Jump to content


Photo

Tubeless


372 replies to this topic

#81 marb

marb
  • Użytkownik
  • 299 posts
  • Skądsouth

Posted 08 August 2019 - 10:41

No tak, w MTB mleko zmniejsza opory, w szosie już nie. 

https://www.bicycler...beless-clincher

 

i test opon MTB dający dokładnie inny wynik końcowy:

https://www.bicycler...tex-butyl-tubes

 

 

Wydaje się iż przez pięć lat od tych testów trochę się zmieniło. Przymierzam się do zakupu kół na szytkach i szukałem jakie ewentualnie szytki wybrać  i tutaj lekkie zaskoczenie:  nowy Conti GP5000 TL przy 120 PSI 8,3 W a popularna szytka Conti Competition  14,2 W  !

https://www.bicycler...ad-bike-reviews

 

Teraz się zastanawiam czy nie wejść czasem w ten system. 



#82 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 posts

Posted 08 August 2019 - 10:51


Wydaje się iż przez pięć lat od tych testów trochę się zmieniło. Przymierzam się do zakupu kół na szytkach i szukałem jakie ewentualnie szytki wybrać i tutaj lekkie zaskoczenie: nowy Conti GP5000 TL przy 120 PSI 8,3 W a popularna szytka Conti Competition 14,2 W !

https://www.bicycler...ad-bike-reviews


Teraz się zastanawiam czy nie wejść czasem w ten system.


Wg mnie warto, narazie wprawdzie dopiero 2000km zrobilem ale opona dziala bardzo dobrze w Tarmacu, zero przebic, mleka 30ml

#83 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1,224 posts

Posted 15 June 2020 - 08:35

Z ciekawości, co wozicie ze sobą w razie jakby trzeba było pomóc uszczelniaczowi?
Póki co, to mam zestaw naprawczy GI, wkład do nożyka żeby uciąć nadmiar i pompkę z dwoma nabojami po 16g.
Zastanawiam się nad sensem wożenia dętki. No chyba, że jakaś daleka wyprawa i trzeba będzie być lepiej przygotowanym

#84 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1,029 posts

Posted 15 June 2020 - 09:17

Z ciekawości, co wozicie ze sobą w razie jakby trzeba było pomóc uszczelniaczowi?
Póki co, to mam zestaw naprawczy GI, wkład do nożyka żeby uciąć nadmiar i pompkę z dwoma nabojami po 16g.
Zastanawiam się nad sensem wożenia dętki.

Obawiam się, że nic oprócz dętki Ci nie pomoże. Woziłem te knoty do zapychania, ostatnio przy kapciu jak mleko nie dało rady załatać, uszczelniłem oponę tym knotem. Zadziałało może na 2-3min, ciśnienie w oponie szosowej jest tak duże, że je po prostu wypycha. Tubelessy są fajne dopóki jest wszystko w porządku, fajnie niosą, są bezpieczne, jednak w przypadku awarii ten system wg. mnie się w ogóle nie sprawdza. Ja już dałem sobie spokój.


  • kaloo and manfred like this

#85 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1,224 posts

Posted 15 June 2020 - 10:37

Nie będę Cię odciągał od takiej decyzji, bo zabawę z tubeless dopiero zacząłem. ;)
Opinie są przeważnie skrajne - jedni po pierwszym komplecie już nie chcą z tym mieć nic do czynienia, inni nie wyobrażają sobie już powrotu do dętek. I ok. Ważne, że jest wybór.
Trochę czytałem o tym jak radzą sobie ludzie w warunkach na poboczu, kiedy mleko nie dało rady. Zazwyczaj wciśnięcie sznurka i obrócenie na dół żeby mleko skleiło daje radę. Generalnie powinno się to zwulkanizować, chyba, że dziura rzeczywiście jest już za duża.
Są też tacy co kleją od zewnątrz na superglue i taśmę samowulkanizują.
Zabawki typu Stans Dart Tool, czy Dynaplug kosztują już parę złoty, więc póki co dam szansę najprostszemu rozwiązaniu (najlepiej jakbym jednak w ogóle nie musiał używać ;))

