Pewnie, że się nada. Ja używam CarbCleaner-a do gaźników i też daje radę .
Tarcze w szosie ?
#1924
Posted 16 July 2021 - 12:36
Pewnie, że się nada. Ja używam CarbCleaner-a do gaźników i też daje radę .
Tak naprawdę jedyne pytanie takie, czy dany oczyszczacz nie pozostawia dodatkowego filmu smarnego. Jeżeli pozostawia to należy go nie używać z tarczami, jeżeli nie pozostawia to wszystko jedno. Dlatego czysty alkohol najprostszy i w sumie chyba najlepszy.
#1930
Posted 16 July 2021 - 14:25
Ja tam na obsługę hamulców tarczowych poświęcam poniżej godziny na sezon. Co tu robić więcej niż przy szczękowych?
Zależy od produktu i twojego szczęścia.
Typowe bóle tyłka
- zapowietrzanie się sprawnych, niecieknących układów
- zapiekanie się tłoczków w zaciskach
- nierówna praca tłoków w zacisku
- krzywienie tarcz
To te popularne problemy.
Ja dzięki temu mam więcej roboty, ale też i bólu D, bo niejednokrotnie zadne wysikki nie wnoszą nic do poprawnego działania.
#1931
Posted 16 July 2021 - 14:39
Ja tam na obsługę hamulców tarczowych poświęcam poniżej godziny na sezon. Co tu robić więcej niż przy szczękowych?
To ja hydrauliczne szczęki w czasówce odpwietrzałem po 5latach. W zwykłych szczękach raz ustawiasz i jeździsz, pozostaje raz na jakiś czas zmiana klocka 5min.
#1932
Posted 16 July 2021 - 15:25
Bzyk, skrótowo w powyższym w 4:20
A szczegółowo całkiem dobre filmy na YT robi ParkTool:
https://www.youtube....parktool/videos
lub najlepiej szukać od razu do Ultegry, wtedy mamy krok po kroczku konkretny system:
A spotkałeś się z wymianą klocków do 105 tki? Szczerze nigdy tego nie robiłem a noszę się z zamiarem w końcu je wymienić.
#1936
Posted 17 July 2021 - 14:55
Ale jak inaczej? Wszędzie jest tak samo:
1. Zdjąć koło
2. Wykręcić śrubę mocującą klocki
3. Wyjąć klocki
4. Rozepchnąć tłoczki
5. Włożyć nowe klocki
6. Przykręcić śrubę
7. Włożyć koło
W teorii to wszystko co trzeba zrobić i jest banalne. Chyba, że okaże się że klocki ocierają to czeka nas zabawa z ustawianiem zacisku lub tłoczkami.
#1938
Posted 17 July 2021 - 18:06
Ale jak inaczej? Wszędzie jest tak samo:
1. Zdjąć koło
2. Wykręcić śrubę mocującą klocki
3. Wyjąć klocki
4. Rozepchnąć tłoczki
5. Włożyć nowe klocki
6. Przykręcić śrubę
7. Włożyć koło
W teorii to wszystko co trzeba zrobić i jest banalne. Chyba, że okaże się że klocki ocierają to czeka nas zabawa z ustawianiem zacisku lub tłoczkami.
Przy 4 tlokach trzeba sie pobawic z wysunieciem tloczkow na odpowiednia wysokosc (taka sama na lewej prawej stronie) i to zajmuje troche czasu, ale dla cierpliwych do zrobienia
#1939
Posted 17 July 2021 - 21:25
Ale jak inaczej? Wszędzie jest tak samo:
1. Zdjąć koło
2. Wykręcić śrubę mocującą klocki
3. Wyjąć klocki
4. Rozepchnąć tłoczki
5. Włożyć nowe klocki
6. Przykręcić śrubę
7. Włożyć koło
W teorii to wszystko co trzeba zrobić i jest banalne. Chyba, że okaże się że klocki ocierają to czeka nas zabawa z ustawianiem zacisku lub tłoczkami.
Sugestia dobra żeby:
- spowodować skośne popchnięcie tloczka
- spowodować jego pęknięcie, szczególnie przypadku ceramicznych Shimano i starszych modeli Srama.
NIE cofa się tloczków bez założonych klocków.