Skocz do zawartości


Zdjęcie

Decathlon - Seria Triban


2332 odpowiedzi w tym temacie

#821 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 postów

Napisano 17 lipiec 2014 - 07:34

Pytanie do znawców shimano sora, da się wyregulować wszystko tak aby na każdym przełożeniu działało bez obcierania czy to normalne na niektórych?

Tak. Jedynie od połowy w górę wrzucasz na klamce przedniej przerzutki "półbieg" by łańcuch nie ocierał o wewnętrzną lewą stronę przerzutki.

Szybkie zużycie łańcucha.

W pierwszej kolejności koronek amelinianego blatu później  kasety.  Łańcuch jedynie  rozłazi się na sworzniach " na boki" i później lata jak szmata że się tak wyrażę.


CykloOpole !!! :)


#822 Maciejas

Maciejas
  • Użytkownik
  • 103 postów

Napisano 17 lipiec 2014 - 09:14

... na klamce przedniej przerzutki "półbieg" by łańcuch nie ocierał o wewnętrzną lewą stronę przerzutki.

No i taki mechanizm przydałby się w T300 - microshifcie. Aczkolwiek i tak przednia przerzutka pozwala na bardzo duży przekos i jeszcze nie jestem do końca przekonany czy nie uda się uzyskać pełnego zakresu kasety z dużego blatu ;-)

 

 

W pierwszej kolejności koronek amelinianego blatu później  kasety.  

 

Otóż to, najlepiej widać jak miękki materiał jest użyty w kasecie czy blatach jak się potraktuje jedno czy drugie okrągłym pilnikiem. Wióry prawie lecą.

 

 

 

Łańcuch jedynie  rozłazi się na sworzniach " na boki" i później lata jak szmata że się tak wyrażę.

 

W takim stanie nie zauważałem odczuwalnego pogorszenia pracy napędu.



#823 System

System
  • Użytkownik
  • 643 postów
  • Skądz netu

Napisano 17 lipiec 2014 - 09:53

Ja też jeżdżę głownie na blacie i w zasadzie korzystam z całego zakresu kasety z wyjątkiem największej koronki na kasecie, trochę używam przedostatniej, a normalnie to korzystam już z 3 koronki czyli 21 zębów.

Mam Tiagrę (ale nie posiadam Tribka :P)  i łańcuch mi nie ociera.

 

Czasami widzę kolarzy z tylko jedną tarczą z przodu. :)

 

 

 



#824 luki99

luki99
  • Użytkownik
  • 426 postów
  • Skąddolny slask

Napisano 17 lipiec 2014 - 09:58

To juz hardcory, w sumie dziwne bo nie powinienes ich zauwazac - zbyt szybko jezdza po odchudzeniu bika o mniejszy blat:D



#825 heja_banana

heja_banana
  • Użytkownik
  • 79 postów

Napisano 17 lipiec 2014 - 12:09

To juz hardcory, w sumie dziwne bo nie powinienes ich zauwazac - zbyt szybko jezdza po odchudzeniu bika o mniejszy blat:D

 

 

mam pytanie do tych, którzy mają tribany w rozmiarze 60. Czy też macie korby 170mm? zastanawiam się dlaczego nie wrzucili 175mm dla tak dużych osób:)



#826 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 postów

Napisano 17 lipiec 2014 - 12:47

Shimanowska kaseta CS-HG51-9s(zakładana do grupy Sora) nie jest jeszcze taka najgorsza, wiele potrafi znieść, ale przy przekosie teoretycznie to ona szybciej dostaje jak sam łańcuch( nie dotyczy Shimano CN-HG53) .

 


W takim stanie nie zauważałem odczuwalnego pogorszenia pracy napędu.

 

 Mój któryś z kolei łańcuch jakim teraz  jest obecnie PC-591 ma przejechane już jakieś 7 tysi. Używam tylko dużego blatu nawet na  podjazdach i o ile do 0,7% rozciągnięcia mu jeszcze wiele brakuje to rozlazł się na sworzniach(stracił sztywność) i lata w sposób jaki  napisałem wcześniej. Tragedii nie ma, bo jeszcze wiele  km na nim pokonam, jedynie odczuwalny jest na dziurach w momencie kiedy to  sobie "loto".


