Jako, że temat tarcz, to tu pozwolę sobie zamieścić jeszcze dwie uwagi a propos nowych klamek Ultegry 8070, po 4 miesiącach eksploatacji i wizycie w dwóch serwisach.
Pierwszy serwis je zamontował, zalał płyn hydrauliczny, a dzień później musiał odpowietrzyć w ramach gwarancji.
Drugi serwis był gdy zawiozłem rower z nową kierą z wewn. prowadzeniem przewodów - trzeba było jeden kabel wymienić na dłuższy i ponownie zalać oba kable.
I tu się okazały dwa minusy nowych klamek. Pierwszy poważniejszy to taki, że śruba do zalania w lewej klamce ma już tak wyrobiony gwint (2mm), że odkręcenie jej teraz przy ew. nowym serwisie będzie już bardzo kłopotliwe, a na pewno trzeba będzie zamawiać nową śrubę. WIęc tutaj lipa, że nie dali ze 4mm.
Druga uwaga, bardziej estetyczna, ale mocno mnie irytuje, to słabe spasowanie gum na łebku. Nie ma od wewnątrz takich "czopków" jak w modelu 785, które zagnieżdżają się w odpowiednich otworach i guma trzyma, jest spasowana. Raz odkryjesz łebki z gumy, odkształcą się nieco, rozciągną i już nie wracają do swojego położenia, tylko wystają na boki. Może się czepiam, ale to jest ewidentny downgrade.
Ciekawe czy w Dura Ace też są takie kwiatki.