Skocz do zawartości


sredni puls ...


364 odpowiedzi w tym temacie

#261 pawel1983pl

pawel1983pl
  • Użytkownik
  • 103 postów
  • SkądJastrzębie-Zdrój

Napisano 19 lipiec 2010 - 22:07

Jak się zatrzymałem na skrzyżowaniu na ok minutę to puls spadł do 46.

:shock:
Heh to ja rano mam większy puls. Moje średnie to 140-160 ,a max 200.
Chyba muszę więcej trenować ;-)

#262 mariusz k

mariusz k
  • Użytkownik
  • 836 postów
  • Skądrybnik

Napisano 20 lipiec 2010 - 20:29

o jezu, albo jestes bardzo-nisko tętnowcem albo masz jakas chorobe...
napisz jeszcze ze byles na beskyd tour ;>?


No byłem na Beskid Tourze po raz drugi i powiem tyle, jest to najcięższa trasa jaką jechałem na wyscigu. Tatry Tour czy pętla beskidzka są zdecydowanie łatwiejsze.
Niestety nic specjalnego nie zdziałałem bo póki co nie jestem zawodnikiem na długie podjazdy nawet w kolarstwie amatorskim.

#263 MiSzA

MiSzA
  • Użytkownik
  • 805 postów
  • SkądKonstancin

Napisano 20 lipiec 2010 - 21:46

Przecież Mariusz k napisał że to była jazda regeneracyjna - czyli w pierwszej i drugiej strefie... czysty tlen, wolno, spokojnie - takie spa dla mięśni i serca ;)

#264 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 21 lipiec 2010 - 19:12

mariusz k spróbuj się rozgrzać i zobacz czy da się rozkręcić na wyższe tętno, bo możliwe jest przeciążenie/przetrenowanie wtedy problem się wkręcić na wyższe tętna i organizm pracuje na pół gwizdka.


#265 mariusz k

mariusz k
  • Użytkownik
  • 836 postów
  • Skądrybnik

Napisano 21 lipiec 2010 - 20:38

mariusz k spróbuj się rozgrzać i zobacz czy da się rozkręcić na wyższe tętno, bo możliwe jest przeciążenie/przetrenowanie wtedy problem się wkręcić na wyższe tętna i organizm pracuje na pół gwizdka.


Spoko, troche już znam swój organizm i wiem kiedy trzeba odpuścić. Dzisiaj troche mocniej się już przejechałem troche szybkości przed niedzielnym kryterium. Zrobiłem sobie 2 serie interwałów 4x30sek z 30 sekundową przerwą i pod koniec doszedłem do pulsu 190 więc organizm doszedł do siebie.

#266 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 21 lipiec 2010 - 20:41

Domyślam się że wiesz kiedy odpuścić bo doświadczenie masz niemałe, czyli albo był to "wypadek przy pracy", albo "ten" dzień.


#267 mavic2

mavic2
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądŚwidnica

Napisano 02 sierpień 2010 - 14:45

Żeby nie tworzyć nowego tematu napiszę tutaj.
Po dlugiej przerwie (4lata) nie robienia nic wróciłem na rower, do treningów. Przed przerwa moj max puls ustalilem na 192. W kwietniu zacząłem jeździć i ustaliłem max na 189. Po prostu tyle moj pulsometr wskazywał.
Teraz według mojego planu mam szczyt formy. Tydzień temu na treningu w grupe zanotowalem puls 194, wczoraj 195(choć bylem bardziej zmęczony niz tydzien temu).
Ten puls to nie jest pik, rośnie 190-191...195 na podjezdzie.

To normalne ?
Jak mierzyc LT. Ja mierzyłem jest testujac swoj organizm na róznych próbach. Ustalilem LT to 174 teraz jest wyzsze ok. 176. Ale teraz w zasadzie robie to na czuja :) Przy mniej wiecej 176 zaczyna sie u mnie wymuszony oddech. Tylko że z pulsem max 195 mam duza rozpietosc pomiedzy LT a max pulsem (175-195).