CykloOpole !!! :)


#827 boincowiec

boincowiec
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • Skądhome

Napisano 17 lipiec 2014 - 12:50

Chyba skuszę się na Tribana 500. Chciałem kupować rower na pełnym carbonie i pełnej Ultegrze, bo zamierzam startować w zawodach, ale stwierdziłem, że budżetowy sprzęt ma to do siebie, że nie jest go szkoda, na złe drogi, pogody itp. Ktoś się orientuje ile w Tribanie ważą koła? (bez opon i dętek)



#828 Maciejas

Maciejas
  • Użytkownik
  • 103 postów

Napisano 17 lipiec 2014 - 18:02

Jeżeli nie uzyskałbyś konkretnych informacji orientacyjnie w T300 (koła bliźniacze do tych w T500 za wyjątkiem kasety i nie pamiętam jak z piastami tzn. czy jest tam Sora, no ale tak czy siak wagowo będzie porównywalnie) wygląda to następująco :

 
Przód:
szybkozamykacz - 58gr
koło z dętką i oponą - 1347gr
 
Tył:
szybkozamykacz - 63gr
koło z kasetą, dętką i oponą - 1863gr
 
Kaseta : Sunrace 8rz ~290gr
Opona Hutchinson Equinox 2 waga katalogowo zależnie od wersji 220-310gr tutaj raczej to drugie ;-)
Dętka ~100gr
 
Resztę wyliczysz.


#829 boincowiec

boincowiec
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • Skądhome

Napisano 17 lipiec 2014 - 22:09

Jakieś 2.2kg. O jakieś 400g mniej niż moje obecne kółka w crossie.



#830 palli

palli
  • Użytkownik
  • 580 postów

Napisano 18 lipiec 2014 - 20:49

Jeżeli ktoś byłby zainteresowany, to w Piasecznie jest Alur 700 (rozmiar L). Wygląda super. Fajna alu ramka, nowe koła Aero 2024, nowy widelec, osprzęt 105 (poza korbą -> comp) i całość za niecałe 3500zł. Bardzo ciekawa propozycja dla fanów b'twin.



#831 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1384 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 18 lipiec 2014 - 21:05

Ale jeśli chodzi o Alura 700 to cena jest mało atrakcyjna w porównaniu do konkurencji. W tym przypadku niewiele dokładając można mieć  więcej.



#832 p4cz3k

p4cz3k
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 18 lipiec 2014 - 21:32

Witam

Przyznam iż całego tematu nie czytałem i nie wiem czy w ogóle gdzieś to zostało poruszone, ale jakie są ograniczenia wagowe co do b'twinów ??? Też się zastanawiam nad tribanem 500 ale nie wiem czy moje 105 kg to nie za dużo, a czy sam triban nie jest za słaby na tyle miencha.

Ktoś z podobnych wagowo ma jakieś doświadczenia długoterminowe z tym modelem?

 


#833 barthas

barthas
  • Użytkownik
  • 439 postów
  • Skądwziąć na nowy rower?

Napisano 18 lipiec 2014 - 22:16

Jak ci rama strzeli to wymienia ci na nowa. Polityka Decathlonu.



#834 szynder

szynder
  • Użytkownik
  • 162 postów
  • SkądGrodków

Napisano 18 lipiec 2014 - 22:24

O ile rama nie pęknie w czasie szybkiego zjazdu :D


"...Jest! Jest! Rafał finiszuj! Pchamy, pchamy! Wygrał! Musi! Idzie! Jedzie! Wygrywa..." Tomasz Jaroński  :-D


#835 Maciejas

Maciejas
  • Użytkownik
  • 103 postów

Napisano 18 lipiec 2014 - 22:27

Rama sprawia wrażenie solidnej, tego bym się nie obawiał ;-) Inna sprawa z kołami ;-) Opony mają pewnie nośność do 70kg lub mniej no i tutaj będzie zależeć jak się ciężar rozkłada, a obręczy B'TWINa chyba nikt w ten sposób nie testował ;-)



