Spoko, myślałem, że 100 rpm wydaje, jako takie, Ci się nie do utrzymania i trochę się zdziwiłem.
Co do prędkości, to podejrzewam, że niewielu na tym forum byłoby w stanie te 50 utrzymać jadąc samotnie po płaskim przez dłuższy czas.
Posted 21 August 2014 - 20:54
Spoko, myślałem, że 100 rpm wydaje, jako takie, Ci się nie do utrzymania i trochę się zdziwiłem.
Co do prędkości, to podejrzewam, że niewielu na tym forum byłoby w stanie te 50 utrzymać jadąc samotnie po płaskim przez dłuższy czas.
Posted 22 August 2014 - 14:42
Posted 22 August 2014 - 17:50
Posted 22 August 2014 - 18:21
B25CX, on 21 Aug 2014 - 19:05, said:
Tylko trzeba jeszcze te 100 obrotów ogarnąć. Ja na Ridleyu po szosie jeszcze nie jechałem ok.50km/h/ W sumie nigdy nie próbowałem, ale przy 40km/h już jest ciężko a co dopiero przy 50, ale może kolega jest półzawodowcem więc ogarnie te "nieznośne" sto obrotów korbami. Także powodzenia.
A ten co pyta niech zdecyduje się co chce przełaj czy szosę. Bo sam chyba już nie wie co. Mój przełaj póki co służy za szosę, zarobię na rower to kupię typową szosę a Ty może też chcesz szosę a nie przełaj. Zdecyduj się.
Na swoim X-Ride na oponach 28mm, korba 46/38 kaseta 11-28 i udaje mi się na prostej osiągnąć 58 km/h. Na zjazdach więcej niż 73 km/ h nie udało mi się (i raczej nie będę próbował, bo każda kraksa oznacza b.poważne konsekwencje).
Posted 22 August 2014 - 18:25
Te 73 km/h to chyba z rozpędu, bez dokręcania przy maksie
Posted 22 August 2014 - 18:40
dao, on 22 Aug 2014 - 16:50, said:
A dlaczego ridley?? Chodzi mi o argumentację. Ma lepszy osprzęt i ramę?? Wiem że to karbon a Canyon alu ale waga prawie ta sama...Kolekcji 2014 Ridleya już nie kupisz. Porównując 2015 do Canyona, zdecydowanie Ridley. Ale to rowery stricte przełajowe, Ridley to już maszynka typowo pod zawody. Jeżeli szukasz roweru do miasta i całorocznego, to patrz za takim którego rama pozwoli na zamontowanie pełnych błotników. To co pokazujesz to przerost formy nad treścią do wskazanych zastosowań, ale jak lubisz wydawać kasę w błoto to proszę bardzo (;
Dysponując 7 tys. rozpatrywałbym budowę roweru na skrojonej pod siebie ramie stalowej od Rychtarskiego.
Posted 22 August 2014 - 19:23
Cóż, niektórzy do jazdy po mieście w 90% asfalt i utwardzone szutry kupują Jeepa Wranglera... tutaj to wygląda trochę na trolling.
Węgiel przy większej sztywności daje więcej komfortu niż alu.
Posted 22 August 2014 - 19:25
Porównuję do X-Fire'a 2015:
- waga znacznie na korzyść Ridleya, nie wiem dla jakiego rozmiaru Canyon podaje swoją wagę, ale zakładając że dla środkowego czyli M, to różnica wynosi 0,4 kg, a to już sporo. O wyższości karbonu nad alu pisać nie zamierzam.
- geometria - Canyon to bardziej all-rounder, geo Ridleya jest typowo przełajowa (krótsza górna rura),
- napęd na korzyść Canyona, choć pewnie nieznacznie. W Ridleyu siedzi nowa 105tka, która ma w sobie wiele z Ultegry. Jeszcze mało kto miał okazję jeździć na nowej 105, ja mam nadzieję za niedługo (:
- koła na podobnym poziomie, czyli podstawowe modele DT i Fulcrum.
- w hamulcach jw., w tej cenie oczekiwałbym już hydraulicznych, które w np. w Focusie na 2015 pojawiają się w modelu za ok. 6 tys. (AX 2.0).
- coś niemierzalnego, tradycja i historia - w przełaju jest Ridley i długo nic (:
Dla mnie podstawą jest rama, a ta w Ridleyu jest o poziom wyżej w temacie sztywności i przekazywania energii. Wydając 7 tys. na rower oczekuję przede wszystkim dobrej bazy, bo komponenty i tak kiedyś trzeba będzie wymienić.
Posted 26 August 2014 - 14:58
Kontynuując pierwotny wątek tego tematu, po nieprzemyślanej sprzedaży Ridleya, o którym było na początku, właśnie złożyłem zamówienie na kolejnego. Również X-Bow, ale w wersji z nową 105tką i na tarczach. Po głowie chodził X-Ride, ale raz, że obecnie trzeba by czekać do października, a dwa - jest to rower typowo przełajowy, a bardziej mi potrzebny rower do miasta i szosowych treningów od jesieni do wiosny
Taki urwis.
Posted 26 August 2014 - 17:40
Ładne to malowanie mają. Identyczne jak mój X-Ride, tyle, że mam białego widłacza.
