Skocz do zawartości


Zdjęcie

Treningowe dylematy amatora i nie tylko


2741 odpowiedzi w tym temacie

#961 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 23 styczeń 2015 - 21:25

Adam, dam Ci niemłody wprawdzie , ale działający licznik Sigma bezprzewodowy z przewodową kadencją. Kompletny. Nie wiem kto weryfikuje posty na " przekaz dalej" ale jest to po prostu d... bo już kilka bo chyba ostatnio dwa razy nie pojawiły się moje posty o chęci oddania czegoś, a obdarowanych prze ze mnie jest już pare osób. Jak ktoś chętny na licznik bezprzewodowy Bion Touch, bez magnesu i baterii niech się też odezwie.  pozr



#962 Adam 42

Adam 42
  • Użytkownik
  • 9 postów

Napisano 23 styczeń 2015 - 21:48

Adam, dam Ci niemłody wprawdzie , ale działający licznik Sigma bezprzewodowy z przewodową kadencją. Kompletny. Nie wiem kto weryfikuje posty na " przekaz dalej" ale jest to po prostu d... bo już kilka bo chyba ostatnio dwa razy nie pojawiły się moje posty o chęci oddania czegoś, a obdarowanych prze ze mnie jest już pare osób. Jak ktoś chętny na licznik bezprzewodowy Bion Touch, bez magnesu i baterii niech się też odezwie.  pozr

Superrr ,chętnie przygarnę ten licznik,na pewno da mi pojęcie czy potrzebuję lepszego w przyszłości bo jeśli nie to go zatrzymam a jeśli tak to przekażę go dalej.Musimy ustalić szczegóły.Jestem z Opola a mój nr to 604 891 769.

Podzielę się też z Wami ciekawostką ,kilka lat temu kupiłem rower (damkę)w tesco za 200zł i własciwie od jego zakupu stwierdziłem ,że jazda mnie ,,kręci,,no ale po roku przesiadłem się na lepszy model i ten rower sprzedałem na allegro,zgadnijcie za ile ???

za 10,50zł haha 



#963 lukasz318

lukasz318
  • Użytkownik
  • 883 postów

Napisano 01 luty 2015 - 20:50

podłączę się pod temat

mam 34l, 165cm, 70-72kg raczej zatłuszczony nie jestem

na rowerze będzie to mój 3 sezon w poprzednim jeździłem po płaskim max 80km ale 2x 40, 50-60 jednorazowo
średnie szosą ok 26-27km zrobiłem ok 4t km

trochę ograniczał mnie rower za duży rozmiar powodował dyskomfort ból pleców ale już to ogarnąłem

cele chce przejeździć 100km i na krótszych dystansach uzyskiwać średnie 29-30
mogę poświecić codziennie pn-czw ok 40min -1h pt-nd 2-4h, wytrzymałościowo dawałem radę robiłem 80km szosą wracałem i wsiadałem na mtb
mam w domu trenażer jeżdżę min 40min (nudzi mi się:( ) 5x w tyg chyba że jest pogoda to zdecydowanie wolę rower
+ siłka ale zdecydowanie treningi wydolnościowe 2-3 x tyg

proszę o pomoc w ułożeniu najprostszego treningu aby się przygotować do sezonu i na potem,
generalnie żadnych przerw w treningach nie robiłem ostatnio z powodu pracy od ok 2 mieś mam małą aktywność ok 5-6h/tyg, wcześniej ok 15h/tyg
dieta i suplementy raczej ok

z góry dziękuję i pozdrawiam
Ł.

#964 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 01 luty 2015 - 21:51

cele chce przejeździć 100km i na krótszych dystansach uzyskiwać średnie 29-30
mogę poświecić codziennie pn-czw ok 40min -1h pt-nd 2-4h

 

Jeśli ma być bardzo prosto...po pierwsze jeśli jeszcze nie masz, kup sobie pulsometr.

