytym napędem bądź jedną z mocno używanych zębatek. Do tego dochodzi źle wyregulowana przerzutka, bądź źle nasmarowany łańcuch.

Kasetę można sobie samemu skonfigurować, jednak należy pamiętać o tym, aby dać zębatki z tej samej parafii. Mieszając różne zębatki efekt pracy napędu będzie poniżej oczekiwań.

#845 Gosc_emt81_*

Gosc_emt81_*
  • Gość

Posted 03 June 2011 - 20:08

korbę mam FC-R450. Łańcuch niedawno czyściłem i smarowałem no ale, mimo amatorskiej jazdy ma już najechane 2,2 tyś... Nie wiem czy można mówić w tym przypadku o dużym przekosie (17T to będzie u mnie 5-ta zębatka od dołu) ale napewno między 16 a 17 jest duża różnica (na 16 praktycznie słychać tylko szum opon :-) ). Zębatki 17T używam tak naprawdę od niedawna bo dopiero zaczynam zwiększać swoją kadencję.
A jeśli mówisz o konfiguracji kasety i zębatkach to masz na myśli tą samą firmę i przeznaczenie do konkretnego modelu kasety?
Czy mógłbyś jeszcze rozwinąć myśl odnośnie ośki? (chodzi o wkład suportu czy piastę?)
Dzięki za pomoc

#846 Gosc_Valanthil_*

Gosc_Valanthil_*
  • Gość

Posted 08 June 2011 - 20:18

Pytanie co do kasety: czy na każdą piastę na którą wchodzi kaseta 9s wejdzie kaseta 10s? I jak jest z szerokością całej kasety w shimano 9s a 10s? Czy 10 jest dużo szersza?

#847 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1,064 posts
  • SkądBrzesko

Posted 09 June 2011 - 09:40

10s jest węższa i będziesz potrzebował podkładkę, żeby ją zamontować na bębenku 9s.

#848 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 posts
  • SkądZłocieniec

Posted 09 June 2011 - 09:47

Zazwyczaj dostaje się ją w standardzie podczas zakupu kasety (shimano).

#849 Gosc_Valanthil_*

Gosc_Valanthil_*
  • Gość

Posted 09 June 2011 - 16:23

Ok, już się udało zmienić ;) dzięki

teraz mam mega górskie przełożenie ;p ale póki słabe nogi to może się czasem przydać ;)

50-34
11-28

#850 Gosc_cookie_*

Gosc_cookie_*
  • Gość

Posted 10 June 2011 - 21:15

Ja bym załozył kompakta ale dopiero jak bym się z jakąś górka zmierzył;-) MAm u siebie 53/39 i kasetę 13-24, ale smigam tylko po płaskim. Co prawda 24 z 39 chyba jeszcze nie uzywałem ale w góry bym się w takiej konfiguracji z pewnością nie wybrał.

#851 phoros

phoros
  • Użytkownik
  • 6 posts
  • SkądPrzemyśl

Posted 01 July 2011 - 18:00

50/34 i 13/26 (8 rzędów). Baza wypadowa Przemyśl (w każdą stronę poza północną spore górki), wobec czego ta konfiguracja mi odpowiada. Jest miękko i sympatycznie. Czasami zastanawiam się, czy czasem nie lepiej byłoby mieć z tyłu 12-13-15-17-19-21-23-26 zamiast obecnego 13-14-15-17-19-21-23-26, ale tak też jest ok. Choć bałem się przesiadki z crossa i 3 zębatek z przodu (46-36-26) na szosę, okazało się, że na 34/23 wspinam się bez problemu wszędzie. Świadomość posiadania jeszcze 26 w zapasie, dodatkowo dodaje komfortu przy pchaniu się w góry.

#852 Gosc_OutsideR_*

Gosc_OutsideR_*
  • Gość

Posted 04 July 2011 - 08:22

Mam korbę 53/39, której nie chciałbym zmieniać bo jest nowa do tego kaseta 11-25 i mam problem z jazdą najczęściej w grupie przy prędkościach 30-35km/h. >35km/h zawsze blat i czwarta koronka z tyłu w górę zależnie od prędkości, natomiast w wymienionym przedziale na małym blacie mam za miekko (kadencja pow 110/120) bo używanie 8-9 koronki z małym blatem to już też przekos... , a na dużym za twardo (4 koronka od góry). Trzecia koronka z góry to już przekos łańcucha - ociera o wózek wąskiej przerzutki recorda z tyłu. Odpowiada mi jazda z kadencją ok 100rpm (90 min).

