Skocz do zawartości


Trening Kolarski


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
254 odpowiedzi w tym temacie

#61 jarek

jarek
  • Użytkownik
  • 201 postów
  • SkądKOLBERG

Napisano 28 kwiecień 2009 - 06:22

TOMPOZ- nie pisz bzdur .........
Dużo większą moc generuje się wchodząc na pedała w dolnym chwycie i tu ten chwyt wymusza agresje i dynamikę ,,,,,,,,,,więc jak tak małym doświadczeniem sypiesz z rękawa to sobie daruj.......TEORETYKU..
JAREK. :lol: :-P :lol:

#62 cyryl3000

cyryl3000
  • Użytkownik
  • 159 postów
  • SkądZłotów

Napisano 28 kwiecień 2009 - 06:25

Pod górki 500 metrów to nie liczy się moc, a wnet umiejętności sprinterskie :D Chyba że górki te mają nachylenie większe niż 15% w co wątpię.

Cigane, jak ci się dobrze jeździ to OK. Czasem warto się tylko rozprostować.

p.s. Tompoz, jak takie "guru" jak ty, nie umie sobie ustawić dobrej pozycji na rowerze?

#63 Miguel

Miguel
  • Użytkownik
  • 840 postów
  • SkądGOP - Będzin

Napisano 28 kwiecień 2009 - 08:32

Tompoz, to po co jest ten dolny chwyt?

#64 Gosc_Tompoz_*

Gosc_Tompoz_*
  • Gość

Napisano 28 kwiecień 2009 - 16:13

1. Jestem w szoku 7/8 Łódzkich ustawek naszpikowanych mistrzami polski masters i wogle nie umie jeżdzić na rowerze ................... bo atakując Łódzkie góreczki 0,5 - 1 km stosują górny chwyt. To jest rewolucja.
2. Gdy ja piszę o mocy to rozumiem wielkośc fizyczną wyrażoną w wattach. Czyli jakaś tam moc jest na finiszu np. 30 sekundowa a jakaś jest tam moc np. 30 minutowa potrzebna do pokonania podjzadu np. 10 km.
3. kolarz wchodzi na pedały tak naprawdę z 2 powodów albo by oprezyć pozytcje z pracy mieśniowej na siodełku oraz by wygenerować większą moc.
4. Jesli jakiemuś zawodnikowi lepiej się atakuje podjzady 0,5 - 1 km z dolnego chwytu jest to cecha osobnicza bo tka mu wygodnie. Pantani atakował podzjady w ten sposób reszta świata z górnego chwytu.

Reasumując coś tam chłopaki próbujecie mnie zatakować ale robicie to wilece nie udolnie. Wasz atak widać że ma chedz być atakiem merytorycznym ale w swym chaosie traci ten charakter rozmywa swą merytoryczność.

Tompoz

[ Dodano: 2009-04-28, 17:17 ]

Cytat

Tompoz, to po co jest ten dolny chwyt?

dolny chwyt jest po to by generować większą moc przy mniejszym oporze powietrzą. W związku zpowyższym kolarz o tej samej wadze i mocy generowanej przy mniejszym oporze powietrza jedzie szybciej.

Tompoz

#65 Miguel

Miguel
  • Użytkownik
  • 840 postów
  • SkądGOP - Będzin

Napisano 28 kwiecień 2009 - 16:44

Tompoz, szanuję Twoją wiedzę, która może i jest spora, ale nie potrafisz jej wykorzystać. W każdym poście piszesz w zasadzie to samo: merytorycznie, Mirek, błogosławione łódzkie ustawki. Nic do tych tematów nie wnosisz, a jeżeli coś konkretnego napiszesz, to zazwyczaj jest to rzecz wiadoma albo akurat nie masz racji.

Chcesz pisać o różnych progach, wattach itp. Z kim masz zamiar o tym dyskutować na polskich forach, jeżeli prawie wszyscy nie używają takich sprzętów. Prawda, jest paru prawdziwych kolarzy, ale oni nie udzielają się za często.

