gruber, on 30 Dec 2014 - 20:12, said:
To raczej dotyczy sztycy w wersjach karbonowych.
No a Canyon endurace ma właśnie sztycę karbonową, nawet ten z aluminiową ramą.
Posted 30 December 2014 - 21:16
Wspomniał ktoś o sztywności karbonu? Dosyć odczuwalne
4gotten, on 30 Dec 2014 - 19:12, said:
do Endurace wchodzi nawet opona w rozmiarze 28. Przy pokonywaniu długich tras różnica w oporze toczenia jest dla mnie pomijalna, natomiast zyskuję taka szerokością na komforcie
Hmm, opory toczenia... Czy przypadkiem na węższych opory nie są większe? Mam już mętlik w głowie ;/
Posted 30 December 2014 - 21:29
Im węższa opona tym większe musi być w niej ciśnienie w porównaniu do szerszej opony, aby opory toczenia były takie same.
Posted 30 December 2014 - 21:32
Ale wtedy w węższej tworzy się mniejsza powierzchnia styku z podłożem. Czy podane przez ciebie ciśnienie nie powinno być na odwrót?
Posted 30 December 2014 - 21:32
robo, on 30 Dec 2014 - 18:57, said:
Heh. Daleko mi do sprzętowego pozera, ale różnica w komforcie jest moim zdaniem szokująca. Oczywiście nie w każdym przypadku, ale jestem absolutnie pewny, że w typowym przypadku karbon będzie dawał znacznie lepszy komfort. Co oczywiście nie oznacza, że alu będzie nie do zaakceptowania - po prostu każdy ma inne potrzeby, a najwięcej i tak zależy ostatecznie od owijki, wkładki w spodenkach i siodełka.Gratulacje, jeśli ktoś bez pudła "wyczuwa" kolosalną poprawę komfortu na rowerze karbonowym w stosunku do aluminiowego.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Posted 30 December 2014 - 21:47
mikroos, on 30 Dec 2014 - 20:32, said:
@adamoz - pierwsze słyszę o górnym limicie wsunięcia sztycy do ramy. Czy mogę prosić o jakieś konkretne źródło tej informacji? Serio jestem ciekawy.
Konkretnego źródła nie mam. Gdybym miał to bym nie dopytywał o to.
Czytałem na innym forum wypowiedzi właścicieli canyonów endurace, że na sztycy jest namalowana podziałka określająca jak głęboko można ją wsunąć w rurę podsiodłową i że jakaś długość, o ile dobrze pamiętam 160 mm, musi z rury podsiodłowej wystawać. Dodając do tego grubość siodełka 50 mm, wychodzi 210 mm ponad rurę podsiodłową. Kilka osób pisało, że np. rozmiar M byłby dla nich ok, ale musieliby wsunąć sztycę z przekroczeniem tej granicy. Też mnie to dziwi, ale skoro jest taka granica, to zapewne długość wysunięcia sztycy ma na coś wpływ, np. na właściwości amortyzacyjne sztycy.
Poza tym Canyon stosuje kilka sztyc i nie wiem, czy to ograniczenie dotyczy wszystkich sztyc, stąd moje pytanie do 4gotten, bo on ma akurat sztycę jaką i ja być może będę miał.
Posted 30 December 2014 - 21:50
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Posted 30 December 2014 - 21:54
Właśnie nie jestem pewien, o którą dokładnie chodziło. Był to wątek o endurace cf, więc możliwe, że o tę dwuczęściową. Ta jednoczęściowa też ma VCLS.
Posted 30 December 2014 - 22:07
qrczakzul, on 30 Dec 2014 - 20:32, said:
Ale wtedy w węższej tworzy się mniejsza powierzchnia styku z podłożem. Czy podane przez ciebie ciśnienie nie powinno być na odwrót?
http://www.schwalbe....widerstand.html
Posted 30 December 2014 - 22:11
adamoz, on 30 Dec 2014 - 20:54, said:
Właśnie nie jestem pewien, o którą dokładnie chodziło. Był to wątek o endurace cf, więc możliwe, że o tę dwuczęściową. Ta jednoczęściowa też ma VCLS.
Jak tak teraz patrze na te sztyce, to tej dwuczęściowej na pewno nie można całej wsunąć, bo wtedy rozdzielenie jej na te 2 części traciłoby zupełnie sens, skoro byłaby schowana w rurze.
