Skocz do zawartości


Kultowy Jaguar~!!!


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
277 odpowiedzi w tym temacie

#181 kapsel

kapsel
  • Użytkownik
  • 138 postów
  • SkądPtb \ ŁDZ

Napisano 19 marzec 2010 - 22:08

a nie miały czasem huragany czy jaguary kół pod 27" ?
wiem że kolega dostał od swojego kolegi sporta i on był na ruskich dwudziestosiedmiocalowych szytkach.
rozstaw można pewnie podkładkami skorygować
szytek nie trzeba się bać, można nawet na przebitej jeździć, obręcz i sama szytka zniesie to lepiej.
na awaryjny powrót kleić ich też nie trzeba, zakładasz tylko i uważasz w zakrętach.
ej ale naprawdę wierzycie w to, że każdy jaguar czy huragan który wpadnie w wasze ręce to reynolds columbus deda tange i easton w jednym?
po czym to można stwierdzić?
z tego co kojarze to ramy na 531 najczęściej miały sztyce pod 27.2
to jest jakiś wyznacznik?
czy może stosunek wagi do rozmiaru?

#182 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 20 marzec 2010 - 00:07

Rodzaj obręczy dla Jaguara i Huragana był zasadniczo ten sam. Rozmiar to typowy szytkowy. A Sport miał raczej opony 630, szytek nie montowali fabrycznie. To były lata 80 i oszczędności na każdym kroku. Zresztą Sporta na szytkowych kołach nigdy jeszcze nie widziałem.

Cytat

szytek nie trzeba się bać, można nawet na przebitej jeździć, obręcz i sama szytka zniesie to lepiej.

Nie rozumiem przesłania jakie niesie to zdanie. Sugerujesz, że najlepiej spuścić powietrze i jeździć na "flaku"? :mrgreen:

Cytat

ej ale naprawdę wierzycie w to, że każdy jaguar czy huragan który wpadnie w wasze ręce to reynolds columbus deda tange i easton w jednym?

Złośliwość? Przypuszczam, że nie... Właściwie występowały tylko 3 stopy rur: Jaguar - Reynolds 531, Super - Columbus SL, Huragan/Sport - niskowęglowa. Poczytaj, o ramach trochę dyskutowaliśmy.

#183 kapsel

kapsel
  • Użytkownik
  • 138 postów
  • SkądPtb \ ŁDZ

Napisano 20 marzec 2010 - 22:56

nie mówie jeździć na flaku.po prostu lepiej jeździć na dziabniętej szytce niż na dziabniętej oponce.

#184 Gosc_Dodge_*

Gosc_Dodge_*
  • Gość

Napisano 24 marzec 2010 - 08:18

Wczoraj kupilemruskie szytki ...nieuzywane. Beda do jaguara jak znalazł.

Ale tu cicho o zmierzchu....forum jaguara umarło. Pssst!

#185 Gosc_Stas_*

Gosc_Stas_*
  • Gość

Napisano 27 marzec 2010 - 11:58

Jaguar Huragan Diamiant czy też Favorit wzbudza emocje, szczególnie u tych z nas którzy mieli szanse ścigania się na tym sprzęcie.
Czasy w których dostępność sprzętu była mówiąc krótko żadna na szczęście przeszły w niepamięć.
Pamiętam szytki do mojego Jaguara: to był produkt DDR i nazywały się Kovalit - chyba dobrze piszę jeśli źle niech ktoś poprawi.
Ciężkie szytki klejone na słynny klej Skorolep miały tendencje do tzw. "bicia" bocznego. Zamierzchłe czasy ale pełne pozytywnych emocji. Przesiadka na dewizowe Colnago - to była frajda.

Stas

#186 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 17 lipiec 2010 - 22:39

Kompletnie obalam teorię, jakoby Jaguar z giętymi rurami nie był na R531:
http://allegro.pl/it...s_oryginal.html
Chyba, że ktoś robił malowanki i naklejki, co jest niemal niemożliwe.
No i stałego haka na przerzutkę nie ma... jak widać wersji Jaguara multum i trzeba przyjmować zasadę, że robiono z tego co było, więc nie ma prawie żadnych reguł.

#187 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 18 lipiec 2010 - 06:37

Fotki wrzucam, bo jak aukcja wygaśnie to klops.
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika
Swoją drogą rama mnie urzeka, ale niestety nie stać mnie na nią obecnie. :-/ Zapewne cena dojdzie do wartości 500-700 zł.

#188 Gosc_Dodge_*

Gosc_Dodge_*
  • Gość

Napisano 18 lipiec 2010 - 07:24

Witaj h/k :-D Rama fajna ale mam wrazenie ze znany i lubiany gabi z allegro zmył napis huragan i wstawil jaguar special.
Moze sie myle niech mnie ktos wyprostuje!

#189 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 18 lipiec 2010 - 07:39

Ciężko się upewnić. Ale mi wskazuje na pełen oryginał ze względu na chrom od haków, ma mufach - nigdy nie widziałem jeszcze tak zdobionego Huragana. Druga sprawa to naklejka 531 - wygląda na nieco zużytą.
Trzeci argument to pegaz - w tym czasie Huragana bodajże nie produkowano.
To tylko przypuszczenia. Naprawdę po tych zdjęciach wszelkie teorie tracą w oczach...
Napisy na ramie mogą od nowości tak żwawo się trzymać, wykonanie na pewno znacznie lepsze od typowego.
Jakbym tę ramę kupił to bym się upewnił. Może ktoś chętny na sponsora? :mrgreen:
Po zakończeniu aukcji napiszę do kupującego czy jest w stanie sprawdzić wagę, cieniowanie oraz dokładne rozmiary rur.

