Skocz do zawartości


Zdjęcie

Tarcze w szosie ?


2153 odpowiedzi w tym temacie

#1201 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2883 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 kwiecień 2018 - 21:14

No dobra, po pierwszej ustawce, 51km, avg 30/h.

Hydrauliki są cool. Nagle zza rogu wyskoczył van, jedziemy zwartą kolumną, przed nami wielka głęboka kałuża na 1/4 szerokości drogi, momentalnie zwalniam z 33 do 20 żeby zobić mu miejsce, pojechac gęsiego i ominąć kałuże, kolega za mną jeszcze zdążył, a kolejny za nim nie zdążył i już lezał w kałuży :/ Nowe manetki 8070 - mistrzostwo świata, jak one leżą w rękach, jak wygodnie nimi operować :) ciężko teraz będzie wsiąść na coś innego :)



#1202 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 03 kwiecień 2018 - 21:43

Hej Panowie, nowy rowerek już poskładany, dziś doszły Victorie Corsy 28mm (realnie 27,5, w porównaniu do 30mm 4000SII). Klamki nowe zamontowane, wczoraj odebrałem rower z serwisu, wszystko było git. Dziś zmieniałem nowe opony i standardowo - stawiam rower do góry kołami, odkręcam koła, robię co trzeba, przykręcam koła z powrotem, stawiam rower normalnie... i hamulce nie działają :(

 

Pobiegłem do serwisu znów i mówię, że lipa jest. A oni że nie stawia się roweru do góry kołami bo się hamulce zapowietrzają :o to mój trzeci rower z hydraulikami i nigdy nie miałem tego problemu. Nie było tego problemu również przed zmianą klamek. Tym razem odpowietrzyli mi w ramach gwarancji, ale kurde.. jak trafi się guma na trasie, zawsze tak robiłem że stawiam rower na kierze i siodełku. Bo jak inaczej. Mam porysować ramę, uszkodzić napęd, itd?

 

EDIT: zrobi się pogoda, wrócę ze świąt to porobię ładne fotki i się pochwalę :) dziś mega kicha z pogodą

 

Tak jak nie przykrywa się paskami kasku okularów tak nie stawia się roweru do góry kołami. Taka zasada funkcjonuje.

 

Święte słowa - tak się kończy nieprzetrzeganie zasad VELOMINATI 

 

https://szosa.org/to...0?hl=velominati

 

patrz Zasada #49  :)


  • puchaty lubi to

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#1203 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2883 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 kwiecień 2018 - 07:04

Na szczęście nie jestem euro kolarzem :D :D
  • Prozor lubi to

#1204 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 703 postów

Napisano 04 kwiecień 2018 - 09:22

No dobra, po pierwszej ustawce, 51km, avg 30/h.

Hydrauliki są cool. Nagle zza rogu wyskoczył van, jedziemy zwartą kolumną, przed nami wielka głęboka kałuża na 1/4 szerokości drogi, momentalnie zwalniam z 33 do 20 żeby zobić mu miejsce, pojechac gęsiego i ominąć kałuże, kolega za mną jeszcze zdążył, a kolejny za nim nie zdążył i już lezał w kałuży :/ Nowe manetki 8070 - mistrzostwo świata, jak one leżą w rękach, jak wygodnie nimi operować :) ciężko teraz będzie wsiąść na coś innego :)

Czyli jadąc w grupie z błahego powodu naraziłeś innych uczestników ustawki na kraksę? Jak zrozumiałem nie chciałeś zamoczyć tyłka wjeżdżając w kałużę? W takim przypadku lepiej byłoby gdybyś pomyślał o rezygnacji jazdy w grupie (z hamulcami hydraulicznym i bez bez nich).


  • Jacam76 lubi to

#1205 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2883 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 kwiecień 2018 - 09:44

Taka była sytuacja, ja też musiałem hamować bo inni przede mną robili to samo, przykro mi, że inni mogą mieć problemy z hamowaniem. Lepsze hamulce to większe bezpieczeństwo niż gorsze hamulce, nie przekonasz mnie że jest inaczej. 



#1206 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1383 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 04 kwiecień 2018 - 10:12

Tak ale jadąc w grupie musisz mieć na uwadze bezpieczeństwo wszystkich. Dziur w drodze też nie będziesz sygnalizować bo masz grubą owijkę i opony 28?
Pięknie uwydatniona największa wada tarcz. Leszcze bez wyobraźni pozabijają peleton ;-)

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka


  • Jacam76 lubi to

#1207 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2883 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 kwiecień 2018 - 10:22

To nie przeze mnie się kolega wyłożył. Ani przez tarcze. Wszystko się rozegrało w ciągu kilku sekund, kilka głośnych słów, ze samochód i kałuża i tyle. 