Posted 30 December 2014 - 22:11
mikroos, on 30 Dec 2014 - 20:32, said:
@adamoz - pierwsze słyszę o górnym limicie wsunięcia sztycy do ramy. Czy mogę prosić o jakieś konkretne źródło tej informacji? Serio jestem ciekawy.
Może być coś na rzeczy z tym ograniczeniem wsuwania sztycy. Przyczyną jest pewnie zwężenie poprzeczne rury podsiodłowej (Maximus tube wg. Canyona) w dolnej części. Na bank sztyca nie wejdzie w te zwężenie rury.
Raz nawet widziałem na Allegro rower innego producenta z rurą podsiodłową uszkodzoną właśnie przez zbyt głębokie wsunięcie (pewnie z jeźdźcem w trakcie jazdy) sztycy. Akurat rama była karbonowa, ale przy wycieniowanej aluminiowej efekt mógłby być podobny.
Posted 30 December 2014 - 22:16
4gotten, on 30 Dec 2014 - 21:11, said:
Może być coś na rzeczy z tym ograniczeniem wsuwania sztycy. Przyczyną jest pewnie zwężenie poprzeczne rury podsiodłowej (Maximus tube wg. Canyona) w dolnej części. Na bank sztyca nie wejdzie w te zwężenie rury.
Raz nawet widziałem na Allegro rower innego producenta z rurą podsiodłową uszkodzoną właśnie przez zbyt głębokie wsunięcie (pewnie z jeźdźcem w trakcie jazdy) sztycy. Akurat rama była karbonowa, ale przy wycieniowanej aluminiowej efekt mógłby być podobny.
A dasz radę sprawdzić, jak u Ciebie można maksymalnie wsunąć sztycę? I jaka będzie wtedy odległość od końca rury podsiodłowej do wierzchu siodełka?
Posted 30 December 2014 - 22:37
http://www.bikeradar...72441&start=140 :
The VCLS2 seatpost has both a minimum and maximum insertion scale and between these two lines there is a slightly abrasive texture to one part of the post presumably designed to help the post bite when clamped. At the height I have my saddle, the post goes beyond the maximum insertion so the post is smooth which didn't help, but I have found that I can get it to clamp OK. I wasn't offered the option of the VCLS1 post, but it's the design of the VCLS2 post that helps with the smooth ride so i don't know what I would have done. If the problem persists then I may just fit a 3T carbon post instead. It would be useful if Canyon pointed this out on the website, they don't but i'm not sure I would have changed my decision as a result anyway.
Więc sprawa górnego i dolnego limitu wsunięcia sztycy dotyczy tej dwuczęściowej.
Posted 30 December 2014 - 22:38
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Posted 30 December 2014 - 23:52
mikroos, on 30 Dec 2014 - 20:32, said:
@!Gunner! - na moje oko idealna byłaby długość ramy ok. 575-580 mm. 550 to moim zdaniem nieco zbyt mało (przynajmniej przy założeniu, że celujemy w pozycję sportową) - potrzebowałbyś bardzo długiego mostka (120? 130 mm?), a to by już wpłynęło dość niekorzystnie na zwrotność. Poza tym byłoby ryzyko, że mógłbyś haczyć butami o koło.
Posted 31 December 2014 - 08:50
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Rowery oraz części →
Rowery oraz ramy →
Nasze rowery →
Canyon Grail Cfr Mars AttackStarted by sargento , 29 Oct 2024 ![]() |
|
||
Giełda →
Sprzedam - linki do allegro, olx, itp. →
Czapka Arkea Samsic / Canyon / EkoiStarted by tomicher , 28 Nov 2022 ![]() |
|
||
Rowery oraz części →
Rowery oraz ramy →
Nasze rowery →
Canyon Ultimate Cf SlxStarted by Gosc_adazz_* , 28 Nov 2020 ![]() |
|
||
Rowery oraz części →
Rowery oraz ramy →
Jaki rower za 3500zł i więcej? →
Szosa Endurance/gravel Do 6000Zł?Started by Sevbike , 08 Oct 2020 ![]() |
|
||
Rowery oraz części →
Rowery oraz ramy →
Pytanie Odnosnie Rozmiaru Ramy / Maly ProblemStarted by noobz , 08 Sep 2020 ![]() |
|