Posted 26 August 2014 - 18:00
rob911, on 26 Aug 2014 - 16:28, said:
X-Bow na kiedy Będziesz miał?
2-3 tygodnie.
X-Bow na sorze jest dostępny od ręki w Belgii, czyli tydzień-dwa w Polsce.
X-Bow na 105 2-3 tygodnie
X-Bow allroad - 3-4 tygodnie.
Gibber - widelec jest moim zdaniem największym minusem X-Bow'a, mógłby być masywniejszy Malowanie praktycznie identyczne jak w moich poprzednim X-Bow, tylko tym razem mat zamiast połysku (mz zmiana na plus).
Posted 26 August 2014 - 18:50
Ja bym jednak podkreślił, że najsłabszym elementem X-Ride jest właśnie widelec, bo ma karbonową rurę sterową. No, ale nie ma co płakać. Do swojego będę zakładał grupę CX1 Sram, ale zaczynam od blatu 44, potem idą klamki i przerzutka ze sprzęgłem.
Posted 26 August 2014 - 19:03
Na bogato. Pochwal się potem wrażeniami i fotami (:
Dlaczego karbonowa rura sterowa to minus? Mam w szosie fulkarbona i pięknie tłumi.
Posted 26 August 2014 - 19:14
gibber, on 26 Aug 2014 - 17:50, said:
Ja bym jednak podkreślił, że najsłabszym elementem X-Ride jest właśnie widelec, bo ma karbonową rurę sterową. No, ale nie ma co płakać. Do swojego będę zakładał grupę CX1 Sram, ale zaczynam od blatu 44, potem idą klamki i przerzutka ze sprzęgłem.
Ile taka przyjemność kosztuje ?
Posted 26 August 2014 - 20:19
gibber, on 26 Aug 2014 - 18:45, said:
Dżentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach ;-)
To napisz mi na priv. Bo myślę o przełożeniu 1x10 lub 1x11 do mojego MTB wrzucić a z czasem może w przełaj. A chciałbym wiedzieć ile takie coś może kosztować, ew. podaj jakiś niższy "model/markę" żeby mnie nie ścięło z nóg. Pozdro
Posted 26 August 2014 - 20:21
W cyklomanii mają szpeje, sprawdź sobie ceny Niższej grupy nie ma, jak chcesz 1xX to wywalasz przednią przerzutkę i zmieniasz 2 blaty na jeden mniejszy np. 39 lub 42.
Posted 27 August 2014 - 04:22
Można to robić w etapach.
1. Blat 1x, lepiej w profilem wide-narrow czylli WolfTooth albo rzeczony CX1 Sram. Ten drugi jest lepszy bo zęby ma przesunięte do osi ramy aby lepsza byłą linia łańcucha na kasecie.
2. Kaseta 11-28
3. Klamki CX1 albo jak masz już Srama to od razu krok 4
4. Przerzutka CX1, albo X9 Type 2.
Kluczem fajności CX1 jest właśnie przerzutka tylna ze sprzęgłem. Brak skaczącego i obijającego ramę łańcucha na brukach i kamieniach. Cicha jazda po prostu.
Filmik, jak blat wide-narrow zasysa łańcuch ;-)
Posted 21 September 2014 - 11:03
Mam pytanie czy wszystkie Focusy Mares AX mają taką samą ramę ?
Czy Focus Mares w rozmiarze L będzie dobry na 1.80m ?
Który rower będzie lepszy w teren Ridley X-Bow czy Focus Mares w tej samem cenie i na tym samym osprzęcie ? Na szose mam szosowa Bianche więc interesuje mnie przełaj raczej w teren. Nie potrzebuje aby rama miała możliwość doczepiania błotników itp.
Czy Focus z tej aukcji jest to model tegoroczny 2014 ? Nie wiem jaki to może być model czy to jest AX 3.0 ?
http://allegro.pl/ro...4610956272.html
Czy w sklepach zaczynają już wyprzedawać tegoroczne modele przełajówek , czy jeszcze trzeba poczekać ?
Sponsorzy serwisu →
Rosebikes.pl →
Rose BackroadStarted by paulsen , 17 Dec 2018 ![]() |
|
||
Rowery oraz części →
Koła - części do kół - ogumienie →
Koła - obręcze - piasty - szprychy - nyple →
Koła Szosowe Do PrzełajaStarted by mazinello , 01 Oct 2017 ![]() |
|
||
Rowery oraz części →
Osprzęt, podzespoły →
Klamkomanetki - przerzutki - hamulce - linki - pancerze →
[Przednia Przerzutka] Górny Ciąg Do 50/34TStarted by mario_awario , 24 Jul 2016 ![]() |
|
||
Rowery oraz części →
Rowery oraz ramy →
Ramy →
Poszukiwania RamyStarted by Robob , 26 Jun 2016 ![]() |
|
||
Rowery oraz części →
Rowery oraz ramy →
Nasze rowery →
Magik - Przełaj Na Ramie P. Rychtarskiego (Columbus Sl, Campagnolo Athena)Started by axiomax , 13 Jun 2016 ![]() |
|