Inna ciekawostka. Wytrzymałość podają książkowo(niektórzy) jako 65-75% max pulsu. Czyli u mnie 126-146. Ja to jeżdżę 142-150, bo czuje, ze to u mnie przynosi najlepsze efekty.

Nie wiem czy bazować na tym jak sie czuje czy na wyliczeniach :)

A średni puls to oczywiście bardzo różnie. Z ostatniej jazdy w grupie (3h) 161 no i max 195 :)

#268 axfjmk

axfjmk
  • Użytkownik
  • 45 postów
  • SkądTychy

Napisano 02 sierpień 2010 - 18:32

Tylko że z pulsem max 195 mam duza rozpietosc pomiedzy LT a max pulsem (175-195).

Inna ciekawostka. Wytrzymałość podają książkowo(niektórzy) jako 65-75% max pulsu. Czyli u mnie 126-146. Ja to jeżdżę 142-150, bo czuje, ze to u mnie przynosi najlepsze efekty.

Ja mam LT 180 a max 194, tyle że po kilku latach...

Właśnie, w innym temacie o tym pisałem. Strefy na podstawie HRmax są dość nieprecyzyjne. Dużo lepszym wyznacznikiem jest LT. W wyniku treningu LT przesuwa się w stosunku do HRmax, a jeśli nadal będziesz trenował w oparciu o HRmax wtedy rozwój będzie wolniejszy. Z twoim LT powinieneś jeździć 146-156 na wytrzymałość. Za jakiś czas wykonać kolejny test i wnieść poprawki. A druga rzecz, że HRmax trudno osiągnąć.

#269 z1mEk

z1mEk
  • Użytkownik
  • 35 postów
  • SkądRopczyce

Napisano 26 sierpień 2010 - 08:30

Cześć, mam problem z wyznaczeniem swojego HRMax. Jakiś czas temu wyznaczyłem go za pomocą pulsometru jadąc około 40 minut z tętnem około 150 potem 10 minut z tętnem 160 aż w końcu wykonałem sprint do "odcinki" i wyszło 193. Powtarzałem to kilka razy w innych dniach i zawsze było te 192-193.
Wczoraj po 20 minutach jazdy z tętnem około 160 rzuciłem się w sprint za skuterem jadąc znowu aż do "odcinki" - pulsometr mi zarejestrował maksymalne tętno 198. Czy jest możliwe że w moim wieku (32) i raczej niezbyt dużym wytrenowaniu mój HRMax to 198?
Dodam że 8 lat temu miałem bardzo dobrą formę i bardzo dużo jeździłem (nie mierzyłem wtedy tętna), potem musiałem porzucić rower i od niedawna zacząłem umiarkowany trening.

#270 wiki

wiki
  • Użytkownik
  • 2190 postów
  • SkądOzorków k/Łodzi

Napisano 26 sierpień 2010 - 08:39

Cześć, mam problem z wyznaczeniem swojego HRMax. Jakiś czas temu wyznaczyłem go za pomocą pulsometru jadąc około 40 minut z tętnem około 150 potem 10 minut z tętnem 160 aż w końcu wykonałem sprint do "odcinki" i wyszło 193. Powtarzałem to kilka razy w innych dniach i zawsze było te 192-193.
Wczoraj po 20 minutach jazdy z tętnem około 160 rzuciłem się w sprint za skuterem jadąc znowu aż do "odcinki" - pulsometr mi zarejestrował maksymalne tętno 198. Czy jest możliwe że w moim wieku (32) i raczej niezbyt dużym wytrenowaniu mój HRMax to 198?
Dodam że 8 lat temu miałem bardzo dobrą formę i bardzo dużo jeździłem (nie mierzyłem wtedy tętna), potem musiałem porzucić rower i od niedawna zacząłem umiarkowany trening.


