Treningowe dylematy amatora i nie tylko
#2301
Napisano 19 październik 2020 - 13:10
#2302
Napisano 19 październik 2020 - 17:00
Zrobię jakiś normalny trening i porównam pomiary ponownie. Zamierzam ich też pomęczyć czy przypadkiem nie mogą też przyspieszyć zmian w ERG tym sposobem.
To raczej ograniczenie sprzętowe zastosowanych silników i sterowników.
Tam w środku elite są najtańsze najprostsze komponenty w tym silnik za parę zł wielkości tych jakie kiedyś były w zabawkach.
Gdyby kupować te komponenty w cenie sklepowej z chin to całość zmieściłaby się w 40zł.
W środku siedzi z tego co pamiętam jakiś prosty ATMEL znany z arduino i najprostszy chipset BLE/ANT+
Najwięcej czasu i pieniędzy idzie w koło zamachowe, łożyska, ramę i software.
Tu mogę przy okazji pochwalić wahoo które ma prostą nieprzekombinowaną tanią w produkcji konstrukcję a pieniądze są wpakowane w dobre komponenty i materiały. Kawał porządnego pospawanego żelastwa a nie jakieś odlewy ciśnieniowe z gumolinium. Jeszcze jak by zmienili koło zamachowe na krążek to już by było całkiem ok, bo to co teraz mają jest trudne do wywarzenia i sporo z tym ludzie problemów zgłaszają.
- Arked lubi to
#2303
Napisano 22 październik 2020 - 07:36
Cel - jazda 100mil
Termin zawodów - 1.04.2021
Objętość - chyba 8h-9h / tydzień
Jestem nieco zaskoczony że teraz wrzuca mi treningi na vo2max, co prawda bardzo lekkie (3x2min) ale jednak. Jaki to ma sens? W ramach rozrywki?
#2304
Napisano 22 październik 2020 - 07:40
A jest więcej takich treningów na wysokiej intensywności zaplanowanych na najbliższe kilka tygodni?
Jest coś takiego jak odwrotna periodyzacja, swoją drogą bardzo fajna rzecz w naszym klimacie.
- artho lubi to
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
#2305
Napisano 22 październik 2020 - 08:20
Z tego co widzę to przy tego typu celach tego typu treningi są maksimum raz w tygodniu, a i to na zmianę z interwałami w Z3 czy testami FTP. I jak najbardziej ma to sens. Tłuczenie kilkugodzinnych jazd w 2 strefie jest tu chyba podstawą, ale ograniczanie się tylko do tego byłoby błędem. Całkowita rezygnacja z nieco mocniejszych treningów skutecznie zamuli organizm. Dość dobrze wyjaśnił to Joe Friel w "Szybkość i siła po 50-tce". Dotyczy to zwłaszcza starszych zawodników, u których utrata wydajności VO2max jest szybsza niż młodszych, a odzyskanie zdecydowanie trudniejsze, stąd zalecenia JF o konieczności treningu wydolności tlenowej dla starszych są niezbędne przez cały rok, młodszym raczej też nie zaszkodzi... Nieco intensywniejsza stymulacja jest po prostu niezbędna zawsze, nawet poza ścisłym sezonem, pomijając oczywiście krótki okres regeneracyjny.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#2308
Napisano 22 październik 2020 - 13:12
Ot na przyklad tu masz :
https://velonews.pl/...y-bez-nudy-cz-1
Wychodzi ze jestes na poczatku drogi i duza przestrzen przed Toba
Tak do ok 3.8- 4w kg idzie w miare latwo no ze 3-4 sezony powiedzmy czasem i 2 jak ktos ma czas. Ale powyzej 4 zaczyna sie robic ciekawie chyba ze sie ma.predyspozycje i czas ....
- lukaszzsch lubi to
#2309
Napisano 22 październik 2020 - 13:26
@mareq dla porównania chłopak z podobnym doświadczeniem(rok jazdy) i FTP 220(3.4W/kg) w 7-8 miesięcy wszedł na 305(4.6W/kg).
Oczywiście każdy jest inny i progres też będzie różny, ale przyznam, że wyżej wspomniany niczym się zbytnio nie wyróżniał.
Wysłane z mojego POCO F2 Pro przy użyciu Tapatalka
- artho lubi to
#2310
Napisano 22 październik 2020 - 13:28
Jest to poziom, do którego każdy podchodzący bardziej ambitnie na pewno ma szansę dojść.
Nigdy w sumie nie szukałem dowodów, ale mam wrażenie, że dużo łatwiej będzie to osiągnąć ważąc 60kg niż 90kg zaczynając z tego samego poziomu wytrenowania.
#2311
Napisano 22 październik 2020 - 13:34
no tak jak wyzej porownywalne z +- 40min/10 km biegu moze nawet 36-38min jak sie ma lekko powyzej 4w/kg.
O ile 40min na 10km w wieku lat 30 osiagnalem w niecaly rok o tyle 4W na rowerku 5 lat pozniej trwalo juz dluuuugo
To tak z.mojego doswiadczenia.
PS waże 78 wiec niemalo.
#2312
Napisano 22 październik 2020 - 13:35
@MaciekTu mtb to typ roweru do jazdy w terenie, po bezdrożach. Jadąc na maxa, tj na wyścigu zawsze się ujedziesz, niezależnie od tego czy jest płasko czy góry. Co do tego jakie w/kg na które miejsce, to zdecydowanie szerszy temat.
Wysłane z mojego POCO F2 Pro przy użyciu Tapatalka
#2313
Napisano 22 październik 2020 - 13:44
Mnie się udało w 7 miesięcy od pierwszego pomiaru (3.45) w szczycie do 4.25 przy wadze 85, co daje fajną moc absolutną, ale kupę cielska do holowania bez większych perspektyw na zrzucenie ze względu na wzrost i budowę.
#2316
Napisano 22 październik 2020 - 13:59
Problem polega na tym, że jak ktoś robi roztrenowanie to łapie świeżość, ja dodatkowo kilogramy.
#2317
Napisano 22 październik 2020 - 14:05
No widzisz baze miales porzadna w takim wypadku i wieku 30 lat 4w to faktycznie mozna szybko wycisnac.
Ale od zera pol roku to napewno za malo w 99%...
#2318
Napisano 22 październik 2020 - 14:21
Poszukaj w necie tabeli z krzywa mocy - z mocami w podziale na kategorie itp
Ot na przyklad tu masz :
https://velonews.pl/...y-bez-nudy-cz-1
Wychodzi ze jestes na poczatku drogi i duza przestrzen przed Toba
Tak do ok 3.8- 4w kg idzie w miare latwo no ze 3-4 sezony powiedzmy czasem i 2 jak ktos ma czas. Ale powyzej 4 zaczyna sie robic ciekawie chyba ze sie ma.predyspozycje i czas ....
Albo igły nie boi
- samuraj_84 lubi to
#2320
Napisano 22 październik 2020 - 14:40
@mareq dla porównania chłopak z podobnym doświadczeniem(rok jazdy) i FTP 220(3.4W/kg) w 7-8 miesięcy wszedł na 305(4.6W/kg).
Oczywiście każdy jest inny i progres też będzie różny, ale przyznam, że wyżej wspomniany niczym się zbytnio nie wyróżniał.
Progres fajny.
Ale te 7-8 m-cy pałował tylko jazdę wg. rozpiski?
BTW : 64-65 kg to mało jak na "chłopa"
- lukaszzsch lubi to