Jump to content


Photo

Zakup Kół - Które Wybra

koła

126 replies to this topic

#101 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 27 March 2015 - 22:02

120

Sapim Race to 3-krotnie cieniowane szprychy, przynajmniej na tył weź sobie szprychy niecieniowane.

Muszę się wtrącić, bo wprowadzasz trochę zamieszania. Sapim Race to szprychy 2-krotnie cieniowane (2-1.8-2), podobnie jak Sapim Laser (2-1.5-2), DT Competition (2-1.8-2) czy Revolution (2-1.5-2) . Szprychy 3-krotnie cieniowane to np. Sapim Force (2.2-1.8-2) albo DT Alpine 3 (2.34-1.8-2).

Są jeszcze szprychy pojedynczo cieniowane, a są nimi np. zwykłe DT Alpine (2,3-2).

Jak napisał mokroos, dzięki elastyczności sekcji przewężonej szprycha cieniowana pozwala zbudować koło, w którym trudniej dochodzi do pękania pojedynczych szprych w wyniku zmęczenia materiału czy nagłych przeciążeń.

Osobiście widziałem dziesiątki pękniętych szprych niecieniowanych (zwykle przy piaście na zagięciu, rzadziej przy nyplu, nigdy na środku), natomiast jeszcze ani jednej cieniowanej (mam w swoich kołach DT Revo, Sapim Laser, DT Competition, DT Alpine 3, Berg). 

 

Jako ciekawostkę podaję przykład śruby do korbowodów, używanej w sportowych silnikach:

http://www.motorspor...wodow-1642.html

Czy coś wam przypomina?



#102 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Posted 27 March 2015 - 22:14

Masz rację, na stronie Sapim'a jest double butted. Zasugerowałem się innymi informacjami:

 

http://rowertour.com...ana-czarna.html

 

Nie wiem tylko na czym polega zamieszanie. Powyżej pewnej wagi moim zdaniem nie ma sensu zakładać cieniowanych szprych, bez znaczenia podwójnie czy potrójnie.



#103 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,664 posts
  • SkądSzczecin

Posted 27 March 2015 - 23:03

To może inaczej, również ściśle z doświadczenia.

Powyżej pewnej wagi warto zastosować grubsze szprychy, np. o maksymalnym przekroju 2,3 mm. Natomiast cieniowanie IMHO zawsze ma sens z punktu widzenia wytrzymałości, bo odciąża najbardziej narażone miejsca i pozwala przenieść obciążenie na inne części szprychy.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#104 christophorus

christophorus
  • Użytkownik
  • 325 posts

Posted 28 March 2015 - 09:31

Cieniowanie robi się po to, aby szprychę wzmocnić jednocześnie w miarę możliwości schodząc z wagi szprychy,

jest to podobny cykl jak stosowanie kucia np korbowodów w samochodach, gdzie wytrzymałość tych elementów wzrasta.

Jeśli już zaplatasz koła na 32 szprychy to spokojnie weź 2-1.8-2, ale nyple weź mosiądz, a nie czasem alu, obręcze np:

http://allegro.pl/ob...5132263301.html

http://allegro.pl/ob...5039504984.html

Ja osobiście jeżdżę na kołach Shimano i je sobie chwalę,ważą ok 2 kg,są łatwe w serwisowaniu, a są bardzo wytrzymałe, ani jednej centry na polskich drogach :)

ich cena obecnie to ok 350-400 zł.

Do składania kół dolicz jeszcze koszt robocizny:

piasty

obręcze

szprychy

nyple

zaplatanie

A jaki będzie efekt? Nie wiesz.



#105 christophorus

christophorus
  • Użytkownik
  • 325 posts

Posted 28 March 2015 - 09:34

http://allegro.pl/li...isqm-3-spt-0113

Masz np. tutaj.



#106 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 posts
  • SkądWarszawa

Posted 31 March 2015 - 17:33

Według mnie dla ciężkich zawodników najlepsze szprychy to 2-1,8-2,3 czyli np. Sapim Force. Cieniowane szprychy zyskują trochę wytrzymałości podczas walcowania i są bardziej elastyczne niż niecieniowane, dlatego są pod każdym względem lepsze. A jeżeli już szprychy mają pękać, to najprawdopodobniej w miejscu gięcia, dlatego lepiej jak są grubsze w tym rejonie. Składałem trochę kół dla cięższych zawodników, dotychczas zawsze na Race'ach i jak na razie nie miałem skarg ani reklamacji.