Zauważyłem, że dość często łączysz wysiłek rowerowy z bieganiem. Powinieneś wiedzieć, że są to różne rodzaje wysiłków i organizm reaguje inaczej.

Weź się pochwal kiedyś jak Ci dobrze poszło na ustawce, a nie pisz o tych wielkich mistrzach, których i tak nie znamy. Ja mogę się pochwalić tym, że Mihojlevic(zapomniałem jak to się pisze) dał mi bidon z piciem na jednym z wyścigów. Ale co to za powód do chwalenia? Kogo to obchodzi?

Jeszcze raz chciałbym podkreślić, że szanuję Twoją wiedzę, bo widać, że znasz się na rzeczy, ale tak naprawdę w ogóle z niej nie korzystasz. Dzięki za rady w okresie przygotowawczym. Pzdr

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Wracając do tematu, to chciałem się zapytać, czy czasem robicie treningi bez pulsometra?
Jestem do niego przywiązany jak mało kto, ale ostatnie dwa wyjazdy pojechałem bez i muszę stwierdzić, że nie czułem tej presji psychicznej. Po prostu kręciłem swoje, pewnie trochę mocniej niż zwykle.

#66 Fifi

Fifi
  • Użytkownik
  • 174 postów
  • Skądtj�na pengar

Napisano 28 kwiecień 2009 - 16:52

Cytat

dolny chwyt jest po to by generować większą moc przy mniejszym oporze powietrzą

Generowana moc może być taka sama, ale zwiększy się opływowość (zmniejszą opory powietrza) i kolarz będzie jeździł szybciej.

#67 cyryl3000

cyryl3000
  • Użytkownik
  • 159 postów
  • SkądZłotów

Napisano 28 kwiecień 2009 - 18:29

Cytat

Wracając do tematu, to chciałem się zapytać, czy czasem robicie treningi bez pulsometra?
Jestem do niego przywiązany jak mało kto, ale ostatnie dwa wyjazdy pojechałem bez i muszę stwierdzić, że nie czułem tej presji psychicznej. Po prostu kręciłem swoje, pewnie trochę mocniej niż zwykle.

Ja mam pulsometr, ale często jest on tylko do kontrolowania chwilowego pulsu. Każdy powinien znać mniej więcej swój organizm, a niekiedy taka jazda z trzymaniem sie odpowiedniego tętna jest mniej skuteczna dla amatora niż jazda na samopoczucie.

#68 spros

spros
  • Użytkownik
  • 663 postów
  • Skądpolska

Napisano 28 kwiecień 2009 - 19:28

Cytat

dolny chwyt jest po to by generować większą moc

zazwyczaj tak nie jest.

#69 Mika

Mika
  • Użytkownik
  • 298 postów
  • SkądGliwice

Napisano 28 kwiecień 2009 - 20:01

Cytat

czy czasem robicie treningi bez pulsometra?

też jestem do niego przywiązana,ale jak chce np. sprawdzić, czy moje subiektywne złe samopoczucie (trwające podejrzanie długo) nie wynika np. z widoku wysokiego tętna to go zostawiam ;p
co do mocy to też jestem zdania, że raczej zmienia się prędkość przy użyciu dolnego chwytu; bo przecież jeśli będzie naciskał na pedały z taką samą siłą, nie zmieni się jego waga itp to zmniejszy się tylko opór powietrza, przy tej samej mocy,a mniejszym oporze powietrza będzie jechał szybciej?
ale ja humana właśnie skończyłam, więc nie bierzcie tego zbyt poważnie ;p

#70 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 28 kwiecień 2009 - 20:12

A jak wytłumaczycie zwiększoną prędkośc podczas jazdy na lemondce - tylko oporami powietrza ?

