Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła składane


1585 odpowiedzi w tym temacie

#1421 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 16 luty 2019 - 09:29

Ile mm można bezpiecznie zetrzeć powierzchnie hamujące w klinczerowych obręczach karbonowych? 1mm się jeszcze nadaje czy już myśleć o wymianie?

#1422 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 17 luty 2019 - 14:12

Ile mm można bezpiecznie zetrzeć powierzchnie hamujące w klinczerowych obręczach karbonowych? 1mm się jeszcze nadaje czy już myśleć o wymianie?

 

musisz sobie zmierzyć:

rim-wear1-150x150.jpg

 

generalnie jeżeli zużycie będzie 0.5-0.6mm to czas myśleć o nowej obręczy


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#1423 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 18 luty 2019 - 13:13

Tak mało dla karbonów? 



#1424 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 18 luty 2019 - 16:00

Tak mało dla karbonów? 

 

sorki, nie doczytałem. miałem na mysli alu

carbony zużywają się inaczej - powierzchnia Ci się wyślizga jak ceramika i nie będzie w ogóle hamowania. Wówczas czas zmieniać


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#1425 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 18 luty 2019 - 19:56

Karbon wytarl sie 1mm?
Jedno z moich karbonowych kolo, pisze o przednim, ma juz 6 lat. Ok, jes to szytka ale odnosze sie do zuzycia (wytarcia) powierzchni hamujacej. Nie jest to kolo, ktore bylo jezdzone codziennie. Ale jakby pozbierac km przez te 6 lat, to byloby tego troche.
Zuzycie? Nie widze zadnego.

#1426 mutos

mutos
  • Użytkownik
  • 89 postów
  • SkądOlkusz/Kraków/Mielec

Napisano 12 marzec 2019 - 09:52

 Teoretycznie smar miedziowy nie jest wskazany przy kontakcie stal-aluminium (korozja galwaniczna), ale w praktyce, w moim przypadku się sprawdził. Do gwintów w aluminium słyszałem o zaleceniach stosowania pasty ceramicznej, ale tej jeszcze nie próbowałem.

 

Teoretycznie i praktycznie pasta miedziana w połączeniu z aluminium nie jest wskazana. Doświadczyłem tego podczas zdejmowania koła samochodowego (obręcz aluminiowa) ze stalowej piasty, którą "mechanik" wysmarował miedzią. Chęci były dobre ale opuścił kilka lekcji z chemii i połączenie obręcz-piasta zapiekło się solidnie - być może sól drogowa odegrała tu dużą role jako katalizator. W połączeniach gwintowanych gdzie występuje aluminium polecam pastę aluminiową. Cena porównywalna z miedzianą. Jeżeli nyple są mosiężne myślę, że pasta miedzian będzie ok.

 

PS. Dzięki za obszerny wpis, w którym szczegółowo dzielisz się własnym doświadczeniem w serwisowaniu kół. Dla mnie bardzo przydatna wiedza.

Pozdrawiam, Michał



#1427 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 24 marzec 2019 - 23:03

Mavic wypuścił nową wersję obręczy Open Pro, szkoda tylko, że wyłącznie pod opony bezdętkowe. Waga pozostaje bez zmian - 430 gram, pytanie tylko, czy te wybrzuszenia przy otworach na nyple oznaczają wzmocnienie obręczy w tych miejscach, czy to tylko taka estetyka

 

https://allegro.pl/o...wory-7055753716

 

 

 



#1428 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 25 marzec 2019 - 05:37

"wyłącznie pod opony bezdętkowe" - dokładnie mówiąc, również pod opony bezdętkowe. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby na takie koło założyć tradycyjną oponę.

 

Takie wykończenie otworów ma u Mavika dość długą tradycję. Przy nyplach profil jest nieco grubszy, co wg założeń ma zastąpić oczkowanie obręczy. Nie przypominam sobie pęknięć w takich obręczach, więc zakładam, że to rozwiązanie zdaje egzamin (natomiast kwestia estetyki pozostaje oczywiście do własnej oceny).


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1429 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 25 marzec 2019 - 08:21

tak jak pisze mikroos obręcz również pod standardowe opony. Oprócz wybrzuszeń obręcz jest oczkowana. Składałem ostatnio koła na takich obręczach:

https://www.blackcat...-beautiful.html

 

Obręcz piękna lecz nie bez wad.


