Skocz do zawartości


Zdjęcie

Trenażer z "wirtualem"


2226 odpowiedzi w tym temacie

#2161 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 11 październik 2021 - 22:02

No ale jak ustawimy na 50% to wtedy górkę 20 % robimy z kadencją 90 ...., treningowo to może i  jest fajne ale zabija cąły ''real''. 

 

( Ja pod Alp Zwift wytrzymałem kilka minut ,irytujące strasznie. Słabo znam Zwifta ale  wyłączyłem bo coś mi nie grało a to właśnie te Trainer Difficulty było)



#2162 vpablov

vpablov
  • Użytkownik
  • 217 postów

Napisano 11 październik 2021 - 22:15

Bez możliwości zmiany, połowa użytkowników by nie podjechała pod Alpe.
  • Prozor lubi to

#2163 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 11 październik 2021 - 23:06

Trainer Difficulty i jedyne za co to odpowiada, to za przełożenie. Nie jest to zmiana trudności, jak niektórzy postrzegają. Zmniejszenie TD, to tak, jakbyśmy zmienili np. tarczę z 36 na 34 i tyle.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Raczej wrzucenie bardziej "miękkiej" kasety. W sumie ma to sens, bo ewentualnie można wymieniać kasetę, przerzutkę z dłuższym wózkiem i łańcuch, tylko... po co? Wirtualna jazda, wirtualne przełożenia. Po prostu tak jakbyś zamiast kasety 11/23 wrzucił (wirtualnie) kasetę 11/32. Tylko bez konieczności wymiany sprzętu. A że na 32 kręcisz na większej kadencji, zamiast ledwo przepychać na 23 to chyba dobrze?  W końcu jadąc w góry nie będziesz się katował na kasecie 11/23, tylko raczej wymienisz sprzęt na możliwie dopasowany do warunków górskich. Bez wymiany przerzutki na dłuższy wózek (choć od jakiegoś czasu nowsze Shimano chyba obsłuży i 32, Sram wymaga przerzutki WiFli z dłuższym wózkiem) wrzucisz np. 11/28 i wymienisz łańcuch na dłuższy. W Zwift robisz to wirtualnie, choć znam takich, którzy specjalnie dla jazdy po zwiftowych górkach wymieniali sprzęt dostosowując do wirtualnej górskiej jazdy.

 

 

A jak jest z tą mocą w Kick Core na wirtualnych górkach   ...w sensie czy nie jest niedoszacowana ( wtedy wiadomo dłużej się  górę jedzie, jak długa  góra  to znaczenie to ma spore )

 

 

Kiedyś był problem przy niskich prędkościach - głównie symulacji podjazdów z dużym nachyleniem, co skutkowało niską prędkością obrotową bębna i większą niedokładnością oszacowania. Teraz nie pamiętam dokładnie szczegółów (może znajdę), ale ponoć to już przeszłość - zostało to poprawione w którejś tam aktualizacji (aczkolwiek w logu aktualizacji nie bardzo to mogę odszukać...).

 

Znalazłem - dotyczyło to jednak Kickr v.5 i moc była zawyżana przy niskich prędkościach bębna. Pod koniec 2020r. poprawili ten problem, choć co niektórzy pewno tego żałują ;)

https://www.dcrainma...t-results.html 

 

Jeszcze jedno - Kickr (również Core) może nie być kompatybilny z niektórymi ramami. Czyli brutalnie mówiąc, może je uszkodzić. Głównie problem dotyczy ram Treka z 2020/2021 Emonda, Domane, Madone, ale również wszystkie modele Giant TCR Disc 2021 i wszystkie Cervelo i Canyon Ultimate z hamulcami tarczowymi (niezależnie od rocznika). Szczegóły:  https://wahoofitness...08-bc764e10c19d- jeśli masz niekompatybilną ramę, raczej omijaj trenażery Wahoo, albo możesz uszkodzić ramę...


  • big75 lubi to

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#2164 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 861 postów

Napisano 12 październik 2021 - 07:29



No ale jak ustawimy na 50% to wtedy górkę 20 % robimy z kadencją 90 ...., treningowo to może i jest fajne ale zabija cąły ''real''.


Ale jaki to problem dać z tyłu w prawo i mieć taką kadencję, jaka pasi?

#2165 faraday

faraday
  • Użytkownik
  • 28 postów

Napisano 12 październik 2021 - 07:42

'Jeszcze jedno - Kickr (również Core) może nie być kompatybilny z niektórymi ramami. Czyli brutalnie mówiąc, może je uszkodzić. Głównie problem dotyczy ram Treka z 2020/2021 Emonda, Domane, Madone, ale również wszystkie modele Giant TCR Disc 2021 i wszystkie Cervelo i Canyon Ultimate z hamulcami tarczowymi (niezależnie od rocznika). Szczegóły:  https://wahoofitness...08-bc764e10c19d- jeśli masz niekompatybilną ramę, raczej omijaj trenażery Wahoo, albo możesz uszkodzić ramę...'