#71 Mika

Mika
  • Użytkownik
  • 298 postów
  • SkądGliwice

Napisano 28 kwiecień 2009 - 20:17

z fizycznego punktu widzenia tak

#72 Gosc_Tompoz_*

Gosc_Tompoz_*
  • Gość

Napisano 28 kwiecień 2009 - 20:52

Cytat

Cytat

dolny chwyt jest po to by generować większą moc przy mniejszym oporze powietrzą

Generowana moc może być taka sama, ale zwiększy się opływowość (zmniejszą opory powietrza) i kolarz będzie jeździł szybciej.


oczywiscie generowac tą sama moc przy mniejszym oporze powietrza żle napisałem masz racje

Tompoz

#73 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 28 kwiecień 2009 - 22:06

Czy moc może być taka sama w obu pozycjach?
Nie zapominajcie, że moc nie bierze się z samych mięsni nóg. Otuż tak samo jak w samochodzie moc i moment obrotowy zależy nie tylko od silnika, ale od masy samochodu, przekładni, zawieszenia, opon, oporów powietrza i wielu, wielu innych czynników.
Kolarz w podstawoej pozycji generuje bazową moc. Trzymając rece na górze to ta moc ulega zmianie poprzez zmiane ułożenia dłoni, ciała, przesunięcia środka cięzkości i innych czynników. Oczywiście w przypadku położenia dłoni na dolnym chwycie jest ta sama sytuacja - wszystkie możliwe parametry wpływają na osiąganą moc kolarza. Teraz wypadałoby sie zastanawić co i jakie czynniki mają wpływ na zmianę mocy w poszczególnej pozycji.
Chwyt dolny:
Opływowa sylwetka (+)
Przesunięcie sie ciała (środka ciężkosci) ku przodowi (+)
Chwyt górny:
Oporowa sylwetka (-)
Środek ciężkosci jest w tym samym miejscu (-)
Nie wiem jak ująć ułożenie, dolnej częsci ciała czyli od bioder i samych nóg. Wydaje mi się, że w dolnym chwycie, nasze ciało jest bardziej sprintersko (bojowo) ułożone, co sprawia, że łatwiej nam sie kręci, bo pracujemy całym ciałem. Górny chwyt natomiast jak gdyby unieruchamia dolne partie ciała, w zasadzie pracują tylko nogi. (to tylko moje przypuszczenie)

A zatem wydaje mi się, Tompoz wbrew pozorom miał rację, bo czy to na płaskim czy to pod góre nie da sie z jednakową mocą pedałować w obu tych pozycjach, gdyż wszystkie czynniki właśnie wpływają na końcową osiąganą moc.

PS. Jeśli napisałem jakiś dowcip z filozofii kolarstwa to wybaczcie, ale senny jestem :D

#74 cyryl3000

cyryl3000
  • Użytkownik
  • 159 postów
  • SkądZłotów

Napisano 28 kwiecień 2009 - 22:08

Deadhorse, przefilozofowałeś ;-)

#75 jarek996

jarek996
  • Użytkownik
  • 645 postów
  • SkądMALM�

Napisano 28 kwiecień 2009 - 22:14

Cos tu pieprzycie obywatele. Jezeli silnik w samochodzie ma moc dajmy na to 100 KM , to tyle ma i nie mniej nie wiecej. Nie ma znaczenia zadna skrzynia , ciezary ITP. Moc silnika pozostanie dalej taka jak byla : 100KM. Natomiast PREDKOSC i PRZYSPIESZENIE zalezy od skrzyni biegow , aerodynamiki , ciezaru i wielu innych historii...

#76 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 28 kwiecień 2009 - 22:19

Hmmm... jarek prymitywny przykład:

z 12-litrowego diesela wyapadało by otrzymać z jakieś 1000KM, natomiast TIR ma ich około 400 - fakt, ze wszystko spowodowane jest wytrzymałościa, ale mimo wszystko masa robi swoje - kontrastowy przykłąd, ale w osobowych jest identycznie, z reszta gwarantuje Ci ze kazde auto nawet nowe ma inną moc, a to że uzywki traca wraz z czasem to oczywiste ;)

