Jump to content


Photo

Dobór Przełożeń-Szukam Porady


192 replies to this topic

#101 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2,090 posts
  • SkądKraków

Posted 01 September 2015 - 21:10

Kuba, patrząc na Twój styl jazdy spokojnie pociągniesz to na 39/26 ;) Oczywiście do tego masz mocną nogę, więc tym bardziej będzie ok. Ale ja głównie piszę o stylu jazdy, że nie masz kompletnie problemu z cięższym obrotem, a przeciwnie - potrafisz go bardzo efektywnie wykorzystać.


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#102 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1,560 posts
  • Skądpolska

Posted 01 September 2015 - 21:16

@haligówka

 

 Karkonoska w porównaniu z Modre Sedlo pod względem wyjchania bez postoju  to jest luzik.Okraj to już w ogóle pryszcz chyba, że chcesz jechać skrótem .( np. przez Albertice Lysociny nowy asfalt ale kilkanascie procent jest miejscami)

 

Moim zdaniem 39*26 na Modre Sedlo będziesz.........szedł na tym kawałku jak ktos nazwał słodkim kawałku  https://www.strava.c...ents/9116882753. Ten wcześniejszy przed wypłaszczeniem jest trochę luźniejszy.

 

Na Karkonoskiej jak zapewne wiesz 2 strome kawałki 1+1,5 km, ten drugi , szczególnie końcówka bardziej wymagająca.Ale jak masz parę w ngach i płucach to może jakoś zygzakiem wyciśniesz.

 

( Ja nie mam super mocy ale na przełożeniu 34-32 jestem w stanie na Karkonoską wjechac można powiedzieć prawie bez zmęczenia.Na 34-28 myślę że też bym sie wdrapał ale korba 39 i mała kaseta to teraz wątpię.Jak masz dużo siły to może dasz radę.)

 

Są takie wąskie strome asflatowe podjazdy z Peca Pod Sniezką np do U Lesni Boudy , http://www.altimetr....esnibouda.html  tam jest taki niezły dłuższy odcinek kilkunastoprocentowy ( nie 10  ale ca 17-18)

Jechaliśmy , to znajomy, który jest sporo silniejszy niż ja miał tryb 30/23   i jakoś się wdrapał  - ale 30/23 =1,30 a 39/26=1,5 czyli ciężej 

 

Próbuj - i daj znać jak poszło,

 

 

 

 

 

 

 

 

 



#103 haligówka

haligówka
  • Moderator
  • 853 posts
  • SkądRzeszów/Kraków

Posted 01 September 2015 - 21:16

No to spróbuję, ale jak padnę podczas podjazdu to Cie Grzesiu kurde znajdę :D

Dam znać, oczywiście!

PS. Nie znalazłem jeszcze podjazdu, który kazałby mi zsiąść z roweru, więc być może coś się zmieni w tej materii ;)
  • Greek likes this
Strava
Instagram
Z blatu po świecie- zapraszam na mój fotoblog!

#104 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1,560 posts
  • Skądpolska

Posted 01 September 2015 - 21:24

Jak już będziesz w Karkonoszach to ........spróbuj coś ekstremalnego =Dvoracki http://www.altimetr....d-dvoracky.html Można pętle z Harrahovem zakręcić albo przebić  sie do Misecki i na to uderzyć http://www.altimetr....atowabouda.html

 

(Tylko żeby nie bylo na mnie jak ambulans na Dvorackach będzie potrzebny.)



#105 haligówka

haligówka
  • Moderator
  • 853 posts
  • SkądRzeszów/Kraków

Posted 01 September 2015 - 21:29

Dzięki za super propozycję, mam nadzieję zabawić tam na kilka dni, więc spróbuję utworzyć jakieś fajne pętle :)
Strava
Instagram
Z blatu po świecie- zapraszam na mój fotoblog!

#106 Jacek Anioł

Jacek Anioł
  • Użytkownik
  • 186 posts
  • SkądKatowice, Międzylesie

Posted 02 September 2015 - 21:44

uzurpator sporo sensu w tym co piszesz. 52x13 to to samo co 44x11. Team Sky podaje, że stosują u każdego zawodnika jedną kasetę 11-28. 

 

Z ciekawostek byłem dzisiaj na Przełęczy z zębatką 34 i wjechałem bez zygzaka. Urwałem kolejne dwie minuty (czas od ronda 52min), a prędkość minimalna wynosiła w najgorszym momencie 9km/h, ale krótko, zwykle to było te 10km/h czyli kadencja min 60, a w większości trudnych podjazdów 70. Max prędkość wznoszenia 20m/min, na 36 było to 18m/min. 

 

Analizując dane GPS z Suunto to tam nie ma nigdzie 10%, jest 8% w najgorszym momencie (rozdzielczość 20m, więc może są krótkie 20m ostrzejsze, ale wątpliwe to mocno).

Wnioski takie, że trzeba szlifować nogę na tym zestawie co mam teraz. 

 

P.S. Wg kalkulatora generowałem na podjazdach 250W, noga się wyrabia. 



#107 Helium

Helium
  • Użytkownik
  • 141 posts

Posted 26 September 2015 - 16:53

Kompakt  z przodu i 11-28  z tyłu rozwiązuje temat 98% podjazdów  w pl pytanie czy psuć sobie stopniowanie kasety dla tych 2 %?? Dzięki zębatce 11 z tyłu najszybsze przełożenie takiego zestawu jest szybsze od 53-12-to  z kolei przełożenie było używane przez wiele lat przez zawodowców. Rozkręcenie takiego przełożenia przekracza na płaskim możliwości 99% amatorów to jest 1:4,55 czyli mega twardo.


