Czy jest techniczna możliwość zamontowania kół 28 do tribana o rozmiarze 51?
Decathlon - Seria Triban
#1462
Napisano 26 luty 2015 - 12:05
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1463
Napisano 26 luty 2015 - 13:21
Bardzo ładny ten nowy Triban 500 http://www.decathlon...id_8331913.html, myślałem nad opcją czy by nie zrezygnować na razie z tribana 500 2014, lub tribana 520, a kupić sobie testowo ten za 1499 zł w rozmiarze 54 i pojeździć z dwa sezony, a w przyszłości kupić sobie coś lepszego i dopasowanego. Jeśli ten będzie niewygodny to wtedy nie będzie tak szkoda wydanych pieniędzy, bo to najtańsza jednak opcja szosowa...
Albo dopasowana Merida Race 880-16 na Clarisie za ok 2300 zł, bo to chyba najlepsza opcja w tej cenie po tribanach...
#1464
Napisano 27 luty 2015 - 09:16
Czyli przyznajesz, że 54 jednak jest za duży na 170 cm. A co jak ktoś robi trasy 200-300 km?
Jest minimalnie za duży ale w tej cenie wolę mieć rozmiar większy ale z lepszym bardziej niezawodnym osprzętem, który ma większe prawdopodobieństwo że mnie nie zawiedzie na tych trasach po 200/300km niź dopłacać za rozmiar mniejszy na osprzęcie z najniższej półki, gdzie prawdopodobieństwo że będzie sprawiał problemy są nie tylko większe na trasie ale i również przy sprzedaży (nie oszukujmy sie - ludzie zwracają uwagę na osprzęt, pełna sora jest bardziej atrakcyjna niż tourney/claris/microshift z najtańszych nowych szos).
Taki właśnie chwyt jest podstawowy i w nim spędza się większość czasu. Więc właśnie w tym chwycie rower powinien być wygodny.
Skoro ma spędzać większość czasu w jednym chwycie to niech kupi rower z prostą kierownicą i po problemie.
Na rowerze ma byc wygodnie a baranek jest po to żeby sobie tą wygodną pozycje znaleźć.
Serio?
Serio Serio
Czyli jak sam widzisz masz problem z za dużą ramą i musisz ostro kombinować pod górkę, aby na tym rowerze wysiedzieć. W ustawieniach początkowych jak sam napisałeś, też czujesz, że rower jest za duży.
Skoro wróciłem do ustawień początkowych to znaczy że opcja krótsza nie bardzo mi odpowiadała i pewnie na mniejszym rowerze czuł bym się mniej komfortowo (dyskomfort wystąpił w jednym chwycie a używam pięciu)?
Tym zdaniem właśnie przyznałeś, że nie ogarniasz tematu. Zresztą za duży rower, który sobie sam wybrałeś też o tym świadczy.
A Ty starasz się przemycać zasady ze świata zawodowego do amatorskiego. To o czym piszesz jest prawdą ale nijak się ma do osób, które zaczynają przygodę z szosą bo poprostu brak im doświadczenia.
Zawodowcy nie mają dylematów typu jaki rower za 2k albo czy rozmiar 54 będzie dobry na 170cm od tego mają ludzi.
A jak ktoś przechodzi z amatorskiego jeżdzenia rowerem do zawodowego to również ma na tyle doświadczenia ze wie czego chce i nie szuka odpowiedzi w wątku o najtańszej szosie na rynku.
A to czy wsiąknie w świat kolarstwa nie zależy od tego czy będzie jeździł na super dopasowanej ramie tylko od tego czy poczuje to "coś".
