Cytat
Cos tu pieprzycie obywatele. Jezeli silnik w samochodzie ma moc dajmy na to 100 KM , to tyle ma i nie mniej nie wiecej. Nie ma znaczenia zadna skrzynia , ciezary ITP. Moc silnika pozostanie dalej taka jak byla : 100KM. Natomiast PREDKOSC i PRZYSPIESZENIE zalezy od skrzyni biegow , aerodynamiki , ciezaru i wielu innych historii...
Moze w samochodach tak jest ze wzgledu na stale ustawienie wszystkiego wzgledem siebie. Na rowerze nawet majac lemondke, w zaleznosci od jej ustawienia nie jestes w stanie uzyskac identycznej mocy maksymalnej. Moc maksymalna moze masz na papierze 800W i taka moc teoretyczna masz, ale w zaleznosci od ustawienia czlowiek jest w stanie wygenerowac w danym momencie to o wiele mniej. W zaleznosci od ustawienia pozycji od rowerze, sterujesz tez maksymalna moca, ktora jestes w stanie wygenerowac czysto ze wzgledow fizycznych i geometrycznych. Dlatego, np w jezdzie na czas, podczas prob w tunelach aerodynamicznych wybor ustawienia pozycji jest kompromisem komfortu, aerodynamiki i mocy maksymalnej mozliwej do wygenerowania przez zawodnika. Czasem trzeba poswiecic troche mocy na aerodynamike i komfort.