Jump to content


Photo

Tarcze w szosie ?


2153 replies to this topic

#1921 mareq

mareq
  • Użytkownik
  • 232 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 16 July 2021 - 11:31

Pewnie, że się nada. Ja używam CarbCleaner-a do gaźników i też daje radę :) .



#1922 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,883 posts

Posted 16 July 2021 - 12:10

Tylko z myjką ultrasoniczną i izopropanolem trzeba podobno uważać, zwłaszcza tymi droższymi z podgrzewaczem. Do mojej malutkiej tarcza się nie zmieści a i podgrzewacza nie ma... :D



#1923 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1,224 posts

Posted 16 July 2021 - 12:11

"Gotowałem" w 55*C IPA z Demi 1:1 i w sumie poza zapachem jak w rozlewni spirytusu to było ok.
  • artho likes this

#1924 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,883 posts

Posted 16 July 2021 - 12:36

Pewnie, że się nada. Ja używam CarbCleaner-a do gaźników i też daje radę :) .

Tak naprawdę jedyne pytanie takie, czy dany oczyszczacz nie pozostawia dodatkowego filmu smarnego. Jeżeli pozostawia to należy go nie używać z tarczami, jeżeli nie pozostawia to wszystko jedno. Dlatego czysty alkohol najprostszy i w sumie chyba najlepszy.



#1925 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,220 posts
  • SkądPoznań

Posted 16 July 2021 - 12:58

A Ineos cały czas daje radę jechać w peletonie na zwykłych szczękach :) ich mechanicy mają dzięki temu więcej czasu na piwko ;) 


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#1926 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,883 posts

Posted 16 July 2021 - 13:09

Bo dlaczegoby niby mieli nie dać rady jechać. Po prostu Pina nadal jeszcze ma w ofercie hamulce szczękowe a i w drastycznie malejącej ofercie kół pod ten rodzaj hamulca jeszcze cośtam dobrali, co nadaje się to Pro Tourów :P.



#1927 danielasu2

danielasu2
  • Użytkownik
  • 523 posts
  • Skądirlandia

Posted 16 July 2021 - 13:16

Co ciekawe pina nadal robi ramy pod zwykłe heble , natomiast nowa rama F dogma tylko pod UPS , Di2.

#1928 mareq

mareq
  • Użytkownik
  • 232 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 16 July 2021 - 13:59

A Ineos cały czas daje radę jechać w peletonie na zwykłych szczękach :) ich mechanicy mają dzięki temu więcej czasu na piwko ;)

Ja tam na obsługę hamulców tarczowych poświęcam poniżej godziny na sezon. Co tu robić więcej niż przy szczękowych?



#1929 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1,985 posts
  • SkądWrocław

Posted 16 July 2021 - 14:18

Jak wynika z dyskusji w tym temacie, sporo ludzi ma z nimi problemy mniejsze lub większe. Tobie się widocznie nie przytrafiły. Ale problemy są powszechne. Szurające klocki, piszczące klocki, zapowietrzenia układu, itd. 



#1930 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3,724 posts

Posted 16 July 2021 - 14:25

Ja tam na obsługę hamulców tarczowych poświęcam poniżej godziny na sezon. Co tu robić więcej niż przy szczękowych?


Zależy od produktu i twojego szczęścia.
Typowe bóle tyłka
- zapowietrzanie się sprawnych, niecieknących układów
- zapiekanie się tłoczków w zaciskach
- nierówna praca tłoków w zacisku
- krzywienie tarcz
To te popularne problemy.
Ja dzięki temu mam więcej roboty, ale też i bólu D, bo niejednokrotnie zadne wysikki nie wnoszą nic do poprawnego działania.

#1931 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,220 posts
  • SkądPoznań

Posted 16 July 2021 - 14:39

Ja tam na obsługę hamulców tarczowych poświęcam poniżej godziny na sezon. Co tu robić więcej niż przy szczękowych?

To ja hydrauliczne szczęki w czasówce odpwietrzałem po 5latach. W zwykłych szczękach raz ustawiasz i jeździsz, pozostaje raz na jakiś czas zmiana klocka 5min.


