Skocz do zawartości


Zdjęcie

Decathlon - Seria Triban


2332 odpowiedzi w tym temacie

#841 SqU33z3R

SqU33z3R
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 19 lipiec 2014 - 10:58

Poza tym między szosą a MTB nie ma dużej różnicy w prędkości. Jakieś 3km/h.


Wogole sie z Toba nie zgadzam. 3km/h? Skąd takie dane? Jak możesz pisać 3km/h jak szosa inaczej zachowuje sie jak jedziesz 10, 20, 30, 40, 50 km/h. Przewaga szosy rośnie wraz ze wzrostem prędkości. Chyba do tej pory jeździłeś tylko na mtb :)

#842 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 835 postów
  • SkądKraków

Napisano 19 lipiec 2014 - 12:50

Z tego forum takie dane. Prawie w ogólne nie jeżdżę na MTB. Tyle ze znajomym, ja na szosie, On na MTB. Nie czuł się jakoś bardzo zmęczony a prędkość ta sama.

#843 Maciejas

Maciejas
  • Użytkownik
  • 103 postów

Napisano 19 lipiec 2014 - 23:53

W MRDP w 2013 dyrektor maratonu jechał na góralu z amortyzatorem i szosowymi oponami (miejsce 6).

http://mrdp.pl/wyniki

 

Objechał niejednego na kolarce. Szosowe opony w góralu to +1-2km/h do średniej przy subiektywnie takim samym wydatku energetycznym (wiem bo mam rozmiar 1.35" Durano Plus i tak to mi się kształtuje).

Kolarką można uzyskać większe prędkości ale to nie jest też przepaść jak się porówna czasy przejazdów. Np. z ciągłym wyjazdem z miasta i w terenie pagórkowatym 24km na góralu (16kg z bagażnikiem i kufrem!) zrobiłem w 50min. przy subiektywnie tym samym wydatku energetycznym na kolarce w ~42 min. Dzisiaj trasę z wyjazdem z miasta - 65km na kolarce zrobiłem o 20min szybciej niż na cięzkim góralu. Przy czym należy zaznaczyć, że kolarka pokazała skrzydła dopiero za miastem, w mieście bym sam siebie objechał na MTB, nie musiałbym uważać na remonty, żwirki, kamyczki, krawężniki i inne bzdury :P

No ale nic to, na kolarce mam +150% do frajdy z jazdy :)

 



#844 Daczu

Daczu
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 22 lipiec 2014 - 17:25

To normalne że coś może latać w manetce jak się jedzie np po kostce, czy raczej do serwisu?



#845 hofier

hofier
  • Użytkownik
  • 67 postów

Napisano 22 lipiec 2014 - 17:57

jedyne co może luźno latać na bruku to łańcuch obijający się o rame. może to tylko luźna śruba czy sprężyna :-)

#846 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 835 postów
  • SkądKraków

Napisano 22 lipiec 2014 - 18:16

W mojej Dura-Ace pod kapą jest taka śrubka, która po większych drganiach się odkręca i lata pod kapą :D

#847 chauazz

chauazz
  • Użytkownik
  • 49 postów

Napisano 23 lipiec 2014 - 09:41

Czy u was w tribanie 500 kaseta wygląda jakby była krzywo założona na bęben? chodzi mi o to że jak jade 

na rowerze i spojrzę na nią to jej tarcze jakby faluja, nie chodzą równo w osi wózka przerzutki, co powoduje różne tarcia na wysokich biegach



#848 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1384 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 23 lipiec 2014 - 10:49

Jeśli fala jest niewielka to w shimano dopuszczalne i częste zjawosko. Jeśli buja mocno kierunek serwis.



#849 chauazz

chauazz
  • Użytkownik
  • 49 postów

Napisano 23 lipiec 2014 - 10:52

no właśnie nie jestem pewien jak to powinno być, może u kogoś jeszcze też tak kaseta chodzi



#850 Maciejas

Maciejas
  • Użytkownik
  • 103 postów

Napisano 23 lipiec 2014 - 11:35

Może masz ją niedokręconą na bębenku? Ruszałeś np. największą zębatką kasety na boki? Jest jakiś luz?



#851 KBR

KBR
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 23 lipiec 2014 - 12:01

Witam wszystkich forowiczów!

Post był do innego tematu wwwięc go wykasowałem.

Przepraszam.



#852 Maciejas

Maciejas
  • Użytkownik
  • 103 postów

Napisano 23 lipiec 2014 - 12:39

Witam wszystkich forowiczów!

