Pewnie po to samo, co w gravel każdej innej firmy?Po co 40mm w gravelu z deca?
Wysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka
Napisano 28 marzec 2023 - 17:49
Napisano 28 marzec 2023 - 20:46
Nominacja do kasztana roku
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
Napisano 29 marzec 2023 - 06:18
I tu się kończą buntownicze opowieści o marginal gains (bez osobistego przytyku do któregokolwiek z Was).
Rzeczywistość szybko weryfikuje, że nie liczą się marginal gains, tylko visual gains Choćby nie wiem jak dobry był rower, rynek pokaże, że wygląd i tak jest ważniejszy, a opowiastki o profesjonalnych osiągach służą wyłącznie łechtaniu ego. Z kolei nabywcy będą obstawali przy opinii, że są tak bezkompromisowi w poszukiwaniu ideału, że brzydota roweru tylko odzwierciedla ich oddanie dla wyników sportowych.
W praktyce opowieści o szybkich rowerach sprowadzają się do "zrobię wszystko dla uzyskania przewagi, o ile mój rower będzie mi się dzięki temu podobał i będę wyglądał jak pro" <3
Zresztą sama narracja producenta o rowerze miejsko-gravelowym opisuje idealnie typowego nabywcę. Kupi zaawansowany rower sportowy, a będzie nim jeździł po mieście z fotelikiem dziecięcym. 5 czy 10 lat temu analogicznie połowa nabywców MTB 29er po pierwszym sezonie kupowało do niego semi-slicki, bo jeździć po mieście się na tym nie ta, a marzenia o zdobywaniu dziewiczych lasów umarły równie szybko jak dieta i plan treningowy
Jeszcze raz podkreślam: bez przytyku do któregokolwiek z Was. Opisuję raczej oczywistą reakcję rynku.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 29 marzec 2023 - 09:03
Nie zgodzę się. Ja lubię i mam bezkompromisowe rowery.
Za to ten wyżej jest po prostu brzydki jak noc. A szukanie marginal gains tam gdzie można uzyskać dużo i prosto głupim kawałkiem gumy na kole jest po prostu głupie. To co wyśmiewamy to dziwolągi z dorobioną marketingową gadką gdy wiadomo, że ma być po prostu inne, żeby to sprzedać.
Popatrz sobie zresztą jak cały czas reklamowane i przedstawiane są gravele. To są rowery do romantycznego eksplorowania świata. Pojedziesz na nich tam gdzie tylko chcesz na reklamie. Wolność. Wiatr we włosach. Zjeżdżasz z szosy gdzie chcesz i mkniesz przed siebię!
Tylko, że to gówno prawda bo są sprzedawane na gumach, gdzie zakopiesz się kawałek dalej niż skończyło się twoje dokładne planowanie trasy a zaczęło romantyczne zwiedzanie. Ewentualnie jeszcze kawałek dalej, gdzie twój rower sprzedawany z szosowymi przełożeniami również nie przejedzie. I koniec romantyzmu.
Napisano 29 marzec 2023 - 09:57
szukanie marginal gains tam gdzie można uzyskać dużo i prosto głupim kawałkiem gumy na kole jest po prostu głupie
Ale ale! Można zmienić gumy ORAZ ramę!
Spokojnie, nabijam się. Natomiast fakt jest taki, że nie wiemy, czy to jest dobry rower, dopóki na nim nie pojeździmy. Wielu go odrzuci, bo jest brzydki, a inni uznają to za apoteozę brzydoty jako formy poświęcenia dla maksymalizacji wyniku. Ot, marketing.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 29 marzec 2023 - 10:37
Mnie irytuje że na siłę szukają nowych rozwiązań żeby na rowerze bez tylnej amortyzacji zadu nie trzęsło, a prawda jest taka, że to i tak niewiele da, choćby nie wiem jak zaklinali rzeczywistość - to po co tak kombinować.
Pisałem to już wiele razy, powtórzę i tu, że najlepiej tą "tylną amortyzację w szosach" rozwiązał Giant Defy dając giętkie widełki tylnego trójkąta. I to w miarę działa i wygląda niebo lepiej niż ten wynalazek.
Napisano 29 marzec 2023 - 11:08
Jakim cudem stwierdzasz, że rozwiązanie jest lepsze, skoro nawet nie jeździłeś na tym rowerze?
Właśnie potwierdzasz dokładnie to, co wcześniej napisałem: rower się Tobie wizualnie nie podoba, więc wymyślasz mu złe właściwości techniczne.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 29 marzec 2023 - 11:42
Multipla też jest bardzo praktycznym samochodem, który jest mega przestronny i może podróżować nim 6 osób + bagaż. Mimo wszystko jakoś też się średnio to przyjęło . Niestety ale ludzie kupują przeważnie wszystko oczami. Jeśli coś jest paskudne to ciężko uargumentować zakup, nawet jeśli wszystkie właściwości za tym przemawiają.
Porównań tutaj można wystosować wiele, ale wszystko się sprowadza do tego ze wygląd w każdej branży jest ważny - bo jest kluczowy czynnik dla pierwszego wrażenia.
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany