Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pomiar Mocy - Sprzęt (Tylko Sprzętowe Mierniki Mocy!)

PowerTapPower2MaxSRM Quarq Stages Polar i inne.

2471 odpowiedzi w tym temacie

#161 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8617 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 02 wrzesień 2014 - 09:12

Ok, zamówienie przyjęte (i opłacone - z transportem: €807,90) na Power2Max z korbą Rotor 3D. Realizacja za jakieś 2 tygodnie, co mnie trochę zdziwiło, bo myślałem, że od ręki pójdzie. No i teraz zastanawiam się nad owalnymi zębatkami, ale to już nie ten temat ;-).

 

No i tak na zakończenie - przed zamówieniem porównywałem "stary" i "nowy" Power2Max i analizowałem, czy jest sens dopłacać różnicę w cenie do nowej wersji. 60g różnicy wagi (kompakt), lepsze rozwiązanie klapki baterii (i ponoć mniej wymagające jeśli chodzi o baterie, działają: Renata, Panaonic, Sony, i Varta - ale z tego co widzę, bateria Renata kosztuje coś koło 9 zł, więc to nie majątek), światełko informujące o włączeniu się miernika i niskim napięciu baterii (no to akurat dość przydatne), możliwość użycia Q Rings w dowolnej pozycji - stary BCD 110 tylko wersja OCP-3, BCD 130 w pełnym zakresie, ale dla mnie korba kompaktowa jest podstawą. Trudno, najwyżej kiedyś będzie tarcza OCP-3 (o ile w ogóle).

 

Tak więc cena za nową wersję z korbami Rotor 3D wynosi 1110 euro, a za starą 790 - różnica to 320 euro! Sorry - za te mało znaczące dla mnie zmiany nie będę przepłacał ;-). Na upartego za 184 euro mogę kupić (ale nie kupię) komplet Q tarcz rotora i jeszcze zostanie w kieszeni 136 euro na np. śruby do tarcz rotora za 18 euro, suport BB1 za 49 euro i mając praktycznie komplet zostaje mi jeszcze 69 eu. Ewentualnie można dopłacić 30 euro do łożysk ceramicznych (SAAB kosztują niestety znacznie drożej). Póki co zostawiam sobie w kieszeni te 320 euro, a co mi tam ;-), jedyna modyfikacja to planowana od dłuższego czasu zmiana zębatki 34 na 36, blat pozostaje jeszcze 50.


  • play lubi to

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#162 sum

sum
  • Użytkownik
  • 723 postów
  • SkądWłocławek

Napisano 02 wrzesień 2014 - 10:35

zawsze było miesiąc czekania - te 2 tyg to "promocja" ;)



#163 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8617 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 02 wrzesień 2014 - 12:09

Przy "wysprzedaży" mogli by trochę szybciej to organizować. No chyba, że mierniki mają na stanie, ale korby zamawiają i dopiero po montażu idzie wysyłka. Zakładam, że na koniec miesiąca jeszcze będzie w miarę ładna pogoda, tak aby jeszcze móc pojeździć na szosie przez jakiś czas z dwoma miernikami mocy - dla porównania pomiarów. Później koła treningowe (plus do trenażera), a na przyszły sezon jakieś nowe kółka trzeba sobie zorganizować.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#164 rn32

rn32
  • Użytkownik
  • 28 postów

Napisano 02 wrzesień 2014 - 13:10

Z argumentów za nową wersją P2M jest jeszcze estetyka. Nowa wersja jest ładniejsza, ale ja też wybrałem starszą ;) Też musiałem czekać dwa tygodnie. Mam wrażenie, że oni wciąż montują mierniki dopiero na zamówienie (także te starsze), a wyprzedaż ma więcej wspólnego z marketingiem. Poza tym pewnie mają na magazynie jeszcze części do starszej wersji.