#77 Grzek

Grzek
  • Użytkownik
  • 52 postów
  • SkądLublin

Napisano 28 kwiecień 2009 - 22:27

Przy podjeździe pod górę, na stojąco, najbardziej efektywnie jest wtedy, gdy środek ciężkości kolarza znajduje się nad osi naciskanego pedała, w momencie poziomym położenia ramienia korby. To można uzyskać tylko w górnym chwycie. Przy dolnym chwycie środek ciężkości znajduje się bliżej suportu. O ile można sobie wyobrazić ostry start pod górę na stojąco z dolnego chwytu, to jednak ekonomiczniej jest potem siąść na siodełku i zwiększyć kadencję lub jeżeli jest bardzo stromo przejść do górnego chwytu.

#78 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 28 kwiecień 2009 - 23:28

Deadhorse, jesteś w totalnym błędzie, bo liczy się moment obrotowy...

jarek996nie jest tak, bo 100 KM na przednią oś daje co innego niż 100 KM na tylną lub na 4x4 (to chyba nie to forum :lol: )

Grzek, ja się z Tobą zgodzę połowicznie, górny czy dolny chwyt, na stojąco i tak nabardziej liczy się balans ciała.

[ Dodano: 2009-04-29, 00:32 ]
jarek996 masz rację, przepraszam ale nie doczytałem postu...

#79 Gosc_Qba_*

Gosc_Qba_*
  • Gość

Napisano 28 kwiecień 2009 - 23:33

Cytat

jarek996nie jest tak, bo 100 KM na przednią oś daje co innego niż 100 KM na tylną lub na 4x4 (to chyba nie to forum )


Tak ale nie mówimy tu o żadnych osiach tylko o mocy produkowanej przez sam silnik. Chyba... :-P
Pozdro!

#80 jarek996

jarek996
  • Użytkownik
  • 645 postów
  • SkądMALM�

Napisano 29 kwiecień 2009 - 06:19

DEADHORSE ; Ja Ci tylko pisze , ze jak silnik ma 100KM , to tyle ma i juz( a Ty tu o nowych i uzywanych coc pieprzysz. Czy ja porownuje gdzies nowe i uzywane ? Pisze o JEDNYM SILNIKU , ktory ma 100KM ) . Moc silnika nie zalezy od zadnej masy , przekladni , zawieszenia czy opon!!!! Czlowieku nie wciskaj nam tu bzdur. Pamietaj ; jak silnik ma 100 KM , to niezaleznie czy samochod w ktorym jest zamontowany wazy tone , czy 10 ton , to silnik i tak ma 100 KM !!! Przeciez to jasne jak slonce ( mam nadzieje , ze dla reszty przynajmniej.... )
Jesli silnik osiagnal na hamowni 100KM , ( czyli tyle ma ) , to niezaleznie w czym , czy z czym bedzie zamontowany to bedzie mial 100KM Jasne ????????????????
I tu nie ma nic do rzeczy czy jest to 10 litrowy diesel , benzynowa 2 litrowka , czy silnik wankla 0,6 L,. Pamietaj ; 100KM = 100KM !!!!!!! : Ty juz zaczynasz mieszac teraz WYDAJNOSC silnika z LITRA pojemnosci.... A to inny temat . Pamietaj 100KM = 100KM
I nie pisz mi , ze moj przyklad przyklad jest PRYMITYWNY , tylko najpierw : PRZECZYTAJ i SKONSULTUJ z kims kto to ZROZUMIE , a on Ci wytlumaczy , ze nie masz racji............

DAKI ; czy to przednia , czy tylna , czy srodkowa to silnik bedzie mial ZAWSZE 100 KM. Zmieni sie tylko sterownosc pojazdu ) z nNAD na POD ,albo przeciwnie :-) )Moc bedzie NIEZMIENNA , niezaleznie z czym i jak ten silnik podlaczysz. Natomiast predkosc i reszta parametrow pojazdu to inna sprawa , ale moc ( SILNIKA !!!! ) bedzie 100KM !!!!