Kalkulatorem decathlonu, który jest oparty tylko o wzrost zupełnie bym się nie sugerował. Tak, podkładają świnie, o czym świadczy chociażby ostatni komentarz na stronie decathlonu pod tribanem 500 : "Mam 183 cm wzrostu i dokładnie taką samą długość nogi wybrałem Tribana wg tabeli i polecenia sprzedwacy 57 jednak po dłuższym oswojeniu z rowerem twierdzę ze jest za duży i musiałem ratować się krótszym mostkiem. Polecam zatem bez wahania rozmiar 54. Chyba, że wyciagnięcie to jest to co lubisz"
Jedna opinia na ile sprzedanych rowerów ? Nie będźmy śmieszni.
Podana rozmiarówka jest prawidłowa ponieważ nie jest to rower typowo wyścigowy i sam producent zamieścił na stronie informację iż rower jest cyt. "przyjemny na wycieczki do 3godzin oraz pierwsze starty w zawodach"
No ale lubimy być spryciarzami, kupujemy tani rower i udajemy że jest to super wyczynowa maszyna.
Forum jest od tego aby wymieniać się opiniami, każdy z nas przedstawił swoją.
Jeżeli moderator uzna iż napisałem nieprawdę i wprowadzam ludzi w błąd proszę o usunięcie moich postów.
W przeciwnym wypadku uznaje temat za zamknięty, kończymy dyskusję i dalej nie zaśmiecamy wątku.
Jeżeli nadal chcesz wnieść coś konstruktywnego do wątku poszukaj proszę nowego roweru na sorze z karbonowym widelcem i dożywotnią gwarancją na ramę za 2k, który będzie idealnie dopasowany do człowieka ze wzrostem 170cm.
I nie popadajmy w skrajności że sprzęt nie ważny - ważna geometria. Na przyjemność z jazdy wpływa wiele czynników, niektóre z nich zależą również od osprzętu.
Jak masz pieniądze to nie masz dylematów, jak dysponujesz ograniczonym budżetem to musisz się nieźle nagimnastykować żeby kupić dobrze zbalansowany rower. Różnica w wielkości ramy dla amatora między tribanem 54 a najmniejszą np. meridą (rozmiar S) wegług mnie będzie na tyle mała że spokojnie można uzyskać podobny efekt modyfikując długość mostka, ustawiając go na +/-, dodając lub usuwając podkładki, montując klamkomateki trochę bliżej.
Mniej cyferek a więcej zdrowego rozsądku!
Pozdrawiam
#1465
Napisano 27 luty 2015 - 09:37
Panowie a byłaby możliwość, żeby te wasze rozmiarowe dywagacje przenieść do innego tematu albo na PW? Pomiędzy nimi giną naprawdę ciekawe informacje.
Wczoraj użytkownicy dav80 oraz tomeeek07 dali namiary na nowy, tegoroczny model Tribana 300 (od teraz Triban 500). Moim zdaniem, informacja o specyfikacji i wyglądzie nowego modelu jest jadną z ważniejszych w tym (70 stronicowym) temacie a wszystko to ginie pomiędzy przepychankami. O nowym modelu proponuję porozmawiać.
#1467
Napisano 27 luty 2015 - 09:45
Serio wierzysz, że np. Sora jest bardziej niezawodna od Clarisa? Szerokiej drogiJest minimalnie za duży ale w tej cenie wolę mieć rozmiar większy ale z lepszym bardziej niezawodnym osprzętem, który ma większe prawdopodobieństwo że mnie nie zawiedzie na tych trasach po 200/300km
Naprawdę nie pojmuję, jak możesz przedkładać (całkowicie wymyśloną) jakość osprzętu nad komfort jazdy... Jednocześnie mam prośbę: nie szukaj pracy w sklepie rowerowym. Albo wiesz co? Szukaj, będę miał łatwiej jako Twój konkurent.
To fakt, ale tylko człowiek skrajnie głupi (albo nieświadomy, zależnie od sytuacji) wybierze rower niedostosowany do siebie tylko po to, żeby mieć lepsze przerzutki.nie oszukujmy sie - ludzie zwracają uwagę na osprzęt
I naprawdę nie widzisz różnicy pomiędzy chwytem na kierownicy prostej i na łapach szosowych? Zadziwiasz mnie coraz bardziej z każdym kolejnym zdaniem.Skoro ma spędzać większość czasu w jednym chwycie to niech kupi rower z prostą kierownicą i po problemie.