Kupiłem ten rower w Auchan w Rumi w obniżce za 799zł.

 

 

Znaczy się kupiłeś ten rower (?) :

 
 

 

Ramę sprawdziłem i do moich rozmiarów wydawała się idealna (nie mogłem znaleźć oznaczeń, była tylko literka L), ale długość rury podsiodłowej 56cm, długość pozioma ramy 54,5. Ja mam 178 wzrostu i długość nogi 84.

Jednak nie mogę jeździ bo praktyczne nie dostaję do manetek. Jestem już wiekowy, więc nie zależy mi na super aerodynamicznej sylwetce.

Będę musiał zmienić mostek i być może kierownicę.  Zastanawiam się czy  kupić mostek  70 z kątem 40st., czy 105 regulowany do 60st, bo kierownica jest znacząco za nisko, jak dla mnie.

 

Jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś to na początek podjedź siodełkiem do przodu i zobacz czy jest lepiej. Może poskręcali rower tak, że masz je przesunięte za bardzo do tyłu. Ważny też jest jego kąt, który możesz sobie dobrać.
Zobacz też czy nie masz baranka skręconego na mostku tak, że od rury poprzecznej szybko opada w dół. Spróbuj ustawienia takiego aby ten odcinek (od rury poprzecznej kierownicy do klamkomanetek) szedł poziomo lub nawet ciut do góry. Zobacz jak Ci się jeździ wtedy w górnym i dolnym chwycie.
Czasem nawet małe zmiany mogą bardzo korzystnie wpłynąć na komfort jazdy. To chyba tyle na początek możesz zrobić bez inwestycji ;-) No i pojeździj trochę w różnych ustawieniach, będziesz wiedział co dla Ciebie najlepsze..  Poza tym do kolarki trzeba się jednak trochę przyzwyczaić.



#853 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1384 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 23 lipiec 2014 - 12:56

KBR trochę bardzo offtop. Nie róbcie zamieszania



#854 KBR

KBR
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 23 lipiec 2014 - 14:29

 

 

Znaczy się kupiłeś ten rower (?) :

 
 
 

 

 

Jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś to na początek podjedź siodełkiem do przodu i zobacz czy jest lepiej. Może poskręcali rower tak, że masz je przesunięte za bardzo do tyłu. Ważny też jest jego kąt, który możesz sobie dobrać.
Zobacz też czy nie masz baranka skręconego na mostku tak, że od rury poprzecznej szybko opada w dół. Spróbuj ustawienia takiego aby ten odcinek (od rury poprzecznej kierownicy do klamkomanetek) szedł poziomo lub nawet ciut do góry. Zobacz jak Ci się jeździ wtedy w górnym i dolnym chwycie.
Czasem nawet małe zmiany mogą bardzo korzystnie wpłynąć na komfort jazdy. To chyba tyle na początek możesz zrobić bez inwestycji ;-) No i pojeździj trochę w różnych ustawieniach, będziesz wiedział co dla Ciebie najlepsze..  Poza tym do kolarki trzeba się jednak trochę przyzwyczaić.

 

 

Nie ten tylko z Auchan Leadr. Posta już wykasowałem.

Dziękuję za odpowiedź.

Siodełko ustawiłem tak jak przeczsytałem w zaleceniach, tzn. żeby czubek kolana w poziomym położeniu korby, tworzył linię pionową z osią pedała.

Wysokość siodełka ustawiłem zgodnie z metodą 109% i 88,3% mniej więcej się pokrywały.

Więc jak przyblizę siodełko to będę miał obciążone kolana.

Na szosie jeżdziłem w dzieciństwie, nigdy nie byłem zbyt giętki, wiec dla mnie kierownica powinna być mniej więcej na pozimie siodełka. Tak miałem ustawioną w moim trekingu z kierownicą wielopozycyjną.
 



#855 chauazz

chauazz
  • Użytkownik
  • 49 postów

Napisano 23 lipiec 2014 - 15:26

Może masz ją niedokręconą na bębenku? Ruszałeś np. największą zębatką kasety na boki? Jest jakiś luz?

