Nasze NIEszosowe rowerki
#541 Gosc_tobo_*
Posted 28 June 2019 - 17:51
#543
Posted 28 June 2019 - 19:57
@mess - pytałem o malowanie bo podobny widelec malował cylkon ostatnio - myślałem że to ten
Co do ślizgów, to skoro rower jest wart 20+ kpln to chyba na części też starczy. Z drugiej strony ślizgi zawsze kojarzyły mi się z mosiężnymi tulejami z kołnierzem, co powinno dać się wytoczyć - no chyba że teraz ślizgi to już coś innego?
#545 Gosc_Bullet_*
Posted 25 July 2019 - 23:44
Zmiany niewielkie, ale istotne: zmiana skoku widelca z 80 na 100 mm, sztyca, kierownica i mostek Ritchey WCS, wymiana wykończonych pedałów i sterów. Po wakacjach nastąpi zmiana kół i napędu. Napęd 9- tkowy zastąpi 10-kowy XT. Unikając dziwactwa 1x...udało mi się zakupić jeszcze nówkę korbę XTka trzyrzędową. Duża tarcza co prawda w rozmiarze 44 była już nie do dostania, ale 42 też ujdzie.
#546
Posted 31 July 2019 - 15:10
hej, szukam lekkich wytrzymałych kół alu do MTB boost, czy tej firmie można zaufać? miał ktoś z nimi do czynienia?
https://fitwheels.eu...1440g-p-34.html
#547
Posted 01 August 2019 - 23:39
W takiej cenie to Ci Tomasz (blackcatwheels.ch/)coś solidnego złoży. Pamiętam, że kiedyś pytałem o wycenę kół 29", i proponował coś na obręczach Duke w podobnej cenie. Aczkolwiek polecam zapytać.
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
#548
Posted 02 August 2019 - 21:00
ok kupiłem nowe gotowe DT (obręcze XR331/350/ratchet 18/ centerlock) plus te nowe tarcze XT i zobaczymy jak to będzie działać. Liczę na pół kilo lżej szkoda trochę, że wewn. szerokość tylko 20mm jak na MTB, ale może da radę.
#549
Posted 03 August 2019 - 20:22
To ja się pochwale swoimi rumakami
Jeden to retro MTB 26", przed poprzednim sezonem założyłem nowy napęd XT 1x11 i... i generalnie na nim nie jeżdżę bo siedzi się inaczej niż na szosie. Stoi i się marnuje, ale jest guzik wart i ma wielką wartość sentymentalną więc ma u mnie dożywocie.
Teraz będzie stał jeszcze więcej gdzieś w piwnicy bo kupiłem sobie cos innego w teren, niestety nowy i Canyon więc jeszcze z miesiąc będę się denerwował i ustawiał to i owo. Na razie zmieniłem kasetę na 11-46, wywaliłem dętki i zalałem mlekiem fabryczne opony, które niedługo zmienię na jakieś trochę większe - jak już ustalę na ile tak w zasadzie mogę sobie pozwolić bo miejsca wiele z tyłu nie ma. Jeździ i siedzi się jak na szosie więc tego już raczej będę używał W dodatku jest absurdalnie lekki pomimo wielu klockowatych części a szosowcy lubią lekkie. Komin ze zdjęcia już uciąłem dzisiaj, są już dwa normalne koszyki i całość gotowa do jazdy 8,15kg.
EDIT:
Nikt nie pisze w tym temacie to wrzucę jak Śmietnik wygląda po zmianach Opony 40mm, kokpit na tyle nisko na ile się da przy fabrycznej pokrywce sterów, pająk Quarq. Kiedyś (ale nieprędko) wpadną pewnie jeszcze lżejsze biegi bo do miejsca z pierwszego zdjęcia ledwo się dotoczyłem dwa razy dając kilka metrów z buta
- impa and cauchy like this
#550
Posted 09 October 2019 - 15:37
Upgrade skończony.
Suma sumarum z oryginalnego rowerka została tylko rama, amorek, mostek i hamulce.
Co nowego:
- koła, leciutkie 1470g, pół kilo lżejsze od oryginalnych Rovali, na obręczach DT XR331 i piastach DT 350 straight pull. Zależało mi na jak najcichszej pracy bębenka, dostałem ratchet 18 i oryginalnie piasta była już mocno wyciszona. Jeżdżę w lesie i prawie w ogóle nie słyszę, super
- tarcze XT MT800 centerlock
- zębatka SLX 34T
- stery FSA
- gięta kierownica - to najnowsza nowość, muszę się przyzwyczaić, pozycja zmieniła się jakbym jeździł na miejskim
Waga:
koło przednie - 1490g
koło tylne - 2000g
goły rower - 9460g
+ pedały, licznik, koszyk, błotnik - 9960g
Nie przypuszczałem, że MTB da mi tyle frajdy z jazdy to był strzał w 10tkę i wart włożonej kasy. A chciałem kupować gravela...
