Jump to content


Photo

Tarcze w szosie ?


2153 replies to this topic

#1261 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,922 posts
  • SkądWarszawa

Posted 20 June 2018 - 09:02

Jako, że temat tarcz, to tu pozwolę sobie zamieścić jeszcze dwie uwagi a propos nowych klamek Ultegry 8070, po 4 miesiącach eksploatacji i wizycie w dwóch serwisach.

 

Pierwszy serwis je zamontował, zalał płyn hydrauliczny, a dzień później musiał odpowietrzyć w ramach gwarancji.

 

Drugi serwis był gdy zawiozłem rower z nową kierą z wewn. prowadzeniem przewodów - trzeba było jeden kabel wymienić na dłuższy i ponownie zalać oba kable. 

 

I tu się okazały dwa minusy nowych klamek. Pierwszy poważniejszy to taki, że śruba do zalania w lewej klamce ma już tak wyrobiony gwint (2mm), że odkręcenie jej teraz przy ew. nowym serwisie będzie już bardzo kłopotliwe, a na pewno trzeba będzie zamawiać nową śrubę. WIęc tutaj lipa, że nie dali ze 4mm. 

IMG_E8136.jpg

 

Druga uwaga, bardziej estetyczna, ale mocno mnie irytuje, to słabe spasowanie gum na łebku. Nie ma od wewnątrz takich "czopków" jak w modelu 785, które zagnieżdżają się w odpowiednich otworach i guma trzyma, jest spasowana. Raz odkryjesz łebki z gumy, odkształcą się nieco, rozciągną i już nie wracają do swojego położenia, tylko wystają na boki. Może się czepiam, ale to jest ewidentny downgrade. 

IMG_8137.jpg

 

Ciekawe czy w Dura Ace też są takie kwiatki.


  • stryjek likes this

#1262 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 posts

Posted 20 June 2018 - 10:33

Jako, że temat tarcz, to tu pozwolę sobie zamieścić jeszcze dwie uwagi a propos nowych klamek Ultegry 8070, po 4 miesiącach eksploatacji i wizycie w dwóch serwisach.

Pierwszy serwis je zamontował, zalał płyn hydrauliczny, a dzień później musiał odpowietrzyć w ramach gwarancji.

Drugi serwis był gdy zawiozłem rower z nową kierą z wewn. prowadzeniem przewodów - trzeba było jeden kabel wymienić na dłuższy i ponownie zalać oba kable.

I tu się okazały dwa minusy nowych klamek. Pierwszy poważniejszy to taki, że śruba do zalania w lewej klamce ma już tak wyrobiony gwint (2mm), że odkręcenie jej teraz przy ew. nowym serwisie będzie już bardzo kłopotliwe, a na pewno trzeba będzie zamawiać nową śrubę. WIęc tutaj lipa, że nie dali ze 4mm.
IMG_E8136.jpg

Druga uwaga, bardziej estetyczna, ale mocno mnie irytuje, to słabe spasowanie gum na łebku. Nie ma od wewnątrz takich "czopków" jak w modelu 785, które zagnieżdżają się w odpowiednich otworach i guma trzyma, jest spasowana. Raz odkryjesz łebki z gumy, odkształcą się nieco, rozciągną i już nie wracają do swojego położenia, tylko wystają na boki. Może się czepiam, ale to jest ewidentny downgrade.
IMG_8137.jpg

Ciekawe czy w Dura Ace też są takie kwiatki.


Co do sruby imbusowej to niestety serwisant zle zalozyl klucz lib byl wyrobiony juz i gotowe, u mnie po kilku odkreceniach nie ma sladu wyrobienia.

A co do gum to w DA sa wypustki i dobrze to pasuje do obudowy

#1263 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,922 posts
  • SkądWarszawa

Posted 20 June 2018 - 10:44

A możesz pokazać jak to wygląda w DA? bo w Ultegrze wygląda tak. Pewnie bym to olał, gdyby nie to, że w trakcie jazdy na łapach czuć to niespasowanie wyraźnie :( chyba na klej przykleję i tyle

IMG_8138.jpg



#1264 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,922 posts
  • SkądWarszawa

Posted 20 June 2018 - 10:57

No troszkę lepiej to w DA wygląda, ale i tak to nie jest to samo co w 785 :P



#1265 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,922 posts
  • SkądWarszawa

Posted 22 June 2018 - 15:52

http://naszosie.pl/2...mulce-tarczowe/



#1266 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 22 June 2018 - 18:21

Czyli niedługo dobiegnie końca era hampli szczękowych. Za rok wyjdzie nowe DA tylko na tarczach, za dwa lata Ultegra + 105 i porzegnamy szczęki w każdym nowym rowerze.

#1267 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1,384 posts
  • SkądSzczecinek

Posted 22 June 2018 - 19:20

Patract jak mechanicy w WT męczą się z wymianą kół to nie był bym tego taki pewny ;-)

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka



#1268 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,922 posts
  • SkądWarszawa

Posted 22 June 2018 - 19:48

ja też nie jestem tego pewien, a kolejną szosę jaką będę składał chcę mieć na vbrakach. 


  • Jacam76 likes this

#1269 Blue

Blue
  • Użytkownik
  • 229 posts
  • SkądKrak/Inwałd

Posted 22 June 2018 - 20:07

Powiedzcie mi, ktorzy jeżdzicie na tarczach, macie problemy z ocieraniem, ustawianiem zaciskow, biciem itp? Mam takie doswiadczenie z mtb ale to jeszcze czasy sprzed sztywnych osi itp. I po prawdzie miałem te jaja z 1 hamplem na 3 ktore uzywałem(juicy 5, jeszcze mi spluneła płynem przez zimę i mam klamkę w bąblach, a dzialajace to 2 mechaniki bb5). Dlatego jestem za obreczówkami, wiele w kiepskich warunkach nie jeżdżę, więc obręcze żyją długo. Serwis jest banalny i nic nie hałasuje, nie trzeba sie babrac w odpowietrzanie, wymiane oleju...

