Jump to content


Photo

Trek Emonda Sl5 2021

emonda sl5

  • Please log in to reply
122 replies to this topic

#61 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1,981 posts
  • SkądWrocław

Posted 30 July 2020 - 14:01

no ba. Kleją się do asfaltu



#62 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1,224 posts

Posted 30 July 2020 - 14:20

Oczywiście, że się da. Trzeba brak poprawkę, że jest jednak mokro. ;)
Jeżdżę na GP5000TL 25mm od 2800 km i jestem zadowolony. Nie widzę nadmiernego stanu zużycia, wszystkie znaczniki jeszcze widoczne.
Gum nie było.

#63 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 30 July 2020 - 14:36

To chyba pójdę w Continentale GP5000, na mokrym da się też na nich jezdzić ?

Da się. Co prawda więcej przejechałem na Ultra Sport II, ale wszystkie pozytywne opinie o Continentalach na tym forum i u masy recenzentów się sprawdziły. Kleją niesamowicie ;).



#64 g88

g88
  • Użytkownik
  • 92 posts

Posted 03 August 2020 - 05:52

Niestety jest jakiś problem z Continental GP 5000 ostatnio, szczególnie w rozmiarze 28mm. 
Dowiedziałem się w Evanlite, że nie chcą już ich zakładać, bo bardzo duży odsetek opon ma fabryczne bicie. Nie wiem czy dotyczy to tylko wersji tubeles, ale na forum też kilka osób potwierdziło tą przypadłość :/ 
W Evanlite rekomendują oponę IRC Formuła, ale nie wiem czy ją wybiorę, bo to jakaś nowość. 

Wycieczka w góry zaliczona, wyrównałem swoje FTP, więc jechałem najmocniej jak potfaiłem ;) 
Wjazd na salmopol od strony szczyrku dał mi trochę w kość, ale zjazd był super. Rower jest bardzo stabilny a hamulce naprawdę dają radę, choć na zwykłych u -breakech nigdy nie jeździłem. Moim zdaniem warto dopłacić do tarcz, szczególnie jak ktoś myśli o karbonowych kołach. Poczułem też co robi opór powietrza przy 70km/h i jak pozycja na to wpływa pozycja na rowerze. 

Dzisiaj robię mały przegląd, bo już czuje, że kilka rzeczy się poluzowało i trzeba je dokręcić. 

Zapisałem się też na Bikefitting do Częstochowy za 2 tygodnie, więc na razie ustawień nie ruszam. 

 


  • artho and lukaszzsch like this

#65 Argi

Argi
  • Użytkownik
  • 494 posts

Posted 03 August 2020 - 12:42

... bo już czuje, że kilka rzeczy się poluzowało i trzeba je dokręcić.


No bez jaj 😆

#66 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 03 August 2020 - 13:36

No przecież linki to są dosyć szybko do pierwszej mikroregulacji ;).



#67 g88

g88
  • Użytkownik
  • 92 posts

Posted 04 August 2020 - 06:09

Linki to sobie zrobiłem po pierwszej jeździe ;) Jest w instrukcji tabela z siłami dokręcania śrub, więc po 300 km wypada to ogarnąć ;) 
Dzisiaj przyszedł pomiar mocy w korbie Inpeak, więc będzie się teraz precyzyjniej jeździć. 



#68 manfred

manfred
  • Użytkownik
  • 777 posts
  • SkądPodhale

Posted 04 August 2020 - 06:38

Do jednego ramienia?


Facebuk i  YT  Strava


#69 g88

g88
  • Użytkownik
  • 92 posts

Posted 04 August 2020 - 13:46

Tak, już kiedyś sprawdzałem i mam 48/52 % więc prawie równo. 



#70 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 04 August 2020 - 14:22

Jak InPeak to chyba zawsze lewe, oni chyba nie mają w ofercie obsługi dla obu nóg.

 

Jeździłem kilka dni na tym rowerze, sztywność jest świetna, 105-tka klika wspaniale, hamulce sprawowały się na zjazdach rewelacyjnie siodełko wygodne, owijka komfortowa, nawet opony się dobrze sprawowały w górach a powiedz mi jak sztyca? Czy po dokręceniu ze stosownym momentem nie skrzypi?



#71 g88

g88
  • Użytkownik
  • 92 posts

Posted 05 August 2020 - 05:16

Nie skrzypiała sztyca od początku ;) Co do Siodełka to nie jest złe ale dupsko po godzinie bolało, jest dość miękkie. 
Przełożyłem siodło prologo z poprzedniego roweru i jest ok. Opony są przyzwoite, ale sporo ważą, no i ja nie przepadam za drutowanymi. 

