Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pomiar Mocy - Sprzęt (Tylko Sprzętowe Mierniki Mocy!)

PowerTapPower2MaxSRM Quarq Stages Polar i inne.

2471 odpowiedzi w tym temacie

#221 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8630 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 03 październik 2014 - 07:36

@kapral_szef: tak, jest to często stosowane z uwagi na lepszą żywotność łożysk BSA. Wystarczy wymienić standardowe łożyska BB30 na: adapter BB30-BSA:

41sH5TNyVwL.jpg

(przykład), oczywiście w to się wkręca standardowe łożyska BSA.

 

Instrukcja montażu konwentera SRAM: BB30 Adapter To BSA User Manual BB30 Adapter ... - Sram

 

Wątek: Support Bsa-Bb30 - Osprzęt, podzespoły - Forum Szosowe

 

Instalacja:

2013-02 BB30 to BSA Converter installation - YouTube

 
 
Teoretycznie mógłbyś się nawet zastanowić nad korbą Rotora z grubszą osią i dedykowanymi łożyskami do suportu BSA, ale tak żeby można było korbę bez problemu przełożyć do suportu BB30.
Rotor takie łożyska też robi:
20601.png
tu wersja stalowa (stalowe łożyska) za 49 euro.
 

 

DA jak i Reda mam 130 BDC, miło mi to słyszeć że się da...A czy nie będzie problemu, po wyznaczeniu stref treningowych itd, jak będę tę korbę przekładał z szosy do czasówki?

 

A niby czemu miałyby być? O ile masz suporty tego samego standardu (ewentualnie łożyska dopasowane do średnicy osi korby) to problemu nie będzie - przynajmniej jeśli chodzi o kwestie związane z treningiem strefy mocy: na czasówce/szosówce pozostają takie same, przecież nie wygenerujesz znacząco mniejszej/większej mocy na innym rowerze. No, ok: małe różnice mogą być z uwagi na zmianę położenia ciała w stosunku do układu napędowego (przesunięcie do przodu), do zweryfikowania i ewentualnych korekt treningowych.

 

Za to kwestia Q-factor może być znacząca, choć nie musi: po wymianie korby Elite na Rotor 3D u mnie wystąpiła konieczność regulacji przerzutki przedniej: korba Rotor'a ma mniejszy Q-factor i koła zębate znajdują się bliżej ramy (zresztą przy doborze korby to był duży plus dla mnie!) no i musiałem pobawić się trochę z regulacją.

Dlatego jeśli korba w czasówce będzie miała inny q-factor niż FSA którą chcesz kupić, to możesz liczyć się z koniecznością korekt ustawienia przedniej przerzutki (może wystarczy tylko ustawienie skrajnych pozycji za pomocą śrubek regulacyjnych).


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#222 kapral_szef

kapral_szef
  • Użytkownik
  • 353 postów
  • SkądKalisz

Napisano 03 październik 2014 - 10:58

Odnośnie q-factor, czy używając adaptera BB30>BSA q-factor będzie większy niż w przypadku bez adaptera bo wydaje mi się że mufa suportowa BB30 jest szersza niż BSA a więc dokładając dodatkowo miski ta szerokość chyba jeszcze się zwiększy ? Druga sprawa to jak wygląda długość i średnica osi korby w przypadku BSA i BB30 ? 

 

W tym temacie jestem totalnie zielony więc proszę o wyrozumiałość jeśli moje pytania wydają się Wam trywialne bo jednak miernik to dla mnie dość duże przedsięwzięcie finansowe i nie chciałbym żeby skończyło się frustracją :D

 

Prozor, rozumiem że w moim przypadku posiadacza ramy z suportem BSA mogę zamówić korbę np. Rotor 3d F lub FSA, w wydaniu pod suport BSA a potem przy wymianie ramy na taką z BB30 wystarczy że zmienię łożyska/wkład suportu? 

