Kultowy Jaguar~!!!
#181
Posted 19 March 2010 - 22:08
wiem że kolega dostał od swojego kolegi sporta i on był na ruskich dwudziestosiedmiocalowych szytkach.
rozstaw można pewnie podkładkami skorygować
szytek nie trzeba się bać, można nawet na przebitej jeździć, obręcz i sama szytka zniesie to lepiej.
na awaryjny powrót kleić ich też nie trzeba, zakładasz tylko i uważasz w zakrętach.
ej ale naprawdę wierzycie w to, że każdy jaguar czy huragan który wpadnie w wasze ręce to reynolds columbus deda tange i easton w jednym?
po czym to można stwierdzić?
z tego co kojarze to ramy na 531 najczęściej miały sztyce pod 27.2
to jest jakiś wyznacznik?
czy może stosunek wagi do rozmiaru?
#182
Posted 20 March 2010 - 00:07
Nie rozumiem przesłania jakie niesie to zdanie. Sugerujesz, że najlepiej spuścić powietrze i jeździć na "flaku"? :mrgreen:szytek nie trzeba się bać, można nawet na przebitej jeździć, obręcz i sama szytka zniesie to lepiej.
Złośliwość? Przypuszczam, że nie... Właściwie występowały tylko 3 stopy rur: Jaguar - Reynolds 531, Super - Columbus SL, Huragan/Sport - niskowęglowa. Poczytaj, o ramach trochę dyskutowaliśmy.ej ale naprawdę wierzycie w to, że każdy jaguar czy huragan który wpadnie w wasze ręce to reynolds columbus deda tange i easton w jednym?
#183
Posted 20 March 2010 - 22:56
#184
Gosc_Dodge_*
Posted 24 March 2010 - 08:18
Ale tu cicho o zmierzchu....forum jaguara umarło. Pssst!
#185
Gosc_Stas_*
Posted 27 March 2010 - 11:58
Czasy w których dostępność sprzętu była mówiąc krótko żadna na szczęście przeszły w niepamięć.
Pamiętam szytki do mojego Jaguara: to był produkt DDR i nazywały się Kovalit - chyba dobrze piszę jeśli źle niech ktoś poprawi.
Ciężkie szytki klejone na słynny klej Skorolep miały tendencje do tzw. "bicia" bocznego. Zamierzchłe czasy ale pełne pozytywnych emocji. Przesiadka na dewizowe Colnago - to była frajda.
Stas
#186
Posted 17 July 2010 - 22:39
http://allegro.pl/it...s_oryginal.html
Chyba, że ktoś robił malowanki i naklejki, co jest niemal niemożliwe.
No i stałego haka na przerzutkę nie ma... jak widać wersji Jaguara multum i trzeba przyjmować zasadę, że robiono z tego co było, więc nie ma prawie żadnych reguł.
#187
Posted 18 July 2010 - 06:37

Swoją drogą rama mnie urzeka, ale niestety nie stać mnie na nią obecnie. :-/ Zapewne cena dojdzie do wartości 500-700 zł.
#188
Gosc_Dodge_*
Posted 18 July 2010 - 07:24
Moze sie myle niech mnie ktos wyprostuje!
#189
Posted 18 July 2010 - 07:39
Trzeci argument to pegaz - w tym czasie Huragana bodajże nie produkowano.
To tylko przypuszczenia. Naprawdę po tych zdjęciach wszelkie teorie tracą w oczach...
Napisy na ramie mogą od nowości tak żwawo się trzymać, wykonanie na pewno znacznie lepsze od typowego.
Jakbym tę ramę kupił to bym się upewnił. Może ktoś chętny na sponsora? :mrgreen:
Po zakończeniu aukcji napiszę do kupującego czy jest w stanie sprawdzić wagę, cieniowanie oraz dokładne rozmiary rur.
#190
Gosc_atyp1_*
Posted 18 July 2010 - 13:21
Z pierwszego okresu produckji.
W egzemplarzu ktory posiadam wystepuje przerzutka ze "sprezyna" dwulinkowa, na widelcu tylnym na ramie sa dwa oczka na dwie linki , ale pozniej kolo korby i dalej juz po jednym oczku. Manetka jest jednolinkowa z kremowa zakretka ZZR. Niestety linki ktore sa powiazane i poplatane, nie wskazuja mi nijak jak to mialoby dzialac. Moze ktos mi wyjasnic czemu na widelcu jest podwojne oczko na linke a dalej juz pojedyncze?Czy tam na tym oczku sie linka konczyla czy jak?
Lakier na rowerze jest orginalny i nigdy nie byl ani podmalowywany ani malowany, ma wszystkie kalkomanie i nadruki .
pozdrawiam
adam
#191
Gosc_Dodge_*
Posted 18 July 2010 - 16:42
#192
Posted 18 July 2010 - 18:20
Uściślając. Z tego co czytałem w polskiej (i czeskiej) kopii Simplex'a Juy w tej taśmowej sprężynie jest sprężyna kolejna - tym razem spiralna i wewnątrz niej trzpień prowadzący wózek. Zapewne oryginał ma to samo.To dwulinkowa tylna przerzutka nie na pantografie a na sciskanej sprezynie spiralnej.
Te przerzutki śmiało działają bez drugiej linki - regulacji naciągu wózka.
#193
Posted 18 July 2010 - 21:08
uściślając, ta taśmowa to nie sprężyna a osłona.Uściślając. Z tego co czytałem w polskiej (i czeskiej) kopii Simplex'a Juy w tej taśmowej sprężynie jest sprężyna kolejna - tym razem spiralna i wewnątrz niej trzpień prowadzący wózek.
#194
Gosc_atyp1_*
Posted 18 July 2010 - 21:49
zdaje sie ze rozwiazalem ten problem.
te dwie linki nie dzialaja gora dol, ale razem. Jedna przesuwa caly wozek, a druga skreca kolka napinaczy tak zeby lancuch mial wciaz takie samo napiecie.
Dlatego pozniej dwie linki zmieniaja sie na jedna i ramie przerzutki jest na 1 linke.
adam
(jesli ktos ma inne zdanie chetnie poslucham)
pzdr.
#195
Posted 18 July 2010 - 22:03
Coś udało mi się w tej materii znaleźć, o którą pytasz:
http://www.classicli...y-513-comp.html
Tekst wiele wyjaśnia.
#196
Gosc_atyp1_*
Posted 19 July 2010 - 02:42
faktyczni ejest tak jak myslalem.
dokladnie to rozwiazanie:
http://www.classicli...ex543-comp.html
i to chyba pierwowzor przerzutki zzr.:
http://www.classicli...adjustment.html
THNX pozdrawiam.
adam
#197
Gosc_atyp1_*
Posted 20 July 2010 - 01:14
Bede wdzieczny.
Przy okazji nie ma ktos takiej przerzutki? przynajmiej na czesci? kupilbym - stan obojetny.
pozdrawiam
adam
#198
Posted 12 August 2010 - 08:45
http://zapodaj.net/7...37b787.jpg.html
tutaj już odkurzony jeszcze nie wszystko ale staram się
http://zapodaj.net/9...4c96f4.jpg.html
#199
Posted 12 August 2010 - 09:14
#200
Posted 12 August 2010 - 09:55
Chyba redukcji kosztów i pracy. Skórzane wymagają więcej roboty.w ramach redukcji wagi wrzucali ohydne plastikowe siodełka
Mi się wydawało, że ten Jaguar ma skórzane siedzisko ZZR.