#190 Gosc_atyp1_*

Gosc_atyp1_*
  • Gość

Napisano 18 lipiec 2010 - 13:21

Panowie mam pytanie. Odnosnie przerzutki tylnej w Huraganie.
Z pierwszego okresu produckji.
W egzemplarzu ktory posiadam wystepuje przerzutka ze "sprezyna" dwulinkowa, na widelcu tylnym na ramie sa dwa oczka na dwie linki , ale pozniej kolo korby i dalej juz po jednym oczku. Manetka jest jednolinkowa z kremowa zakretka ZZR. Niestety linki ktore sa powiazane i poplatane, nie wskazuja mi nijak jak to mialoby dzialac. Moze ktos mi wyjasnic czemu na widelcu jest podwojne oczko na linke a dalej juz pojedyncze?Czy tam na tym oczku sie linka konczyla czy jak?

Lakier na rowerze jest orginalny i nigdy nie byl ani podmalowywany ani malowany, ma wszystkie kalkomanie i nadruki .

pozdrawiam
adam

#191 Gosc_Dodge_*

Gosc_Dodge_*
  • Gość

Napisano 18 lipiec 2010 - 16:42

Fakt ! To dwulinkowa tylna przerzutka nie na pantografie a na sciskanej sprezynie spiralnej. niestety moj huragan jest przywalony innym sprzetem bo bylbym sfotografował to rozwiązanie

#192 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 18 lipiec 2010 - 18:20

Cytat

To dwulinkowa tylna przerzutka nie na pantografie a na sciskanej sprezynie spiralnej.

Uściślając. Z tego co czytałem w polskiej (i czeskiej) kopii Simplex'a Juy w tej taśmowej sprężynie jest sprężyna kolejna - tym razem spiralna i wewnątrz niej trzpień prowadzący wózek. Zapewne oryginał ma to samo.
Te przerzutki śmiało działają bez drugiej linki - regulacji naciągu wózka.

#193 HS

HS
  • Użytkownik
  • 80 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 18 lipiec 2010 - 21:08

Cytat

Uściślając. Z tego co czytałem w polskiej (i czeskiej) kopii Simplex'a Juy w tej taśmowej sprężynie jest sprężyna kolejna - tym razem spiralna i wewnątrz niej trzpień prowadzący wózek.

uściślając, ta taśmowa to nie sprężyna a osłona.

#194 Gosc_atyp1_*

Gosc_atyp1_*
  • Gość

Napisano 18 lipiec 2010 - 21:49

sprezyna, sprezyna.

zdaje sie ze rozwiazalem ten problem.
te dwie linki nie dzialaja gora dol, ale razem. Jedna przesuwa caly wozek, a druga skreca kolka napinaczy tak zeby lancuch mial wciaz takie samo napiecie.
Dlatego pozniej dwie linki zmieniaja sie na jedna i ramie przerzutki jest na 1 linke.

adam

(jesli ktos ma inne zdanie chetnie poslucham)

pzdr.

#195 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 18 lipiec 2010 - 22:03

Zainspirowałeś mnie ostatnim postem do poszukania informacji o Simpleksie Juy.
Coś udało mi się w tej materii znaleźć, o którą pytasz:
http://www.classicli...y-513-comp.html
;)
Tekst wiele wyjaśnia.

#196 Gosc_atyp1_*

Gosc_atyp1_*
  • Gość

Napisano 19 lipiec 2010 - 02:42

DOSKONALA STRONA, DZIEKI ZA LINKA

faktyczni ejest tak jak myslalem.

dokladnie to rozwiazanie:
http://www.classicli...ex543-comp.html

i to chyba pierwowzor przerzutki zzr.:

http://www.classicli...adjustment.html


THNX pozdrawiam.

adam

#197 Gosc_atyp1_*

Gosc_atyp1_*
  • Gość

Napisano 20 lipiec 2010 - 01:14

Panowie mam duza prosbe, czy ktos z was posiadaczy Jaga albo Huragana, moglby mi zmierzyc dlugosc szprych (od spodu nypla do osi grzybka) w tylnym i w przednim kole?
Bede wdzieczny.

Przy okazji nie ma ktos takiej przerzutki? przynajmiej na czesci? kupilbym - stan obojetny.
Dołączona grafika

Dołączona grafika

pozdrawiam
adam

#198 czadman1111

czadman1111
  • Użytkownik
  • 1 postów
  • SkądCzęstochowa

Napisano 12 sierpień 2010 - 08:45

Witam odświeżam temat i zmieszczam pare fotek sprzętu mojego ojca który teraz odkurzam

http://zapodaj.net/7...37b787.jpg.html

tutaj już odkurzony jeszcze nie wszystko ale staram się

http://zapodaj.net/9...4c96f4.jpg.html

#199 Rebe

Rebe
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądWłocławek

Napisano 12 sierpień 2010 - 09:14

Pamiętam je , w ramach redukcji wagi wrzucali ohydne plastikowe siodełka. Końcówka lat siedemdziesiątych.

#200 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 12 sierpień 2010 - 09:55

Cytat

w ramach redukcji wagi wrzucali ohydne plastikowe siodełka

Chyba redukcji kosztów i pracy. Skórzane wymagają więcej roboty.
Mi się wydawało, że ten Jaguar ma skórzane siedzisko ZZR.