 

Chyba że miałeś na myśli że kupię korbę pod BB30 i do tego dokupię adapter z BB30 na BSA i wkręcę do mojego starego alu treka (z  suportem BSA) a jeśli wymienię ramę to wtedy bez adaptera będę mógł zastosować tą korbę wymieniając tylko łożyska. :D 



#223 gt4

gt4
  • Użytkownik
  • 105 postów
  • SkądZachodniopomorskie

Napisano 03 październik 2014 - 11:13

Regulacja przerzutki to akurat małe utrudnienie. Raz ustawię w szosie i czasówce pod nową korbę i mogę przekładać kiedy zechcę. W obu ramach suport jest na 68mm i w czasówce jest suport DA chyba Hollowtech II (czy BSA) jakiś, pod korbę DA7800, a w szosie GXP Sram Red lub Force,(był ceramiczny SR ale jedno z łożysk lekko zatarte jest) pod korbę SR. Z tego co się orientuję to sposób montażu jest identyczny, a ich różnica to, średnica wewnętrznych łożysk. Jeśli P2M FSA pasuje, a raczej tak, do suportu DA , to będzie z nim ta korba sobie przeskakiwać. Sorki za mierną wiedzę na temat suportów  :-|  .



#224 gt4

gt4
  • Użytkownik
  • 105 postów
  • SkądZachodniopomorskie

Napisano 03 październik 2014 - 11:32

Doszukałem się: szosa BB Type 68mm / English , czasówka też raczej 68mm bo był wcześniej suport 105 octalink 68mm shell, zanim zamontowałem DA coś tam coś tam  ;-) ... 



#225 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8630 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 03 październik 2014 - 16:12

Gt4- ja też miałem GXP, wymieniłem na shimano, ostał mi sie po korbie Ultegra. U siebie też musisz dopasować oba suporty pod jeden standard nowej korby.
A co do regulacji przerzutki chodzilo mi o to, że gdybys chciał używać dwoch roznych korb o różnym q-factor, to trzeba byłoby często regulację robić. Jeśli będziesz tylko zonglował korbą bez jazdy na innych to problemu nie ma.

Kapral, odpiszę na kompie, bo na tablecie pisanie dłuższego tekstu jest wkurzające B)

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#226 gt4

gt4
  • Użytkownik
  • 105 postów
  • SkądZachodniopomorskie

Napisano 03 październik 2014 - 20:07

Dzięki za odpowiedź, śledzę temat dalej i kombinuję kasę na pomiar. Śledzę też różne rynki i rozważam też zakup używki, ale ciężko coś trafić w korbie i w rozsądnej cenie, i pod ANT+. Wychodzi chyba na to że ten P2M fsa jest najkorzystniejszą opcją?!



#227 play

play
  • Użytkownik
  • 361 postów
  • Skądpzn

Napisano 03 październik 2014 - 20:18

No to szybko kombinuj bo wyprzedaż P2M może się w każdej chwili zakończyć.



#228 gt4

gt4
  • Użytkownik
  • 105 postów
  • SkądZachodniopomorskie

Napisano 04 październik 2014 - 08:49

No to szybko kombinuj bo wyprzedaż P2M może się w każdej chwili zakończyć.

Tak, wiem...wiem... biorę to pod uwagę.



#229 radeczek13

radeczek13
  • Użytkownik
  • 45 postów
  • SkądPrzemyśl

Napisano 04 październik 2014 - 18:03

Witam! chciałbym się podpiąć pod wątek,  przymierzam się do zakupu korby z pomiarem mocy, wiele wskazuje ,że padnie na P2M, jednak zważywszy ,iż posiadam całą grupę campagniolo Recorda wypadałoby brać również taką korbę... jednak cena zabija 1690 Euro:(((( (korba +ceramiczne łożyska w zestawie-bez zębatek typ S) nie wiem czy sprzedają bez łożysk?? Może coś doradzicie co kupić mając na uwadze stylistykę oraz kompatybilność i płynność w działaniu osprzętu..posiadam suport BSA..