 

Sugerujecie, że na rimbrakech nie dochodzi do takich sytuacji? Dochodzi. Cała masa ich na YT ;) 



#1208 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3204 postów
  • SkądPoznań

Napisano 04 kwiecień 2018 - 10:35

Przecież wiadomo, że lepsze hamulce skracają czas na reakcje. Tylko, że tarcze na sucho nie zawsze są lepsze. Za to zmiana opony na grubszą już poprawia hamowanie.

Tylko nie rozumiem dlaczego kałuża miała być powodem hamowania i dlaczego kolega w niej leżał?


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#1209 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2883 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 kwiecień 2018 - 10:49

Bo była wielka, głęboka i cholera wie co w niej było :D wszyscy przede mną ją jeszcze minęli. Z MTB pewnie by pojechali na wprost, z szosą lekkie ryzyko. Kolega tłumaczył, że stracił równowagę jak kolega przed nim (a za mną) zjechał na jego stronę jak samochód go mijał i sekunde potem wpadł w kałuże. Wg mnie po prostu nie zdążył zahamować. Już wcześniej w trakcie jazdy jak naciskał klamki przed zakrętem to słychać było tylko jeden syk, prawie nie hamował. Kolano otarte, kurtka w wodzie, rower cały. Szczescie nic poważnego, dojechał do domu. 



#1210 puchaty

puchaty
  • Użytkownik
  • 787 postów
  • SkądGdynia

Napisano 04 kwiecień 2018 - 11:12

Co do samego hamowania w peletonie to nie wydaje mi się, aby takim problemem była lepsza efektywność hamulca tarczowego, która faktycznie jest lepsza o tych kilka procent od szczęk. Natomiast nie wiem czy zwróciliście uwagę na to, jaki hałas powstaje w peletonie, gdy zaczyna się hamowanie gdy klocki trą o karbonowe obręcze. Jeden gwizd, świst itd. W istocie wcześniej się słyszy, że w peletonie zaczyna się hamowanie, niż się to widzi. W wypadku hamulców tarczowych zwykle (bo też nie zawsze) hamowanie odbywa się w ciszy. 



#1211 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2199 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 kwiecień 2018 - 11:57

Faktycznie, przy tarczach cichutko :(. Przydałaby się sygnalizacja dźwiękowa, symulująca świst tarcia o karbon :)

#1212 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2883 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 kwiecień 2018 - 12:02

chyba wolałbym światła hamowania :) i nawet serio się nad tym zastanawiałem kiedyś, do rowerka crossowego



#1213 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 04 kwiecień 2018 - 12:47

Co do samego hamowania w peletonie to nie wydaje mi się, aby takim problemem była lepsza efektywność hamulca tarczowego, która faktycznie jest lepsza o tych kilka procent od szczęk.

Bo tu problemem nie są hamulce, ale sama jazda w peletonie jako taka. Z punktu widzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego to czysta głupota. I w imię czego? Doprawdy, nie mogę pojąć, że jedna z podstawowych zasad bezpiecznej jazdy z jakichś dziwnych przyczyn ma nie dotyczyć rowerzystów.

Te ustawki i treningi grupowe na drogach publicznych to już prawdziwa plaga. Nie dziwię się, że kierowcy nas nienawidzą (raczej Was, bo ja się nie identyfikuję z Waszą subkulturą, a Velominati mam głęboko w d...e. A, i rower zawsze stawiam do góry kołami jak zmieniam dętkę).

https://www.arslege....ep/k168/a22268/


  • cauchy i przegibek lubią to

#1214 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3204 postów
  • SkądPoznań

Napisano 04 kwiecień 2018 - 13:04

Bo tu problemem nie są hamulce, ale sama jazda w peletonie jako taka. Z punktu widzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego to czysta głupota. I w imię czego? Doprawdy, nie mogę pojąć, że jedna z podstawowych zasad bezpiecznej jazdy z jakichś dziwnych przyczyn ma nie dotyczyć rowerzystów.

Życie też jest niebezpieczne, ale jakoś ludzie żyją :) W imię czego?


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#1215 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 postów

Napisano 04 kwiecień 2018 - 13:42

chyba wolałbym światła hamowania :) i nawet serio się nad tym zastanawiałem kiedyś, do rowerka crossowego


Lampki garmina maja wbudowane, dziala to na podstawie czujnika G i w momencie ostrego hamowania lampka swieci mocniej/dodatkowymi diodami

#1216 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2199 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 kwiecień 2018 - 15:16

Jak rzadko kiedy, ale muszę się zgodzić z Marvelo co do jazdy w grupie w otwartym ruchu.
  • sirkozi i przegibek lubią to

#1217 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 04 kwiecień 2018 - 16:10