Ale z drugiej strony mozliwosc wsadzenia szerszej opony mnie kusi. Sztywne osie, mniejsze srednice tarcz, brak wiotkiego amora... Moze w szosie nie jest tak źle.

#1270 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,922 posts
  • SkądWarszawa

Posted 22 June 2018 - 20:35

Mam czasem problem z przednią tarczą tzn czasem jak mocniej depne na pedały to przytrze o klocka, ale to chyba dlatego, że ta tarcza jest kiepska i już nie jest idealnie prosta. Mam w planach wymianę obu tarcz na XTR te nowe co weszły. DA są za ciężkie. Ogólnie sztywne osie bardzo na plus. 

 

Dla mnie tarcze były jedyne słuszne na początku jak zaczynałem przygodę z szosą i byłem zaskoczony, że to jest nowość, ale od tamtej pory pojeździłem trochę na naprawde dobrych rowerach z dobrymi rimbrakami i moje wnioski są takie, że jak jeździsz:

1. w suchych warunkach,

2. po płaskim,

3. mało po mieście (mało świateł, korków, pieszych, krawężników, nagłych dzieci pod kołami czy psów itd)

 

to możesz odpuścić tarcze. Są fajne, jest fajniejszy feeling hamowania, dają większe poczucie bezpieczeństwa i pewności, ale nie są konieczne. Zawsze to 350-500g więcej..  Do rimbraków opona max to chyba 28mm, przynajmniej w nowym Tarmacu na DA. 



#1271 Blue

Blue
  • Użytkownik
  • 229 posts
  • SkądKrak/Inwałd

Posted 22 June 2018 - 22:41

W beskidach mieszkam, na klamkach czesto zjezdzam, ale ze nie robie przebiegów po 10k rocznie, a raczej realnie poniżej połowy tego, to jakos mnie to nie przeraża. Przynajmniej jak o zużycie chodzi.

#1272 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,922 posts
  • SkądWarszawa

Posted 22 June 2018 - 22:54

Jesli często zjezdzasz to docenisz tarcze :) rety ile razy na Gran Canarii modlilem sie by mojej wypozyczonej sculturce z rimbr starczylo klockow..

#1273 PiKa

PiKa
  • Użytkownik
  • 388 posts

Posted 23 June 2018 - 15:36

A nie ma problemów z przyczepnością? Zdarzyło mi się zablokować koło przy vbreakach

#1274 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 posts
  • SkądGarwolin

Posted 23 June 2018 - 15:45

Powiedzcie mi, ktorzy jeżdzicie na tarczach, macie problemy z ocieraniem, ustawianiem zaciskow, biciem itp? Mam takie doswiadczenie z mtb ale to jeszcze czasy sprzed sztywnych osi itp. I po prawdzie miałem te jaja z 1 hamplem na 3 ktore uzywałem(juicy 5, jeszcze mi spluneła płynem przez zimę i mam klamkę w bąblach, a dzialajace to 2 mechaniki bb5). Dlatego jestem za obreczówkami, wiele w kiepskich warunkach nie jeżdżę, więc obręcze żyją długo. Serwis jest banalny i nic nie hałasuje, nie trzeba sie babrac w odpowietrzanie, wymiane oleju...

Ale z drugiej strony mozliwosc wsadzenia szerszej opony mnie kusi. Sztywne osie, mniejsze srednice tarcz, brak wiotkiego amora... Moze w szosie nie jest tak źle.

To wierzysz w cud,że za dotknięciem różdżki wszelkie bolączki jakie spotkałeś w mtb, znikną w szosie? :)



#1275 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,195 posts

Posted 23 June 2018 - 16:44

Powiedzcie mi, ktorzy jeżdzicie na tarczach, macie problemy z ocieraniem, ustawianiem zaciskow, biciem itp?

 

 

Ani w rowerach szosowych, ani w MTB nigdy nie miałem takich problemów.



#1276 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 23 June 2018 - 19:38

Patract jak mechanicy w WT męczą się z wymianą kół to nie był bym tego taki pewny ;-)
 

Wystarczy zmusić brakiem wyboru. Zawodnicy WT jeżdżą na tym co daje sponsor, jak sponsor nie da V, a tarcze, to nie będą mili wyjścia i cała lawina zejdzie w dół. 



#1277 chlebu

chlebu
  • Użytkownik
  • 665 posts
  • SkądKrosno

Posted 23 June 2018 - 20:18

Dla mnie osobiście to chore żeby płacić za rower z tarczami 20 tyś., który waży 7.6 kg



#1278 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,195 posts

Posted 23 June 2018 - 20:22



#1279 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,922 posts
  • SkądWarszawa

Posted 23 June 2018 - 21:04

A nie ma problemów z przyczepnością? Zdarzyło mi się zablokować koło przy vbreakach

na suchym nie miałem nigdy, w zakrętach się nie hamuje, na posypce na asfalcie się nie hamuje, na mokrym trzeba uważać.. no jak na każdym rowerze. Krótko mówiąc hamować trzeba umić ;)


  • Prozor likes this

#1280 przegibek

przegibek
  • Użytkownik
  • 260 posts

Posted 25 June 2018 - 07:17

 vbreakach

 

Litości, to są podstawy języka angielskiego... No cóż, ale skoro nawet na stronie DT4you, czyli oficjalnego dystrybutora DTSwiss na Polskę tak piszą...





Reply to this topic