 

Co do marek piast i obręczy, to każdy ma swoje typy. DT 350 to na pewno spoko piasty, CXP 33 to dobre obręcze (z CXP 22 mam gorsze doświadczenia) . Rigida dawniej robiła dobre obręcze, obecnie ta firma nazywa się Ryde i miałem do czynienia tylko z modelami Flyer i Chrina, które są dobre do trekingów i podobnych rowerów. 



#107 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 01 April 2015 - 07:35

wszystkie szprychy pękają , bez znaczenia , widać niektórzy za mało kół widzieli na oczy .

 

CXP 22 to bardzo dobre felgi , oczkowane idelane do budowy koł jak ktoś wybiera ten model w określonych limitach wagowych ,

 

Tak samo Rigida  - niedroga felga dla niedrogich kół do jazdy codziennej , aczkolwiek Mach1 jest lżejszy .

 

Czy szprycha jest cieniowana czy nie, ważne jest to, że materiał na budowe cieniowancyh szprych  jest xx razy mocniejszy niż dla zwykłych 2.0 

niestety spada sztywnosć boczna w stosunku do 2.0 przy tej samej sile naciągu, widać to np przy niskich profilach obręczy .

Dlatego ważne jest odowiedni dobór szprych i profilu felgi do zawodnika , nie tylko wagi ale i preferencji użytkowania .

 

 

 

120 - koła które ppokazujesz nie nadają sie dla wagi powyzej 75-80 kg , piasty nie wytrzymaja ci pod te  twoje 110 kg .

 

pod ciebie można zrobić koła ale min 24(28) /32 szprych jak lubisz mniej , do tego felga mocniejsza i szprychy porządne .

 

Twoja waga przekracza wszystkie limnity wagowe dla piast superlight na 4 łozyska maszynowe i bębenki alu , piasty będą sie uszkadzaly fizycznie - gięcie osi na styku bębenek - korpus, ewentualnie łożyska pójdą szybciej 

 

no chyba ze to mają być kółka na ściane .

 

tylna piasta jaką możesz mieć to piasta np model novateca 422  którą stosuje od dawna do budowy kół pod ciężkich rowerzystów i spisuje sie świetnie.

Ma oś stalową i bębenek stalowy , 2 łożyska maszynowe  wystarczają , nisie nie gnie w niej i nie psuje  i tylko 340 g !

 

co do felg .......Da 28, Dt460, Dt520 jak jeszcze znajdziesz . jaklieś stożki 30 mm inne, ale nie wylajtowane !!! waga ich w okolicy 500-520 g będzie dobra .

 

ciekawostka , np ostatnio dla ludzi w okolicy 90-100 kg robiłem takie zestawy  24/32  felga ma profil 24 mm 

https://picasaweb.go...281068190788594

 

a także i standard 

https://picasaweb.go...589167061565890

 

Jak już chcesz polecieć w coś ładnego, to możesz wykorzystać felgi np.  H PLUS SON  Archeotype.

Tanie nie są ale .... np system 28/32 , piasty na łożyskach , szprychy przód cieniowane 2/1.7, tył 2/1.8 ( lub 2.0 od DS ) 

na blogu dzisiaj je pokazuje  w kołach do ostrego .....  http://velotech-pl.blogspot.com/

 

 

nie celuj przy wadze 110 kg w wynalazki lekkie bo nic z tego nie będzie na dłuższą mete .


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#108 christophorus

christophorus
  • Użytkownik
  • 325 posts

Posted 01 April 2015 - 14:42

I jaka cena za takie koła?

 



#109 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 posts
  • SkądWarszawa

Posted 01 April 2015 - 18:55

Nie zgodzę się, ale nie chcę też się przerzucać argumentami. Każdy ma swoją szkołę i swoje metody. Składałem koła dla cięższych osób na tych piastach i jak na razie nie było skarg. Może ty masz inne doświadczenia. 

 

H Plus Son Archetype to super obręcze, ale nigdy nie uwierzę, że są mocniejsze i sztywniejsze od Kinlinów XC-279. 

 

 



#110 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 01 April 2015 - 19:29

wszystkie szprychy pękają , bez znaczenia , widać niektórzy za mało kół widzieli na oczy .