#230 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8630 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 04 październik 2014 - 18:13

Odnośnie q-factor, czy używając adaptera BB30>BSA q-factor będzie większy niż w przypadku bez adaptera bo wydaje mi się że mufa suportowa BB30 jest szersza niż BSA a więc dokładając dodatkowo miski ta szerokość chyba jeszcze się zwiększy ? Druga sprawa to jak wygląda długość i średnica osi korby w przypadku BSA i BB30 ? 

 

W tym temacie jestem totalnie zielony więc proszę o wyrozumiałość jeśli moje pytania wydają się Wam trywialne bo jednak miernik to dla mnie dość duże przedsięwzięcie finansowe i nie chciałbym żeby skończyło się frustracją :D

 

Prozor, rozumiem że w moim przypadku posiadacza ramy z suportem BSA mogę zamówić korbę np. Rotor 3d F lub FSA, w wydaniu pod suport BSA a potem przy wymianie ramy na taką z BB30 wystarczy że zmienię łożyska/wkład suportu? 

 

Chyba że miałeś na myśli że kupię korbę pod BB30 i do tego dokupię adapter z BB30 na BSA i wkręcę do mojego starego alu treka (z  suportem BSA) a jeśli wymienię ramę to wtedy bez adaptera będę mógł zastosować tą korbę wymieniając tylko łożyska. :D

 

Z adapterem będzie tak samo jak przy samym BSA (z łożyskami). Tak, jeśli zamierzasz kupić ramę z suportem BB30 to masz dwie opcje:

  1. Zakup korby z grubą osią i łożyskami Rotora do wkręcenia w BSA, ale dopasowanymi do grubej osi BB30. Po wymianie ramy po prostu przenosisz korbę do nowej ramy z nowymi łożyskami (wciskane).
  2. Zakup korby z osią 24mm i wtedy w BSA wchodzi w łożyska kompatybilne z Shimano (mogą być też Rotora, ale "zwykłe"), a przy wymianie ramy na BB30 wciskasz w ramę adapter w którego wkręcasz łożyska do BSA (można przekręcić ze starej ramy).

 

Proste, gorzej z decyzją co kupić.

 

 

 

Witam! chciałbym się podpiąć pod wątek,  przymierzam się do zakupu korby z pomiarem mocy, wiele wskazuje ,że padnie na P2M, jednak zważywszy ,iż posiadam całą grupę campagniolo Recorda wypadałoby brać również taką korbę... jednak cena zabija 1690 Euro:(((( (korba +ceramiczne łożyska w zestawie-bez zębatek typ S) nie wiem czy sprzedają bez łożysk?? Może coś doradzicie co kupić mając na uwadze stylistykę oraz kompatybilność i płynność w działaniu osprzętu..posiadam suport BSA..

 

Jak jesteś purystą i KONIECZNIE musisz mieć korbę Campa Record, to niestety droga impreza. Czy sprzedadzą bez łożysk - o to pytaj się @ power@power2max.de

Odpowiedzą wyczerpująco i szybko.

A czy rzeczywiście z innymi korbami niż Campy napęd będzie gorzej i mniej płynnie działał? Raczej wątpię, no ale może jestem w błędzie (oczywiście myślę o korbach z wyższej półki, a nie pierwszym lepszym badziewiu ;-))...


  • kapral_szef lubi to

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#231 radeczek13

radeczek13
  • Użytkownik
  • 45 postów
  • SkądPrzemyśl

Napisano 06 październik 2014 - 15:53

Jak jesteś purystą i KONIECZNIE musisz mieć korbę Campa Record, to niestety droga impreza. Czy sprzedadzą bez łożysk - o to pytaj się @[email protected]

Odpowiedzą wyczerpująco i szybko.