Bzdura. Akurat komfort jazdy wszystkich dotyczy tak samo.A Ty starasz się przemycać zasady ze świata zawodowego do amatorskiego. To o czym piszesz jest prawdą ale nijak się ma do osób, które zaczynają przygodę z szosą bo poprostu brak im doświadczenia.
Racja, amatorowi wystarczy wybrać lepsze przerzutki i po kłopocie. Rower nie musi pasować, ważne żeby przerzutki się spodobały kolegom na treningu.Zawodowcy nie mają dylematów typu jaki rower za 2k albo czy rozmiar 54 będzie dobry na 170cm od tego mają ludzi.
Jak będzie jeździł na niewygodnym rowerze, nigdy tego "czegoś" nie poczuje, bo to "coś" przesłoni mu nieznośny ból tyłka i kręgosłupa.A to czy wsiąknie w świat kolarstwa nie zależy od tego czy będzie jeździł na super dopasowanej ramie tylko od tego czy poczuje to "coś".
BZDURA! Komfort jazdy dotyczy w takim samym stopniu wszystkich użytkowników.Podana rozmiarówka jest prawidłowa ponieważ nie jest to rower typowo wyścigowy
Taaa, za to jaranie się lepszymi przerzutkami na źle dopasowanym rowerze jest takie dojrzałe i świadczy o niespotykanym doświadczeniu...No ale lubimy być spryciarzami, kupujemy tani rower i udajemy że jest to super wyczynowa maszyna.
Błagam, skończ już, bo pogrążasz się w zastraszającym stylu.
- Senninho i adamoz lubią to
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1468
Napisano 27 luty 2015 - 11:04
@mikroos dzięki za wyręczenie mnie w odpowiedzi, chciałem odpisać w podobnym stylu, ale mnie ubiegłeś
@turistas masz rację, kończmy tę dyskusję, bo jak dla kogoś przerzutki są ważniejsze od dopasowanej ramy, to rzeczywiście nie ma co dalej dyskutować.
@rSaper po to jest wątek o tribanie, aby o nim dyskutować. Rozmiar to bardzo ważna cecha i o niej rozmawialiśmy, jak najbardziej zgodnie z tematem wątku, więc Twoja uwaga jest co najmniej nie na miejscu. Poza tym dyskusje o rozmiarze są bardzo cenne, bo pomagają podjąć decyzje osobom, której stoją przed zakupem tribana.
#1470
Napisano 27 luty 2015 - 11:41
Niestety triban w rozmiarze poniżej 54 ma też mniejsze koła, więc jest to dylemat. Nie wiem, czy nowy triban 520 też tak będzie miał? Może warto się dowiedzieć i ewentualnie zaczekać do kwietnia, jeśli miałby jednak duże koła.
Przy wzroście 173 cm brałbym jednak mniejszego tribana niż 54.
#1471
Napisano 27 luty 2015 - 12:08
1. Kup używkę w "odpowiednim" rozmiarze - a jaki rozmiar jest dla Ciebie odpowiedni zapytaj moich oponentów, tryska od nich wiedza i pewność siebie więc napewno Cię nie zawiodą.
2. Kup tribana 500 rozmiar 54, jak sie okaże że jest za duży spróbujesz mniejszy mostek, jak się okaże że nadal jest za duży to nie powinieneś mieć problemów ze sprzedażą po wyjsciu nowych droższych modeli (pewnie znajdzie się taki, który odkupi być może i po cenie zakupu bo akurat rozmiar będzie mu pasował) lub kup przez Internet będziesz miał 30dni na zwrot.
