Jump to content


Photo

Tarcze w szosie ?


2153 replies to this topic

#1221 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 888 posts
  • SkądOstrów Wlkp.

Posted 16 May 2018 - 06:07

Pewnie ma koła bez szybko-zamykaczy, ale generalnie przecież są sztywne osie ze "zwykłymi" szybko-zamykaczami.



#1222 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,922 posts
  • SkądWarszawa

Posted 16 May 2018 - 07:42

aaa dobra już widzę, spojrzałem na tą Orbeę - nie masz z tyłu "szybkozamykacza" sztywnoosiowego, tylko śrubę ;) trochę lipa, zmień jak najszybciej :)



#1223 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,195 posts

Posted 16 May 2018 - 08:03

Niektóre osie nie mają "klamek" i trzeba je dokręcać imbusem - mi to nie przeszkadza. Przy niektórych osiach DT klamka jest demontowalna czyli można jeżdzić z nią albo bez niej.

Może się mylę, ale wydaje mi się, że rower z tarczami (szczególnie nowego typu, takimi  o"pełnym" profilu) jest nieco bardziej podatny na

boczny wiatr.

Również myślę, że  szosówki z hamulcami obręczowymi -chyba, że coś by mi się wyjątkowo przypadło do gustu-już bym nie kupił.



#1224 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,922 posts
  • SkądWarszawa

Posted 16 May 2018 - 08:29

z takich pobożnych życzeń to chciałbym aby w przyszłości tarcze były jeszcze mniejsze, tak ze 12cm. Wiem, że zmniejszy się trochę siła hamowania, ale rower by zgrabniej wyglądał :)



#1225 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,195 posts

Posted 16 May 2018 - 08:36

To już lepiej byłoby zostać przy obręczowych: tarcze 12 cm nie tylko zmniejszyłyby znacznie siłę hamowania, ale równocześnie ogromnie

spadłaby odporność na przegrzewanie.



#1226 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,922 posts
  • SkądWarszawa

Posted 16 May 2018 - 08:47

sprawdziłeś to?



#1227 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2,241 posts
  • SkądWarszawa

Posted 16 May 2018 - 08:54

Może się mylę, ale wydaje mi się, że rower z tarczami (szczególnie nowego typu, takimi  o"pełnym" profilu) jest nieco bardziej podatny na

boczny wiatr.

 

Tego na razie nie miałem jak sprawdzić, bo nie trafiłem na bardzo porywisty wiatr. Przy umiarkowanym wietrze nie obserwowałem żadnych negatywnych skutków tarcz. Ale tutaj test nie będzie miarodajny bo obecne koła mają znacznie korzystniejszy profil niż w poprzednim rowerze więc nawet jak tarcze coś pogarszają to i tak tego nie odczuję.



#1228 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,195 posts

Posted 16 May 2018 - 08:58

sprawdziłeś to?

 

Nie trzeba sprawdzać, wystarczy (chyba) że trochę pomyślisz.



#1229 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,922 posts
  • SkądWarszawa

Posted 16 May 2018 - 09:08

Teoretycznie to dużo rzeczy można powiedzieć, np. teoretycznie napędy 1x są bez sensu, bo lepiej miec więcej biegów niż mnie, ile było krzyku po co na co to komu. Wolę sprawdzić :) 



#1230 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 16 May 2018 - 22:47

Praktycznie tarcze 140 są już bardzo malutkie.
Oprócz mocy czy jej braku jest jeszcze aspekt odporności na przegrzanie która maleje wraz z wielkością tarczy.

#1231 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2,263 posts
  • SkądSheffield

Posted 17 May 2018 - 20:01

Jak już tarcze się na serio wprowadzą do peletonu i na rynek to wymyślą hamulec w przedniej piaście, zobaczycie :D


  • Jacam76 likes this

 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#1232 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 17 May 2018 - 20:38

A po kolejnych paru latach wymysla cos zupelnie nowego.... hamulce szczekowe :)
  • Jacam76 and samuraj_84 like this

#1233 scar

scar
  • Użytkownik
  • 125 posts
  • SkądWU

Posted 17 May 2018 - 21:59

 to wymyślą hamulec w przedniej piaście, zobaczycie :D

 

 

 i z dynamem :P , dla bezpieczeństwa peletonu jako równowaga tarczówek :lol:



#1234 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,634 posts
  • SkądSzczecin

Posted 18 May 2018 - 04:26

Jak już tarcze się na serio wprowadzą do peletonu i na rynek to wymyślą hamulec w przedniej piaście, zobaczycie :D

Ale hamulce bębnowe to Ty szanuj!

i z dynamem :P

Nie zauważyłeś, że lampki rowerowe nagle stały się cool? Przez całe dekady wstyd było wozić jakąkolwiek lampkę na szosówce, a dziś nagle mamy wysyp lampek za 400 zł i takie (i tylko takie! ;) ) wolno wozić nawet na karbonowym ścigaczu.

 

Zresztą z jaskrawymi ciuchami było podobnie. No, ale oczywiście znajdą się duzi chłopcy gotowi twierdzić, że są odporni na marketing ;)


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1235 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,922 posts
  • SkądWarszawa

Posted 18 May 2018 - 05:46

Lampki to nie wstyd tylko obowiązek..

#1236 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,623 posts
  • SkądSulęcin

Posted 18 May 2018 - 06:46

Raczej zdrowy rozsądek. Podobnie zresztą jak jaskrawe ciuchy, zwłaszcza solo na asfalcie. Z punktu widzenia kierowcy o wiele łatwiej zauważyć tak ubranego rowerzystę, niż zlewającego się z asfaltem. 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1237 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 888 posts
  • SkądOstrów Wlkp.

Posted 18 May 2018 - 06:52

Dokładnie, podejście społeczeństwa do bezpieczeństwa się zmieniło. Kolarze nie są tutaj wyjątkiem.



#1238 alpin

alpin
  • Użytkownik
  • 42 posts
  • SkądCzarnków

Posted 18 May 2018 - 09:17

Lampki to nie wstyd tylko obowiązek..



Lampki są obowiązkiem po zmroku. Natomiast obowiązkiem jest dzwonek a kto ma bo ja nie.

50.png


#1239 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 888 posts
  • SkądOstrów Wlkp.

Posted 18 May 2018 - 09:44

Wystarczy mieć głośny bębenek, działa lepiej niż dzwonek, ludzie uciekają w popłochu :)


  • cauchy likes this

#1240 tomek232

tomek232
  • Użytkownik
  • 84 posts

Posted 18 May 2018 - 09:53

Natomiast obowiązkiem jest dzwonek a kto ma bo ja nie.

 

Ja długo nie miałem dzwonka, bo trudno było znaleźć taki, coby objął kierownicę szosową. Do tego nie bardzo miałem miejsce na kierownicy, aby go przyczepić. Aż wreszcie znalazłem, mały, niedrogi i obejmuje kierownicę szosową https://www.decathlo...id_8346321.html





Reply to this topic