 

Niestety odpowiedzieli, że nie sprzedadzą korby bez łożysko:( szkoda specjalnie nie zależy mi na ceramice, a to z pewnością byłyby oszczędności z 200-300 Euro...


Użytkownik radeczek13 edytował ten post 06 październik 2014 - 15:54


#232 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8630 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 21 październik 2014 - 10:53

Wracając do prównania mierników mocy PowerTap (PRO+) i Power2Max poniżej przedstawiam wykresy z jazdy godzinnej:

 

wykres1.png

 

 

Specjalnie bez wygładzeń i uśrednień, choć trochę zaciemnia obraz, jednak widać różnicę pomiędzy max/min dla PT i P2M - jak widać PT ma większe odchyłki, teraz to samo na oddzielnych wykresach:

 

wykres2.png

 

Na pierwszy rzut oka wykresy niewiele różnią się od siebie (co widać po nałożeniu ich na siebie - wykres poprzedni), jednak żółty wykres różnic PT - P2M wykazuje różnicę w pomiarach, która jak widać sięgać może nawet i około +400/-300W. Dużo? Może, ale są to szczyty 1 - 2s (w obie strony), gdybym zrobił uśrednianie próbek już do 3s odchyłki znacznie by się zmniejszyły, a przy średniej 10s praktycznie spadają do wartości ok. 10W.

 

Zbliżenie do krótszego, 2 minutowego odcinka czasu ukazuje już zdecydowanie czytelniejszy wykres:

 

wykres3.png

również nie wygładzany, zresztą tu nie byłoby sensu.

Można tu wyraźnie dostrzec, że moc zarejestrowana przez P2M jest bardziej wygładzona w porównaniu do PT, prawdopodobnie efekt zastosowanego algorytmu wyliczania danych.

 

Jak to wygląda przy porównaniu wykresów CP w GoldenCheetah?

wykres%2BCP%2B1.png

 

Kolor czerwony - PowerTap, niebieski (niebieskawy? prawdziwy facet rozróżnia 16 kolorów ;-)) Power2Max.

 

A jeszcze lepiej będzie to widoczne przy porównaniu CP Delta (jako bazę przyjęto Power2Max):

wykres%2BCP%2Bdelta.png

 

Tu uwaga - wykres CP obrazuje maksymalne wartości dla danych interwałów czasowych (ale chyba po odrzuceniu potencjalnych błędów?). Czyli to, że np. dla CP 10s PT ma o 15W większą moc, a dla CP 30s P2M ma moc większą o 5W nie oznacza, że dla każdego 10s PT będzie rejestrował większą moc od P2M, a dla 30s P2M większą od PT. W danym przypadku tak było - jednak czym większa ilość próbek i w związku z tym większe uśrednienie, tym bardziej linie wykresów do siebie się zbliżają.

 

Ten sam wykres co wyżej, ale nie w W, ale w %:

CP%2Bprocentowo.png

 

Jak widać, od 7s różnica pomiaru CP nie przekracza 5%, a CP dłuższego okresu czasowego w granicach 2-3% (za wyjątkiem okolic 3m i 4%) - biorąc pod uwagę dokładności obu mierników mocy, błąd mieści się w tolerancji pomiarowej. Teoretycznie Power2Max ma plus minus 2% błędu pomiarowego, PowerTap niby nieco mniej bo +-1,5% (a więc po zsumowaniu skrajnych może być błąd pomiarowy do 3,5% - o ile oba mierniki przy tym samym obciążeniu mają odchyłki pomiarowe w identyczną stronę, choć to raczej mało możliwe) ale z danych wynika, że co prawda sam pomiar mocy w piaście powinien być dokładny, jednak należy uwzględnić główny czynnik wprowadzający zakłócenia: łańcuch. Sprężystość łańcucha to raz, ale należy pamiętać o zmianie biegów - przerzucanie łańcucha pod obciążeniem na większą zębatkę wprowadza dodatkowe siły dodające się do siły napędowej, z kolei zrzucanie na mniejsze koło zębate spowoduje chwilowe zredukowanie napięcia łańcucha, czyli zmniejszenie mierzonej mocy - nawet pod obciążeniem. Oczywiście przerzucanie łańcucha pomiędzy zębatkami nie trwa sekundy (a z takim interwałem czasowym mierniki mocy nadają sygnał), ale średnia moc z tej sekundy, w której nastąpiła zmiana przełożenia będzie inna mierzona w piaście, a inna w korbie.