 

 

Ja mam trek-a z 2020 i dotyczy to tylko rowerów z hamulcami tarczowymi. Wystarczy napisać do producenta i wysyłają poprawione adaptery.

 

https://support.waho...es/360018850859



#2166 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2879 postów

Napisano 12 październik 2021 - 07:43

O ile w ogóle Wam trenażer obsłuży takie górki. DD może i tak, ale tańsze z max. wzniosem 7% to nawet na 100% real... nie są 100% real :P



#2167 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 12 październik 2021 - 07:48

Dokładnie, stąd big75 dopytuje się o to właśnie, bo jest wielbicielem stromych podjazdów ;)

 

 

Ale jaki to problem dać z tyłu w prawo i mieć taką kadencję, jaka pasi?

 

O ile jest jeszcze to prawo. Przy kasecie np. 11/23 itp. szybko może tego prawego dla kadencji jaka pasi zabraknąć ;)

Stąd albo fizyczna wymiana kasety (łańcucha, być może jeszcze przerzutki...), albo wirtualna jak w Zwift.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#2168 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 861 postów

Napisano 12 październik 2021 - 08:00

O ile w ogóle Wam trenażer obsłuży takie górki. DD może i tak, ale tańsze z max. wzniosem 7% to nawet na 100% real... nie są 100% real :P

To już inna inszość. Z rolkowymi 20% TD to IMHO optimum jest, bo wtedy przy bardziej ekstremalnych podjazdach nadal opona utrzymuje przyczepność, a w przypadku rolki Nero nie robi się za wąska i nadal można dociskać rolkę oporową (a że jest to ostatnia z tyłu, to wymaga to skupienia i techniki).

#2169 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 861 postów

Napisano 12 październik 2021 - 08:06



O ile jest jeszcze to prawo.


Zawsze jest w prawo. Po płaskim TD nic nie zmienia, bo 0*x to zawsze 0, a gdy górka, to po prostu idziesz w strone tych 11, gdzie nadal możesz pod te 5% symulowane w korbach stać. Długo bardzo miałem z tyłu 8rz 11-23 założone na Neo i nigdy mi nie brakowało tego, bym mógł poprzepychać, gdy najszła mnie ochota.

#2170 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 12 październik 2021 - 08:13

5% może i tak, ale przepychaj na symulowanym >20% i 23 na kasecie  ;)


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#2171 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 861 postów

Napisano 12 październik 2021 - 08:48

No właśnie po to ustawia się td np. na 20%, by nie zabrakło z lewej. W prawo masz zawsze.

#2172 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 12 październik 2021 - 08:52

Racja - u mnie efekt nieprzespanej nocy i spojrzenie nie z pozycji siedzącego na siodełku czy stojąc od tyłu, a patrząc od przodu do tyłu ;)


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#2173 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 12 październik 2021 - 12:17

O ile w ogóle Wam trenażer obsłuży takie górki. DD może i tak, ale tańsze z max. wzniosem 7% to nawet na 100% real... nie są 100% real :P

 

 

Ale jaki to problem dać z tyłu w prawo i mieć taką kadencję, jaka pasi?

 

 

Dokładnie, stąd big75 dopytuje się o to właśnie, bo jest wielbicielem stromych podjazdów ;)

 

 

 

O ile jest jeszcze to prawo. Przy kasecie np. 11/23 itp. szybko może tego prawego dla kadencji jaka pasi zabraknąć ;)

Stąd albo fizyczna wymiana kasety (łańcucha, być może jeszcze przerzutki...), albo wirtualna jak w Zwift.

 

 

5% może i tak, ale przepychaj na symulowanym >20% i 23 na kasecie  ;)

 

 

Nawiązując od postów powyżej.

 

Patrząc na statystyki  mój profil jazdy pewnie dla większosći ''dziwny''.

 

Strava przez te kilka lat z terenażerem wyliczyła mi ca. 3200 km zrobionych na Bushido.... z tego zdecydowanie większa część to wirtualne podjazdy na róznych platformach tj.  rok  na Tacx Training, kolejny rok na  Kinomapie,potem  BigRingVR,RGT , Rouvy ...ciutke Zwift, w międzyczasie 1 rok poświecony Powerpeaksowi. 

 

Chyba na wszystkich tych platformach jest  ca. Trainer Diffculty tylko inaczej się ta opcja nazywa.

 

Wiadomo, że te wirtualne podjazdy to co najwyżej namiastka ......ale jednak.