#165 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8617 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 03 wrzesień 2014 - 13:05

Może i tak, choć dzisiaj widzę robi się pustka w możliwościach wyboru: same mierniki (do posiadanych już korb) zostały tylko kompaktowe do wyboru (bcd 110) i to bez np. FSA i Rotora 3D (3D+ i 3DF jeszcze są), podobnie zmniejszyła się możliwość wyboru kompletów z korbami: Rotor 3D już niedostępny (czyli zamówiłem rzutem na taśmę?), Rotor 3DF dostępny w rozmiarach 170-175 i BCD 110/130, Rotor 3D+ za to dostępny w pełnej rozmiarówce (160-180) i BCD! Podobnie korby na kwadrat (VEGA i Carmina: 155 - 185!), najtańsza korba  FSA Gossamer jeszcze w pełnym zakresie wyborów długości korby i BCD - choć nie wiadomo jak długo? Tym bardziej, że samego miernika do FSA już się nie dostanie, czyli kombinacje kupna korby za kilkadziesiąt $ na ebay i miernika za 590 euro odpadają - choć z drugiej strony sens w tym raczej niewielki...

Za estetykę zapłacić 320 euro dodatkowo? Może trochę droga przyjemność ;-).

 

 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#166 kapral_szef

kapral_szef
  • Użytkownik
  • 353 postów
  • SkądKalisz

Napisano 11 wrzesień 2014 - 05:26

Brim Brothers niebawem zacznie sprzedawać swój pomiar mocy w cenie 999$, orientuje się ktoś czy są jakieś oficjalne testy dostępne w necie?

 

przeglądając sieć natknąłem się również na inny miernik http://www.dcrainmak...-precision.html 



#167 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8631 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 11 wrzesień 2014 - 06:22

Testu finalnej wersji jeszcze nie widziałem, ale zaawansowany prototyp testował DC Rainmaker: http://www.dcrainmak...ower-meter.html

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#168 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8617 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 11 wrzesień 2014 - 11:42

No tak,4iiii’s Introduces $399 Power Meter, Precision: My First Ride With It (DCRainmaker) wygląda jak Stages w niższej cenie w komplecie z serii: zrób to sam. Na dodatek nie ma znaczenia, czy będzie to lewe ramię korby, czy też prawe (ewentualnie oba - choć to drożej kosztuje). Założenie nie głupie, po co kupować ramię korby, jak można wykorzystać to co fabryka dała. Z małymi ograniczeniami musi być płaska powierzchnia taki Rotor odpada. Teoretycznie nie ma znaczenia, czy ramię korby jest z metalu czy karbonu, ale to jeszcze weryfikują.

IMG_6865_thumb.jpg

Zestaw montażowy wygląda tak:

IMG_6763.jpg

 

Oczywiście bez ramienia korby. Przykleja się miernik na dwuskładnikowy klej epoksydowy (po zmatowaniu powierzchni klejonej), ściska szczypcami wyglądającymi jak klema do akumulatora ;-), czeka ok. 6h, kalibruje załączonym narzędziem kalibracyjnym.

 

Więcej zdjęć pod powyższym linkiem ;-).

 

Komunikacja po BTLE i ANT+ - co jest bardzo dobrym posunięciem, ATN+ to dominujący standard w komputerkach rowerowych, a BT 4.0 przydaje się do komunikacji z nowymi iPad/iPhone/Android.

 

Niby nazwa powinna zobowiązywać, więc jak z precyzją?

image7.png

Jak widać powyżej kolorem niebieskim zaznaczono dane pochodzące z Precision - wyniki są dość zbliżone do Garmin Vector (coć na oko nieco zaniżał pod koniec), PowerTap rejestrował nieco wyższe moce.

 

Ray użył równiez Golden Cheetah do porównania CP:

 

image8.png

 

No i tu wychodzi szydło z worka ;-). Jak widać tak Vector jak i 4iiiiData zaniża moc w każdym CP, choć w przypadku 4iiiiData jest różnice są znacznie większe niż w przypadku Vectora - oczywiście jeśli przyjmiemy, że SRM jest bazą pomiarową (prestiż zobowiązuje? Ale PT ma zbliżone odczyty mocy). Kilkudziesięciu watowe różnice mocy są dość... niepokojące.