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#1932 manfred

manfred
  • Użytkownik
  • 777 posts
  • SkądPodhale

Posted 16 July 2021 - 15:25

Bzyk, skrótowo w powyższym w 4:20 :P

 

A szczegółowo całkiem dobre filmy na YT robi ParkTool:

https://www.youtube....parktool/videos

 

lub najlepiej szukać od razu do Ultegry, wtedy mamy krok po kroczku konkretny system:

 

 

 

A spotkałeś się z wymianą klocków do 105 tki? Szczerze nigdy tego nie robiłem a noszę się z zamiarem w końcu je wymienić.


Facebuk i  YT  Strava


#1933 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2,297 posts
  • SkądGdańsk

Posted 16 July 2021 - 15:43

Proces jest taki sam niezależnie od grupy/producenta.



#1934 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 posts

Posted 16 July 2021 - 16:10

Ultegra/DA/105 oraz Sram Red/Force to jest serio pikus z ustawieniem i z obsluga w porownaniu np do Hope RX4+ Ustawianie 4 tloczkow i zacisku w odpowiednim miejscu trwa dlugo, ale pozniej jest radosc jak to hamuje…

#1935 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,883 posts

Posted 16 July 2021 - 18:12

A spotkałeś się z wymianą klocków do 105 tki? Szczerze nigdy tego nie robiłem a noszę się z zamiarem w końcu je wymienić.

Tak jak sirkozi i KMQ napisał, 105/Ultegra/DA będą praktycznie takie same, troszkę inaczej w grupach MTB czy SRAM-ie.


  • manfred likes this

#1936 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2,297 posts
  • SkądGdańsk

Posted 17 July 2021 - 14:55

Ale jak inaczej? Wszędzie jest tak samo:

1. Zdjąć koło

2. Wykręcić śrubę mocującą klocki

3. Wyjąć klocki

4. Rozepchnąć tłoczki

5. Włożyć nowe klocki

6. Przykręcić śrubę

7. Włożyć koło

 

W teorii to wszystko co trzeba zrobić i jest banalne. Chyba, że okaże się że klocki ocierają to czeka nas zabawa z ustawianiem zacisku lub tłoczkami.



#1937 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2,570 posts

Posted 17 July 2021 - 15:11

Jeszcze o zawleczce przed wykręceniem śruby zapomniałeś :)

Robiłem to dzisiaj i fakt, 3 minuty roboty. 



#1938 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 posts

Posted 17 July 2021 - 18:06

Ale jak inaczej? Wszędzie jest tak samo:
1. Zdjąć koło
2. Wykręcić śrubę mocującą klocki
3. Wyjąć klocki
4. Rozepchnąć tłoczki
5. Włożyć nowe klocki
6. Przykręcić śrubę
7. Włożyć koło

W teorii to wszystko co trzeba zrobić i jest banalne. Chyba, że okaże się że klocki ocierają to czeka nas zabawa z ustawianiem zacisku lub tłoczkami.


Przy 4 tlokach trzeba sie pobawic z wysunieciem tloczkow na odpowiednia wysokosc (taka sama na lewej prawej stronie) i to zajmuje troche czasu, ale dla cierpliwych do zrobienia :D

#1939 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3,724 posts

Posted 17 July 2021 - 21:25

Ale jak inaczej? Wszędzie jest tak samo:
1. Zdjąć koło
2. Wykręcić śrubę mocującą klocki
3. Wyjąć klocki
4. Rozepchnąć tłoczki
5. Włożyć nowe klocki
6. Przykręcić śrubę
7. Włożyć koło

W teorii to wszystko co trzeba zrobić i jest banalne. Chyba, że okaże się że klocki ocierają to czeka nas zabawa z ustawianiem zacisku lub tłoczkami.


Sugestia dobra żeby:
- spowodować skośne popchnięcie tloczka
- spowodować jego pęknięcie, szczególnie przypadku ceramicznych Shimano i starszych modeli Srama.
NIE cofa się tloczków bez założonych klocków.

#1940 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2,297 posts
  • SkądGdańsk

Posted 17 July 2021 - 21:30

Szczerze mówiąc pierwsze słyszę. Sugerowałem się różnymi materiałami (w tym np. Park Toola) i zawsze było to robione na zdjętych klockach.





Reply to this topic