- Marcin321 likes this
#551 Gosc_tobo_*
Posted 09 October 2019 - 16:28
#552
Posted 09 October 2019 - 16:42
odgłosy natury są milsze dla ucha a dyskretny tyk-tyk-tyk też robi mi dobrze
- Prozor likes this
#553
Posted 09 October 2019 - 16:59
Wyszedł właśnie taki trochę gravelowy ten mtb. Wylajtowane opony, twarde przełożenia (z tyłu na oko max 36?). Ta gięta kierownica zupełnie nie pasuje. Prosta kierownica, ewentualnie rogi do pozycji aero.
Odnośnie kół, ile taki komplet kosztuje? Jaki limit wagowy? [edit. ok nieistotne, strasznie wąskie te obręcze]
#554
Posted 09 October 2019 - 17:35
#555 Gosc_tobo_*
Posted 09 October 2019 - 18:48
Chcesz jeździć aero w ternie ?Wyszedł właśnie taki trochę gravelowy ten mtb. Wylajtowane opony, twarde przełożenia (z tyłu na oko max 36?). Ta gięta kierownica zupełnie nie pasuje. Prosta kierownica, ewentualnie rogi do pozycji aero.
Odnośnie kół, ile taki komplet kosztuje? Jaki limit wagowy? [edit. ok nieistotne, strasznie wąskie te obręcze]
#556
Posted 09 October 2019 - 19:43
Jeśli terenem są jakieś płaskie szutry albo ubite leśne ścieżki, to jak najbardziej. Mam w swoim rowerze takie rogi wewnętrzne i zdecydowanie mogę polecić. Głównie dla możliwości zmiany chwytu i odciążenia nadgarstków, ale jakby się uprzeć to jakieś aero też to powinno dawać.
#557
Posted 09 October 2019 - 19:51
Wyszedł właśnie taki trochę gravelowy ten mtb. Wylajtowane opony, twarde przełożenia (z tyłu na oko max 36?). Ta gięta kierownica zupełnie nie pasuje. Prosta kierownica, ewentualnie rogi do pozycji aero.
Odnośnie kół, ile taki komplet kosztuje? Jaki limit wagowy? [edit. ok nieistotne, strasznie wąskie te obręcze]
Rower jak rower, poskładałem go wg swoich potrzeb i sprawdza się znakomicie
Kierownica na pierwszy rzut oka raczej na nie, ale może się przekonam. A jak nie to wrócę do prostej.
Zapłaciłem 1850zł, nówki, w lemonbike. Limit 110kg.
Chętnie bym złożył kolejny @Marcin
a propos MTB hardtaili, zauważyłem że nowy Epic i nowy Scale to niemal kropka w kropkę to samo.
#558
Posted 09 October 2019 - 20:15
Stanowczo dobra opcja dla roweru szutrowo terenowego. Mnie na prostej bolą nadgarstki i jedyną radą była moda z lat ubiegłych czyli ponowny montaż UL rogów. Mi nie wstyd, wygoda i brak bólu ważniejsze od 60g.Jeśli terenem są jakieś płaskie szutry albo ubite leśne ścieżki, to jak najbardziej. Mam w swoim rowerze takie rogi wewnętrzne i zdecydowanie mogę polecić. Głównie dla możliwości zmiany chwytu i odciążenia nadgarstków, ale jakby się uprzeć to jakieś aero też to powinno dawać.
Od siebie dodam, że na takie szutrowanie jesienno zimowe zamontowałem zamiast amora coś takiego jak na fotce. I teraz maszyna idzie, sztywna jak szosa, dobre ciśnienie robi robotę, cienkie Race Kingi RS, kaseta 11-28, na korbie 38 lub 40 i pozamiatane. Jakoś mam awersję do graveli, nie rozumiem w czym to lepsze od sztywniaka mtb tym bardziej, że dziś moda na gravelowe opony 2". W terenie baranek???
#559 Gosc_marvelo_*
Posted 09 October 2019 - 21:23
Arni, co to za widelec?
Ile waży?
Odnośnie rogów to też jestem ich wielbicielem i nie rozumiem, dlaczego tak mało ludzi ich teraz używa.
Ostatnio na Maratonach Kresowych od jednego z uczestników usłyszałem nawet sugestię, żebym je zdjął, bo zaczepię rogiem o jakaś gałąź i się wywrócę. No i że przecież nikt już z rogami nie jeździ, więc nie mogą być dobre.
#560
Posted 10 October 2019 - 11:01
560g, bez cła, 80$, oś w zestawie i pierścień na łożysko. Paczka w 3 tygodnie.
No właśnie, nikt nie jezdzi to i ty przestań Dobre, będę się męczył, bo to obciach i nikt nie jeździ. Takie jest te nowoczesne podejście. To samo było z 1x11 i tymi niby jedynie słusznymi kasetami 11-42 o zakresie 350% na teren górski. Nowości i moda ogłupia ludzi, przestają myśleć racjonalnje, ważne by podążać za tłumem