Pewnie ma koła bez szybko-zamykaczy, ale generalnie przecież są sztywne osie ze "zwykłymi" szybko-zamykaczami.
Tarcze w szosie ?
#1221
#1223
Napisano 16 maj 2018 - 08:03
Niektóre osie nie mają "klamek" i trzeba je dokręcać imbusem - mi to nie przeszkadza. Przy niektórych osiach DT klamka jest demontowalna czyli można jeżdzić z nią albo bez niej.
Może się mylę, ale wydaje mi się, że rower z tarczami (szczególnie nowego typu, takimi o"pełnym" profilu) jest nieco bardziej podatny na
boczny wiatr.
Również myślę, że szosówki z hamulcami obręczowymi -chyba, że coś by mi się wyjątkowo przypadło do gustu-już bym nie kupił.
#1227
Napisano 16 maj 2018 - 08:54
Może się mylę, ale wydaje mi się, że rower z tarczami (szczególnie nowego typu, takimi o"pełnym" profilu) jest nieco bardziej podatny na
boczny wiatr.
Tego na razie nie miałem jak sprawdzić, bo nie trafiłem na bardzo porywisty wiatr. Przy umiarkowanym wietrze nie obserwowałem żadnych negatywnych skutków tarcz. Ale tutaj test nie będzie miarodajny bo obecne koła mają znacznie korzystniejszy profil niż w poprzednim rowerze więc nawet jak tarcze coś pogarszają to i tak tego nie odczuję.
#1232
Napisano 17 maj 2018 - 20:38
- Jacam76 i samuraj_84 lubią to
#1234
Napisano 18 maj 2018 - 04:26
Jak już tarcze się na serio wprowadzą do peletonu i na rynek to wymyślą hamulec w przedniej piaście, zobaczycie
Ale hamulce bębnowe to Ty szanuj!
i z dynamem
Nie zauważyłeś, że lampki rowerowe nagle stały się cool? Przez całe dekady wstyd było wozić jakąkolwiek lampkę na szosówce, a dziś nagle mamy wysyp lampek za 400 zł i takie (i tylko takie! ) wolno wozić nawet na karbonowym ścigaczu.
Zresztą z jaskrawymi ciuchami było podobnie. No, ale oczywiście znajdą się duzi chłopcy gotowi twierdzić, że są odporni na marketing
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1236
Napisano 18 maj 2018 - 06:46
Raczej zdrowy rozsądek. Podobnie zresztą jak jaskrawe ciuchy, zwłaszcza solo na asfalcie. Z punktu widzenia kierowcy o wiele łatwiej zauważyć tak ubranego rowerzystę, niż zlewającego się z asfaltem.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#1237
Napisano 18 maj 2018 - 06:52
Dokładnie, podejście społeczeństwa do bezpieczeństwa się zmieniło. Kolarze nie są tutaj wyjątkiem.
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
#1239
Napisano 18 maj 2018 - 09:44
Wystarczy mieć głośny bębenek, działa lepiej niż dzwonek, ludzie uciekają w popłochu
- cauchy lubi to
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
#1240
Napisano 18 maj 2018 - 09:53
Natomiast obowiązkiem jest dzwonek a kto ma bo ja nie.
Ja długo nie miałem dzwonka, bo trudno było znaleźć taki, coby objął kierownicę szosową. Do tego nie bardzo miałem miejsce na kierownicy, aby go przyczepić. Aż wreszcie znalazłem, mały, niedrogi i obejmuje kierownicę szosową https://www.decathlo...id_8346321.html