Trzymając się czasu do dyspozycji jaki posiadasz:

Poniedziałek-wolne

Wtorek- jazda najlepiej pagórkowaty teren z jakimiś podjazdami, na których będzie puls podprogowy powiedzmy ok.170 czas 1h

Środa-wolne albo spokojna jazda śr. puls ok.145-150 czas 1h

Czwartek- to co we wtorek

Piątek-niedziela, dwa z tych dni(w zależności od pogody,wolnego czasu) 3-4 godzinne jazdy/wycieczki bez napinki śr.puls ok.150

To bardzo prosty i ogólny plan bez ambicji na ściganie, a raczej na poprawę własnych osiągów.

U mnie taka "tygodniówka" przynosiła widoczne efekty, jestem w podobnym wieku. Niestety teraz nie dysponuję taką ilością czasu na jeżdżenie (praca,rodzina).

Nie wiadomo w jakim terenie mieszkasz, płasko/góry? Jaki masz rower?

Ale przy realizacji tego co napisałem, w płaskim terenie, przy sprzyjających warunkach(bezwietrznie), w sezonie powinieneś osiągnąć zaplanowaną średnią prędkość na dystansie 100km.



#965 lubelaczek

lubelaczek
  • Użytkownik
  • 481 postów

Napisano 01 luty 2015 - 21:57

Nie potrzebujesz licznika kadencji. Oczywiście, ułatwia on życie. Równie dobrze możesz jednak liczyć obroty korbą w przeciągu 10 sekund (zakładam, że Twój licznik podaje czas jazdy ;) ) i pomnożyć razy 6. Na początku będzie uciążliwie, potem już sam będziesz wyczuwał, jaką masz kadencję w danej chwili.

Moim zdaniem takie liczenie jest słabe. Lepiej sobie zapamiętać (albo zapisać na mostku) na jakim biegu trzeba jechać przy danej prędkości, aby kręcić z określoną kadencją. Tutaj masz link : http://www.machars.net/bikecalc.htmNie musisz znać wszystkich kombinacji, wystarczy 3 albo 4 dla najczęściej używanych prędkości, np. 22,28,31,34. Resztą możesz sobie aproksymować.

CO do licznika, ja kupiłem jakiegoś atecha. Ma pulsometr i miernik kadencji. Działa poprawnie, kosztował poniżej 150zł.

#966 bd1988

bd1988
  • Użytkownik
  • 28 postów

Napisano 01 luty 2015 - 22:27

Hej!

 

Zrobiłem dziś pierwszy trening z pomiarem tętna i pierwszy trening na trenażerze.
Pierwsze pytanie: czy to możliwe, że w trakcie treningu spaliłem 2 000 kcal przy obciążeniu 75% HRmax i czasie 2h?
Drugie pytanie: czy to normalne, że opona piszczy przy obrocie i zostawia tyle wiórów? Czy może koło jest za słabo/mocno dociśnięte?
Opona to jak widać na poniższym zdjęciu Vittoria Zaffito PRO Home Trainer czyli dedykowana do trenażerów. Mój trenażer to Tacx Blue Motion.

L7dVAZO.jpg



#967 kris91

kris91
  • Użytkownik
  • 1314 postów
  • SkądKrotoszyn

Napisano 01 luty 2015 - 22:34

bd1988:

1) tak, możliwe jest że tyle spalasz. ja na przykład przy podobnej intensywności spalam ok 1400kcal przez 2h. wszystko zależy od Twojej wagi ciała, długości przebywania w danych (wyższych najczęściej) strefach mocy / tętna itd. ja ważę 75kg :)

 

2) aż dziwne, że opona dedykowana do trenażera aż tak się sypie - no chyba, że ma już dobrych kilka lat, jest zajechana i powoli próchnieje. nigdy nie używałem dedykowanych oponek tylko zwykłe już szosowe, które niezbyt nadawały się na wyjazdy na szosie - żadna nigdy aż tak się nie sypała, owszem - są jakieś małe okruszki, ale nie aż tyle

 

ps. i zdejm ten odblask z koła ;-)