3. Zbieraj dalej kasę na rower producenta, który robi ramy w małych rozmiarach (np. Focus)
4. Poproś adamoza i mikroosa aby Ci coś pomogli znaleźć, potraktują to jako przedsmak tego co ich czeka jako sprzedawców w sklepie rowerowym
Ja przy 170cm zdecydowałem się na opcję nr. 2 i nie żałuję.
#1473
Napisano 27 luty 2015 - 13:19
@turistas
W tym momencie pokazujesz do jakiego poziomu jesteś w stanie sprowadzić dyskusję. Daruj sobie wycieczki osobiste typu:
zapytaj moich oponentów, tryska od nich wiedza i pewność siebie więc napewno Cię nie zawiodą
Poproś adamoza i mikroosa aby Ci coś pomogli znaleźć, potraktują to jako przedsmak tego co ich czeka jako sprzedawców w sklepie rowerowym
bo teraz to pogrążasz także siebie jako osobę, a nie tylko swoje kontrowersyjne podejście do sposobu zakupu roweru. Obiecałeś, że nie będziesz wdawał się w dalsze dyskusje, ale widzę ciśnienie ci skoczyło i nie wytrzymałeś. Typowe zachowanie osoby, która wie że nie ma racji, ale nie potrafi się do tego przyznać.
- mikroos lubi to
#1474
Napisano 27 luty 2015 - 13:49
Niestety triban w rozmiarze poniżej 54 ma też mniejsze koła, więc jest to dylemat. Nie wiem, czy nowy triban 520 też tak będzie miał? Może warto się dowiedzieć i ewentualnie zaczekać do kwietnia, jeśli miałby jednak duże koła.
Przy wzroście 173 cm brałbym jednak mniejszego tribana niż 54.
Wygląda na to, że nowe Tribany będą miały duże koła w każdym rozmiarze. Przy starym tribanie w opisie opon jest zaznaczone, że dla rozmiarów 51 i mniejszych są mniejsze opony. Przy opisie nowego tribana takiego rozróżnienia brak.
#1476
Napisano 27 luty 2015 - 14:06
W komentarzach do starego T500 jest pytanie o rozmiar kół w T520 i jest odpowiedź Decathlonowca:
Pytanie: Witam, czy w tribanie 520 rozmiar kół w rozmiarze S również będzie mniejszy, czyli 26 cali? Czy w każdym rozmiarze rozmiar będzie ten sam, czyli 28 cali?
Odpowiedź: Dzień dobry, w czerwono - czarnym modelu Triban 520 dostępny będzie mniejszy rozmiar koła 26" Pozdrawiam,
#1478
Napisano 27 luty 2015 - 15:29
Ja mam takie pytanie teraz trochę z innej beczki, czy ten rozmiar kół dla amatora ma takie wielkie znaczenie? Ja w tamtym roku zrobiłem niecałe 2000km, w tym planuję około 3 tysięcy, więc to nie jest dużo. Czy ten rozmiar 26 zamiast 28 cali byłby taki odczuwalny? Dodam, że aktualnie jeżdżę na starym stalowcu z kołami 26 cali.
W nowym Tribanie 300 (czyli 500) będzie "nowy, prosty widelec ze stali Hi ten, zapewnia większy komfort i precyzję" Czy faktycznie on będzie lepszy od aluminium? Ktoś wie o ile waga może pójść w górę?
#1479
Napisano 27 luty 2015 - 15:57
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1480
Napisano 27 luty 2015 - 18:29
Witam, jako iż w temacie isteniej - szeroko pojęty - burdel. Proszę o wsparcie mojej inicjatwy
A o to link http://szosa.org/top...orzenie-działu/
Wznoszę prośbę do administatorów, o utworzenie subfora ,,na cześć rowerów z decathlonu :roll: "
O ile incjatywa wypali, będziemy potrzebować moderatorów - strona musi się rozwijać.
W celu znalezienia konkretych rozwiązań co do problemów, będą istiały konkretne wątki.
Planuje, by zapanował konkretny porządek - wmiaręmożliwości.
Proszę o poparcie