 

Czy moc maksymalna zarejestrowana przez PowerTap będzie wyższa niż ta zarejestrowana przez Power2Max? Może, ale nie musi. A nawet nie powinna ;-). Już tłumaczę dlaczego - jeśli będzie to moc zarejestrowana dzięki mocnym szarpnięciom łańcucha na dodatek w powiązaniu ze zmianą przełożenia (na wyższej położoną zębatkę) to tak - wtedy istnieje duże prawdopodobieństwo, że moc zarejestrowana przez PT będzie wyższa. Przy zrzucaniu na mniejsze kółka zębate kasety moc zarejestrowana może być nawet mniejsza (luzowanie łańcucha), aczkolwiek po zrzuceniu następuje napięcie i szarpnięcie łańcucha co powoduje chwilowy wzrost zarejestrowanej mocy. Jednak jeśli będzie to zarejestrowane podczas sprintu na stałym przełożeniu to moce zarejestrowane tak w piaście jak i w korbie powinny być do siebie zbliżone, ze wskazaniem na PT. Dlaczego? Należy pamiętać, że algorytm wyliczenia mocy w Power2Max jednak bardziej wygładza dane, PT zwraca wyniki bardziej "ostre" i przez to moce chwilowe o krótkim czasie trwania będą najprawdopodobniej wyższe dla PT, a niższe dla P2M.

Jednak nie mam już PT i doświadczeń takich chyba już nie przeprowadzę ;-).

 

Na deser informacja o różnicy średniej mocy z całego treningu - to... 0,7W. NP 1W, a średnia niezerowa 2W na korzyść Power2Max. Teoretycznie moc mierzona w korbie powinna być nieco wyższa (bez strat na przeniesieniu napędu), ale jak widać różnicy dużej nie ma.

 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#233 play

play
  • Użytkownik
  • 361 postów
  • Skądpzn

Napisano 21 październik 2014 - 11:03

Dobra robota. W temacie mocy maksymalnej to i tak wiele źródeł sugeruje unikać maksa z 1s właśnie ze względu na błąd próbkowania i sugeruje się używanie mocy z 5s jako mniej zależnej od "szczęścia".

 

Super też że w końcu ktoś pokazał że pokazywanie wykresów zarejestrowanej mocy (albo o zgrozo filmy z kilkoma licznikami) praktycznie mija z celem, za to pokazanie krzywej mocy już może pokazać całkiem sporo (aż ciekaw jestem jak by to wyglądało z jedno nożnymi miernikami)



#234 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8630 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 21 październik 2014 - 13:21

A z nieco innej beczki - jak wchodziły na rynek pierwsze elektroniczne zmieniarki dla rowerów szosowych (bo dla mieszczuchów były szybciej, choć bez powodzenia), dywagowaliśmy na temat wprowadzenia zautomatyzowania obsługi przełożeń, swoistej automatycznej skrzyni biegów ;-).

 

No i pierwsza jaskółka się pojawiła na blogu DCRainmakera: Bioshift Automated Bike Shifting System.

Nie jest to miernik mocy, ale wynalazek pracujący poprawnie w rowerach wyposażonych w miernik mocy i oczywiście elektroniczną zmieniarkę Di2.