#836 SqU33z3R

SqU33z3R
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 18 lipiec 2014 - 23:43

Wazę 105kg jeżdzę po nierównych drogach tribanem 300 (rama 60) i nie mam żadnych problemów :) przez ostatnie 4 tygodnie zrobiłem na nim 1600 km. Przednia przerzutka to katastrofa, bardzo mało kombinacji przełożeń przód-tył powoduje ze łańcuch nie ociera o przerzutke. Jest to bardzo irytujące. Dojeżdże ten osprzęt i zmieniam na tiagre. Wiadomo - 1500zl nie ma co spodziewać sie kokosów. Jak na razie złapałem 4 gumy (wszystkie na ścieżkach rowerowych), opony są wyjątkowo łatwe do przebicia. Wymieniłem siodełko bo fabryczne to jakaś porażka (jeżeli robisz dystanse powyżej 100km - moje przyrodzenie zdretwialo mi na 4 dni po zrobieniu 240km na raz na tym siodelku....) I teraz najlepsze: z czystym sumieniem polecam ten rower: nie wymieniłem do tej pory żadnej części z powodu zużycia. Wszystkie wymiany których zamierzam dokonać/dokonałem maja na celu poprawienie kultury pracy napędu i wygody (pozycji) na rowerze. Na szosowkach bardzo popularny jest Bike fitting dlatego nikogo nie powinno dziwić (jeżeli traktuje ten sport na poważnie) ze siodełko i mostek tak właściwie to można od razu po zakupie wymienić. Na te dwie rzeczy polecam wydać przynajmniej 400zl bo to one przede wszystkim bede decydowały o naszym komforcie. O ramie i widelcu było juz wiele wiec nie bede pisał - zgadzam sie z przedmówcami - solidne i idealne pod rozbudowę. Po miesiącu intensywnych treningów (wczesniej używałem roweru jako środka transportu) przy bezwietrznej pogodzie i na płaskim terenie utrzymuje srednia 35km/h przez 2h. Nie rower a kolarz decyduje o tym jak szybko pojedzie. Trening to podstawa zeby zap....... Ale szosa daje ogromne możliwości i ogromna przewagę przede wszystkim dzieki sztywności i aerodynamice. Uwidacznia sie to podczas jazdy powyżej 30 km/h , przy dużym wietrze czołowym, na podjazdach. To ze ktoś na mtb wyprzedził kolare o niczym nie świadczy. Mnie np. by nie wyprzedził, ostatnio z lekkiej górki w gorze Kalwarii na tribanie 300 jechałem 75km/h. Pojechałbym szybciej gdyby noe brak przełożenia. Na mtb można o tym co najwyżej pomarzyć.

#837 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 835 postów
  • SkądKraków

Napisano 19 lipiec 2014 - 00:52

Przy takiej prędkości z tymi "spowalniaczami" miałbym śmierć w oczach.
Poza tym między szosą a MTB nie ma dużej różnicy w prędkości. Jakieś 3km/h.

#838 p4cz3k

p4cz3k
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 19 lipiec 2014 - 07:30

No właśnie o ramę się nie boję, a przy okazji słyszał ktoś o jakichś ekstremalnych przypadkach z tribanami?

Podejrzewam że to na co jest jest "lifetime" jest zrobione z wyjątkową starannością.

Dzięki SqU33z3R za odpowiedź, oczekuje opinii innych miensistych.



#839 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 19 lipiec 2014 - 08:38

Hej, pozwolę sobie na mały OT.
Ma ktoś z was doświadczenie z serią competition FC
http://www.decathlon...id_8221749.html
Lub mach
http://www.decathlon...id_8290154.html
Czy taki zakup byłby opłacalny?

45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#840 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 835 postów
  • SkądKraków

Napisano 19 lipiec 2014 - 09:39

 

No właśnie o ramę się nie boję, a przy okazji słyszał ktoś o jakichś ekstremalnych przypadkach z tribanami?

 

Słyszałem, że koła nie są mistrzami sztywności i trzeba je docentrować.



Dodaj odpowiedź