Tak, z GC. Porównanie dwóch aktywności - tu ta sama, ale zarejestrowana dwoma urządzeniami (Edge+Fenix), każde rejestrowało inny miernik.
Włącz panel porównania View -> Show Compare Panel i wrzucasz aktywności, które chcesz porównać. Przełącz [OFF] -> [ON] i porównujesz. Wybierasz wykres CP (będzie porównanie w czasie), strzałka pod CP wykresu i wybierasz Delta compare. I już
====================================
Edycja późniejsza:
Uzupełniłem poprzedni #2080 wpis/reckę Elite Direto XR o analizę pomiaru, szybkości regulacji, stabilności utrzymania mocy hamowania itp. łącznie z czasami zwiększania/zmniejszania mocy hamowania do docelowej. Wnioski w skrócie: czas ustawienia mocy docelowej to ok. 3 sekundy opóźnienia plus 2 - 5 sekund zwiększania mocy (na zębatce 36 mniej, na 52 więcej), razem od 6 do 9 sekund na zwiększenie. Zmniejszenie to 1 - 2s opóźnienia plus 2 - 4 sekundy na zmniejszenie, razem około 5 - 6s. czasu zmniejszenia do mocy docelowej.
Czas trwania samego zwiększenie obciążenia hamowania jest jak dla mnie optymalny: od 2 do 5 sekund stopniowego zwiększenia do oporu docelowego nie powoduje zderzenia się ze ścianą, czyli nagłego ustawienia oporu na mocy docelowej, co w przypadku dużych zmian mocy (i ustawienia korby w pozycji pionowej) byłoby dość nieprzyjemne dla użytkownika.
Najbardziej wkurzać może lag od momentu sygnalizacji interwału przez Edge, do czasu rozpoczęcia zmiany obciążenia hamowania. To około 3 sekundy - można się przyzwyczaić i po piknięciu policzyć spokojnie do 3 przygotowując się do zwiększenia mocy, które nastąpi po odliczeniu. Ale równie dobrze można to uwzględnić w oprogramowaniu sterującym trenażerem. Podeślę swoją listę życzeń do działu rozwoju oprogramowania garmina (to powyżej plus zmiany w interfejsie sterującym widżetu i dodanie możliwości wyłączania (a nie tylko usunięcia) trenażera), inni również mogliby to uwzględnić dodając opcję przyspieszenia sygnału sterującego, najlepiej osobno dla rozpoczęcia, osobno dla zakończenia interwału, dzięki czemu można byłoby zgrać sterowanie z odczuwaniem sterowania.
I teraz pytanie do posiadaczy innych (głównie niż Elite) trenażerów: czy u Was występuje w/w lag pomiędzy startem interwału (głównie sterowanie z Edge/Zwift, bo to sprawdziłem), a rozpoczęciem zmiany (głównie zwiększania) siły hamowania? Jeśli tak, to jaki?
Użytkownik Prozor edytował ten post 30 październik 2020 - 14:08
Informacja o aktualizacji wpisu