  • patolog likes this

#108 patolog

patolog
  • Użytkownik
  • 621 posts
  • SkądWa-wa

Posted 26 September 2015 - 17:56

Kompakt  z przodu i 11-28  z tyłu rozwiązuje temat 98% podjazdów  w pl

 

 

Na Alpy, Dolomity również:)

Jedno co to słaba predkośc maksymalna na 50/11, w przyszłym sezonie przetestuję mid-compact 52/36


Kudos!


#109 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2,090 posts
  • SkądKraków

Posted 26 September 2015 - 18:02

Kompakt  z przodu i 11-28  z tyłu rozwiązuje temat 98% podjazdów  w pl pytanie czy psuć sobie stopniowanie kasety dla tych 2 %??

Ja zadam inne pytanie: czy warto sobiee psuć stopniowanie kasety, zakładając 11-28?


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#110 Helium

Helium
  • Użytkownik
  • 141 posts

Posted 26 September 2015 - 18:25

Pytanie słuszne;-)) w 11 biegowych napędach nie jest źle jeżdżę na 11-28 11 sp i nie ma katastrofy z tym że  z przodu jest 53-39. Kwestia przełożeń zależy od dwóch głównych rzeczy teren i możliwości kolarza. 



#111 patolog

patolog
  • Użytkownik
  • 621 posts
  • SkądWa-wa

Posted 26 September 2015 - 20:05

Ale to juz trzeba noge/dobrą wagę żeby mieć 53/39 i 11-25...


Kudos!


#112 hqvkamil

hqvkamil
  • Użytkownik
  • 610 posts
  • SkądBieszczady

Posted 26 September 2015 - 20:11

Ja zmieniałem z 50/34 na 52/36 a kaseta 11-28 11sp i jak na moje okolice to jest git. Są tacy co 53/39 im nie straszne ale ja raczej bym się męczył.
Focus user! :-P

#113 Grzesiekkry

Grzesiekkry
  • Użytkownik
  • 200 posts
  • SkądSułkowice/Chynów

Posted 26 September 2015 - 22:57

Dla mnie to jest dziwny temat. Ja potrzebowałem tydzień aby określić swoje przełożenia, nie bardzo rozumiem te wszystkie wywody.
Jadę i czuję co jest nie tak.

#114 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2,090 posts
  • SkądKraków

Posted 27 September 2015 - 20:07

Pytanie słuszne;-)) w 11 biegowych napędach nie jest źle jeżdżę na 11-28 11 sp i nie ma katastrofy z tym że  z przodu jest 53-39. Kwestia przełożeń zależy od dwóch głównych rzeczy teren i możliwości kolarza. 

Chodziło mi z grubsza o to, że ze wszystkich kaset to 11-28 ma najgorsze stopniowanie. Gorzej to mogłoby być chyba tylko 11-29, ale nie wiem czy takie robią :)


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#115 Look

Look
  • Użytkownik
  • 108 posts

Posted 27 September 2015 - 21:07

Chodziło mi z grubsza o to, że ze wszystkich kaset to 11-28 ma najgorsze stopniowanie. Gorzej to mogłoby być chyba tylko 11-29, ale nie wiem czy takie robią :)

12-29 oraz 11-32



#116 Jacek Anioł

Jacek Anioł
  • Użytkownik
  • 186 posts
  • SkądKatowice, Międzylesie

Posted 27 September 2015 - 21:08

Wy tutaj, że 11-28 do bani, a kolarze Team Sky jeżdżą na takich. Zastanawiające.



#117 haligówka

haligówka
  • Moderator
  • 853 posts
  • SkądRzeszów/Kraków

Posted 27 September 2015 - 21:28

Ja właśnie przesiadam się na 11-28 z tyłu (Shimano), poprzednio jeździłem na 11-26 (sram) i ta indeksacja w nowej kasecie już wiem, że będzie mnie mocno wkurzała, zwłaszcza gdy na 25 będzie za twardo, a na 28 za miękko. Z przodu mam 53/39. 

Gdyby Shimano robił kasety o indeksacji 11...-...-24-26-28...


Strava
Instagram
Z blatu po świecie- zapraszam na mój fotoblog!

#118 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2,021 posts
  • SkądBrzesko

Posted 27 September 2015 - 21:35

To wtedy twardsze przełożenia by były źle zestopniowane, a to one mają większe znaczenie jeśli weźmiemy pod uwagę ściganie.
Myślę, że jak wszystko jest to kwestia indywidualna, ale nie zdarzyło mi się pomyśleć, że 25 za twardo, a 28 za miękko. Podjazdy może trochę inaczej wyglądają niż jazda po płaskim i tam te trzy ząbki aż tyle nie znaczą co na płaskim. Podkreślam, że to moje indywidualne odczucia ;)

Zresztą wcześniej miałem kasetę 8-rzędową też 11-28. Tam dopiero stopniowanie było skopane. Choć jak tak myślę, to może dzięki temu, że na takim czymś jeździłem przez 3 lata to teraz 11rz 11-28 jest dla mnie ok? :P


53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#119 Jacek Anioł

Jacek Anioł
  • Użytkownik
  • 186 posts
  • SkądKatowice, Międzylesie

Posted 27 September 2015 - 21:35

To też nieco zastanawiające. 12/11=1.09; 28/25=1,12; 28/26=1.077.

Czyli różnica pomiędzy 28 a 25 jest bardzo podobna do różnicy pomiędzy 12 a 11. Być może dlatego chłopaki z Team Sky nie marudzą.

 

P.S. Jak Ci poszły te podjazdy w Karkonoszach?



#120 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2,021 posts
  • SkądBrzesko

Posted 27 September 2015 - 21:41

Zresztą nie tylko Sky jeździ na 11-28, a zdecydowana większość zawodowego peletonu. W napędach 11rz taka kaseta stała się standardem.


53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png




Reply to this topic