  • Senninho lubi to

#968 lukasz318

lukasz318
  • Użytkownik
  • 883 postów

Napisano 01 luty 2015 - 22:45

Beskidbike dziękuję za odpowiedź,
Tereny zdecydowanie płaskie, focus cayo di2 i trek domane 5.2 praktycznie zawsze jeżdżę z pulsometrem hr max ok 180,zazwyczaj hr max ok 160 średnio staram się utrzymać 135 a jak jadę ostrzej 145, dziś rozmawiałem z byłym zawodnikiem CCC i powiedział abym zrobił test na trenażerze tzn w jakim tetnie dam radę jechać oddychajac tylko nosem do 140 na spokojnie ok 150 to już był max i w takim tetnie kazał jeździć 3 dni + 2dni ostrzej np. Interwaly + 1dzien regeneracja (delikatnie), mam starać się jeździć ok 2-3h wdychajac nosem a wdychajac ustami?
O co tu dokładnie chodzi?
Beskidbike twoje przedziały hr są wyższe niż moje czy jeżdżę za nisko?

#969 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 01 luty 2015 - 23:07

No to powiedział ci mniej więcej to co napisałem. 2 dni (wtorek-czwartek) takie podjazdy, to właśnie coś jak interwały budujące wytrzymałość siłową. 2-3 dni (piątek-niedziela) dłuższa spokojna jazda i odpoczynek. Odpowiednio ułożone i wszystko się zgadza :)

Typowe interwały to bardzo ciężki trening specjalistyczny, moim zdaniem niekonieczny jeśli się nie ścigasz.

Jeśli przy ok.150 przekraczasz granice "oddychania nosem", to oznacza, że wkraczasz w kolejną strefę wysiłkową, ale wciąż tlenową, budowania wytrzymałości i tego powinieneś się trzymać przy tych dłuższych wyjazdach.

W odniesieniu do naszego wieku i konkretnie do mnie, tętno poniżej 145 to taka lekka jazda/regeneracja, 150-165 jazda wytrzymałościowa, a ok 168-170 próg beztlenowy. Jak rozpoznać? W literaturze opisywany jako "utrudniona możliwość rozmowy w czasie jazdy".

Można zrobić sobie oczywiście testy na określenie własnych stref, ale dla mnie jako amatora, podane wartości są zupełnie wystarczające. Trzeba też słuchać własnego organizmu i znać jego możliwości.

Jeżdżę od 20 lat tylko dla przyjemności, zazwyczaj sam i trzymanie się tego przynosi satysfakcjonujące mnie efekty.

Gdybym jeszcze dysponował odpowiednią ilością czasu, żeby to realizować, to byłoby miodzio....



#970 lukasz318

lukasz318
  • Użytkownik
  • 883 postów

Napisano 01 luty 2015 - 23:23

A jak z tym oddychaniem do 150 tak jak napisałem?

#971 bd1988

bd1988
  • Użytkownik
  • 28 postów

Napisano 01 luty 2015 - 23:25

kris91 dzięki za odpowiedź!
Opona nowa, ale ile leżała w sklepie to tego nie wiem.

Jeszcze takie szybkie pytanie.
Budowanie bazy: ile treningów, jakie zakresy % HR i ile czasu powinien trwać trening. Teraz jechałem w tlenie 2h. Czy to wystarczy czy treningi mają być dłuższe?



#972 lubelaczek

lubelaczek
  • Użytkownik
  • 481 postów

Napisano 01 luty 2015 - 23:34

2h jest OK jak na codzienny trening. Ale wypadało by czasami pojechać trochę więcej, np. 3-4h

Co do oddychania, ze względu na filtrację, zaleca się robić wdech nosem. Wydech - wszystko jedno.
W praktyce, to nie wiem, czy do tego wagę się przywiązuje.