powiem ci tak, ciężko jest ustalić max hr i średni hr na treningach, sposobów jest kilka, każdy ma swoja teorię, temat rzeka jednym słowem. jeżeli mogę coś zaproponować: badania wydolnościowe, nie wiem jakie są koszty tam gdzie ty mieszkasz i czy w ogóle chciałbyś wydawać jakiekolwiek pieniądze na taki cel, ale po takich badaniach w dobrym i sprawdzonym "ośrodku" masz czarno na białym jaki masz organizm i na co go stać. sam się przymierzam na jesień, u mnie w łodzi wydam z tego co wiem ok 200 zł, dla mnie jest to o tyle ważne, że miałem 13 lat przerwy i prowadziłem bardzo niezdrowy tryb życia niestety.

#271 Adam_S

Adam_S
  • Użytkownik
  • 63 postów
  • SkądNieporęt

Napisano 01 wrzesień 2010 - 17:14

witam,
dla potrzeb treningowych branie - w sumie dość abstrakcyjnego pojęcia HRmax - pod uwagę może prowadzić do błędnych konkluzji. Zamiast tego faktycznie dobrym rozwiązaniem jest np. zainwestować raz w badania wydolnościowe i określenie tętna i mocy na poziomie progu przemian tlenowych i beztlenowych - ogólnie przyjęte 2mmol i 4mmol. tętno będzie się zmieniało raczej w małych granicach. Jeśli ktoś w treningu bazuje na HR to wystarczy raz. jeśli bazujemy na Watach to wskazane jest regularne powtarzanie takich badań / pomiarów. I dopiero to daje nam solidne podstawy określania stref treningowych.

#272 Virenque

Virenque
  • Moderator
  • 1536 postów
  • SkądPoznań

Napisano 25 styczeń 2011 - 10:38

Jak jest u Was z pulsem podczas jazdy na trenażerze ?
Zastanawia mnie kilka rzeczy, jak wyjadę na szosę to puls zgadza mi się z moimi strefami wyliczonymi podczas badań, ale jak kręcę w domu to puls mam niższy przy takim samym odczuciu zmęczenia. Zastanawia mnie to bardzo.
W dodatku , co ciekawe, jak puszczam kierownicę i siadam wyprostowany na trenażerze to puls skacze mi automatycznie o około 6-10 uderzeń. Dodam, że to nie wina pulsometru, bo sprawdzałem na dwóch.
Ma ktoś z Was też takie dziwne sytuacje ?

pzdr

#273 woody

woody
  • Użytkownik
  • 1415 postów
  • Skądłódź

Napisano 25 styczeń 2011 - 11:03

Virenque, mam to samo jak puszczam kiere i siadam wyprostowany to żeby utzrymać puls w granicach 70-75 % hr max to musze obciążenie na trenażerze zmniejszyć o jeden. Może się myle ale w pozycji wyprostowanej może serce musi mocniej pyknąc żeby krew doprowadzić w góre. ;)

u2250y2014v3.gif


#274 Robert_Rybnik

Robert_Rybnik
  • Użytkownik
  • 272 postów
  • SkądRybnik

Napisano 25 styczeń 2011 - 12:19

Jak jest u Was z pulsem podczas jazdy na trenażerze ?
Zastanawia mnie kilka rzeczy, jak wyjadę na szosę to puls zgadza mi się z moimi strefami wyliczonymi podczas badań, ale jak kręcę w domu to puls mam niższy przy takim samym odczuciu zmęczenia. Zastanawia mnie to bardzo.
W dodatku , co ciekawe, jak puszczam kierownicę i siadam wyprostowany na trenażerze to puls skacze mi automatycznie o około 6-10 uderzeń. Dodam, że to nie wina pulsometru, bo sprawdzałem na dwóch.
Ma ktoś z Was też takie dziwne sytuacje ?
pzdr