 

Wygląd, nawet jak na prototyp jest dość... amatorski:

G0060158_thumb.jpg

 

Ale możliwości za to dość spore - oprócz tego że robi za podstawowy komputerek ANT+, to jeszcze jako automatyczna zmieniarka (obsługiwana i tak manetkami - przycisków innych brak) z możliwością sterowania ręcznego, może pracować w kilku trybach:

 

IMG_9768_thumb.jpg

  • optymalny: optymalna efektywność w stosunku do mocy
  • stała moc: ustawia się np. 200W (ud DC jest 315W ;-)) i ustawia przełożenia tak, żeby utrzymać tą moc, dobre na trenażer, ale równie dobre do TT czy podjazdów, Froome mógłby wreszcie przestać się gapić na ekranik i zacząć podziwiać widoki  (o ile UCI nie zabroni używać ustrojstwa) ;-)
  • max moc: definiuje się maksymalną moc, po przekroczeniu system zmienia przełożenia tak, aby ciężko było ją przekroczyć - dobre do treningów regeneracyjnych
  • stała kadencja - zmienia przełożenia tak aby utrzymać stałą kadencję (zakres od - do i zmiana)
  • stałe HR - przełożenia ustawiane tak, aby uzyskać zadaną strefę (zakres) tętna

można zapisać sobie 4 profile, tak aby w czasie jazdy nie kombinować z ustawieniami, tylko wybrać to, co jest potrzebne, można ustawić poziomy reaktywności i szybkości zmiany.

 

Dodam jeszcze cytat:

BioShift is something that you just have to ride to believe.  It shifts right when you want it to shift, anticipates shifts for when you slow down at stop signs, and knows exactly how to ramp the gearing perfectly for the maximum economy and power output.  I was amazed during a full sprint at how it shifted so easily and all I had to do was focus on sprinting.  After riding on BioShift for a couple hours, you just forget about shifting manually.  It's really incredible at how you are always in the right gear at the right time and you didn't even have to think about shifting manually. Welcome to the future!"

Hunter Allen, C.E.O, Peaks Coaching Group

 

chyba raczej Hunter Allen nie smaruje wazeliną ;-)

 

No i w pełni zgadzam się z wnioskami DCRainmaker'a: to co jest działa z Di2, ale zdecydowanie lepiej funkcjonowałoby z bezprzewodowym systemem zmiany przełożeń (to do czego przymierza się SRAM), jako integralny system lub opcja rozszerzenia. Po prostu wystarczy włączyć, automat powinien się zsynchronizować z manetkami i przerzutkami i... wszystko. Żadnego przekładania/łączenia kabli itp. No ale to kwestia przyszłości - choć nie wiadomo, jak odległej.

Równie dobrze Garmin mógłby wprowadzić tego typu rozwiązania do Edge - obecnie problemem są kable Di2, wprowadzenie bezprzewodowej komunikacji i możliwość sterowania sygnałami do manetek Di2 (choć przerzutki mogłyby być ostatecznie sterowane kablem - w końcu i tak bateria jest jedna) z Edge nie jest aż tak trudne technologicznie, wystarczy dogadać się z Shimano, żeby w elektronicznych grupach wbudowało odbiornik ANT (do rozwiązania kwestia parowania i zabezpieczenia przed przejęciem kontroli) do zdalnego sterowania i wchodzimy na kolejny etap, gdzie tylko trzeba pamiętać o kręceniu korbą...


  • jacekj lubi to

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#235 Koniunl

Koniunl
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądHolandia

Napisano 21 październik 2014 - 14:25

Bardzo, ale to bardzo ciekawe. Przeczytałem cały artykuł na stronie DC i nie mam wątpliwości, że prędzej czy później system ten zostanie zakupiony przez któregoś z dużych graczy – to tylko kwestia czasu. Osobiście mam wrażenie, że w pewnych zastosowaniach tego typu rozwiązanie sprawdziłoby się świetnie (triatlon, tt, trening), ale w przypadku wyścigów szosowych czy kryteriów ciężko mi sobie wyobrazić by automatyczna zmiana przełożeń była optymalną.

