to proste, po szerokosci opony i tyleto ja tak prowokacyjnie:
jak zdefiniujesz rower szosowy?
...
Rower vs samochody
#102
Napisano 15 kwiecień 2008 - 20:24
#103
Napisano 15 kwiecień 2008 - 21:08
#104
Napisano 15 kwiecień 2008 - 21:34
przy okazji porusze temat uprawnien. osoby bez dowodu (ponizej 18 roku zycia) bagatelizuja posiadanie karty rowerowej. takich osob jest tu pare.
w przypadku (tfu tfu) uszczerbku na zdrowiu lub w sprzecie mozna miec niemale problemy. nawet jesli do zdarzenia doszlo nie z naszej winy. nawet jak w nas wjechali. odszkodowania mozemy nie dostac, za brak uprawnien do prowadzenia pojazdu. gorzej. w takiej sytuacji sprawca moze dochodzic odszkodowania od nas. jesli nawet posiadamy ubezpieczenie oc to i tak bez uprawnien z niego nie zostanie pokryta strata.
zatem nie daj boze zeby jakis burak urwal sobie lusterko o nasze ramie podczas wyprzedzania na trzeciego. wina moze i jego ale kasa nasza.
Posiadać posiada chyba każdy, z tego co pamiętam to u mnie w podstawówce wszyscy musieli wyrobić, tak więc uprawnienia MASZ, niezależnie od tego czy dokument posiadasz. Jeśli nie masz PAPIERÓW podczas jazdy/wypadku, to mogą Ci co najwyżej wlepić taki sam mandat jak za brak prawa jazdy, tj. 50 zł za brak posiadania odpowiednich dokumentów potwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdem.
dawidek102: do jakiej szerokości opony jest rower szosowy? Czy 23 jak popularnie jest w szosówkach, czy może załapie się jeszcze moje ostre ze starymi oponami z kolarki - 25? Nie odmówisz chyba też troszkę grubszym kapciom tj. 28 mm, część ludzi dba o nadgarstki. A co z góralami przerobionymi na treningi szosowe? Z 1 calowymi slikami i zablokowanym amorem? A ze zwykłymi slikami 1,9? Kto to będzie mierzył? Na oponie mogę sobie kredą napisać co tylko zechce, a pomiary linijką mogą się różnić w zależności od marki opony.
#105
Napisano 15 kwiecień 2008 - 21:41
a w miescie tez sie da... np. w Poznaniu. kierowcy ani nie wjezdzaja na ten pas ani na nim nie parkuja. maja tez lepszy komfort jazdy i dla obu stron jest to bardzo dobre rozwiazanie. poszerzanie drogi? hmm... polskie drogi w centrum sa w porownaniu do tych zachodnich dosyc waskie, ale nic nie stoi na przeszkodzie, zeby przy ich przyszlej modernizacji wydzielac takie pasy.Jeżeli chodzi o wydzielenie pasa ruchu jestem za tylko ze takie rozwiazanie raczej mogło by byc wykorzystane poza miastem. Ciężko jest poszerzyc droge pozatym studzienki kanalizacyjne, nie wiem dlaczego ale rozmieszczone sa na całej szerokosci jezdni i w dodatku wystajace z nawierzchni lub głęboko zapadnięte czy nie mozna tego zrobic na równi z asfaltem? Chyba dla kierowców tez jest to upierdliwe
#106
Napisano 15 kwiecień 2008 - 22:07
#107
Napisano 15 kwiecień 2008 - 22:34
Muniek to jak w inny prosty sposób określisz rower szosowy? osobiscie nie jestem za tym aby klasyfikować rowery jedne na ścieżki inne na ulice bo to by było podobne do tego: mam samochód sportowy wiec moge jezdzic z wieksza dopuszczalna predkoscia na zakrętach lub mam terenówke to w razie korku moge przejechac po trawniku.dawidek102: do jakiej szerokości opony jest rower szosowy? Czy 23 jak popularnie jest w szosówkach, czy może załapie się jeszcze moje ostre ze starymi oponami z kolarki - 25? Nie odmówisz chyba też troszkę grubszym kapciom tj. 28 mm, część ludzi dba o nadgarstki. A co z góralami przerobionymi na treningi szosowe? Z 1 calowymi slikami i zablokowanym amorem? A ze zwykłymi slikami 1,9? Kto to będzie mierzył? Na oponie mogę sobie kredą napisać co tylko zechce, a pomiary linijką mogą się różnić w zależności od marki opony.
Kazdy z tu ma chyba ten sam cel...
#109
Napisano 16 kwiecień 2008 - 12:40
Muniek to jak w inny prosty sposób określisz rower szosowy? osobiscie nie jestem za tym aby klasyfikować rowery jedne na ścieżki inne na ulice bo to by było podobne do tego: mam samochód sportowy wiec moge jezdzic z wieksza dopuszczalna predkoscia na zakrętach lub mam terenówke to w razie korku moge przejechac po trawniku.
dawidek102: do jakiej szerokości opony jest rower szosowy? Czy 23 jak popularnie jest w szosówkach, czy może załapie się jeszcze moje ostre ze starymi oponami z kolarki - 25? Nie odmówisz chyba też troszkę grubszym kapciom tj. 28 mm, część ludzi dba o nadgarstki. A co z góralami przerobionymi na treningi szosowe? Z 1 calowymi slikami i zablokowanym amorem? A ze zwykłymi slikami 1,9? Kto to będzie mierzył? Na oponie mogę sobie kredą napisać co tylko zechce, a pomiary linijką mogą się różnić w zależności od marki opony.