Bo tu problemem nie są hamulce, ale sama jazda w peletonie jako taka. Z punktu widzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego to czysta głupota. I w imię czego? Doprawdy, nie mogę pojąć, że jedna z podstawowych zasad bezpiecznej jazdy z jakichś dziwnych przyczyn ma nie dotyczyć rowerzystów.
Te ustawki i treningi grupowe na drogach publicznych to już prawdziwa plaga. Nie dziwię się, że kierowcy nas nienawidzą (raczej Was, bo ja się nie identyfikuję z Waszą subkulturą, a Velominati mam głęboko w d...e. A, i rower zawsze stawiam do góry kołami jak zmieniam dętkę).
https://www.arslege....ep/k168/a22268/


Jesteśmy plagą matki ziemi....
  • Arni i cauchy lubią to

#1218 puchaty

puchaty
  • Użytkownik
  • 787 postów
  • SkądGdynia

Napisano 04 kwiecień 2018 - 16:55

Bo tu problemem nie są hamulce, ale sama jazda w peletonie jako taka. Z punktu widzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego to czysta głupota. I w imię czego? Doprawdy, nie mogę pojąć, że jedna z podstawowych zasad bezpiecznej jazdy z jakichś dziwnych przyczyn ma nie dotyczyć rowerzystów.

Te ustawki i treningi grupowe na drogach publicznych to już prawdziwa plaga. Nie dziwię się, że kierowcy nas nienawidzą (raczej Was, bo ja się nie identyfikuję z Waszą subkulturą, a Velominati mam głęboko w d...e. A, i rower zawsze stawiam do góry kołami jak zmieniam dętkę).

https://www.arslege....ep/k168/a22268/

 

Tematem wątka są tarcze w szosie a nie Twoje przemyślenia na temat kolarstwa szosowego. Może załóż sobie wątek, w którym będziesz opisywał jak bardzo masz w dupie to czy tamto. Równie dobrze mógłbyś na forum dla baristów, w temacie w którym rozmawia się o zaletach i wadach jakichśtam ekspresów przekonywać, że kawa jest niezdrowa i lepiej pić zbożową.


  • Arni i dywyn lubią to

#1219 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2199 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 15 maj 2018 - 21:22

Odkopuję wątek, kilka doświadczeń po 2 miesiącach jazdy na tarczach (ultegra) i kołach ze sztywnymi osiami. W sumie jakieś 2kkm w tym jakieś ~1kkm w terenie pagórkowatym, gdzie strome choć niezbyt długie zjazdy też się trafiały.

 

Krótko podsumowując: kolejną szosę też bym kupił na tarczach.

 

A poniżej porównanie do poprzedniego setupu z tradycyjną Ultegrą 6600.

 

Wady:

* ciężar (sumarycznie wliczając np. inną konstrukcję ramy)

* koła na thru axles więc trzeba wozić multitool-a w razie kapcia 

* przy transporcie ze zdjętymi kołami (samolot, bagażnik samochodowy "za widelec") trzeba zabezpieczyć klamkę żeby przypadkiem nie wyskoczyły tłoczki z zacisku (używam takich śmiesznych plastików wciskanych pod klamkę co skutecznie ją blokuje - dostałem z rowerem)

* przez zacisk tylnego hamulca flat mount nie mogę wcisnąć tam stojaka na rower, na szczęście rower złapany za przednie koło też stoi

* hamulce mogą się nie podobać

* hamulce mogą być mniej areo

 

Zalety:

* modulacja siły hamowania + "aksamitność" pracy klamek

* skuteczność hamowania szczególnie z chwytu na łapach

* sztywność roweru w zakrętach, szczególnie na asfalcie o wątpliwej jakości

* łatwość utrzymania czystości roweru po mokrej jeździe, nie ma syfu z obręczy, brak zakamarków w newralgicznie brudzących się miejscach

* prześwit na opony przynajmniej 30C, a pewnie więcej też bym wcisnął

* koła ściągane wielokrotnie, nic nie obciera ani nie wymaga regulacji

* obręcze o wysokości 32mm wyglądają jak przyzwoite stożki dzięki temu że cała powierzchnia obręczy ma jeden kolor

* widelec ma dłuższe ramiona, dzięki czemu główka ramy może być niższa, geo dalej jest zrelaksowane, a mimo to rower wygląda lepiej

* rama ma cieniutkie górne rurki tylnego trójkąta, mniemam że dla zwiększonego komfortu, a jednocześnie nie ma niewypałów typu hamulec pod supportem

* brak zacisków kół ma swój minimalistyczny urok

 

+ teoretycznie brak dylematów z karbonowymi kołami - ale to sprawdzę jak już je kupię :)

 

Może komuś się przyda taki wywód.



#1220 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2883 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 15 maj 2018 - 22:31

Nie rozumem o co chodzi z multitoolem przy kapciu jak to sie ma do sztywnych osi.. tak czy inaczej multi sie ze sobą wozi. Jakie masz koła?



Dodaj odpowiedź