Dodatkowo są problemy z kadencją - a ta jest kluczem do poprawnego wyliczania mocy. Ponoć ciągle pracują nad poprawą algorytmu...

 

Hymmm... Cenowo $399US za 1 miernik i $749US (oraz upgrade z 1 na 2: $349US - cena niższa bo bez przyrządu kalibracyjnego), może nie wychodzi tak źle. W Polsce można spodziewać się pewno cen ok. $500 (doliczamy cło + vat) przeliczonych na PLN - aktualnie ok. 1,7 tys zł daje dobrą cenę w porównaniu do Stages. Stages ma nieco gorszą możliwość zejścia z cen - tak czy siak muszą zapłacić za lewe ramię korby producentowi. Za to każde ramię jest kalibrowane fabrycznie. No ale mając np. korbę shimano DA 7900 kupno stages to wydatek chyba ok. 3,6 - 3,7 tys. zł (niedawno mniej dałem za Rotor 3D z P2M), dla "gorszych" grup np. 105 cena Stages to 2,8 tys zł, czyli ponad tysiąc większa niż 4iiiiData, a dla niektórych korb Stages w ogóle nie jest dostępny (Sram Red?) - w takim przypadku 4iiiiData byłby zakupem całkiem uzasadnionym. Dużo zależy od dokładności własnoręcznej kalibracji - i tu chyba jest słabe ogniwo całego procesu.

Dostawy gdzieś w 4 kwartale 2014 roku (jak uporają się ze wszystkimi problemami obecnego prototypu - to ciągle beta oprogramowania i algorytmów!), Ray sądzi, że raczej będzie to luty - marzec przyszłego roku.

 

 

 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#169 Koniunl

Koniunl
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądHolandia

Napisano 11 wrzesień 2014 - 12:23

Jest to ciekawa propozycja i będę z ciekawością obserwował temat i czekał na testy wersji produkcyjnej. Do tej pory nie mogłem znaleźć uzasadnienia dla zakupu urządzenia do pomiaru mocy tylko na potrzeby moich amatorskich treningów, ale za tą relatywnie niską cenę można się już poważnie zastanowić.

 

Trzeba zauważyć, że o ile dane są zaniżane w porównaniu z SRM, to bardzo konsekwentnie, a to przecież najważniejsze. Ray w pełnej wersji artykułu wspomniał, że na „niewyczyszczonym” wykresie widać pod koniec testu jakiś niewyjaśniony skok mocy gdy już kręcił delikatnie na parkingu, ale można to chyba zrzucić na karb niedopracowanego softu.  



#170 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8631 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 11 wrzesień 2014 - 12:52

Trzeba zauważyć, że o ile dane są zaniżane w porównaniu z SRM, to bardzo konsekwentnie, a to przecież najważniejsze.

Otóż to! Powtarzalność jest znacznie ważniejsza od wartości bezwzględnych.
  • mucher lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#171 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8617 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 11 wrzesień 2014 - 14:14

Tak, ale widać niedopracowanie zerowania i pewno kompensacji temperaturowej. Ale to pewno da się skorygować programowo, bo jakże inaczej? Można pobrać "gołe" dane od Ray'a do analizy.

 

Koniul - uzasadnienie treningów amatorskich opartych o moc jest, sam jestem tego przykładem, pomimo dorywczych jazd w tym roku (nieco ponad 2 tys km - praca, dom itp.) mam najlepsze wyniki w życiu, choć wcale się nie staram :oops: - przy odp. programie treningowym opartym o pomiar mocy można osiągnąć wiele ;-).