 Nic się nie rusza



#856 Maciejas

Maciejas
  • Użytkownik
  • 103 postów

Napisano 23 lipiec 2014 - 16:09

 Nic się nie rusza

..a jak podniesiesz tylne koło do góry, zakręcisz mocno korbą tak aby nabrało obrotów, puścisz korbę, kaseta będzie tańczyć w miejscu tak samo jak podczas jazdy? ;-)
Tak, jak Ci napisał Senninho, minimalne fale często się zdarzają i tym bym się raczej nie przejmował. Przy dużych falach może coś być nie tak np. z łożyskowaniem bębenka więc raczej kierunek serwis.
 



#857 samogona

samogona
  • Użytkownik
  • 172 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 24 lipiec 2014 - 09:27

Witam! :) Nie znalazłem odpowiedzi :/
Można wyjąć najmniejszy blat z tribana 300? 
Jakie narzędzia potrzebuje?
Jak zablokować przerzutkę, żeby miała tylko 2 przełożenia na blatach? Regulacją zakresu L i H? 

Pozdrawiam! :)



#858 Maciejas

Maciejas
  • Użytkownik
  • 103 postów

Napisano 24 lipiec 2014 - 10:14

Można wyjąć najmniejszy blat z tribana 300? 
Jakie narzędzia potrzebuje?
Jak zablokować przerzutkę, żeby miała tylko 2 przełożenia na blatach? Regulacją zakresu L i H? 
 

 

- można, jest na osobnych śrubach, tylko pytanie po co. Chyba nie dla wagi.
- imbusy 5, bodajże 8, ściągacz do korby na kwadrat, śrubokręt 

- właśnie tak o ile długości śruby wystarczy do przeprowadzenia regulacji a to łatwo sprawdzić na samym początku roboty

 



#859 samogona

samogona
  • Użytkownik
  • 172 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 24 lipiec 2014 - 10:41

 tylko pytanie po co. Chyba nie dla wagi.

 

Na pierwszym blacie, gdy ustawie najniższą przerzutkę ociera
Na trzecim blacie, gdy ustawie najwyższą przerzutkę ociera.
Z pierwszego blatu wgl. nie będę korzystał, więc ustawię przerzutkę na dwa blaty tylko.
Zawsze miałem 2 blaty, jakos dla 3 nie widzę zastosowania  :-? 
 

Na pewno czeka mnie w przyszłości wymiana korby z blatami na >50

Jeszcze jedno pytaniee...
Mam w domu na półce, moją starą HG50-8 11-32 z łańcuchem. Przerzutka nie ma 2000km (na bank). 
Opłaca się przełożyć na używany czy kupić inną nową? Ten sunrace jakoś mnie nie przekonuje

Pozdrawiam!



#860 smpl

smpl
  • Użytkownik
  • 59 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 24 lipiec 2014 - 10:50

W MRDP w 2013 dyrektor maratonu jechał na góralu z amortyzatorem i szosowymi oponami (miejsce 6).

http://mrdp.pl/wyniki

 

Objechał niejednego na kolarce. Szosowe opony w góralu to +1-2km/h do średniej przy subiektywnie takim samym wydatku energetycznym (wiem bo mam rozmiar 1.35" Durano Plus i tak to mi się kształtuje).

Kolarką można uzyskać większe prędkości ale to nie jest też przepaść jak się porówna czasy przejazdów. Np. z ciągłym wyjazdem z miasta i w terenie pagórkowatym 24km na góralu (16kg z bagażnikiem i kufrem!) zrobiłem w 50min. przy subiektywnie tym samym wydatku energetycznym na kolarce w ~42 min. Dzisiaj trasę z wyjazdem z miasta - 65km na kolarce zrobiłem o 20min szybciej niż na cięzkim góralu. Przy czym należy zaznaczyć, że kolarka pokazała skrzydła dopiero za miastem, w mieście bym sam siebie objechał na MTB, nie musiałbym uważać na remonty, żwirki, kamyczki, krawężniki i inne bzdury :P

No ale nic to, na kolarce mam +150% do frajdy z jazdy :)

Taki maly OT:

 

24km w 50 min daje srednia 28,8 km/h

24km w 42 min daje srednia 34,3 km/h

 

Roznica wynosi niemal 20% wiec jest to gigantyczna roznica. Az nie chce sie wiezyc, ze to jedynie roznica wynikajaca z roweru. Moze w gre wchodzil jeszcze wiatr albo subiektywne odczucie podobnego wysilku bylo czysto subiektywne? O ile wiem roznica miedzy szosa a mtb to ok 10%.

 

Monowiec, jesli odkreca ci sie srubka to sprobuj uzyc kleju do srub. np. marki Loctite





Dodaj odpowiedź