 I żeby ta namiastka była jak najlepsza to nie korzystam z tej możliwości….a kiedy bezwiednie w Zwifcie mi coś takiego się zapuściło( syn takmiał w ustawieniach) to oczywiście od razu przerwałem jazdę szukając co nie tak choć waty wygądały w porządku.

 

Przejechałem dużą część tych wirtualnych najczęsciej Alpejskich podjazdów w realu , stąd wiem, że ciężkie górki przykładowo typu Ventux, Stelvio, to u mnie szczególnie po kilku dniach jeżdżenia przepychanie długich odcinków na przełożeniu 34/34....a tu przez program  mogę sobie zmienić  i jechać kadencją 90 na np  34/19  . 

Dużo osób  z tego korzysta, mają swoje argumenty ( płynniej się kręci, może można lepszy trening zrobić, z jaką kadencją chcemy...)   ale dla mnie  kompletnie  mija się z celem, chcę chociaż trochę czuć tę górę, nie że to tylko trening.

 

Co do kasety- kiedyś na rzeczywiste pagórki , sztajfy zakupiłęm kasetę o max 36, i teraz się elegancko sprawdza w Bushido.

 

Co do odwzorowań nachyleń- Bushido ma max  15 % i coś takiego mniej więcej czuć, choć chyba bardziej mniej.

 

Ja po  extremalych podjazdach typu np. Zoncolan  raczej nie jeżdżę , bardziej po dłuższych ( bywa i  3 h podjazd ) umiarkowanie stromych. Nie mniej jednak odcinki 20 kilku % we też się zdarzają ( np. Tacxowe Col de la Loze ) no ale wtedy zamiast  20 kilku % jest właśnie 15  …..w tym wypadku na trenżerze zdecydowanie łatwiej niż w rzeczywistości.....pytanie  jak w Elite XR gdzie max 24, jakaś totalna siłownia wtedy.

 

Ale kwestia dobrych ( najlepiej odpowiadających pomiarowi zewn) wskazań mocy przez trenażer biorąc pod uwagę same wirtualne jazdy jest też b . istotna. Dlatego pytałem  o te wskazania w Kick Core.

 

Czasem    podczas jazdy bateria  w 4iii padła  wtedy moc szła  z Bushido…...kiedy końcówka góry to chciałem dociągnąć do końca bez zatrzymywania się ( nic przyjemnego zatrzymywać się zapocony, potem zmieniać baterię w ramieniu korby w zimie przy częściowo otwartych drzwiach garażu, nawet jak to trwa chwilę)…..no i te dociąganie strasznie się ciągnęło przy niedoszacowaniu mocy Bushido.  

Zresztą to wszystko łądnie widać na wskaźnikach   moc wyskakiwała 150 zamiast 200, prędkość jakieś 5 kmh zamiast 9,  dystans do końca zmniejszał się prawie wcale.



#2174 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 861 postów

Napisano 12 październik 2021 - 12:34

Ta dyskusja się nigdy nie skończy..
  • lupus lubi to

#2175 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 12 październik 2021 - 19:06

Dobra ja mam ostatnią wątpliwość

 

Jak to jest z ''wersjami''  trenażerów ,tego co sprzedają sklepy, informowaniem o nich w opisach  itd....tak żeby się nie nadziać i kupić np. nowy sprzęt wyprodukowany 5 lat temu , gdzie w międzyczasie coś istotnego zmieniono.

 

 z tego co gdzieś tam wyszukałem 

 

- tacx Flux 2  wersja 2.0 kiepska wersja 2.1 lepsza  (dc Raimaker)

-Thinkrider versja 3 nieakceptowalna bo 8% max ,   wersja 4 lepsza ale zamiast max 16%  jest 12%  , do tego zaniża moc (BikeBoard)

 

- Elite Direto XR-T ( rozumiem bez kasety)  XR -  z kasetą....co do wersji  maszyny nie wiem czy wszyscy sprzedają jedno i to samo

- Wahoo - oznaczenie WFBKTR4 , na Dadello jest dodatkowo kod produktu DD133998 i numer EAN 853988006522, na innych np tam gdzie stówka  taniej brak tych numerków  , tak jak w przypadku Elite  nie wiem czy jak trenażer ma oznaczene WFBKTR4  to jest to ten sam sprzęt .



#2176 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 12 październik 2021 - 19:09

Tak całkiem poważnie, to nie wiem czy po wszystkich ubiegłorocznych lockdown'ach w sklepach zostały jakiekolwiek leżaki magazynowe. 