Dzisiaj zamówiłem koła Evanlite 50mm z oponami IRC formula pod tubeles ;) Były jeszcze na celowniku Nolomited ale trochę zraziła mnie obsługa, jak zadałem kilka pytań. W Evanlite super kontakt, rzeczowe odpowiedzi i mam nadzieję 2-3 tygodniowa realizacja zamówienia. 

Po bikefittingu wjedzie jeszcze nowa kierownica aero bontragera, ale ze zwykłym mostkiem nie zintegrowanym. 



#72 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3,724 posts

Posted 05 August 2020 - 07:18

To czy nowy rower wymaga poprawek pomontażowych zależy głównie od kompetencji składacza oraz od jakości części.
Zakładam sytuację gdy rower jest na pełnym przeglądzie i zmieniane są wszystkie linki i pancerze, wyciągane/wymieniane wszystkie łożyska itd. Właścicielowi nie sugeruje się żeby przyjechał w tym przypadku na "przegląd zerowy" :)

#73 g88

g88
  • Użytkownik
  • 92 posts

Posted 05 August 2020 - 12:07

Z każdym pojazdem tak jest, miałem podobnie z przyczepą i motocyklem nawet ;) Jak coś jest nowe to trzeba niektóre śruby dokręcić po kilku jazdach i "składacz" nie ma tu nic do rzeczy, skoro dokręca fabrycznie śruby odpowiednim momentem obrotowym. 



#74 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1,224 posts

Posted 05 August 2020 - 12:12

Jeśli coś jest dokręcone z odpowiednim momentem, a mimo wszystko wymaga poprawek to po co była ta procedura?

Jak kupisz nowy samochód to raczej masz nadzieję, że do najbliższego przeglądu nie powinieneś robić nic poza tankowaniem benzyny i płynu do spryskiwaczy, a nie nasłuchiwać co się akurat odkręca.

#75 g88

g88
  • Użytkownik
  • 92 posts

Posted 05 August 2020 - 12:14

To byś się zdziwił co sie potrafi w nowym acuie poluzować. Czepiasz się trochę na siłe, ale zawsze możesz napisać do treka - pewnie wyjaśnią. 



#76 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1,224 posts

Posted 05 August 2020 - 12:29

Nie chodzi o czepianie się na siłę.
Do roweru dostałem takie coś:

IMG-20200805-132235.jpg

Jedyne co musiałem zrobić to wyregulować przerzutki po wyjęciu roweru z kartonu (poza oczywistością jak złożenie kokpitu i ustawieniem pod siebie).

Kupowałem już dwa nowe samochody i w żadnym z nich przez pierwszy rok nie robiłem nic poza tym co pisałem.

#77 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1,152 posts
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Posted 05 August 2020 - 12:32

Ja tam mam uraz do przeglądów zerowych, bo mam wrażenie, że zerowy znaczy zero roboty.

 

Specjalnie oddałem do jednego z serwisów rower w którym trzeba było naciągnąć linkę do tylnej przerzutki. 

 

Rower oddano mi w takim samym stanie jak go oddałem. Nawet ciśnienie w oponach się nie zmieniło.

 

 



#78 g88

g88
  • Użytkownik
  • 92 posts

Posted 05 August 2020 - 12:34

Nie chodzi o czepianie się na siłę.
Do roweru dostałem takie coś:

IMG-20200805-132235.jpg

Jedyne co musiałem zrobić to wyregulować przerzutki po wyjęciu roweru z kartonu (poza oczywistością jak złożenie kokpitu i ustawieniem pod siebie).

Kupowałem już dwa nowe samochody i w żadnym z nich przez pierwszy rok nie robiłem nic poza tym co pisałem.

Jakbyś zakręcił kluczem dynamometrycznym, to byś zobaczył co jest niedokręcone. 



#79 g88

g88
  • Użytkownik
  • 92 posts

Posted 05 August 2020 - 12:35

Ja tam mam uraz do przeglądów zerowych, bo mam wrażenie, że zerowy znaczy zero roboty.

 

Specjalnie oddałem do jednego z serwisów rower w którym trzeba było naciągnąć linkę do tylnej przerzutki. 

 

Rower oddano mi w takim samym stanie jak go oddałem. Nawet ciśnienie w oponach się nie zmieniło.

to już chyba zależy od konkretnego serwisu a nie wytycznych producenta ;)



#80 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2,570 posts

Posted 05 August 2020 - 12:56

Jak się ciśnienie w oponach nie zmieniło, to znaczy, że pompowali, bo schodzi z dnia na dzień 😆


  • EmPe, lupus, artho and 2 others like this



Also tagged with one or more of these keywords: emonda, sl5