#86 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1,029 posts

Posted 15 June 2020 - 10:50

(najlepiej jakbym jednak w ogóle nie musiał używać ;))

Czego Ci szczerze życzę...Powodzenia :)



#87 manfred

manfred
  • Użytkownik
  • 777 posts
  • SkądPodhale

Posted 30 July 2020 - 06:48

Jaką pompkę polecicie do napompowania tych opon. Kompresor raczej odpada ze względu na cenę do ok 300 zł. Tak się też zastanawiam bo mam stację benzynową ok 400 m od siebie czy nie korzystać z ich usług :-)


Facebuk i  YT  Strava


#88 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 886 posts
  • SkądOstrów Wlkp.

Posted 30 July 2020 - 07:02

Zwykła pompka wystarcza. Jeśli nie da się napompować zwykłą, to znaczy, że:

  • opona nie jest tubeless
  • felga nie jest przystosowana do tubeless ani nie posiada poprawnie założonej taśmy

Naprawdę ważne jest, żeby taśma była dobrze założona. Jeśli będzie delikatnie podwinięta to już z dużym prawdopodobieństwem nie będzie dało się skutecznie uszczelnić opony.



#89 manfred

manfred
  • Użytkownik
  • 777 posts
  • SkądPodhale

Posted 30 July 2020 - 07:06

Opona nie jest tubeless bo dopiero chcę zmienić swoje nowe opony Vittoria Zaffiro Pro, 700 x 30 na chyba budżetowe CONTINENTAL Grand Prix 5000 28c. Natomiast obręcze to standard aluminiowy Oval Concepts 324 Disc. Tylko jeszcze nie sprawdzałem czy mają naklejoną taśmę czy nie. Póki co jest założona opona i dętka. 


Facebuk i  YT  Strava


#90 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 886 posts
  • SkądOstrów Wlkp.

Posted 30 July 2020 - 07:55

Ogólnie jeśli nie ma kompletu tubeless (opona, taśma i felga), to odradzam. Szkoda czasu, ten system naprawdę jest banalny w obsłudze o ile nie robi się czegoś na skróty.



#91 Hargin

Hargin
  • Użytkownik
  • 277 posts

Posted 30 July 2020 - 08:07

Zwykła pompka wystarcza. Jeśli nie da się napompować zwykłą, to znaczy, że:

  • opona nie jest tubeless

 

Z uwagi na brak jednego standardu zdarza się, że i koło TL i opona TL słabo współpracują. Nawet jak jest nowa, dobrze założona taśma. Czasem trzeba się namęczyć. Ja takie trudności napotkałem z obręczami Tokena - gdzie GP5000 TL i Schwalbe G-One nie wchodzą zbyt chętnie, a np. Schwalbe Pro-One daje się osadzić na rancie przy pierwszym podejściu. Na ratunek przychodzi nabój CO2, jeśli nie ma pompki/kompresora. Warto też skorzystać z mydła z wodą, którym malujemy ranty (na styku z oponą) przed pompowaniem. Jako przykład przeciwny podam koła Zipp 303S, na które opony wskakują bez konieczności stosowania czegokolwiek towarzyszącego pompce "warsztatowej".

 

Natomiast fakt, że jeśli opona nie jest TL to nie ma absolutnie żadnego sensu osadzać jej w tym systemie. Kiedyś przez pomyłkę złapałem oponę GP4000 zamiast GP5000. Po wielu próbach udało się ją osadzić na obręczy i nawet zalać mlekiem. Tylko ubytek powietrza był niemalże widoczny gołym okiem. Opony TL mają inną strukturę materiału, aby zmniejszyć ubytki powietrza. 

 

Prawdziwym jest, że jeśli wszystkie elementy są prawidłowo dobrane, a montaż wykonany bez błędów, to TL potrafi cieszyć (kluczowe elementy: obręcz TL, opona TL, dobrze założone wentyle i taśma, dobre mleko). U mnie już drugi sezon bez jakiejkolwiek awarii (dwa rowery, różne koła i opony, ponad 15kkm). 



#92 manfred

manfred
  • Użytkownik
  • 777 posts
  • SkądPodhale

Posted 30 July 2020 - 08:31

Nie rozumiem  mam obręcz która nadaje się pod tubeless. Nie polecasz dokupić do niej opony i tasmy aby zrobić zestaw bezdętkowy ? Czemu?


Facebuk i  YT  Strava


#93 mataman

mataman
  • Użytkownik
  • 394 posts

Posted 30 July 2020 - 14:55

Zwykła pompka wystarcza. Jeśli nie da się napompować zwykłą, to znaczy, że:

  • opona nie jest tubeless
  • felga nie jest przystosowana do tubeless ani nie posiada poprawnie założonej taśmy
Naprawdę ważne jest, żeby taśma była dobrze założona. Jeśli będzie delikatnie podwinięta to już z dużym prawdopodobieństwem nie będzie dało się skutecznie uszczelnić opony.
Potwierdzam. Ostatnio po wymianie mleka opona wskoczyła przy użyciu zwykłej podłogowej pompki Beto.
  • manfred likes this

#94 Hargin

Hargin
  • Użytkownik
  • 277 posts

Posted 30 July 2020 - 19:57

Nie rozumiem  mam obręcz która nadaje się pod tubeless. Nie polecasz dokupić do niej opony i tasmy aby zrobić zestaw bezdętkowy ? Czemu?

nie rozumiesz 😆 polecam 



#95 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1,224 posts

Posted 04 September 2020 - 13:31

Po 5000 km na tylnym kole gp5000 zaczyna zbliżać się do kresu swojego życia. Jest już płaska, a ostatni ogranicznik powoli zanika.
Do końca sezonu już nie dożyje, więc muszę coś nabyć.

Ktoś użytkuje coś ciekawego? Jestem generalnie zadowolony z conti, nie wiem czy szukając na siłę czegoś innego nie rozczaruje się. ;)
Rozmiar 25c.

#96 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,188 posts

Posted 04 September 2020 - 16:41

Z samej ciekawości warto chyba spróbować czegoś innego - ja myślę nad Goodyear Eagle F1.

 

Nie spojrzałem na tytuł wątku czyli "tubeless" - ja jeżdżę z dętką.



#97 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1,224 posts

Posted 04 September 2020 - 18:02

No właśnie tubeless. Niby jest w czym wybierać, a jak jednak nie do końca. Taki paradoks. Zostanę pewnie przy gp5000. Jak już przód też się podda to wtedy może wjedzie jakiś inny komplet. ;)

#98 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1,029 posts

Posted 04 September 2020 - 18:38

5kkm to trochę szybko ja zabrało, myślałem że takie GP 5000 na 10kkm starczy albo przynajmniej jakieś 8kkmSpróbuj może Schwalbe Pro One, zanim zrezygnowałem z tubelessów zrobiłem na nich jakieś 6kkm i specjalnego zużycia tam nie zauważyłem, zresztą zamierzam je spowrotem wrzucić bo mi się już Veloflex kończy, a tak to dojeżdżę do końca sezonu bez dodatkowych kosztów.

#99 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1,224 posts

Posted 04 September 2020 - 19:06

Waga robi swoje. Przednia wygląda całkiem dobrze, wręcz jestem pewien, że przeżyje jeszcze jedną z tyłu jak nie dłużej.
Tak właśnie myślę, że może następny komplet to będzie Schwalbe albo Hutchinson.

#100 HarveyDent

HarveyDent
  • Użytkownik
  • 1,105 posts
  • Skądwe mnie tyle piękna

Posted 05 September 2020 - 18:34

Też mam conti 500 TL i w porównaniu do 4000S II to mam wrażenie że dużo szybciej sie kończą :/ za chwile bedą miały 4k i myślę żeby podmienić tył z przodem bo trochę lipa. 

Jak z trwałością tych Schwalbe Pro One ? Bo jak macałem w sklepie to miałem wrażenie że papier i jeszcze mniej bieżnika niż w conti :/


To jest Forum Fanatyków
marvelo
 
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT



Reply to this topic