  • play lubi to

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#172 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 11 wrzesień 2014 - 19:06

Użytkownik sam sobie montuje miernik, na dzień dobry strzał w stopę.
Ktoś może źle zrozumieć idę pomiaru mocy. Choćby jaki to nie był super hiper miernik, nie zastąpi on przekręconych km.
Nie potrzebujesz miernika mocy jeżdżąc 2-3k km rocznie. Wystarczy, że przekrecisz dwa razy tyle i będziesz w dużo lepszej formie.

  • GoscNiedzielny lubi to

#173 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8631 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 11 wrzesień 2014 - 19:16

I w czym problem, że sam montuje? Z tego co widzę, zestaw jest naprawdę idiotoodporny - jeżeli użytkownik ma sobie nie poradzić z czymś takim, to naprawdę lepiej dla niego, żeby bez samochodu serwisowego nie wyjeżdżał na szosę.

Miernik nie zastąpi kilometrów? Być może. Ale za to realnie pomoże z każdego kilometra wycisnąć znacznie większą korzyść - a to już naprawdę blisko.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#174 sum

sum
  • Użytkownik
  • 723 postów
  • SkądWłocławek

Napisano 11 wrzesień 2014 - 19:20

 

Koniul - uzasadnienie treningów amatorskich opartych o moc jest, sam jestem tego przykładem, pomimo dorywczych jazd w tym roku (nieco ponad 2 tys km - praca, dom itp.) mam najlepsze wyniki w życiu, choć wcale się nie staram :oops:

 

chyba czegoś nie rozumiem - 2 tys km to jakieś max ~ 70h treningów - wychodzi po 10 h na miesiąc

twierdzisz, że jeżdżąc średnio 2,5 h tygodniowo [nawet jak same treningi na mocy bez ustawek] masz najlepsze wyniki w życiu ?

 

czy do tej pory miałeś tak słabe wyniki czy to jakiś fake ?



#175 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 11 wrzesień 2014 - 19:39

mikroos czy Ty tylko piszesz na forum, czy też jeździsz na rowerze? Ktoś może zaglądnąć na to forum, patrząc na Twoją ilość postów i błędnie zrozumieć, że wystarczy sobie kupić miernik mocy i być mocnym, kręcąc 2k km rocznie. A mówiąc o diy, to można porównac to kół, kup pan sobie obręcze, szprychy itd. i poskładaj pan sobie. I będzie tak samo dobrze jak u profesjonalnego składacza.

#176 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8631 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 11 wrzesień 2014 - 20:16

Ktoś może zaglądnąć na to forum, patrząc na Twoją ilość postów i błędnie zrozumieć, że wystarczy sobie kupić miernik mocy i być mocnym

Jak ktoś się uprze, to może wyczytać co chce. Jego sprawa. Jest tylko jeden drobny problem: ja czegoś takiego nie napisałem.

Natomiast nie jesteś w stanie w wiarygodny sposób zaprzeczyć, że umiejętnie zastosowany pomiar mocy pozwala wycisnąć większy efekt treningowy z każdego kilometra. To po prostu fakt.

kręcąc 2k km rocznie

To już wyłącznie Twoja (nad)interpretacja.

A mówiąc o diy, to można porównac to kół, kup pan sobie obręcze, szprychy itd. i poskładaj pan sobie. I będzie tak samo dobrze jak u profesjonalnego składacza.

Skoro da się to zamontować, skoro daje powtarzalne wyniki i skoro pozwala uzyskać pożądany efekt, to najwidoczniej działa. A jeżeli jest proste w obsłudze, to tylko lepiej dla użytkownika.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#177 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8617 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 11 wrzesień 2014 - 22:20

W tym roku jakieś 98h treningów, ok. 2,5 tys. km. W zeszłym 6,5 tys godziny musiałbym sprawdzić. Dwa lata temu (i wcześniej od 2009 roku) podobnie, bazując na pulsie nie byłem w stanie przeskoczyc tego, co teraz uzyskania po 2 mc treningów po kilka h tygodniowo. W tym roku dopiero w sierpniu jakoś mogłem wygospodarować nieco więcej czasu, będziecie mieli małe dziecko, pracę na dwa etaty i kłopoty że zdrowiem, to sobie może zaczniecie kombinować jak najefektywniej wykorzystać ten czas, który macie do dyspozycji.