Virenque, mam to samo jak puszczam kiere i siadam wyprostowany to żeby utzrymać puls w granicach 70-75 % hr max to musze obciążenie na trenażerze zmniejszyć o jeden. Może się myle ale w pozycji wyprostowanej może serce musi mocniej pyknąc żeby krew doprowadzić w góre. ;)


Jak wiadomo trening na szosie i na rolce to dwie różne bajki. Na szosie działa więcej czynników (wiatr, nachylenie terenu, obciążenie adekwatne do masy ciała kolarza, itp.) niż na rolce... Trzeba by się bardziej wgryzać w temat, żeby porównać faktycznie oba treningi... ;-)

A co do tego HR. Nie wydaje mi się, żeby miało tu uzasadnienie twierdzenie, że serce musi wyżej wypompować krew... Raczej skłoniłbym się do zmian w biomechanice ruchu. Konkretnie "nienaturalna", "niestandardowa" pozycja kolarza, która nie daje takiej ekonomiki pracy, a więc zwiększa obciążenie serca. Chociaż pewnie przyczyn pewnie będzie kilka... Także kilka mądrych głów musiałoby siąść i podyskutować ;-)

Pozdrower

#275 Gosc_smoła_*

Gosc_smoła_*
  • Gość

Napisano 25 styczeń 2011 - 12:49

Virenque, taa normalka :) nogi mi się na trenażerze zaczynają palić jakieś 10 uderzeń wcześniej niż na szosie :)

#276 kuba259

kuba259
  • Użytkownik
  • 495 postów
  • Skądelbląg

Napisano 25 styczeń 2011 - 13:52

U mnie w sumie podobnie. Aby wejść w strefę wytrzymałości muszę się niestety troszkę napocić, a żeby się jeszcze utrzymać... to jest wyczyn.

#277 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 25 styczeń 2011 - 20:17

Virenque, mam to samo jak puszczam kiere i siadam wyprostowany to żeby utzrymać puls w granicach 70-75 % hr max to musze obciążenie na trenażerze zmniejszyć o jeden. Może się myle ale w pozycji wyprostowanej może serce musi mocniej pyknąc żeby krew doprowadzić w góre. ;)


Jak się wyprostujesz to rośnie opór powietrza :mrgreen: :mrgreen:
Mięśnie których organizm używa do wyprostowania też muszą z czegoś żyć;p


#278 tomiek

tomiek
  • Użytkownik
  • 270 postów
  • SkądMałopolska ok.Gorlic

Napisano 25 styczeń 2011 - 20:24

jak puszczam kierownicę i siadam wyprostowany na trenażerze to puls skacze mi automatycznie o około 6-10 uderzeń.

Mam to samo, musze zmniejszyc opór jak pilnuje strefy aby nie przekroczyć.

#279 Rooney

Rooney
  • Użytkownik
  • 187 postów
  • SkądCzęstochowa

Napisano 25 kwiecień 2011 - 07:10

Panowie zmierzyłem dzisiaj po przebudzeniu puls spoczynkowy i wyszło mi 69 uderzeń na minutę.
Wydaje mi się to trochę dużo zwłaszcza ,że ostatnio zauważyłem ,że jest on większy niż zwykle.
Ostatnio tydzień trenowałem w poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek, sobotę ale wyszło z całego tygodnia 262 km.

Czy przy takim pulsie interpretować to tak ,że organizm jest przemęczony i potrzebuje przerwy ?
Wczoraj i dziś mam wolne od szosy ale jutro chciałem zrobić setkę.
Nie wiem czy mogę spokojnie jechać czy jednak nie zarzynać się i wtorek też odpuścić? :roll:

#280 xubix

xubix
  • Użytkownik
  • 1552 postów
  • SkądKrotoszyn

Napisano 25 kwiecień 2011 - 08:01

Rooney, ja normalnie po przebudzeniu mam ok 80.. i co ?



Dodaj odpowiedź