#2177 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 861 postów

Napisano 12 październik 2021 - 19:20

Roznie bywa z leżakami (obecnie to rzadkosc), ale generalnie, jeśli nie zmienia sie model, to nikt nie informuje o jakiejs drobnej modyfikacji (patrz Inpeak, ktory sprzedawał dwie wersje hardware miernikow rownoczesnie, przy czym nagle po wersjach firmware okazalo sie, ktorej nie beda wspierac). W przypadku trenażerów poprawek raczej bym nie wiązał z usuwaniem usterek, a z potanianiem produkcji.

#2178 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 12 październik 2021 - 19:35

, jeśli nie zmienia sie model, to nikt nie informuje o jakiejs drobnej modyfikacji 

OK , ale w przypadku Tacxa z tego co można wywnioskować to  nie jest jakaś drobna modyfikacja ...a info,  że to 2.1 a nie  2.0 brak.

 

( przykładowo na stronach Decathlonu kilka dni temu widziałem przy Flux 2- ktoś zadał pytanie która to wersja i odpowiedź 2.0.... teraz już go nie widzę pewnie sprzedany  )



#2179 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 861 postów

Napisano 12 październik 2021 - 19:44

Jak pisałem. Olewana jest taka zmiana, co nie nadaje sie na bilboardy.

#2180 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 12 październik 2021 - 19:46

DCR Tacx Flux 2 Smart Trainer (edycja 2020)

"...chociaż Flux 2 został ogłoszony w lipcu 2018 r., W rzeczywistości nie zaczął być wysyłany do końca grudnia 2018 r. i tak naprawdę nie był dostępny do początku 2019 r. Mniej więcej wtedy dostałem jednostkę i nie zajęło jej długo, aby ustalić, że ma poważne problemy z blokowaniem dróg, głównie z trybem ERG i straszliwie wyłączonymi celami mocy. Tak bardzo, że nawet umieściłem ostrzeżenie na moich poprzednich postach z ogłoszeniami o Flux 2, mówiąc prosto: „Nie kupuj”.
 
Cóż, wiele faz księżyca później, zeszłego lata w sierpniu 2019 r., Tacx częściowo przerobił wewnętrzne elementy do nowej wersji (często nazywanej Tacx Flux 2.1). To dało mu większą siłę oporu wewnętrznego, aby poradzić sobie z różnymi scenariuszami, ale także przygotowało scenę do naprawienia wcześniejszych problemów z dokładnością, które znalazłem. Tyle że te nie zostały jeszcze naprawione. Ta aktualizacja oprogramowania układowego została ostatecznie wydana dopiero w kwietniu 2020 r.
 
Przewiń do przodu 6 miesięcy później do grudnia 2018 r., a Tacx w końcu zaczął wysyłać Flux 2. Dodaj jeszcze kilka miesięcy i w ramach mojego cyklu recenzji natknąłem się na problemy z dokładnością w trybie ERG, które powodowały, że był on niedokładny przy ponad 10% taniej. Tacx był w stanie potwierdzić te problemy i zaczął nad nimi pracować. Zasadniczo miały całą tę ogromną nową moc hamowania / oporu w porównaniu do poprzedniej wersji Flux, ale nie były już tak dokładne, jak poprzednia wersja.
 
Tak więc Tacx po cichu wprowadził kolejne poprawki, pracując nad tym, co zadebiutuje latem/jesienią 2019 r. jako Flux 2.1 (chociaż tak naprawdę nigdy się to nie zmieniło z punktu widzenia konsumenta). W szczególności w nowej wersji wprowadzono następujące poprawki:
 
Flux 2.1: Zmodernizowane elementy wewnętrzne, aby dokładniej kontrolować rezystancję, natywna obsługa osi przelotowej 12 mm bez adapterów, ulepszone regulacje związane z napięciami i globalne certyfikaty
 
Jednak pomimo tego wszystko nadal nie rozwiązało całkowicie problemów z dokładnością ERG. Oznacza to, że teraz miał sprzęt do naprawienia problemów, ale musieli dopasować oprogramowanie układowe. Ta aktualizacja oprogramowania pojawiła się dopiero w kwietniu 2020 roku.
 
Jednak mniej więcej teraz próbujesz dowiedzieć się, jaki Tacx Flux 2 możesz faktycznie mieć. Dobrze, że Tacx Support ma prosty sposób na poznanie. Chwyć urządzenie i spójrz na adaptery końcowe (lub sam freehub). Oba te bity tekstu znajdują się na Flux 2.1, ale nie są pokazane na oryginalnym Flux 2."
image_thumb-49.png
 
Czyli jeśli na bębenku jest napis to jest to 2.1, jeśli nie to jest to stara wersja 2.0. Z drugiej strony raczej wersja 2.0 nie powinna być w ogóle dostępna, no chyba, że ktoś ma pecha...

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect




Dodaj odpowiedź