#973 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 01 luty 2015 - 23:35

@lukasz318, trzymaj się wskazań pulsometru i oddychaj jak Ci wygodnie :)

Przecież jakieś "czary-mary" typu wdech nosem, wydech ustami wydolności nie podniosą ;)

Chociaż jak jest zimno, taka metoda jest bezpieczniejsza i zmniejsza ryzyko infekcji górnych dróg oddechowych.



#974 bd1988

bd1988
  • Użytkownik
  • 28 postów

Napisano 01 luty 2015 - 23:59

Dzięki!



#975 lukasz318

lukasz318
  • Użytkownik
  • 883 postów

Napisano 02 luty 2015 - 00:24

Ja też dziękuję, co do opon i trenzera jeżdżę na normalnych i istotnego zużycia nie widzę

#976 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 02 luty 2015 - 01:12

Co do trenażera i uczucia zmęczenia,to moim zdaniem jest ono dużo większe,niż podczas jazdy na zewnątrz. Utrzymanie tętna 150 przez godzinę to dla mnie duży wysiłek.



#977 System

System
  • Użytkownik
  • 643 postów
  • Skądz netu

Napisano 02 luty 2015 - 11:01

Czy jest sens ?

Zrobić w tym tygodniu 3 treningi, po tym będę miał ok. 3 tygodnie przerwy.

Wiem, że z punktu widzenia zdrowia tak, ale z punktu widzenia budowania formy ?

Wiem, że dużo to mi nie da, ale. :)



#978 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 02 luty 2015 - 13:42

cele chce przejeździć 100km i na krótszych dystansach uzyskiwać średnie 29-30
mogę poświecić codziennie pn-czw ok 40min -1h pt-nd 2-4h, wytrzymałościowo dawałem radę robiłem 80km szosą wracałem i wsiadałem na mtb
mam w domu trenażer jeżdżę min 40min (nudzi mi się :( ) 5x w tyg chyba że jest pogoda to zdecydowanie wolę rower
+ siłka ale zdecydowanie treningi wydolnościowe 2-3 x tyg

 

 

Nie potrzebujesz żadnego specjalnego treningu. Żeby osiągnąć to, o czym piszesz, wystarczy że będziesz po prostu jeździł. 100km oraz średnie 29-30 to jest nic. Po prostu jeździj i to wystarczy. Nie ma co udawać że jest się zawodowcem.

 

Hej!

 

Zrobiłem dziś pierwszy trening z pomiarem tętna i pierwszy trening na trenażerze.
Pierwsze pytanie: czy to możliwe, że w trakcie treningu spaliłem 2 000 kcal przy obciążeniu 75% HRmax i czasie 2h?
 

 

Wszystko zależy od generowanej mocy. Puls nie jest żadnym wyznacznikiem, więc jeśli pulsometr podaje Ci kalorie wyliczone z tętna to nie ma w ogóle pewności. Oczywiście może to być właściwe wskazanie, ale równie dobrze może być ogromna różnica do prawidłowej wartości. Póki nie masz pomiaru mocy, możesz tylko szacować.

Czy jest sens ?

Zrobić w tym tygodniu 3 treningi, po tym będę miał ok. 3 tygodnie przerwy.

Wiem, że z punktu widzenia zdrowia tak, ale z punktu widzenia budowania formy ?

Wiem, że dużo to mi nie da, ale. :)

Każdy trening to krok do przodu :)


  • Senninho lubi to

"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#979 celar

celar
  • Użytkownik
  • 211 postów
  • Skądkraków

Napisano 03 luty 2015 - 11:22

Mam tą samą oponkę i mi się z nią nic nie dzieje. Proponuję zwiększyć docisk i/lub podpompować koło. Jak docisk jest za mały to przy dużym oporze zrywa sie przyczepność i pali się kapcia:D



#980 bd1988

bd1988
  • Użytkownik
  • 28 postów

Napisano 03 luty 2015 - 13:18

Dopompowałem do 100psi. Zobaczę jutro czy będzie lepiej.
Sprawdziłem też czy opona o nic nie ociera.
Nie ociera.





Dodaj odpowiedź