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#1430 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 25 marzec 2019 - 10:17

Dobrze wiedzieć, że pod tradycyjne opony też. To, że Mavic robił/robi takie obręcze z wybrzuszeniami, to wiem, tyle że dotyczyło to obręczy na gotowych kołach systemowych - natomiast nie pamiętam takich obręczy do kół składanych. Pytanie, czy ta obręcz da radę przy jeźdzcu w granicach 100 - 110 kg. Do tej pory Open Pro miało limit bodajże 95 kg wagi użytkownika.

 

thomasz jakie wady tej obręczy masz na myśli?



#1431 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 25 marzec 2019 - 23:11

Dobrze wiedzieć, że pod tradycyjne opony też. To, że Mavic robił/robi takie obręcze z wybrzuszeniami, to wiem, tyle że dotyczyło to obręczy na gotowych kołach systemowych - natomiast nie pamiętam takich obręczy do kół składanych. Pytanie, czy ta obręcz da radę przy jeźdzcu w granicach 100 - 110 kg. Do tej pory Open Pro miało limit bodajże 95 kg wagi użytkownika.

 

thomasz jakie wady tej obręczy masz na myśli?

 

tak jak pisałem na blogu, z wad:

- dość niskie dopuszczalne naprężenie szprych (tylko 110kg)

- obręcze jedynie w wersji symetrycznej

- dość cienkie ścianki łącznie z powierzchnią hamującą. Nie dla ludzi którzy tłuką rocznie 10.000km bo obręcz szybko się skończy

- w mojej ocenie obręcze na max 90-95kg 

- po zamontowaniu opony naprężenie szprych spada o ok 15kg więc trzeba naprawdę starannie złożyć koła 

 

z drugiej strony:

- obręcze są piękne

- większa ilość szprych pozwala a nawet prosi o użycie piast o węższym rozstawieniu kołnierzy, np: aivee, dt swiss. 

- dobrze wykończone obręcze, brak jakichkolwiek nierówności na powierzchni hamulcowej

 

jednym słowem obręcze dla ludzi/serwisów którzy myślą jak złożyć koła a nie klepią w kółko i to samo cx-ray + bitexy


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#1432 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 25 marzec 2019 - 23:51

thomasz dzięki za wszystkie informacje, wygląda na to, że obręcze fajne, ale dla mnie za delikatne



#1433 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 26 marzec 2019 - 00:09

thomasz dzięki za wszystkie informacje, wygląda na to, że obręcze fajne, ale dla mnie za delikatne

 

zdecydowanie nie dla Ciebie :)

 

Mavic na dniach powinien wypuścić Open Pro w wersji węglowej.. jak budżet Ci pozwoli to będzie to ciekawa opcja


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#1434 IOO

IOO
  • Użytkownik
  • 29 postów

Napisano 25 kwiecień 2019 - 08:41

Cześć,
czy ktoś z was już składał koła na obręczach Accent exe, jakieś opinie? Planuje składać koła na tych obręczach do szosy (tarcze) do codziennego tyrania w okolicach KRK, ważę 65 kg. Czy przy 32 szprychach mogę zastosować szprychy Sapin laser czy raczej D-light?

#1435 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 25 kwiecień 2019 - 11:12

A na co Tobie Lasery do codziennego tyrania?


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1436 IOO

IOO
  • Użytkownik
  • 29 postów

Napisano 25 kwiecień 2019 - 13:04

Chodziło mi o to że jeżdżę codziennie, a jak można zgubić kilka gram to czemu nie, cena jest ta sama.

#1437 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 25 kwiecień 2019 - 13:43

Mam kilka kół złożonych samodzielnie na Laserach (obręcze Mavic xm317 (26"), Rigida Chrina (28")) , ważę podobnie i nigdy żadna z tych szprych mi nie pękła. Na 32 sztukach, przy niskoprofilowej obręczy 28/29 zrzucamy około 90 g w porównaniu do szprych 2mm. Moim zdaniem warto. 



#1438 IOO

IOO
  • Użytkownik
  • 29 postów

Napisano 25 kwiecień 2019 - 14:18

A jeszcze jakieś inne szprychy warto rozważyć?

#1439 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 25 kwiecień 2019 - 15:21

lasery to są cx-ray'e tyle że nie spłaszczone. Jak najbardziej dobre szprychy, szczególnie przy takiej ilości na koło

z podobnych to pillar PSR TB2016 lub 2017. Mają wzmocnioną sekcję J-bend która ma 2.2mm a nie 2.0mm jak w sapim czy dt swiss


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#1440 IOO

IOO
  • Użytkownik
  • 29 postów

Napisano 27 kwiecień 2019 - 06:35

Dziękuję wszystkim za pomoc.



Dodaj odpowiedź