Kazdy z tu ma chyba ten sam cel...
Pomysł podziału rowery na szosowe i nieszosowe nie jet mojego autorstwa.
Jeśli miałbym to tak dzielić to brałbym pod uwagę brak amortyzacji oraz posiadanie kasku.
#110
Napisano 16 kwiecień 2008 - 14:53
wtedy rower moze byc dowolny - tak jak samochod. byle sprawny technicznie.
#111
Napisano 19 kwiecień 2008 - 14:43
chlopaki wystawiaja "mandaty" i zamieszczaja zdjecia w necie. co najlepsze jest reakcja Policji...
http://www.rowerowy....?id=art&art=881
:-D :-D :-D
#113
Gosc_Kaczan_*
Napisano 21 kwiecień 2008 - 08:50
Muniek to jak w inny prosty sposób określisz rower szosowy? osobiscie nie jestem za tym aby klasyfikować rowery jedne na ścieżki inne na ulice bo to by było podobne do tego: mam samochód sportowy wiec moge jezdzic z wieksza dopuszczalna predkoscia na zakrętach lub mam terenówke to w razie korku moge przejechac po trawniku.
dawidek102: do jakiej szerokości opony jest rower szosowy? Czy 23 jak popularnie jest w szosówkach, czy może załapie się jeszcze moje ostre ze starymi oponami z kolarki - 25? Nie odmówisz chyba też troszkę grubszym kapciom tj. 28 mm, część ludzi dba o nadgarstki. A co z góralami przerobionymi na treningi szosowe? Z 1 calowymi slikami i zablokowanym amorem? A ze zwykłymi slikami 1,9? Kto to będzie mierzył? Na oponie mogę sobie kredą napisać co tylko zechce, a pomiary linijką mogą się różnić w zależności od marki opony.
Kazdy z tu ma chyba ten sam cel...
Pomysł podziału rowery na szosowe i nieszosowe nie jet mojego autorstwa.
Jeśli miałbym to tak dzielić to brałbym pod uwagę brak amortyzacji oraz posiadanie kasku.
A mnie sie wydaje, że szosówkę od pozostałych rowerów można odróżnić biorąc pod uwagę Ciężar Własny. Każda kolarka jest przedewszystkim szybka i lekka.
Kwestja tylko jak wysoko (a raczej nisko) ustawiś poprzeczkę?
Wydaje mi się, że gdzieś koło 11 kilo.
Trzeba uważać by "markiety" nie miały możliwości bycia zakwalifikowane jako rowery, a tym bardziej jako szosówki. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
#115
Napisano 21 kwiecień 2008 - 14:15
zeby moja tak sama z siebie szybka byla ;-)Każda kolarka jest przedewszystkim szybka i lekka.
co do straznikow miejskich to przypomnialo mi sie kiedys jak kolega w miescie dostal mandat za brak bieznika na oponach... i na nic sie zdalo tlumaczenie, ze to tak ma byc :mrgreen:
#117
Gosc_Kaczan_*
Napisano 21 kwiecień 2008 - 15:13
Jeśli miałbym to tak dzielić to brałbym pod uwagę brak amortyzacji oraz posiadanie kasku.
... i miśków oraz strażników mniejskich wyposażyć w wagi aptekarskie :-Dszosówkę od pozostałych rowerów można odróżnić biorąc pod uwagę Ciężar Własny
Warzenie jest to IMO najprostszy im najlepszy ze sposobów. 8-)
Lepsze jest ważenie niż przyjęcie za doktrynę brak amortyzacji oraz posiadanie kasku. :mrgreen:
Jak po jakimś czasie jak się wszystko dotrze to większość Markietów ma sztywną zawiechę.
A może horny zaproponujesz swój sposób odzielenia szosówek od "innych".
#119
Gosc_Qba_*
Napisano 21 kwiecień 2008 - 16:19
przy rowerze szosowym, czy górskim ? :roll:
Odpowiedź:
kolega w miescie dostal mandat za brak bieznika na oponach... i na nic sie zdalo tlumaczenie, ze to tak ma byc :mrgreen:
Skoro tak ma być- znaczy bez bieżnika- to na pewno szosa :mrgreen: . Pozdro!
#120
Napisano 21 kwiecień 2008 - 17:50
dokladnie tak... ;-)Pytanie:
przy rowerze szosowym, czy górskim ? :roll:
Odpowiedź:kolega w miescie dostal mandat za brak bieznika na oponach... i na nic sie zdalo tlumaczenie, ze to tak ma byc :mrgreen:
Skoro tak ma być- znaczy bez bieżnika- to na pewno szosa :mrgreen: . Pozdro!




