Koła składane
#1422
Napisano 17 luty 2019 - 14:12
Ile mm można bezpiecznie zetrzeć powierzchnie hamujące w klinczerowych obręczach karbonowych? 1mm się jeszcze nadaje czy już myśleć o wymianie?
musisz sobie zmierzyć:
generalnie jeżeli zużycie będzie 0.5-0.6mm to czas myśleć o nowej obręczy
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
#1424
Napisano 18 luty 2019 - 16:00
Tak mało dla karbonów?
sorki, nie doczytałem. miałem na mysli alu
carbony zużywają się inaczej - powierzchnia Ci się wyślizga jak ceramika i nie będzie w ogóle hamowania. Wówczas czas zmieniać
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
#1425
Napisano 18 luty 2019 - 19:56
Jedno z moich karbonowych kolo, pisze o przednim, ma juz 6 lat. Ok, jes to szytka ale odnosze sie do zuzycia (wytarcia) powierzchni hamujacej. Nie jest to kolo, ktore bylo jezdzone codziennie. Ale jakby pozbierac km przez te 6 lat, to byloby tego troche.
Zuzycie? Nie widze zadnego.
#1426
Napisano 12 marzec 2019 - 09:52
Teoretycznie smar miedziowy nie jest wskazany przy kontakcie stal-aluminium (korozja galwaniczna), ale w praktyce, w moim przypadku się sprawdził. Do gwintów w aluminium słyszałem o zaleceniach stosowania pasty ceramicznej, ale tej jeszcze nie próbowałem.
Teoretycznie i praktycznie pasta miedziana w połączeniu z aluminium nie jest wskazana. Doświadczyłem tego podczas zdejmowania koła samochodowego (obręcz aluminiowa) ze stalowej piasty, którą "mechanik" wysmarował miedzią. Chęci były dobre ale opuścił kilka lekcji z chemii i połączenie obręcz-piasta zapiekło się solidnie - być może sól drogowa odegrała tu dużą role jako katalizator. W połączeniach gwintowanych gdzie występuje aluminium polecam pastę aluminiową. Cena porównywalna z miedzianą. Jeżeli nyple są mosiężne myślę, że pasta miedzian będzie ok.
PS. Dzięki za obszerny wpis, w którym szczegółowo dzielisz się własnym doświadczeniem w serwisowaniu kół. Dla mnie bardzo przydatna wiedza.
Pozdrawiam, Michał
#1427 Gosc_Bullet_*
Napisano 24 marzec 2019 - 23:03
Mavic wypuścił nową wersję obręczy Open Pro, szkoda tylko, że wyłącznie pod opony bezdętkowe. Waga pozostaje bez zmian - 430 gram, pytanie tylko, czy te wybrzuszenia przy otworach na nyple oznaczają wzmocnienie obręczy w tych miejscach, czy to tylko taka estetyka
https://allegro.pl/o...wory-7055753716
#1428
Napisano 25 marzec 2019 - 05:37
"wyłącznie pod opony bezdętkowe" - dokładnie mówiąc, również pod opony bezdętkowe. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby na takie koło założyć tradycyjną oponę.
Takie wykończenie otworów ma u Mavika dość długą tradycję. Przy nyplach profil jest nieco grubszy, co wg założeń ma zastąpić oczkowanie obręczy. Nie przypominam sobie pęknięć w takich obręczach, więc zakładam, że to rozwiązanie zdaje egzamin (natomiast kwestia estetyki pozostaje oczywiście do własnej oceny).
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1429
Napisano 25 marzec 2019 - 08:21
tak jak pisze mikroos obręcz również pod standardowe opony. Oprócz wybrzuszeń obręcz jest oczkowana. Składałem ostatnio koła na takich obręczach:
https://www.blackcat...-beautiful.html
Obręcz piękna lecz nie bez wad.
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
#1430 Gosc_Bullet_*
Napisano 25 marzec 2019 - 10:17
Dobrze wiedzieć, że pod tradycyjne opony też. To, że Mavic robił/robi takie obręcze z wybrzuszeniami, to wiem, tyle że dotyczyło to obręczy na gotowych kołach systemowych - natomiast nie pamiętam takich obręczy do kół składanych. Pytanie, czy ta obręcz da radę przy jeźdzcu w granicach 100 - 110 kg. Do tej pory Open Pro miało limit bodajże 95 kg wagi użytkownika.
thomasz jakie wady tej obręczy masz na myśli?
#1431
Napisano 25 marzec 2019 - 23:11
Dobrze wiedzieć, że pod tradycyjne opony też. To, że Mavic robił/robi takie obręcze z wybrzuszeniami, to wiem, tyle że dotyczyło to obręczy na gotowych kołach systemowych - natomiast nie pamiętam takich obręczy do kół składanych. Pytanie, czy ta obręcz da radę przy jeźdzcu w granicach 100 - 110 kg. Do tej pory Open Pro miało limit bodajże 95 kg wagi użytkownika.
thomasz jakie wady tej obręczy masz na myśli?
tak jak pisałem na blogu, z wad:
- dość niskie dopuszczalne naprężenie szprych (tylko 110kg)
- obręcze jedynie w wersji symetrycznej
- dość cienkie ścianki łącznie z powierzchnią hamującą. Nie dla ludzi którzy tłuką rocznie 10.000km bo obręcz szybko się skończy
- w mojej ocenie obręcze na max 90-95kg
- po zamontowaniu opony naprężenie szprych spada o ok 15kg więc trzeba naprawdę starannie złożyć koła
z drugiej strony:
- obręcze są piękne
- większa ilość szprych pozwala a nawet prosi o użycie piast o węższym rozstawieniu kołnierzy, np: aivee, dt swiss.
- dobrze wykończone obręcze, brak jakichkolwiek nierówności na powierzchni hamulcowej
jednym słowem obręcze dla ludzi/serwisów którzy myślą jak złożyć koła a nie klepią w kółko i to samo cx-ray + bitexy
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
#1433
Napisano 26 marzec 2019 - 00:09
thomasz dzięki za wszystkie informacje, wygląda na to, że obręcze fajne, ale dla mnie za delikatne
zdecydowanie nie dla Ciebie
Mavic na dniach powinien wypuścić Open Pro w wersji węglowej.. jak budżet Ci pozwoli to będzie to ciekawa opcja
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
#1434
Napisano 25 kwiecień 2019 - 08:41
czy ktoś z was już składał koła na obręczach Accent exe, jakieś opinie? Planuje składać koła na tych obręczach do szosy (tarcze) do codziennego tyrania w okolicach KRK, ważę 65 kg. Czy przy 32 szprychach mogę zastosować szprychy Sapin laser czy raczej D-light?
#1435
Napisano 25 kwiecień 2019 - 11:12
A na co Tobie Lasery do codziennego tyrania?
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1437 Gosc_marvelo_*
Napisano 25 kwiecień 2019 - 13:43
Mam kilka kół złożonych samodzielnie na Laserach (obręcze Mavic xm317 (26"), Rigida Chrina (28")) , ważę podobnie i nigdy żadna z tych szprych mi nie pękła. Na 32 sztukach, przy niskoprofilowej obręczy 28/29 zrzucamy około 90 g w porównaniu do szprych 2mm. Moim zdaniem warto.
#1439
Napisano 25 kwiecień 2019 - 15:21
lasery to są cx-ray'e tyle że nie spłaszczone. Jak najbardziej dobre szprychy, szczególnie przy takiej ilości na koło
z podobnych to pillar PSR TB2016 lub 2017. Mają wzmocnioną sekcję J-bend która ma 2.2mm a nie 2.0mm jak w sapim czy dt swiss
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04