 

Oczywiście system umożliwia oba tryby, więc możnaby mieć go w rowerze i aktywować w zależności od potrzeb, ale nie wyobrażam sobie np. aktywowania opisywanego „standing mode” w momencie gdy idzie ogień i cała krew z mózgu odpływa w nogi i płuca.

 

Pytanie co dalej – za kilkanaście lat systemy takie jak ten kontrolowane przez sztab trenerów z zaplecza, dobierające optymalną moc i kadencję dla danego zawodnika w zależności od sytuacji?

 

 

 



#236 Gosc_Voltek_*

Gosc_Voltek_*
  • Gość

Napisano 21 październik 2014 - 14:45

Coś jak w F1, ;-)  tylko murek dłuższy  :-D Na dwóch to już kawal ściany, a na dziewięciu - ze dwa TIRy inżynierów  :-D   :-D  



#237 Leopejo

Leopejo
  • Użytkownik
  • 126 postów
  • SkądFlorencja

Napisano 21 październik 2014 - 15:18

Coś jak w F1, ;-)  tylko murek dłuższy  :-D Na dwóch to już kawal ściany, a na dziewięciu - ze dwa TIRy inżynierów  :-D   :-D  

Tylko, że w F1 biegi są manualne, i mam nadzieję, że tak zostają również w kolarstwie... :-P



#238 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 22 październik 2014 - 08:06

W tej chwili jest już dostępny moduł Shimano komunikujący się bezprzewodowo z komputerami Garmina model Edge 1000. Wyświetlane są m.in. kombinacje przełożeń.



#239 pajak

pajak
  • Użytkownik
  • 383 postów
  • SkądGdynia

Napisano 22 październik 2014 - 09:52

"Przewodowość" na pewno zostanie: problemem jest zasilanie silników w przerzutkach.
Cała otoczka.. to maksymalnie poziom "majsterkowa", dowolne arduino daje dobrze radę. Ba może "myśleć" za kolarza i np. zapobiegać "spaleniu się" tuż przed samą metą (znając CP, czas jazdy, aktualną moc, kadencję, tętno, profil trasy, itd.. wszystko da się obliczyć).

A wracając do "tej beczki"..

Teoretycznie moc mierzona w korbie powinna być nieco wyższa (bez strat na przeniesieniu napędu), ale jak widać różnicy dużej nie ma.

Czy badałeś "różnice" wynikające np. z przekosu (bo usyfionego/wyschniętego/zajechanego łańcucha to nawet nie śmiem proponować :) )? Czy też tego wpływu nie ma?
Zastanawiam się nad miernikiem mocy.. Myślałem o pedałach (z powodu uniwersalności i braku wpływu "innych czynników"). Ale.. wnioskiem jest PowerTap jest opcją ekonomiczną, ale zapewniającą dostęp do w pełni wiarygodnych danych..

#240 play

play
  • Użytkownik
  • 361 postów
  • Skądpzn

Napisano 22 październik 2014 - 10:13

Zastanawiam się nad miernikiem mocy.. Myślałem o pedałach (z powodu uniwersalności i braku wpływu "innych czynników"). Ale.. wnioskiem jest PowerTap jest opcją ekonomiczną, ale zapewniającą dostęp do w pełni wiarygodnych danych..

 

Ludzie czy wy czasem czytacie co było wcześniej. Ile razy mamy pisać że najlepszym miejscem do pomiaru jest pająk korby a nie pedały. Na osi korby powstaje właściwy moment obrotowy, do tego jeszcze kilka innych czynników. Pedały to chyba jedno z najtrudniejszych miejsc do zrealizowania pomiaru mocy (przykładem jest jak dużo czasu i pieniędzy kosztowało zrealizowanie ostatecznego produktu przez Garmin-a).





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: PowerTapPower2MaxSRM, Quarq, Stages, Polar, i inne.