Czy wystarczy kupić miernik mocy, żeby być mocnym? Oczywiście, że nie. Można bez sensu kręcić tysiące kilometrów gapiąc się na komputerek, nie mając żadnych postępów przez cały sezon. Myśleć warto, albo mieć trenera, który za kogoś myśli. Jazda rowerem bez pomiaru mocy przypomina jazdę samochodem sportowym bez obrotomierza. Pewno, że można na słuch i wyczucie silnika, ale dopiero wtedy gdy wiadomo przy jakich obrotach silnik osiąga maksymalny moment obrotowy i moc, wtedy można jeździć najefektywniej. Ale bez obrotomierza ta wiedza na niewiele się przyda. Rozumiecie analogię? Mając obrotomierz (miernik mocy), znając maksymalny moment obrotowy i moc (profilowanie mocy na odp. CP i optymalnej kadencji) można wycisnąć z silnika (również biologicznego) wszystko to, co zapewnić może najbardziej efektywną jazdę.
  • play lubi to

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#178 sum

sum
  • Użytkownik
  • 723 postów
  • SkądWłocławek

Napisano 12 wrzesień 2014 - 05:26

Prozor nadal nie rozumiem -98 treningów wychodzi po ok 50 min na trening bo nie podejrzewam, że średnia z treningu spada znacznie poniżej 30 km/h

 

czyli wychodzi jakieś 80~85 h na 8 miesięcy - nadal 10 h miesięcznie ok 12 treningów - czyli co 2-3 dni kręcisz po 50 min ???

 

jakie Ty te treningi robisz, że masz takie efekty  ?

czy tylko trenażer czy asfalt też ?

 

jak to nie tajemnica to chętnie połączę się z Tobą na connect i podpatrzę co robisz - zgadzasz się ?



#179 kapral_szef

kapral_szef
  • Użytkownik
  • 353 postów
  • SkądKalisz

Napisano 12 wrzesień 2014 - 05:56

Panowie chyba zbaczamy z tematu, Prozor po prostu stwierdził że jemu pomiar mocy pomógł a czepianie się tego ile trenuje myślę że jest trochę nie na miejscu bo to każdego indywidualna sprawa.

 

W takim razie czekamy na kolejne porcje informacji o nowych miernikach i miejmy nadzieję że w końcu pojawi się oferta która nie będzie zabijała ceną ;)



#180 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8617 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 12 wrzesień 2014 - 09:02

Sum wysyłaj zaproszenie, ale z wyliczeniami się mylisz:

Weźmy tylko okres bez września: 02-08.2014r: 88h, 2433 km. Ilość treningów:  02 (luty): 4 + 03:1 + 04: 3 + 05: 11 + 06: 6 + 07: 10 + 08: 17 = 52. Jak widać średnia nieco powyżej 1,5h na trening. Średnia prędkość wynosi 27,5, ale tu podobnie- średnio to ja i mój kot mamy po 3 nogi ;-). Raz trenażer: opór większy od oporu jazdy po płaskim, zaniżenie prędkości (porównując moc) o 5 km/h (może trochę więcej), dwa teren pofałdowany i przy mojej lekkiej nadwadze (minimum 5kg, najlepiej przynajmniej 10kg do zrzucenia) daje jednak się odczuć. W terenie jaki masz we Włocławku (mam tam rodzinę, jak również w Kowalu), czyli na prawie płaskim rozwijam obecnie średnie 31 - 33 km/h (strefa mocy Z3, do ok. 2,5h jazdy).