 

 

Oczywiście wszystkie szprychy mają granicę swojej wytrzymałości, ale ich konstrukcja ma na tą wytrzymałość niebagatelny wpływ i nie jest bez znaczenia. Zwłaszcza gdy rozpatrujemy ich wytrzymałość traktując je jako element zbudowanego koła, a nie w izolacji.

Paradoksalnie, pomimo że cieniowana szprycha sama w sobie jest słabsza, koło zbudowane z takich szprych może być nawet trwalsze, choć kosztem nieco mniejszej sztywności bocznej.   



#111 GoscNiedzielny

GoscNiedzielny
  • Użytkownik
  • 563 posts
  • SkądWarszawa

Posted 04 April 2015 - 06:52

Jak już chcesz polecieć w coś ładnego, to możesz wykorzystać felgi np. H PLUS SON Archeotype.
Tanie nie są ale .... np system 28/32 , piasty na łożyskach , szprychy przód cieniowane 2/1.7, tył 2/1.8 ( lub 2.0 od DS )
na blogu dzisiaj je pokazuje w kołach do ostrego ..... http://velotech-pl.blogspot.com/


Jak już o czymś piszesz/coś polecasz, to nazywaj to poprawnie.
W Archeo to siostry miały niezły burdel...

#112 marcin.

marcin.
  • Użytkownik
  • 327 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 23 April 2015 - 20:59

odświeżę trochę wątek,

które byście polecili z tych dwóch, trzech typów?

 

Mavic ksyrium elite nowe z roku 2010, lżejsze o jakieś 200 gram od poniższych 

Fulcrum racing quattro lub bliźniacze Scirocco

 

cena wszystkich podobna, około 1k.

Kółka do jazdy rekreacyjnej po płaskim 70% i górach 30%



#113 parmenides

parmenides
  • Użytkownik
  • 630 posts
  • SkądZgorzała

Posted 26 April 2015 - 11:29

Mój szwagier ma scirocco, ja mam FSA Vision team 30. Oba komplety super odporne i wytrzymałe. Szwagier waży ok 85-90 kg i campy spokojnie go niosą. Ja na FSA przejechałem bez problemów ok 15k km. Oba komplety chodzą w okolicach 1 k zł i oba mają 30mm wysokości. Oba mogę Ci polecić. Pozostałych nie używałem. Oczywiście elity to pewnie okazja cenowa, wiec może warto, jeśli zależy Ci na wadze.
Pozdr

#114 marcin.

marcin.
  • Użytkownik
  • 327 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 26 April 2015 - 11:38

czytam o tych wszystkich kołach i chyba jednak skuszę się na poskładanie czegoś w granicach 1500 gram, na takich małych stożkach kompletnie mi nie zależy a miło będzie w górach jak będę koła lżejsze sporo od tych obecnych. Przy lekkich oponach odchudzę mój rower o jakieś 600 gram więc to już naprawdę sporo będzie za niewielkie pieniądze.



#115 parmenides

parmenides
  • Użytkownik
  • 630 posts
  • SkądZgorzała

Posted 26 April 2015 - 16:47

Tez ćwiczyłem ten wariant, skrobnij na PW. Pozdr

#116 jarek4444

jarek4444
  • Użytkownik
  • 57 posts

Posted 26 April 2015 - 17:36

co sadzicie o kolach ultegra 6800  pilne

 



#117 czester_

czester_
  • Użytkownik
  • 428 posts
  • SkądWarszawa / Wola

Posted 28 April 2015 - 20:20

Panowie i Panie proszę o informację czy Mavic Ksyrium Elite za 760zł to dobry biznes? 

Kólka mają 7tys/ dwa lata.



#118 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 posts
  • SkądWrocław

Posted 17 June 2015 - 22:27

Podpinam się pod temacik. Szukam kółek na wysokie góry (Alpy). Terenów płaskich jak na lekarstwo. Budżet mam ok 300-400eur.
Czy znajdę coś lepszego niż zondy?
Raczej pod dętki. Na szytki chyba jeszcze nie jestem gotowy ;)

45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#119 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 18 June 2015 - 09:16

Jak nie ważysz dużo to spokojnie sobie złożysz koła samemu o 200/300g lżejsze niż te Zondy. W górach waga ma akurat istotne znaczenie.



#120 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 posts
  • SkądWrocław

Posted 18 June 2015 - 13:36

Moja waga to 73kg

Ktoś może polecić jakiegoś dobrego i sprawdzonego "składacza"?


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04




Reply to this topic



  

Also tagged with one or more of these keywords: koła