Pomyślałem, że wyjściem byłaby tylko zmiana kasety. Sądzicie , że np. 12-26 załatwiłaby sprawę?

#853 woody

woody
  • Użytkownik
  • 1,415 posts
  • Skądłódź

Posted 04 July 2011 - 08:37

OutsideR, wydaje mi się ,że ciut za bardzo kręcisz, może lepiej trochę bardziej siłowo. Zejdź z kadencji 100 na 90 . Ja np jak jadę 100 cad to przy skokach grupy mam problem z utrzymaniem koła a przy mniejszej kadencji wiadomo bardziej siłowo ale od razu łapie koło

u2250y2014v3.gif


#854 Gosc_OutsideR_*

Gosc_OutsideR_*
  • Gość

Posted 04 July 2011 - 08:46

OutsideR, wydaje mi się ,że ciut za bardzo kręcisz, może lepiej trochę bardziej siłowo. Zejdź z kadencji 100 na 90 . Ja np jak jadę 100 cad to przy skokach grupy mam problem z utrzymaniem koła a przy mniejszej kadencji wiadomo bardziej siłowo ale od razu łapie koło


Tylko CI sie wydaje, pamietaj, ze ja to nie Ty kazdemu odpowiada co innego;) Nie mam problemu z trzymaniem kola (w czasie zrywu nie patrze czy mam kadencje 100, doskakuje i potem dopiero trzymam 95-100), lepiej mi sie tak jezdzi niz wczesniej na 80-90rpm problem jest tylko przy mniejszej predkosci 30-35 jak pisalem z dobraniem biegu, w grupie jest tez kilku takich co kreca z 10-15rpm wiecej niz ja:) Poza tym napisalem 100 - nie jest to tak ze strike trzymam 100 caly czas, srednia mam 90-95 rpm, np. na podjazdach wiadomo, ze jade na nizszej kadencji.

#855 woody

woody
  • Użytkownik
  • 1,415 posts
  • Skądłódź

Posted 04 July 2011 - 09:01

No to w takim razie faktycznie stopniowanie kasety ci nie odpowiada.

u2250y2014v3.gif


#856 Gosc_OutsideR_*

Gosc_OutsideR_*
  • Gość

Posted 04 July 2011 - 12:27

Skoro obecnie mam centaur 11-25 to czwarta zebatka od gory wypada na 17stke, czyli musze szukac kasety, ktora na czwartej koronce z tylu bedzie miala 18stke, potem 5 koronka 17 itd wtedy bede mial jakby o jeden bieg lzej na blacie dobrze rozumiem?

Sugerowalem sie:
http://www.campagnol...ockets_1107.pdf

PS. Link poprawiony

#857 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1,064 posts
  • SkądBrzesko

Posted 04 July 2011 - 12:32

17? Aż tak duże stopniowanie ma Campa?

#858 Gosc_OutsideR_*

Gosc_OutsideR_*
  • Gość

Posted 04 July 2011 - 13:38

17? Aż tak duże stopniowanie ma Campa?


Nie, wygląda na to , że źle spojrzałem:) Czwarta od góry wg tego linka to przy kasecie 11-25 19stka wiec troche lipa bo w zadnym ze stopniowan nie widze wiekszej niz 19 na czwartej koronce:( poza kaseta 13-29 co juz byloby przesadą bo bardzo rzadko używam koronki 25.

#859 Adidadi

Adidadi
  • Użytkownik
  • 116 posts
  • SkądLublin/Bychawa

Posted 21 September 2011 - 10:27

A w trakcie jazdy jaka jest różnica pomiędzy 10 a 9 .

jest dodana lżejsza czy szybsza a może po prostu więcej pośrednich ?

#860 Gosc_KeNaJ_*

Gosc_KeNaJ_*
  • Gość

Posted 21 September 2011 - 12:26

To zależy jaki układ kasety sobie wybierzesz.



Reply to this topic