 

FTP w tym roku jeszcze ciągle niższy niż w poprzednim (200W - w lutym zaczynałem z poziomu 142W!), ale za to nauczyłem się jak stosować wiedzę na temat swojego aktualnego CP iluś tam minutowego: np. orientacyjny podjazd pod wzniesienie (czy dłuższy sprint) zabierze np. 1 minutę (u mnie podjazdy krótkie, max kilkuminutowe - powiedzmy że do 6 minut)  to wiem, żeby efektywnie podjechać, to powinienem utrzymywać moc w zakresie 330 - 400W: mniejsze nie zapewnią odpowiedniego impulsu rozwojowego, większe wypompują siły przed końcem podjazdu. No chyba, że tylko chodzi o to, żeby podjechać - to wtedy poziom strefy Z4. Oczywiście, jeśli wiem, że mam przejechać daną trasę w ciągu np. godziny z możliwie największą efektywnością, to bez pomiaru mocy i danych NP, IF (ewentualnie VI) się nie obejdzie. Trenować należy mądrzej, a nie tylko ciężej. Choć pierwsze nie wyklucza drugiego, to jednak nie oznacza, że ciężej to mądrzej ;- ). A żeby trenować mądrzej, trzeba móc zmierzyć wysiłek. "Pomiar" subiektywny RPE (Rate of Perceived Excertion) jakoś nigdy do mnie nie przemawiał, nie potrafię określić wysiłku w skali od 1 do 10. Prędzej w 3 - 4 stopniowej, ale to za mała dokładność do czegokolwiek. Pomiar tętna nie zapewnia dużej dokładności pomiarów efektywności. Prawdę mówiąc nie zapewnia wcale, umożliwia jakieś tam zakresy treningu, ale to ciągle nie to: moje śr tętno z 20 minutowego testu FTP to 180 bmp, po tygodniu utrzymanie większej mocy przez parę minut krótszy czas dało średnie tętno 175 bmp, po kolejnych 2 tygodniach średnia moc 20 minutowa podskoczyła o 5W w stosunku do testu sprzed miesiąca, choć nie był to test na FTP, a średnie tętno spadło do 173 bmp, a więc do wartości w której dość swobodnie jadę przez 1 - 1,5h.

 

Minusem pomiaru mocy, a właściwie treningu na nim opartego jest konieczność przeprowadzania w miarę możliwości częstych testów profilowych. Jednak to też motywacja do sprawdzenia postępów.

 

Przepraszam za wywód nieco nie na temat, ale chciałem obalić twierdzenie, że dla kogoś jeżdżącego względnie mało miernik mocy jest nieprzydatny i wystarczy przejeździć 2x tyle, żeby być w lepszej formie. Ilość wcale nie oznacza jakości, a tą żeby zmierzyć, to trzeba mieć czym ;-). Na dodatek jeśli ktoś nie może wygospodarować 2x tyle czasu na jazdę (z różnych powodów), to musi zmaksymalizować efekty tego czasu, który ma do dyspozycji i to wcale nie sposobem "jazdy na maksa w tym czasie", bo to do niczego dobrego nie prowadzi. Reasumując: miernik mocy przyda się tak bardzo zaawansowanym (tak, żeby przeskoczyć swoje ograniczenia i trenować na granicy niemożliwości ;-)) jak i tym, którzy w krótkim czasie chcą osiągnąć maksymalne efekty - jednakże warunkiem jest odpowiednia wiedza, lub dobry trener taką wiedzę posiadający.

 

Uff... Obecnie czekam na dostawę Power2Max, mają wysłać mi od przyszłego poniedziałku. Na koła zębate będę musiał poczekać ciut dłużej, bo z USA lecą, póki co założę tymczasówki. Trochę pokręcę (szosa + trenażer) do porównania z PowerTap'em, później PT pójdzie na sprzedaż albo do aktualnie składanego roweru (usportowiony turystyczno/zimowy na ramie Giant SCR, osprzęt Sram Rival). Jak będziecie chcieli, to podzielę się z wnioskami z porównania tych mierników mocy.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect




Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: PowerTapPower2MaxSRM, Quarq, Stages, Polar, i inne.